مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای کار و اجازه اقامت در مجارستان

ویزای کار و اجازه اقامت در مجارستان

مجارستان به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا (EU) و پیمان شنگن، مکانی جذاب برای کمپانی ها و استعدادهای خارجی در خارج از کشور است. با این حال، اگر شرکت شما قصد دارد یک شعبه جدید در مجارستان باز کند، باید از تمامی مقررات و قوانین مختلف آگاه باشید. به عنوان مثال، آیا می دانید چگونه برای هر کارمند خارجی ویزای کار در مجارستان دریافت کنید؟

انواع ویزای کار در مجارستان

همه شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای زندگی و کار در مجارستان باید ویزای کار و مجوز کار داشته باشند. به عنوان کارفرما، شما مسئول اکثر مراحل، از جمله ارائه مدارک به مقامات مهاجرت هستید. برخی از این گزینه ها عبارتند از:

  • مجوزهای کار انفرادی: اتباع خارجی که مایلند در مجارستان به تعداد 90 روز یا کمتر در طول 180 روز کار کنند، باید برای مجوز کار فردی درخواست دهند.
  • مجوزهای کار مشترک: مجوزهای کار مشترک برای اتباع خارجی است که قصد دارند در مجارستان به تعداد 90 روز یا بیشتر در طول 180 روز کار کنند.
  • مجوزهای اقامت: مجوزهای اقامت که به عنوان tartózkodási engedély نیز شناخته می شود، اجازه اقامت تا 90 روز را به شما می دهد.
  • رویه درخواست فردی: یک تبعه کشور ثالث می تواند بیش از 90 روز اما کمتر از 180 روز از طریق روش درخواست واحد در مجارستان بماند. این مجوز بر اساس رابطه کاری با یک کارفرمای مجارستانی است.
  • علاوه بر مجوز کار، کارمندان شما به ویزای کار مجارستان نیز نیاز پیدا خواهند کرد. انواع ویزای موجود به شرح زیر است:
  • ویزای کار فصلی: هر فردی که در زمینه کشاورزی، باغبانی، دامپروری یا ماهیگیری فعالیت می کند باید مجوز کار و ویزای کار فصلی داشته باشد. این ویزا برای هر دو ورودی و چند بار ورود به حساب می آید و به متقاضی اجازه می دهد تا بیش از سه ماه اما کمتر از شش ماه کار کند.
  • کارت آبی اتحادیه اروپا: هر کارگر با مهارت بالا از یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می تواند کارت آبی اتحادیه اروپا را تا زمانی که دارای مجوز اقامت باشد، دریافت کند. آنها برای واجد شرایط بودن باید 18 ماه اقامت قانونی در یکی از کشورهای عضو را ثابت کنند.
  • ویزای تجاری شینگن: شهروندان غیر اروپایی که برای اهداف تجاری کوتاه مدت به یک کشور شینگن سفر می کنند، می توانند این ویزا را برای یک یا چند بار ورود دریافت کنند. این ویزا به افراد این امکان را می دهد تا 90 روز در طول شش ماه در این کشور بمانند.
  • ویزای شینگن کاری: هرکسی که برای فرصت های شغلی کوتاه مدت به مجارستان سفر می کند باید برای این ویزا اقدام کند.

شرایط لازم برای دریافت ویزای کار مجارستان

شما باید پس از رعایت الزامات متعدد از طرف همه کارمندان مجوز کار دریافت کنید. ابتدا، یک آگهی کار را به مدت 15 روز در اداره کار مجارستان  اعلام کنید تا به شهروندان مجارستانی بیکار اجازه درخواست داده شود. سپس درخواست نیروی انسانی معتبر را به شعبه منطقه ای مرکز کار ارائه دهید. مجارستان برای کارمندان خارجی سهمیه دارد و تعداد مجوزهای کار شما برای خارجی ها نمی تواند از میانگین تعداد کارگران درخواست شده توسط کارفرمایان در سال گذشته بیشتر شود.

از آنجا می توانید روش کلی یا ساده را دنبال کنید. مرکز کار تصمیم نهایی را در مورد اینکه آیا می توانید مجوز کار را ظرف 10 تا 30 روز پس از درخواست شما دریافت کنید، خواهد گرفت. پس از تایید، یک قطعنامه توسط مرکز کار صادر می شود.


فرآیند برنامه ویزای کاری مجارستان

هر ویزای کاری مجارستان روند درخواست متفاوتی دارد. برای مثال، برخی از کارمندان شما ممکن است واجد شرایط دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا باشند، موارد کلی مورد نیازبرای درخواست ویزای کار مجارستان به شرح زیر است:

  • داشتن سند مسافرتی معتبر
  • مشخص کردن هدف ورود و خروج آنها
  • داشتن شرایط قانونی استخدامی
  • داشتن بیمه درمانی با پوشش کامل
  • همچنین ارائه یک آدرس معتبر برای اقامت آن ها در مجارستان

روند درخواست شامل ارسال پاسپورت معتبر، احراز هویت، درخواست و مدارک بالا می باشد. پس از تایید کارت آبی اتحادیه اروپا، اداره منطقه ای مجوز صدور ویزای اجازه اقامت را صادر می کند و به افسران کنسولی اطلاع می دهد.

نکات مهم دیگر برای ویزای کار مجارستان

اگر می خواهید شهروندان منطقه اقتصادی اروپا (EEA) را استخدام کنید، به یاد داشته باشید که نیازی به ایجاد یک ترتیب کار یا اخذ مجوز کار ندارید. با این حال، شما باید به مرکز کار در مورد استخدام اطلاع دهید و داده های خاصی از جمله تعداد افراد شاغل به همراه سن، تابعیت، مدارک تحصیلی و غیره را ارائه دهید.

برای اخراج یک کارمند یک اعلام دریافت می کنید که باید آن را تا سه سال نگه دارید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در مجارستان و فرهنگ و زبان این کشور
تحصیل در مجارستان و فرهنگ و زبان این کشور

مجارستان کشوری در اروپای مرکزی است که از شمال با اسلواکی، از جنوب با صربستان و کرواسی، از شرق با رومانی و از غرب با اتریش هم مرز است. پایتخت مجارستان شهر بوداپست Budapest است، این شهر دارای معماری منحصر به فرد طبیعت بسیار زیبایی است. از جمله اماکن زیبای ای ...

بیشتر بخوانید
مقایسه تحصیل پزشکی در مجارستان و روسیه
مقایسه تحصیل پزشکی در مجارستان و روسیه

بنا به درخواست بالا در این نوشتار به مقایسه پزشکی مجارستان و روسیه که در سال های اخیر دانشجویان ایرانی زیادی به این کشورها مهاجرت داشته اند، میپردازیم. ...

بیشتر بخوانید
بهترین کالج مجارستان
بهترین کالج مجارستان

دانشگاه های کشور مجارستان، 3 مدرک را موازی با پروسه بولونیا که هدف آن فراهم کردن ساختار آموزش تکمیلی در سرتاسر جهان است، ارائه می دهد، این مدارک عبارتند از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: