مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کالج زبان در مجارستان

کالج زبان در مجارستان

کشور مجارستان عضوی از اتحادیه اروپا (EU) و ناحیه شنگن با جمعیتی در حدود 10 میلیون نفر می باشد. اغلب از کشور مجارستان به عنوان پلی رابط بین اروپای شرقی و غربی نام برده می شود. به خاطر هم موقعیت جغرافیایی و طبیعی مناسب و هم ترکیب فرهنگی جالب در این کشور مخصوصا در شهرهای بزرگی مثل بوداپست، مجارستان مقصدد جذابی هم برای گردش و هم برای تحصیل محسوب می شود. مجارستان به خاطر برخورداری از کالج های زبان تحصصی انگلیسی، آلمانی و مجاری از گزینه های برتر تحصیل زبان در اروپا محسوب می شود.

مهاجرت به مجارستان از طریق کالج زبان

در واقع این نوع مهاجرت یک نوع مهاجرت آسان و سریع به قلب اروپا یعنی کشور مجارستان می باشد. افراد از این طریق چند هدف را دنبال می کنند. اول اینکه از طریق ورود به کالج زبان به آموزش زبان آلمانی یا انگلیسی پرداخته و تسلط کافی به آن زبان را ضمن آشنایی با فرهنگ اروپایی بدست می آورند. ثانیا از این طریق دیگر به راحتی می توان از دانشگاه های معتبر مجارستان یا یکی از کشورهای اروپایی معروف اخذ پذیرش گرفت و یا از طریق راه دوم یعنی ویزای کاری اروپا اقدام به مهاجرت کرد.

این کورس های زبان در کالج های مجارستان معمولا از ماه سپتامبر شروع شده و از همین رو باید از شش ماه قبل نسبت به اخذ پذیرش و تدارک ویزای مجارستان اقدام نمود. برای آشنایی با هزینه های کالج زبان (شهریه و هزینه زندگی) در دوره های مختلف لطفا به لیست زیر توجه نمائید:

عنوان دوره آموزشی هزینه به یورو
کورس زبان انگلیسی 5000-6000
کورس زبان آلمانی 6000-7000
هزینه زندگی (ماهیانه) 500-700

ضرورت ثبت نام در کالج زبان مجارستان

مجارستان کشوری کوچک اما زیبا در قلب قاره اروپاست که در بین دانشجویان خارجی به خاطر ارائه برنامه های آموزشی کیفیت برتر در اروپا معروف است. بهتر است بدانید که با وجود اینکه زبان رسمی مردمان مجارستان زبان انگلیسی نیست اما زبان انگلیسی، زبان رایج در بین مردم مجارستان است. در حال حاضر نیز برنامه های تحصیلی در دانشگاه های مجارستانی معمولا به 3 زبان مجاری، انگلیسی و آلمانی به دانشجویان ارائه می شود. به عبارتی دیگر، یکی از پیش نیازهای اخذ پذیرش از دانشگاه های اروپایی و مجارستانی، ارائه مدرک زبان توسط متقاضیان می باشد

در مجارستان، گزینه های زیادی در اختیار متقاضیانی قرار دارد که خواستار تحصیل به زبان مجاری و امکان برخورداری از مزیت تحصیل رایگان می باشند. همچنین گزینه هایی برای آموزش زبان انگلیسی و آلمانی جهت آمادگی برای پذیرش دانشگاه های مجارستانی و اروپایی وجود دارد. این گزینه ها با شرکت در کالج زبان در این کشور محقق می شود. در حقیقت، کالج های زبان در مجارستان روشی برای مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت اروپایی نیز تلقی می شوند. کالج های زبان مختلفی در کشور مجارستان وجود دارد و دوره های ارائه شده در این کالج ها به شرح ذیل می باشد:

  • دوره زبان انگلیسی؛
  • دوره زبان مجاری؛
  • دوره زبان آلمانی؛

دوره های زبان انگلیسی در کالج زبان در مجارستان

یکی از پر متقاضی ترین دوره های زبان آموزی در کالج های مجارستان، دوره زبان انگلیسی میباشد. این دوره ها در مقایسه با دوره های مشابه در کشورهای انگلیسی زبان ارزانتر بوده و در امر آموزش دانشجویان نیز از آخرین متدهای استاندارد جهانی و برترین اساتید استفاده می شود. همین امر نیز کالج زبان مجارستان را به مقصد اصلی جهت آموزش زبان در اروپا تبدیل میکند. شرط پذیرش و حضور در این دوره ها شرکت در آزمون تعیین سطح و ارائه پاسپورت معتبر میباشد. این دوره های از سطح مقدماتی تا سطح پیشرفته وجود دارند و دانشجویان معمولا برای آمادگی جهت آزمون پذیرش دانشگاهی در این دوره ها حاضر میشوند. مشخصات دوره های زبان انگلیسی در کالج های زبان مجارستان به شرح زیر می باشد:

دوره های زبان انگلیسی در کالج های زبان مجارستان هزینه ثبت نام به یورو
دوره فشرده 3 هفته ای (شامل 24 ساعت درس)
هزینه ثبت نام 166
یکسال (شامل دو ترم متوالی) هزینه ثبت نام 5000

از مزایای این دوره ها میتوان به برخورداری از تجهیزات آموزشی پیشرفته، آموزش به همراه تور گردشگری اروپا، امکانات سلف سرویس رایگان و غیره اشاره نمود. علاوه بر هزینه های تحصیلی، هزینه های جانبی دیگری ممکن است بسته به موسسه مربوطه و نیز محل زندگی متقاضی وجود داشته باشد. اما بطور خلاصه میتوان چنین گفت که حضور در کالج زبان این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه میباشد. برای همین، مهاجرت به مجارستان از طریق کالج زبان گزینه جذابی برای دانشجویان خارجی می باشد.


آموزش دوره آلمانی در مجارستان

متقاضیان مایل به یادگیری زبان آلمانی برای اهداف تحصیل، کار، انجام بیزینس و غیره می توانند علاوه بر آموزش زبان آلمانی از شانس اخذ پذیرش دانشگاه های آلمانی و تحصیل رایگان در این کشور نیز برخوردار شوند. دوره های زبان آلمانی در کالج زبان مجارستان برای همه سطوح، از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته وجود دارد. شرایط اصلی ثبت نام و حضور در دوره های زبان آلمانی به شرح زیر می باشد:

فاکتور شرح
مدت دوره هفته 11
هزینه دوره 60 تا 110 یورو
مدت زمان کلاس 45 دقیقه
زمان شروع ثبت نام ترم تابستانی دسامبر و می
زمان شروع ثبت نام ترم پاییزی سپتامبر 13

دوره های زبان مجاری در کالج های مجارستان

این دوره آموزشی تحت عنوان زبان مجاری به عنوان یک زبان خارجه (ELTE) در کالج زبان در مجارستان به صورت دوره یکساله برگزار میشود و شامل همه سطوح از سطح مبتدی (A1) تا سطح پیشرفته (C2) می باشد. از خصوصیات بارز این دوره آموزشی میتوان به آموزش، تدریس و ارزشیابی به تبعیت از اصول و قواعد چارچوب مرجع زبان اروپایی مشترک (CEFR) اشاره نمود. لازم به توضیح است که اساتید زبان مجارستانی از بهترین اساتید این رشته میباشند. از شرایط پذیرش در دوره زبان مجاری، شرکت در آزمون تعیین سطح می باشد. پس از تعیین سطح و گذراندن آزمون موفق، دانشجویان حاضر در دوره مذکور می توانند واحدهای آموزشی (ECTS) را اخذ نمایند. شاخصه های اصلی دوره زبان مجاری به شرح جدول زیر میباشد:

فاکتور شرح
زمان ثبت نام از 10 آوریل
شروع کلاس 13 و 14 آوریل
مدت زمان دوره معمولا 6 هفته شامل 2 کلاس 90 دقیقه ای در هفته
هزینه دوره 22000 فورینت مجارستان

از نکات مهم درباره دوره های زبان اینکه با وجود متوسط هزینه 22000HUF (فورنیتی) این دوره ها، اما دوره های مجاری دارای هزینه پایینتر و تا 14000HUF (فورنیت) می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: