مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
قبل از مهاجرت به بوداپست اینها را بدانید

قبل از مهاجرت به بوداپست اینها را بدانید

آیا تا به حال به مهاجرت به بوداپست فکر کرده اید؟ کلان شهر مجارستان در اروپای شرقی نقطه داغ و پر طرفدار مهاجران سراسر دنیا است. با کمک ما زندگی جدیدی را در این شهر تاریخی آغاز کنید. ما اطلاعاتی در مورد مهم ترین مناطق، درخواست های ویزا و حمل و نقل عمومی در اختیار شما قرار می دهیم.

مهاجرت به بوداپست Budapest

در سال 1872، سه شهر مجزای بودا، پست و اوبودا با هم متحد شدند و بوداپست را تشکیل دادند. بوداپست در مجموع دارای 23 منطقه است. بسیاری از کشورها با مجارستان موافقت نامه Visa Waiver را امضا کرده اند.

اگر قصد دارید برای مدت طولانی به شهر بوداپست مهاجرت کنید، به اجازه کار و اقامت نیاز پیدا خواهید کرد.

حمل و نقل عمومی در بوداپست بسیار کارآمد است و مردم حمل و نقل را به رانندگی در جاده های شلوغ ترجیح می دهند.

بوداپست، واقع در شمال مجارستان، هنوز هم بعنوان یک مقصد مهاجرتی دست کم در نظر گرفته می شود. با این حال، بیشتر و بیشتر خارجی ها متوجه شده اند که مهاجرت به بوداپست یک انتخاب عالی برای هدف آنان در خارج از کشور است. مراکز زیبا و تاریخی و هزینه های معقول زندگی تنها برخی از دلایلی است که مهاجران این شهر را برای اقامت انتخاب می کنند.

این شهر متعلق به شهرستان پست است و از 23 ناحیه تشکیل شده است. این شهر توسط رودخانه دانوب ساخته شده است که بوداپست را به تپه ای در کرانه چپ به نام بودا Buda و دشتی در سمت راست به نام پست Pest تقسیم می کند که نام تین شهر را بوجود آورده و تکمیل کرده اند. سه جزیره در دانوب Danube نیز به این شهر تعلق دارند. بوداپست نه تنها به خاطر تاریخ غنی خود، بلکه به خاطر سیستم زیر زمینی قابل توجه نیز مشهور است. علاوه بر این، حرکت به بوداپست به شما امکان می دهد از تعدادی چشمه های آب گرم که گفته می شود اثرات شفابخشی دارند، لذت ببرید.

پیشینه تاریخی بوداپست

در حالی که آثاری از دوران سنگی قدیم در هر دو سوی دانوب یافت شده است، ساخت قلعه رومی توسعه این شهر را افزایش می دهد. در قرن دوم قبل از میلاد، بوداپست به طور اساسی شروع به رشد کرد. هنگامی که هون ها Huns به اروپا حمله کردند، به بوداپست رفتند و در آنجا سکونت گاه خود را ایجاد کردند. آنها اولین افرادی بودند که به شهرهای مجارستانی در این منطقه یورش بردند. در دهه 1200، مغول ها از راه خود پیروی کردند و بودا و پست (که در آن زمان جدا از هم بودند) را تصاحب کردند. در طول تاریخ، شهر و ساکنان آن باید با حملات هون‌ها، مغول‌ها، ترک‌ها و در طول جنگ جهانی دوم، شوروی‌ها روبرو می‌شدند.

با این حال، این شهر شکوفا شد. در سال 1872، سه شهر مجزای بودا، پست و اوبودا با هم متحد شدند. این شهر با حدود 150/000 نفر جمعیت، به سرعت به پایتخت مجارستان تبدیل شد و عصر طلایی این کشور را آغاز کرد. در طول جنگ های جهانی، بوداپست به شدت تحت سلطه شوروی برای چندین دهه مورد آسیب قرار گرفت. در دهه‌های 1960 و 70، شهر بازسازی‌ها را آغاز کرد و به زودی به یک مقصد اصلی گردشگری تبدیل شد.


راهنمایی مختصری از مناطق مختلف بوداپست

مهاجرت به بوداپست شما را با محله ها و مناطق مختلف مواجه می کند که می توانید محل زندگی جدید خود را از بین آنها انتخاب کنید. بودا از شش ناحیه تشکیل شده است، در حالی که پست دارای 16 منطقه است. (منطقه 21، سیپل، جزیره ای در رودخانه دانوب است و نه متعلق به بودا است و نه به پست). اکثر مهاجران مهاجرت به سمت بودا را انتخاب می کنند، زیرا ساکت تر و مسکونی تر است و فضاهای سبز فراوان دارد. بوداپست با 23 منطقه، حرف زیادی برای گفتن دارد. بنابراین در اینجا خلاصه ای از چند منطقه آورده شده است.

منطقه 2 Pesthidegkút

حرکت به منطقه دو بوداپست شما را به منطقه ای می برد که به آن «بورلی هیل Beverly Hill’s » می گویند. این منطقه روستای سابق آلمان محل زندگی افراد ثروتمند و مشهور است. همچنین این منطقه به ویژه بخاطر نژاد دامی Roszadomb یا Rose Hill، مجلل‌ترین و گران‌ترین محله در منطقه به حساب می آید.

با این حال، جاذبه اصلی این منطقه برای مهاجرانی که به بوداپست مهاجرت می کنند، آرام، تمیز و آب و هوای معتدل است. قلعه دور نیست و بسیاری از مدارس دولتی و مرکز شهر نیز در مجاورت آن قرار دارند.

منطقه 11 Újbuda

این منطقه، همچنین به عنوان بودای جدید New Buda شناخته می شود، در جنوب غربی شهر قرار دارد. این بخش از شهر دارای چشمه های آب گرم مختلف و هتل های آبگرم است. قلعه ترکی که در بالای تپه قرار دارد این شهر را احاطه کرده است. اگرچه New Buda محل زندگی بسیاری از دانشجویان بوده، اما فاقد گزینه‌های مسکن مجلل است که مهاجران بوداپست ممکن است به دنبال آن باشند. ساشگی Sashegy و ساسادSasad محله های مسکونی مناسب تر این منطقه اند، اما از شهر دورتر هستند.

منطقه 12 و منطقه 14 تپه های بودا و زوگلو Buda Hills and Zuglo

منطقه دوازده بوداپست شما را در غرب دانوب به مکانی بسیار سرسبز به نام هگییدک Hegyyidék می برد. طبیعتاً این محله که به آن تپه‌های بودا نیز می‌گویند، نه تنها آرامش را به شما می‌دهد، بلکه منظره زیبایی از بوداپست را نیز به نمایش می‌گذارد. همچنین بلندترین نقطه تپه سنت جان (Janoshegy) در بیش از 520 متر بالاتر از سطح دریا است.

در حالی که بسیاری از خانواده‌های مهاجر ترجیح می دهند به زوگلو بروند، اما از شلوغی و سر و صدای شهر Pest فاصله زیادی ندارد. برخلاف بسیاری از مناطقی که در بالا ذکر شد، زوگلو خیلی گران نیست و برای مهاجرانی که با بودجه کم به بوداپست نقل مکان می کنند، انتخابی عالی است. این بخش بسیار تاریخی از بوداپست است و دارای ساختمان‌های مهم مختلفی که قدمت آن به قرن سیزدهم بازمی‌گردد، است. امروزه زوگلو به‌خاطر باغ جانورشناسی و گیاه‌شناسی و پارک شهر وروسلیگت Városliget معروف است.

منطقه 13 و منطقه 5 مرکز شهر و بلواروس

منطقه 13، شامل Újlipótváros و Angyalföld است و با وجود اینکه در مرکز شهر Pest قرار دارد یک محله بسیار تمیز و امن و دارای چند پارک، مغازه و کافه زیبا است. در حال حاضر در این ناحیه، توسعه های بسیار جدیدی در حال وقوع است، که فضای مسکونی و کیفیت زندگی محلی را افزایش می دهد. نقل مکان به منطقه سیزده بوداپست شما را به یک منطقه طبقه متوسط   می برد که برای مهاجران با حقوق کمتر بسیار مقرون به صرفه است.

منطقه Belváros قلب شهر در نظر گرفته می شود و دقیقا روی دانوب قرار دارد. نقل مکان به منطقه پنج بوداپست یک انتخاب عالی برای مهاجران جوان و مجردی است که نمی خواهند زندگی شبانه شهر را از دست بدهند. هتل‌های زیادی در اینجا واقع شده‌اند که این منطقه را به یک جاذبه توریستی تبدیل می‌کند. البته از نظر محل اقامت کاملاً ناسازگار است و در حالی که تعداد زیادی آپارتمان فانتزی و گران قیمت برای اجاره یا فروش وجود دارد، برخی نیز ارزان هستند، اما ممکن است نسبتاً قدیمی و فرسوده باشند.


الزامات ایزو isa - شهر بوداپست

برنامه معافیت ویزا Visa Waiver Agreements

مجارستان این توافقنامه را با کشورهای مختلف امضا کرده است که به شهروندان این کشورها اجازه می دهد بدون ویزا به بوداپست سفر کنند. اگر این مورد برای شما صدق می کند، تنها چیزی که برای ورود به کشور نیاز دارید یک پاسپورت معتبر است. اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا / EEA و همچنین کشورهای مختلف دیگر بخشی از این توافقنامه هستند، مانند آرژانتین، باهاما، کانادا، شیلی، اکوادور، هنگ کنگ، مالزی، آفریقای جنوبی، سنگاپور، ترکیه، تونس، ونزوئلا و حتی کشورهای خیلی بیشتر.

اگر اهل کشوری خارج از اروپا هستید، لطفاً با نزدیکترین کنسولگری یا سفارت مجارستان تماس بگیرید تا بدانید که آیا برای سفر به بوداپست به ویزا نیاز دارید یا محدودیت‌هایی وجود دارد که باید از آنان آگاه شوید. لطفاً به خاطر داشته باشید که، حتی اگر اهل یکی از کشورهای دارای موافقت نامه هستید، فقط مجاز به اقامت در بوداپست بدون ویزا برای مدت محدودی به عنوان یک بازدید کننده یا توریست هستید. اگر می خواهید برای مدت طولانی تری در بوداپست زندگی و کار کنید، به ویزای کار و اجازه اقامت نیاز دارید.

اجازه کار و اقامت در بوداپست

قبل از سال 2014، مهاجرانی که از خارج از اتحادیه اروپا به مجارستان مهاجرت می کردند، باید برای اجازه کار و ویزای اقامت جداگانه درخواست می کردند. با این حال، قوانین اخیر این دو فرآیند را در یک رویه واحد ترکیب کرده است. اکنون درخواست به مقامات مهاجرت در نزدیکترین سفارت مجارستان شما ارسال می شود. سپس آن را برای مجوز به مرکز کار ارسال می کنند. هنگامی که درخواست توسط مرکز کار تأیید شد، به اداره مهاجرت ارجاع داده می شود که تصمیم می گیرد که آیا شرایط اقامت برآورده شده است و تصمیم می گیرد که آیا مجوز مشترک صادر می شود یا خیر. طبق گفته مقامات این روند باید تا 21 روز طول بکشد.

در مقایسه، فرآیند جدید برای کارفرما و کارمند به طور یکسان زیان آورتر است. در حالی که در سیستم قدیمی، کارمندان دارای مجوز کار (که قبل از ورود صادر می‌شد) می‌توانستند تا نود روز برای شرکت خود بدون نیاز به صبر کردن تا صدور اجازه اقامت کار کنند، کارمندان اکنون باید مجوز مشترک را قبل از ورود به مجارستان دریافت کنند.

ضمناً در سیستم قدیم جمع‌آوری اطلاعات مربوطه و ارائه آن به مرکز کار در اختیار کارفرما بود، در حالی که اکنون کارکنان باید این اطلاعات را از کارفرما جمع‌آوری کرده و خودشان ارسال کنند. فرم های درخواست را می توان از اداره مهاجرت دانلود کرد. برای تکمیل درخواست خود به موارد زیر نیاز دارید:

  • ارائه فرم درخواست امضا و تکمیل شده
  • گذرنامه ای که حداقل سه ماه پس از تاریخ عزیمت شما اعتبار داشته باشد
  • دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت که بیش از شش ماه از تاریخ آنها نگذشته باشد
  • هزینه رسیدگی به اقامتگاه 60 یورو است
  • یک کپی از قرارداد کار یا یک تعهد نامه از کارفرمای احتمالی
  • اثبات صلاحیت های حرفه ای و تحصیلات
  • تایید محل اقامت
  • بیمه مسافرتی حداقل برای سی روز اول اقامت شما
  • اثبات توانایی مالی برای زندگی در مجارستان

سفر به بوداپست

گزینه های فراوان: سفر با هواپیما

شما می توانید به راحتی با هواپیما از مقاصد مختلف در سراسر جهان به بوداپست بروید و این فرودگاه به عنوان یک نقطه اتصال مهم به دیگر شهرها و شهرهای اروپایی برای مسافران عمل می کند. برای این ارتباطات، بسیاری از مردم، طبق چیزی که در مجارستان نامیده می‌شود، خطوط هوایی نیمکت چوبی، از جمله شرکت‌های حامل تخفیف مانند Air Berlin، EasyJet، SkyEurope و Wizzair را انتخاب می‌کنند. آنها یک راه ارزان برای سفر در سراسر اروپا برای شما فراهم می کنند.

قیمت ها بین خطوط هوایی مختلف به طور قابل توجهی متفاوت است. لطفاً به خاطر داشته باشید که در حالی که خطوط راهی به سایر کشورهای اروپایی فراوان است، هیچ پرواز داخلی برنامه ریزی شده ای در داخل مجارستان وجود ندارد.


فرودگاه و خطوط هوایی بوداپست

بوداپست دارای یک فرودگاه اصلی است که حدود 20 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و به خطوط هوایی اروپایی و بین المللی خدمت رسانی می کند. فرودگاه بین‌المللی Ferenc List بوداپست (که معمولاً به عنوان Ferihegy شناخته می‌شود) دارای سه ترمینال است، یکی برای خطوط هوایی تخفیف‌دار، یکی برای پروازهای ورودی و خروجی به دیگر کشورهای شینگن، و دیگری برای خطوط هوایی غیر شنگن و غیر اروپایی. چه برای اولین بار از شهر دیدن کنید، چه برای همیشه به آنجا بروید یا فقط بخواهید برای کاوش در سایر کشورهای اروپایی دور شوید، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود از فرودگاه بین المللی Ferihegy عبور کنید.

اگرچه هیچ پرواز داخلی در این کشور وجود ندارد، اما مجارستان قبلاً یک خط هوایی ملی به نام هواپیمای مجارستانی Malév داشت که به بیش از 50 شهر در 34 کشور پرواز داشت. در سال 2012، این خطوط هوایی ورشکسته شد و مجبور به توقف تمام خدمات خود کند. یک خط هوایی ملی جدید، Sólyom Hungarian Airlines، در سال 2013 تاسیس شد، اما از ماه مارس 2016، با مشکلات اقتصادی مواجه بود، تا حدودی که هنوز هیچ پروازی ارائه نمی دهد. خوشبختانه، بسیاری از خطوط هوایی دیگر برای انتخاب وجود دارد، از جمله خطوط هوایی انگلستان British Airways ،  خطوط هوایی ترکیه Turkish Airlines، لوفت هانزا Lufthansa ، رایان ایر Ryanair و بسیاری دیگر.

سرویس مینی‌بوس فرودگاه شما را از هر سه ترمینال مستقیماً به هتل‌ها و هاستل‌های مختلف در مرکز شهر می‌برد. متأسفانه، وسایل نقلیه در راه توقف های زیادی می کنند، که باعث می شود رسیدن به فرودگاه راهی نسبتاً وقت گیر باشد. همین امر در مورد اتوبوس فرودگاه نیز صدق می‌کند، که از ایستگاهی با علامت «BKV Plusz Reptér Busz» بین پایانه‌های 2A و 2B، با یک میز اطلاعات در ورودی‌ها حرکت می‌کند و تمام مسیر را تا ایستگاه متروی کوبانی-کیسپست طی می‌کند. اگر دیر اماده می شوید، تاکسی می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

سفر بدون دردسر با اتوبوس، تراموا و تاکسی در بوداپست

احتمالاً بهترین راه برای رفت و آمد در بوداپست اتوبوس، تراموا یا تاکسی است، اگرچه در مرکز شهر نیز می توان به راحتی پیاده روی کرد. یک سیستم اتوبوس گسترده که در سراسر بوداپست بزرگ امتداد دارد به شما امکان می دهد به تمام گوشه های شهر بروید. اگر در تنگنای زمانی هستید، به رنگ اعداد در اتوبوس توجه ویژه ای داشته باشید. اتوبوس‌هایی که اعداد قرمز دارند، اتوبوس‌های سریع‌السیر هستند که از چند ایستگاه می‌گذرند. علاوه بر اتوبوس های معمولی، اتوبوس های شبانه نیز وجود دارند که شما را با خیال راحت به مقصد می رسانند. یا البته می‌توانید از تراموا استفاده کنید، که هم کمی سریع‌تر است، هم راهی ساده و راحت تر برای اولین تجربه در شهر و همچنین وسیله‌ای عالی برای گشت و گذار است.

فقط به یاد داشته باشید که برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، قبل از سفر باید بلیط را از دکه های روزنامه فروشی یا ویترین بلیط ها خریداری کنید و به محض سوار شدن، آنها را تحویل دهید.

با سیستم حمل و نقل عمومی عالی، نیازی نیست که برای رفت و آمد دوباره سوار تاکسی شوید. اگر این کار را انجام دهید، متوجه می شوید که گرفتن تاکسی در بوداپست بسیار ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی است. تاکسی‌های بی‌نام و آن‌هایی که چراغ‌های جلو قابل جابجایی دارند، ارائه‌دهنده‌های خصوصی هستند. به پلاک زرد رنگ، نشان شناسایی نمایش داده شده روی داشبورد، آرم روی درهای کناری و جدول کرایه ها توجه کنید تا یک شرکت تاکسیرانی معتبر را پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که حتی در میان شرکت‌های تاکسیرانی قابل اعتماد، کرایه‌ها ممکن است بسیار متفاوت باشد. در هر صورت، طبق معمول در بوداپست، برای جلوگیری از هزینه های بالا بهتر است تاکسی خود را از قبل رزرو کنید. از محبوب ترین شرکت های تاکسی رانی در بوداپست می توان به بودا Buda، سیتی City، فو Fö ، رادیو Rádió و تله 5 (Tele 5) اشاره کرد.

آماده باشید: رانندگی در بوداپست

رانندگی در بوداپست، اگرچه کاملاً امکان پذیر است، اما سرگرم کننده نیست. بخاطر اینکه با ترافیک سنگین، جاده های بسته شده و جا پارک بسیار کم برخورد خواهید کرد. سیستم حمل و نقل عمومی راهی بسیار ارزان تر، ایمن تر و راحت تر برای رفت و آمد ارائه می دهد.

اگر نمی توانید بدون ماشین شخصی خود کار کنید، لطفاً به یاد داشته باشید که گواهینامه رانندگی خارجی شما یک سال پس از تاریخ ورود اعتبار دارد. پس از آن زمان، باید مجوز مجارستان را دریافت کنید. همچنین، به خاطر داشته باشید که بیمه مسئولیت شخص ثالث را برای وسیله نقلیه خود دریافت کنید، زیرا در مجارستان این امر اجباری است. اگر خودروی شما در اتحادیه اروپا ثبت شده باشد، هنگام عبور از مرز نیازی به ارائه مدرک بیمه نخواهید داشت. با این حال، سایر رانندگان به طور کامل بررسی خواهند شد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در مجارستان و فرهنگ و زبان این کشور
تحصیل در مجارستان و فرهنگ و زبان این کشور

مجارستان کشوری در اروپای مرکزی است که از شمال با اسلواکی، از جنوب با صربستان و کرواسی، از شرق با رومانی و از غرب با اتریش هم مرز است. پایتخت مجارستان شهر بوداپست Budapest است، این شهر دارای معماری منحصر به فرد طبیعت بسیار زیبایی است. از جمله اماکن زیبای ای ...

بیشتر بخوانید
مقایسه تحصیل پزشکی در مجارستان و روسیه
مقایسه تحصیل پزشکی در مجارستان و روسیه

بنا به درخواست بالا در این نوشتار به مقایسه پزشکی مجارستان و روسیه که در سال های اخیر دانشجویان ایرانی زیادی به این کشورها مهاجرت داشته اند، میپردازیم. ...

بیشتر بخوانید
بهترین کالج مجارستان
بهترین کالج مجارستان

دانشگاه های کشور مجارستان، 3 مدرک را موازی با پروسه بولونیا که هدف آن فراهم کردن ساختار آموزش تکمیلی در سرتاسر جهان است، ارائه می دهد، این مدارک عبارتند از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: