مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بهترین کالج مجارستان

بهترین کالج مجارستان

دانشگاه های کشور مجارستان، 3 مدرک را موازی با پروسه بولونیا که هدف آن فراهم کردن ساختار آموزش تکمیلی در سرتاسر جهان است، ارائه می دهد، این مدارک عبارتند از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا. دوره های کارشناسی معمولاً 3 الی 4 سال به طول می انجامد، دوره های کارشناسی ارشد 1 الی 2 سال و دوره های دکترا در حدود 3 سال طول خواهند کشید. در بعضی از رشته ها از جمله پزشکی، همچنین 5 الی 6 سال تحصیلی ممکن است مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به طول انجامد.

کلیاتی در خصوص کشور مجارستان

کشور مجارستان در مرکز اروپا واقع شده است و پایتخت این کشور، شهر بوداپست می باشد، مساحت این کشور در حدود 93 هزار کیلومتر مربع است. مجارستان از 19 شهرستان تشکیل شده است و شهرهای مهم این کشور، شهرهای دبرسن، میشکولتس، سگد، پچ و گیور می باشند، اقلیم این کشور در زمستان سرد و در تابستان گرم می باشد. همسایگان کشور مجارستان، کشورهای اتریش، اسلواکی، رومانی، اوکراین، یوگسلاوی می باشند، نیمی از صادرات این کشور را ماشین آلات کشاورزی و صنعتی تشکیل می دهند.

جمعیت مردم کشور مجارستان در حدود 10 میلیون نفر است، زبان رسمی مردم این کشور نیز زبان مجاری و واحد پول این کشور نیز، فورینت مجارستان می باشد. 6 دانشگاه در کشور مجارستان در رتبه بندی QS جهانی در سال های 2020 و 2021 رتبه های خوبی کسب کردند، در ادامه به بررسی کالج های معتبر و دانشگاه های مشهور کشور مجارستان می پردازیم.

دانشگاه سگد کشور مجارستان

در مقاله بهترین کالج مجارستان، ابتدا به معرفی دانشگاه سگد مجارستان می پردازیم، این دانشگاه در حال حاضر رتبه ای در حدود 500 در سطح جهانی دارد، دانشگاه سگد در برنامه های انتقالی Erasmus شرکت دارد و بورسیه های تحصیلی این دانشگاه نیز برای دانشجویان خارجی در کلیه رشته های تحصیلی موجود می باشد. اکثر دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند و بعضی از مدارک کارشناسی دارای دوره پیش نیاز به زبان انگلیسی می باشند، 7 رشته تحصیلی دانشگاه سگد در رتبه بالاتر از 400 در سطح جهانی قرار دارد و همچنین رشته های زبان شناسی و داروسازی، رتبه بالاتر از 200 را در اختیار دارند.

بهترین کالج مجارستان کالج مک دنیل بوداپست

کالج مک دنیل مجارستان با همکاری دانشگاه وستمینستر آمریکا با نام کالج مک دنیل در سال 1867در آمریکا تأسیس شد و دوره های کارشناسی مدیریت بازرگانی، اقتصاد، ارتباطات، تاریخ هنر، علوم سیاسی و مطالعات بین الملل را ارائه می دهد. امتیازات و مزایای انتخاب و تحصیل در کالج مک دانیل بوداپست به شرح زیر می باشد:

  • استفاده از مدرسان مجرب دانشگاه های این کشور و نظارت مستمر بر برنامه درسی از سوی استادان دانشگاه ها؛
  • قبولی دانشجویان در امتحان ورودی دانشگاه ها با درصد بالا؛
  • ارائه دوره ها در ساختمان تاریخی در مرکز شهر بوداپست؛
  • حضور دانشجویان بین المللی از کشورهای گوناگون؛
  • دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی شهری؛
  • دارا بودن یک پایگاه اطلاع رسانی اجاره مسکن با بیش از 300 واحد آپارتمان در بوداپست؛

بهترین کالج مجارستان کالج دانشگاه پزشکی پچ

کالج پزشکی پچ به صورت مستقل، دوره پیش دانشگاهی علوم پزشکی را برگزار می نماید، این کالج جزو بهترین و با کیفیت ترین کالج های کشور مجارستان به شمار می آید. رشته های زیست شناسی، شیمی و زبان تخصصی پزشکی به زبان انگلیسی تدریس می شوند، شرایط پذیرش دوره های پیش دانشگاهی کالج پزشکی پچ به شرح زیر می باشد:

  • دانشجویان می بایست دارای دیپلم دبیرستان باشند؛
  • در رشته های زیست شناسی، شیمی و فیزیک نمرات مناسب و خوبی بدست آورده باشید؛
  • اگر متقاضیان خواهان ورود به دوره پزشکی می باشند، می بایست در دروس لازم، دوره پیش را بگذرانند؛
  • برای ورود به دوره های Premedical نیز می بایست دوره پیش را سپری نمایند؛

دوره های کالج پزشکی پچ در ماه اکتبر آغاز می گردد و متقاضیانی که زبان انگلیسی آن ها ضعیف می باشد، قادر خواهند بود در ابتدا دوره های زبان انگلیسی را سپری نمایند، دوره های زبان شامل 2 ترم است و شهریه آن با دوره پیش دانشگاهی مشابه می باشد. دانشجویان این کالج قادر خواهند بود از امکانات خوابگاه استفاده نمایند، هزینه خوابگاه کالج پچ در حدود 300€ (یورو) در ماه می باشد.


بهترین کالج مجارستان کالج بین المللی اوسینا

در ادامه مقاله بهترین کالج مجارستان، به معرفی کالج اوسینا در مجارستان می پردازیم. کالج بین المللی اوسینا در سال 1996 با همت جناب آقای دکتر شاهرخ میرزاحسینی افتتاح شد و در سال 2000 به عنوان یک مرکز علمی و آموزشی مجوز دریافت نمود و پذیرای دانشجویان بسیاری از کشورهای گوناگون گردید.

کالج بین المللی اوسینا، دوره های پیش دانشگاهی علوم پزشکی برای دانشگاه های پزشکی، دوره های پیش دانشگاهی علوم اقتصادی برای دانشگاه های علوم اقتصاد و همچنین دوره های زبان انگلیسی را در کشور مجارستان برگزار می نماید. دروس و رشته های دوره پیش پزشکی و پیش مهندسی کالج اوسینا زبان انگلیسی، زبان انگلیسی پزشکی، بیولوژی سلولی مولکولی، ژنتیک، شیمی آلی، شیمی معدنی، آناتومی، بافت شناسی، زبان انگلیسی فنی، فیزیک و ریاضی می باشد.

کالج دونا بوداپست مجارستان

در پایان مقاله بهترین کالج مجارستان، به معرفی کالج دونا بوداپست می پردازیم. کالج دونا بوداپست، به عنوان یکی از بهترین کالج های کشور مجارستان، دوره های پیش پزشکی، پیش مهندسی و دوره های زبان انگلیسی برگزار می نماید و آماده پذیرایی از دانشجویان ایرانی و سایر کشورها می باشد. این کالج در یکی از نواحی بسیار مناسب شهر بوداپست و در شمال رودخانه دانوب واقع شده است و از جمله کالج های پزشکی کشور مجارستان و کالج های سایر رشته ها به شمار می آید.

تمامی نیروهای آموزشی کالج دونا بوداپست برای متقاضیان تحصیل در این کشور از اساتید با تجربه، دارای تحصیلات عالی و از کشورهای اروپای غربی همانند کشور انگلیس می باشند و این کالج در ارتباط با شرایط زندگی روزمره و تحصیل در کشور مجارستان در تمام ایام تحصیل و بعد از آن کمک می نماید. این کالج همواره ارتباط خوبی با دانشجویان بین المللی برقرار می نماید و از جمله کالج های معتبر و برتر کشور مجارستان محسوب می شود.

اخذ پذیرش از بهترین کالج مجارستان در 2022

نکته فوق العاده مثبتی که در خصوص تحصیل در مجارستان وجود دارد این است که برای تحصیل در کالج های این کشور در سال 2022 ارائه مدرک زبان اجباری نیست. این در حالی است که در سایر کشورهای دنیا، افراد بالای 18 سال حتی اگر بدون مدرک زبان موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه یا کالجی شوند بدون مدرک زبان شانس کمی برای اخذ ویزا خواهند داشت. منتهی با توجه به این که مجارستان عضو کنوانسیون پناهندگی نیست، در صدور ویزا برای ایرانیان معمولا زیاد سختگیری نمی کند. از جمله مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از بهترین کالج های مجارستان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • CV؛
  • توصیه نامه از اساتید پیشین؛
  • SOP یعنی انگیزه نامه در خصوص دلایل فرد از انتخاب مجارستان و کالج مورد نظر؛
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک که در هر کدام از کالج های مجارستان متفاوت می باشد؛

تمکن مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان

  • هزینه های تحصیل در مجارستان معمولا سالانه بین 2000€ تا 8000€ (یورو) است؛
  • هزینه های زندگی در مجارستان معمولا ماهانه بین 450€ تا 700€ (یورو) می باشد؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: