مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل پزشکی در مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان

مطالعات پزشکی در مجارستان دارای استانداردهای اروپایی هستند و از بالاترین کیفیت برخوردار اند. شرایط پذیرش نسبتاً راحت و شهریه معقول، مجارستان را به گزینه دلخواه بسیاری از دانشجویان تبدیل کرده است. مجارستان از دانشجویان بین المللی با چهار دانشگاه که در آنها دوره های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی تدریس می شوند، استقبال می کند که شامل دانشگاه های : سمل وایز Semmelweis، دانشگاه دبرسن Debrecen، دانشگاه سگد Szeged و دانشگاه پچ Pécs است. مدرک پزشکی دانشگاه های مجارستان توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا به رسمیت شناخته شده است و باعث شده است بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع پزشکی به مجارستان بیایند.

دوره های پزشکی به زبان انگلیسی در مجارستان

اخذ پذیرش از دانشکده های پزشکی در بسیاری از کشورها هرگز رقابتی نبوده است. با توجه به تعداد بسیار زیاد دانشجویان متقاضی برای ظرفیت های محدود موجود در دانشکده های پزشکی سایر کشورها، رویای پزشک شدن برای دانشجویان باهوش و واجد شرایط بسیار چالش برانگیز شده است البته  غیرممکن نیست. اگر پزشک شدن همیشه رویای شما بوده اما درکشورتان رویایی تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد حتما دوره های پزشکی شش ساله به زبان انگلیسی در مجارستان را مد نظر داشته باشید. دوره های پزشکی عمومی شش سال طول می کشد و معمولا هزینه آن نصف دانشکده های دیگر کشورها است.

چرا برای پزشکی در مجارستان تحصیل کنیم؟

مجارستان از دانشجویان بین المللی به گرمی استقبال می کند و همچنین مدارکش با استاندارد های اروپایی مطابقت دارد و دوره های پزشکی در مجارستان از بالاترین کیفیت برخوردارند. اگر قصد تحصیل در رشته های پزشکی در مجارستان را دارید، مدرک معتبری را که در بقیه کشورهای اتحادیه اروپا مورد تایید و پذیرش است دریافت خواهید کرد. شرایط آسان تر پذیرش و شهریه مقرون به صرفه، مجارستان را به اولین انتخاب بسیاری از دانشجویان تبدیل کرده است.




هزینه تحصیل در رشته های پزشکی در مجارستان چقدر است؟

هزینه های زندگی در مجارستان کمتر از سایر کشورهای اروپایی است. و بودجه معقول مورد نیاز حدود 750 یورو (تقریبا 950 دلار آمریکا) در هر ماه می باشد. بهرحال اگر قصد تحصیل در بوداپست Budapest را دارید به یاد داشته باشید که هزینه های آن نسبت به سایز نقاط این کشور گران تر هستند.

شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشکده های پزشکی

دانشجویان باید یک آزمون وروردی بدهند که شامل یک آزمون کتبی دو ساعت ونیم با سوالات چند گزینه ای از زیست شناسی، شیمی، انگلیسی و انگلیسی پزشکی است، و بخش دیگر آن یک آزمون شفاهی است که در آن یک استاد دانشگاه با دانشجویان درباره موضوعات پزشکی مصاحبه می کند.

تاریخ مهلت ارسال درخواست برای دانشکده های پزشکی  در مجارستان

دانشجویان برای تحصیل در سال تحصیلی جدید باید درخواست خود را تا 30 ژوئن ارسال کنند و یادتان باشد هر چقدر زودتر درخواست خود را ارسال کنید بهتر است.

شهریه های پزشکی در مجارستان

شهریه یک دوره پزشکی عمومی شش ساله به زبان انگلیسی تقریبا 18000 دلار ایالات متحده آمریکا می شود ولی ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر کمی متفاوت باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: