مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رایگان پزشکی در مجارستان

تحصیل رایگان پزشکی در مجارستان

مطالعات پزشکی در مجارستان دارای استانداردهای اروپایی هستند و از بالاترین کیفیت برخورداراند. شرایط پذیرش نسبتاً راحت و شهریه معقول، مجارستان را به گزینه دلخواه بسیاری از دانشجویان تبدیل کرده است. مجارستان از دانشجویان بین المللی با چهار دانشگاه که در آنها دوره های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی تدریس می شوند، استقبال می کند که شامل دانشگاه های : سمل وایز Semmelweis، دانشگاه دبرسن Debrecen، دانشگاه سگد Szeged و دانشگاه پچ Pécs است. مدرک پزشکی دانشگاه های مجارستان توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا به رسمیت شناخته شده است و باعث شده است بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع پزشکی به مجارستان بیایند. خذ پذیرش از دانشکده های پزشکی در بسیاری از کشورها هرگز رقابتی نبوده است. با توجه به تعداد بسیار زیاد دانشجویان متقاضی برای ظرفیت های محدود موجود در دانشکده های پزشکی سایر کشورها، رویای پزشک شدن برای دانشجویان باهوش و واجد شرایط بسیار چالش برانگیز شده است البته  غیرممکن نیست. اگر پزشک شدن همیشه رویای شما بوده اما درکشورتان رویایی تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد حتما دوره های پزشکی شش ساله به زبان انگلیسی در مجارستان را مد نظر داشته باشید. دوره های پزشکی عمومی شش سال طول می کشد و معمولا هزینه آن نصف دانشکده های دیگر کشورها است.

طرق مهاجرت به کشور مجارستان

امروزه در اکثر نقاط دنیا متقاضیان فراوانی برای مهاجرت به کشورهای پیشرفته و توسعه یافته وجود دارد، روشهای مهاجرت به کشورهای مختلف از جمله مجارستان به شرح زیر می باشد: مهاجرت کاری، تحصیلی، از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری، از طریق خرید ملک، از طریق ازدواج، از طریق تولد فرزند یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین روش های مهاجرتی، مهاجرت از طریق تحصیل می باشد، زیرا اخذ روادید و پروسه مهاجرت تحصیل کوتاه و همچنین دارای هزینه کمتری می باشد. یکی از کشورهای محبوب به منظور مهاجرت تحصیلی، کشور مجارستان است زیرا این کشور دارای دانشگاه های معتبری می باشد و تمامی دروس در دانشگاه ها بر اساس استانداردهای جهانی ارائه می شوند، برای تحصیل در این کشور، دانشگاه های مجارستان ارائه دهنده بسیاری از انواع رشته های تحصیلی می باشند.

امکان تحصیل رایگان پزشکی در مجارستان

در رابطه با مقاله تحصیل رایگان پزشکی در مجارستان، به بررسی هزینه تحصیل پزشکی در این کشور میپردازیم، بعضی از دلایلی که باعث جذب دانشجویان فراوانی به کشور مجارستان شده است، به شرح زیر می باشد:

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در بهترین دانشگاه های مجارستان حتی بدون ارائه مدرک زبان
  • نداشتن محدودیت سنی جهت اخذ پذیرش
  • اعتبار بین المللی مدارک تحصیلی
  • امکان اخذ اقامت بعد از فارغ التحصیلی

هزینه تحصیل در این کشور در دوره پزشکی به ازای هر سال تحصیلی، تقریباً 16000$ الی 18000$ (یورو) می باشد، ذکر این نکته لازم است که دانشگاه های کشور مجارستان به متقاضیان از بدو ورود به دانشگاه بورسیه نمی دهند. در صورتی که دانشجو بعد از گذشت مدتی از تحصیل، سابقه تحصیلی عالی داشته باشد و همچنین نمرات بالایی اخذ کرده باشد، میتواند برای اخذ بورسیه اقدام نماید، در صورت تأیید درخواست از سوی دانشگاه، هزینه های تحصیلی متقاضی رایگان و یا تقریباً رایگان می شود.

شرایط تحصیل رایگان پزشکی در مجارستان

سیاست تحصیل رایگان در بسیاری از کشورهای جهان حدود چند سالی است که کم رنگ شده است و متقاضیان جهت پذیرش در دانشگاه های کشورهای مختلف می بایست از تمکن مالی به منظور پرداخت هزینه های تحصیلی برخوردار باشند. مجارستان از کشورهایی میباشد که برای هرکدام از موسسات آموزش عالی نظیر کالج ها، هزینه ای را به عنوان شهریه در نظر گرفته است که متقاضی در صورت پذیرش، می بایست قبل از ورود به دانشگاه، این هزینه را به حساب دانشگاه واریز نماید. شهریه دانشگاه های این کشور در شروع هر سال تحصیلی برای هر رشته و مقطع مشخص شده است و در کل سال دچار تغییر نخواهد شد، متقاضیانی که قصد تحصیل رایگان در مجارستان را دارند، قادر خواهند بود از شرایط تحصیلی که برای این افراد در نظر گرفته شده است، استفاده نمایند. 


روش های تحصیل رایگان پزشکی در مجارستان

یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد برای دانشجو، کار در حین تحصیل می باشد، مجوز کار دانشجویی به مدت 10 ساعت در هفته برای دانشجویان مقطع کارشناسی، 20 ساعت در هفته برای دانشجویان کارشناسی ارشد و همچنین مدت 30 ساعت در هفته برای دانشجویان دکترا می باشد. روش مفید دیگر به منظور رسیدن به شرایط تحصیل رایگان در کشور مجارستان، تلاش برای واجد شرایط بودن اخذ بورسیه های تحصیلی می باشد.

بورس های تحصیلی بیشتر در 2 مقطع کارشناسی ارشد و دکتر به دانشجو اعطا میگردد، در صورتی که دانشجو از اخذ آنها برخوردار گردد از پرداخت شهریه دانشگاه و مخارج جانبی تحصیل معاف می شود. بعضی از کالج ها و دانشگاه ها انواعی از بورسیه را به متقاضیان اعطا می نمایند که در صورت استفاده از این بورسیه ها، دانشجویان بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای وارد دانشگاه می شوند. هزینه های مربوط به خوابگاه، منزل مسکونی، بیمه درمانی در طول تحصیل و غیره شامل بورسیه نمی شود، همچنین این افراد تا پایان تحصیلات در هر ماه، حقوقی را به عنوان مستمر تا پایان تحصیل دریافت خواهند کرد.

دانشگاه های پزشکی کشور مجارستان

دانشگاه های کشور مجارستان از جذب دانشجویان بین المللی استقبال می نماید و طرح مبادله دانشجو به صورت فزاینده در حال افزایش می باشد، همچنین دوره های آموزش زبان های غیر از زبان مجارستانی نیز افزایش پیدا کرده است که رایج ترین زبان، زبان انگلیسی می باشد. شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور بستگی زیادی به دانشگاه و رشته مورد نظر دارد، به طور معمول اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی آسان تر از دانشگاه های دولتی می باشد، لازم به ذکر است که شهریه دانشگاه های خصوصی مجارستان بسیار بالا می باشد. 6 دانشگاه معتبر کشور مجارستان که رشته های پزشکی در آن ارائه می شود و در رتبه بندی جهانی، دارای رتبه خوبی می باشند به شرح زیر می باشند:

  • دانشگاه سگد
  • دانشگاه اوتوش لورند
  • دانشگاه دبرسن
  • دانشگاه پچ
  • دانشگاه کوروینوس بوداپست
  • دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست

آزمون ورودی پزشکی در کشور مجارستان

در پایان مقاله تحصیل رایگان پزشکی در مجارستان، به بررسی آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی مجارستان میپردازیم. آزمون ورودی برای متقاضیان رشته های پزشکی، BMC، دندانپزشکی و داروسازی الزامی میباشد و این آزمون شامل دو بخش میباشد، آزمون کتبی شامل دروس زیست شناسی، شیمی و فیزیک می شود. همچنین آزمون کتبی شامل سوالات چند گزینه ای میشود، آزمون شفاهی نیز مانند آزمون کتبی شامل دروس زیست شناسی، فیزیک و شیمی می شود. قبولی در امتحانات مذکور برای رشته های کارشناسی ارشد فیزیوتراپی، بهداشت عمومی، زیست شناسی مولکولی، توانبخشی شناختی، بهداشت کار الزامی می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: