مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سیستم بانکی در مجارستان

سیستم بانکی در مجارستان

افتتاح حساب بانکی در مجارستان یک فرآیند آسان و سریع است. به دلیل تعداد زیاد مهاجرانی که در این کشور زندگی می کنند، بانک های مجارستان فرآیندهایی را در نظر گرفته اند که در صورت مهاجرت شما، افتتاح حساب بانکی را تسهیل و ساده می کند. این چیزی است که شما باید بدانید:

مراحل افتتاح حساب بانکی در مجارستان

روش باز کردن حساب بانکی مجارستان ممکن است بسته به اینکه شما یک تبعه اتحادیه اروپا/ تبعه اتحادیه تجارت آزاد اروپا EFTA/EU هستید یا نه متفاوت باشد: اتباع اتحادیه اروپا/ اتحادیه تجارت آزاد اروپا و شهروندان مجارستانی به کمترین مدارک در بانک نیاز دارند و می‌توانند در اکثر موارد با مستندات هویتی یک حساب باز کنند. اگر شما شهروند از یک کشور ثالث هستید، مدت زمان پروسه و مدارک مورد نیاز بر اساس دلیل اقامت شما در این کشور متفاوت خواهد بود، همانطور که نوع اجازه اقامت در هر مورد متفاوت است.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در مجارستان

اگر حساب بانکی که باز می کنید یک حساب تجاری برای شرکت شما است، باید مدارک ثبت شرکت را نیز به همراه داشته باشید. با بخش ما برای راه اندازی کسب و کار در مجارستان مشورت کنید. اگرچه مطمئناً، باید از قبل با بانک مورد نظر خود چک کنید تا متوجه شوید که چه چیزی به طور خاص در مورد شما صدق می کند، به طور کلی، اسنادی که به آنها نیاز خواهید داشت عبارتند از:

  • اجازه اقامت معتبر یا گواهی ثبت نام (برای اتباع اتحادیه اروپا/ اتحادیه تجارت آزاد اروپا)
  • اثبات آدرس در مجارستان (اجاره/قبض آب و برق)
  • مدرک اشتغال و درآمد (مانند فیش حقوقی)
  • پاسپورت/شناسنامه معتبر

هزینه های زیادی برای افتتاح حساب بانکی در مجارستان وجود دارد. برای افتتاح حساب واقعی و همچنین هزینه ای برای دریافت کارت خودپرداز و خدمات مدیریتی برای حساب بانکی خود باید هزینه ای به بانک بپردازید. کارمزدها از بانکی به بانک دیگر متفاوت است، بنابراین مهم است که پیش از انتخاب خود، قیمت ها را از چندین بانک دریافت کنید تا با هم مقایسه کنید.


خدمات بانکی در مجارستان

خدمات بانکی در مجارستان از استاندارد بالایی برخوردار است و راه حل های زیادی برای مشکلات مهاجرت ارائه می دهد. به عنوان مثال، اگر نمی توانید برای افتتاح حساب خود در کشور حضور داشته باشید، برخی از بانک ها هستند که به شما این امکان را می دهند که فقط با ارائه مدارک اضافی به آنها حساب بانکی خود را به صورت آنلاین باز کنید. مسئله دیگری که بسیاری از مهاجران با آن روبرو هستند، تبدیل ارز است، به خصوص با تفاوت زیاد ارزش بین یورو و فورینت (HUF). به همین دلیل است که اکثر بانک‌ها این امکان را به شما می‌دهند که حساب‌های ارزی خود را جدا نگه دارید: پول خود را به فورینت و/یا به یورو، دلار آمریکا یا ارز مورد نظر خود نگهداری کنید.

خوب است بدانید:

از نظر خدمات، بانکداری آنلاین یک امر خاص است، اما باید بررسی کنید که رابط آنلاین آنها به کدام زبان موجود است، زیرا بسیاری از آنها فقط به زبان مجارستانی هستند.

هنگام انتخاب یک بانک، باید محل اقامت خود و اینکه آیا شعبه های آن بانک خاص در نزدیکی آن وجود خواهد داشت، در نظر بگیرید. اگر بانک بزرگ‌تری را انتخاب کنید، مشکلی نخواهد بود، با این حال، بانک‌های کوچک گاهی اوقات بسته‌های رقابتی‌تری را برای مشاوره مالی، کارت‌های نقدی و گزینه‌های سپرده چند ارزی ارائه می‌کنند، بنابراین ممکن است مجبور شوید در مورد ارزش پول در مقابل راحتی تصمیم بگیرید.

برخی از بانک هایی که توسعه یافته ترین شبکه را در مجارستان دارند عبارتند از OTP Bank (که همچنین به مهاجران اجازه می دهد حساب بانکی خود را از خارج باز کنند)، K&H، CIB و Erste Bank.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: