مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در مجارستان و فرهنگ و زبان این کشور

تحصیل در مجارستان و فرهنگ و زبان این کشور



وضعیت جغرافیایی مجارستان

مجارستان کشوری در اروپای مرکزی است که از شمال با اسلواکی، از جنوب با صربستان و کرواسی، از شرق با رومانی و از غرب با اتریش هم مرز است. پایتخت مجارستان شهر بوداپست Budapest است، این شهر دارای معماری منحصر به فرد طبیعت بسیار زیبایی است. از جمله اماکن زیبای این شهر رود دانوب است، این رود از بین مردم شهر بوداپست می گذرد و زیبایی استثنایی ایجاد کرده است. سبک زندگی مردم در بوداپست مدرن است، به طوری که با وجود خانه های قدیمی امکانات مدرن و پیشرفته ای در خانه هایشان وجود دارد.

فرهنگ و سنت مجارستان

اگر می خواهید اطلاعات دقیقی درمورد فرهنگ مجارستان کسب کنید و با اطلاعات کافی وارد این کشور شوید لطفا مقاله ما را تا انتها مطالعه کنید، با ما همراه باشید تا فرهنگ، سنت ها و زبان مجارستان را به شما معرفی کنیم.

مجارستان دارای فرهنگی بسیار متنوع است و شما تفاوت های زیادی را در بوداپست در مرزهای شرقی و غربی این کشور خواهید دید. به طور کلی در اکثر مناطق این کشور به ارزش هایی مانند احترام به زنان و افراد مسن یا اجداد اهمیت بسیاری داده می شود. علاوه بر این مجارستانی ها بسیار هنرمند هستند و علاقه بسیار زیادی به موسیقی، شعر، جشنواره ها، اپرا، ادبیات، هنر، شطرنج، علوم، ریاضیات و غیره دارند. گذشته از این موارد آنها به شناسایی استعدادها، طنز، درک مردم و علم نیز توجه دارند.  و همچنین آنها در ورزش هایی از جمله شمشیربازی، کشتی، دو و میدانی، واترپلو، قایق رانی و شنا حرفی برای گفتن دارند.

باید بدانید که اگر به خانه شخصی مجارستانی دعوت شدید حتما یک جعبه شکلات یا یک دسته گل به عنوان هدیه با خود ببرید؛ اگر از شما خواستند که هنگام ورود به خانه کفش های خود را بیرون در آورید تعجب نکنید زیرا در مجارستان مرسوم نیست که مردم با کفش وارد خانه شوند. همچنین این فرهنگ در مجارستان وجود دارد که باید به موقع برای شام یا ناهار به جایی که دعوت شدید بروید زیرا دیر کردن به معنی بی احترامی به آنان است.




ارزش خانواده در مجارستان

مردم مجارستان اعتقاد خاصی به ارزش های خانوادگی دارند و به جرأت می توان گفت که در این کشور خانواده مرکز ساختار اجتماعی است و جالب است بدانید که مردم این کشور حمایت مالی و عاطفی زیادی از طرف اعضای خانواده خود می شوند. در همین حال در مجارستان نسل های زیادی از خانواده های بزرگ با هم زندگی می کنند و اکثر آنها روابط بسیار نزدیکی باهم دارند و معمولا شامل خانواده ای از والدین، پدربزرگ، مادربزرگ و اغلب فرزندانشان  است.

به طورکلی شما می توانید هر زمانی که نیاز به کمک داشتید روی دوستان مجارستانی خود حساب کنید و البته آنها نیز از شما چنین انتظاری را دارند، مجارستانی ها روابطشان را به عنوان یک ارزش، دارایی و اصل در زندگی خود می دانند و بسیار مراقب حفظ روابطشان هستند.

زبان رسمی مجارستان

وقتی در مجارستان هستید می بینید که زبان رسمی مجارستانی است و 98 درصد از تقریباً 10 میلیون جمعیت این کشور به زبان مجارستانی صحبت می کنند. مجارستانی ها زبان خود را ماگیار Magyar می نامند. توصیه می کنیم دانشجویانی که به این کشور می آیند چند کلمه ضروری به زبان مجارستانی که ممکن است برای زندگی روزمره آنها لازم شود بیاموزند. اگر به یادگیری زبان مجارستانی علاقه دارید می توانید به دو روش این زبان را بیاموزید، هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری. شاید شنیده باشید که زبان مجارستانی زبان بسیار سختی است اما نا امید نشوید و از فرصتی برای صحبت کردن به این زبان استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید مهارت های زبان مجارستانی خود را افزایش دهید، در دوره های عصرگاهی آموزش زبان مجارستانی در دانشگاه ها یا موسسات فرهنگی شرکت کنید، از دفتر بین المللی دانشگاه خود دوره های زبان مجارستانی بخواهید و به دنبال دوره های آنلاین رایگان باشید. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مقایسه تحصیل پزشکی در مجارستان و روسیه
مقایسه تحصیل پزشکی در مجارستان و روسیه

بنا به درخواست بالا در این نوشتار به مقایسه پزشکی مجارستان و روسیه که در سال های اخیر دانشجویان ایرانی زیادی به این کشورها مهاجرت داشته اند، میپردازیم. ...

بیشتر بخوانید
بهترین کالج مجارستان
بهترین کالج مجارستان

دانشگاه های کشور مجارستان، 3 مدرک را موازی با پروسه بولونیا که هدف آن فراهم کردن ساختار آموزش تکمیلی در سرتاسر جهان است، ارائه می دهد، این مدارک عبارتند از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای جامع مهاجرت به مجارستان
راهنمای جامع مهاجرت به مجارستان

مهاجرت به مجارستان تجربه ای جدید است. این کشور دارای زیرساخت های عالی و شیوه زندگی لذت بخش و دوستانه ای است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرهنگ مجارستان، جمعیت، شرایط آب و هوایی و ارتباطات حمل و نقل به ادامه مطلب مراجعه کنید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: