مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مدیریت در مجارستان

مدیریت در مجارستان

سیستم آموزشی مجارستان از بیش از 600 سال پیش نشان دهنده ی برتری تحصیلی بوده است. بسیاری از کالج ها در این کشور مستقیماً وابسته به یک دانشگاه هستند و به عنوان دانشکده های کالج دانشگاه فعالیت می کنند. دانشگاه های مجارستان به طور کلی دوره هایی را در سطح کالج و دانشگاه برگذار می کنند. از سال 2005 دانشگاه های مجارستان شروع به تغییر به سبک و مقررات روند بولونیا Bologna کرده اند. در این سیستم جدید هم کالج ها و هم دانشگاه های مجارستان در صورت تامین الزامات لازم می توانند برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را آغاز کنند. این همچنین به این معنی است که تمامی مدارک اعطایی معادل و مورد تایید سراسر اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر است.

برای ورود به دانشگاه این کشور نیازی به تحویل دادن مدرک زبان آیلتس نمی باشد. این یک مزیت خیلی خوب برای کسانی که تمایلی به شرکت در آزمون آیلتس در ایران ندارند و یا می خواهند هر چه سریع تر از ایران خارج شوند، به حساب می آید. همان طور که حتما در جریان هستید تمام کشورها دوره هایی تحت عنوان کالج زبان دارند تا افراد زبان انگلیسی یا سایر زبان ها را در خاک آن کشور بیاموزند، منتهی در حال حاضر از میان کشورهای حوزه شنگن تنها سه کشور هستند که به ایرانی ها با پذیرش کالج زبان ویزا می دهند: مجارستان، فرانسه و مالتا.

تحصیل رشته مدیریت در مجارستان در 2022

رشته مدیریت در حقیقت ویژه دانشجویان با استعداد و خلاق است تا با کسب دانش و مهارت های مدیریت سازمانی و مدیریت کسب و کار بتوانند گره از مسائل مدیریتی و کنترل کارکنان، فعالیت ها و کارکردها در شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی و دولتی باز کنند. از جمله مفاهیم آموزشی در رشته مدیریت شامل مدیریت منابع انسانی و روابط صنعتی، بازرگانی بین المللی، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، مدیریت دولتی، مدیریت خصوصی، مدیریت بین المللی، مدیریت و سازمان ها و مدیریت بازاریابی می باشد. در سال 2022 دانشجویان می توانند با اتمام تحصیلات مستقیما وارد بازار کار اروپا و مجارستان شده و استخدام شوند و یا می توانند در فکر تحصیلات تکمیلی باشند.

اهداف تحصیل مدیریت در مجارستان

هدف از آموزش مدیریت در مجارستان آماده سازی مدیران برتر برای شرکت ها، سازمان ها و نهادهای بخش دولتی و خصوصی است، که دانش حرفه ای گسترده و کاملی درباره مهارت های مدیریتی دارند. فارغ التحصیلان این رشته قادرند تا شیوه ها در مدیریت بخش خصوصی و بخش غیرانتفاعی را کنترل و مدیریت کنند. آنها همزمان با کاربرد دسته های لازم آموزش فردی و سازمانی و استفاده از تواناییشان برای ابتکار عمل و تفکر خلاق، می توانند مسائل نو ظهور را شناسایی، تحلیل و حل کنند.

برنامه های تحصیلی مدیریت در مجارستان

اصولا، برنامه های مدیریت در مجارستان به صورت تمام وقت و به مدت 36 ماه ادامه پیدا می کند. تدریس در رشته مدیریت در دانشگاه های  کشور مجارستان عمدتا به زبان انگلیسی است و هر ساله از دانشجویان خارجی شهریه تحصیلی در حدود 6600€ (یورو) دریافت می شود. همچنین هزینه پذیرش تحصیلی رشته مدیریت در مجارستان تقریبا 900€ (یورو) می باشد.


بهترین دانشگاه ها برای تحصیل مدیریت در مجارستان

احتمال تحصیل در تخصص ها در 2 سال آخر دوره (مشاوره تجاری، مدیریت منابع انسانی و توسعه سازمان) وجود دارد. دانشجویان همچنین مبنای دانش مناسبی برای ورود به تحصیلات تکمیلی و نیز بازار کار پیدا می کنند. دوره مدیریت همچنین شامل بازدیدها از شرکت های ملی و چند ملیتی است به طوری که دانشجویان می توانند دانش عملی درباره تحصیلات مدیریت کسب کنند. از جمله دانشگاه های مطرحی که برنامه های رشته مدیریت را به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می دهند می توان به دانشگاه پکس، دانشگاه زگن، دانشگاه ملی فناوری و اقتصاد بوداپست و نیز چند دانشگاه معروف دیگر اشاره کرد که این برنامه ها را در هر 3 مقطع تحصیلی به دانشجویان خود ارائه می دهند. رنکینگ این دانشگاه ها در سال 2021 در جدول ذیل بیان شده است:

دانشگاه های مجارستان
بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل در رشته مدیریت THE Ranking 2021 QS Ranking 2021 U.S. News Ranking 2021
Semmelweis University 401 401 682
Eötvös Loránd University 601 601 434
University of Pécs 601 651 -
University of Debrecen 801 521 635
University of Szeged 801 501 688
Budapest University of Technology and Economics 1001 801 944

شرایط پذیرش رشته مدیریت در مجارستان

جهت اخذ پذیرش رشته مدیریت از دانشگاه های مجارستان، ابتداء بایستی صلاحیت پذیرش در دانشگاه های مجارستان را کسب نمائید. برای اطلاع از شرایط پذیرش مجارستان، مدارک اشاره شده در زیر مورد نیاز می باشد:

  • شرکت در آزمون ورودی قبل از درخواست پذیرش تحصیلی در دانشگاه های مجارستان و اخذ نمره قبولی در این آزمون
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست پذیرش مجارستان
  • مدرک دیپلم دبیرستان و ریزنمرات مربوطه: مدارک دیپلم و ریزنمراتتان بایستی به زبان مجاری یا انگلیسی ترجمه شود
  • پاسپورت بین المللی با اعتبار بیش از 1 سال

اما، شرایط زبان جهت پذیرش در رشته مدیریت در مجارستان به صورت زیر می باشد:

  • نمره TOEFL معتبر حداقل 66 امتیاز (IBt) 
  • IELTS معتبر با نمره کل حداقلی 5.0
  • مدرک آزمون زبان انگلیسی سطح B2 بین المللی


ویزای تحصیلی دانشجویان مجارستان

اخذ پذیرش مجارستان به منزله حکم نهایی جهت ورود به مجارستان و تحصیل در این کشور نمی باشد و قانونا، اخذ ویزای تحصیلی مجارستان مجوز اصلی تحصیل در مجارستان محسوب می شود. مدارک پشتیبان برای درخواست صدور ویزای تحصیلی جهت تحصیل در رشته مدیریت در مجارستان عبارتند از:

  • رسید پرداخت شهریه تحصیلی
  • پذیرش نامه از دانشگاه مجارستان
  • پاسپورت معتبرتان با حداقل 6 ماه اعتبار اضافی
  • کپی از صفحه عکس پاسپورت
  • عکس پاسپورتی جدید
  • بیمه سلامت
  • مدرک سکونت در مجارستان
  • مدرک اثبات تمکن مالی جهت تامین مخارج زندگی در مجارستان
  • فرم پر شده درخواست ویزا
  • 3 نامه ممهور با آدرس شخص درخواست دهنده ویزا

فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان مدیریت در مجارستان

انتظار می رود که فارغ التحصیلان لیسانس مدیریت در مجارستان بتوانند فرصت های کاری زیادی در سازمان های بخش دولتی و خصوصی پیدا بکنند. دامنه شغلی خاص فارغ التحصیلان رشته مدیریت شامل اقتصاد بازرگانی، سیاست و استراتژی بازرگانی، تحقیق و مشاوره بازرگانی، کارآفرینی، پست های مدیریتی عمومی، روابط صنعتی، بازرگانی بین المللی، رایزنی بازاریابی، مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی، فروش ها و خرده فروشی , مدیریت منابع انسانی می باشد.

اصولا مشاغل مدیریتی در مجارستان از جمله کارهای پردرآمدی محسوب می شوند که از جایگاه خوبی نیز در بازار کار مجارستان برخوردار می باشند. لازم به ذکر است که کاریابی با مدرک فوق لیسانس مدیریت مخصوصا در گرایش های مدیریت بازرگانی شانس بیشتری در بازار کار مجارستان و اروپا دارد. پس، توصیه می شود که علاقه مندان جهت ورود به بازار کار اروپا با مدرک فوق لیسانس و بالاتر وارد بازار کار شوند. یک فرد شاغل در مشاغل مدیریتی در مجارستان معمولا حدود HUF860,600 (فورینت) در ماه درآمد دارد. درآمدها بین مشاغل مدیریتی و اجرایی مجارستان به شدت متغییر است

سطح درآمدی مشاغل مدیریتی در مجارستان

از جمله مشاغل مدیریتی پردرآمد و به شدت موردنیاز بازار کار مجارستان و اتحادیه اروپایی (EU) می توان به مشاغل زیر اشاره نمود:

  • مدیر کل اجرایی با متوسط درآمد ماهانه HUF1,382,816 (فورینت)
  • مدیر کل مالی با متوسط درآمد ماهانه HUF1,274,951 (فورینت)
  • مدیر کل HUF1,050,542 (فورینت)
  • مدیر منابع طبیعی HUF1,088,061 (فورینت)
  • مدیر عملیاتی با متوسط درآمد ماهانه HUF973,732 (فورینت)
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: