مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل دندانپزشکی در روسیه2022

تحصیل دندانپزشکی در روسیه2022

تحصیل در روسیه، تجربه‌ای است که چیزهایی فراتر از این مکان‌های دیدنی در اختیار شما قرار می‌دهد. با داشتن تاریخ غنی و متنوع، فرهنگ روسیه امروز ترکیبی پیچیده از سنت و نوآوری است. روسیه که میزبان برخی از مشهورترین چهره‌های فرهنگی جهان از داستایوفسکی گرفته تا چایکوفسکی، تولستوی، پلیسهسکایا و ... است، نقش به‌ سزایی در توسعه‌ی چشم‌اندازهای جهانی در رشته‌های هنری همچون باله، موسیقی کلاسیک، ادبیات و هنرهای زیبا گذاشته است.

دو شهر بزرگ روسیه مسکو و سن‌پترزبورگ هستند که هر دو در بخش غربی این کشور واقع شده‌اند. مسکو پایتخت شلوغ روسیه و پُر از تناقض است که به‌واسطه‌ی سیستم متروی خود، اغلب به‌ موزه تشبیه شده و میزبان دانشگاه دولتی مسکو است، قدیمی‌ترین دانشگاه روسیه که قدمت آن به سال 1755 بازمی‌گردد. سن‌ پترزبورگ به‌ عنوان یک پایتخت فرهنگی در جهان شناخته می‌شود و مرکز تاریخی این شهر در فهرست میراث جهانی حفاظت‌شده‌ی یونسکو ثبت شده است. با داشتن بیش از 100 موزه، تحصیل در سن‌ پترزبورگ به دانشجویان خارجی فرصت‌های بی‌پایانی برای کشف تنوع فرهنگ روسی می‌دهد که در طول تاریخ این کشور توسعه یافته است.

در حالی که دو شهر بزرگ روسیه دارای جاذبه‌های هیجان‌ انگیزی برای دانشجویان خارجی هستند که می‌خواهند در این کشور تحصیل کنند، اما نادیده گرفتن سایر مراکز شهری و شهرهای روسیه که به دانشجویان تجربه‌ی تحصیلی خوبی می‌دهد، اشتباه است. مقاصدی همچون نیژنی نوگورود، چلیابینسک و تامبوف شما را از نواحی غربی روسیه بیرون آورده و تنوع فرهنگ روسیه و فرصت‌های آن برای آموزش عالی را در سراسر این قلمروی وسیع جغرافیایی نشان می‌دهد.

فهرست عناوین

در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا شما را با رشته دندانپزشکی در روسیه، هزینه‌ها، دانشگاه‌های برتر روسیه در این رشته و به طور کلی شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه آشنا سازیم. تحصیل دندانپزشکی در روسیه اهداف بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان است که علاقه‌ مند هستند تا در این کشور در رشته دندانپزشکی تحصیل نمایند.




شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه

مدارک دریافت شده از دانشگاه دندانپزشکی در کشور روسیه توسط سازمان‌های بزرگ جهانی مانند سازمان یونسکو “UNESCO” و سازمان جهانی بهداشت “WHO” و MCI رتبه‌بندی شده است و مهر تایید به آنها زده شده است.

دانشجویانی که از یک کالج یا دانشگاه دندانپزشکی در این کشور مدرک خود را می‌گیرند، پس از گذراندن آزمونی مخصوص در کشور خودشان، واجد شرایط طبابت در هر بخش از جهان هستند.

روسیه کشوری بسیار تحصیل کرده است و تقریبا بیش از نیمی از ساکنان آن دارای مدرک دانشگاهی معتبر هستند. روس‌ها دارای سنت‌های آموزشی غنی و سنتی هستند و به علم و آموزش برای داشتن زندگی راحت ایمان دارند.

دانشگاه‌های روسیه برای دانشجویان خارجی خود تحصیل و شرایط زندگی راحتی را فراهم می‌کنند و به دانشجویان بین‌المللی برای سازگاری با فرهنگ غنی روسیه کمک‌های شایانی ارائه می‌دهند.

دانشگاه‌های روسیه متخصصین زیادی را در زمینه مهندسی و علوم پزشکی آموزش می‌دهند و به‌ طور مرتب در رتبه‌بندی بین‌المللی قرار می‌گیرند و جایگاه معتبر و بالایی در بین سایر دانشگاه‌ها در سراسر جهان دارند.

تحصیل عالی در روسیه بسیار مقرون به صرفه‌تر از ایالات متحده آمریکا و یا انگلستان است؛ علاوه بر این، دانشجویان بین‌المللی فرصت دارند به صورت رایگان با هزینه بودجه دولتی به مطالعه رشته دندانپزشکی در کشور روسیه بپردازند.

هزینه‌های اقامت و زندگی در روسیه نباید دغدغه دانشجویان باشد؛چرا که امکانات با کیفیتی برای دانشجویان خارجی از طرف دولت روسیه فراهم می‌شود.

جایگاه دندانپزشکی روسیه در جهان و اعتبار مدارک آن

مرکز آموزش و تحقیقات در کشور روسیه با افتخار اعلام می‌کند که از 100 دانشگاه دندانپزشکی برتر در لیست «دایرکتوری مدارس جهانی پزشکی» که متعلق به سازمان بهداشت جهانی «WHO» است، 30 دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده‌های دندانپزشکی در لیست سازمان بهداشت جهانی، در کشور روسیه قرار دارد. دانشجویانی که مدرک دندانپزشکی در کشور روسیه را از دانشگاه‌های علوم پزشکی روسیه دریافت می‌کنند، در بیمارستان‌های برتر در سراسر جهان می‌توانند مشغول به کار در زمینه دندانپزشکی شوند؛ زیرا مدرک دریافت شده از دانشگاه‌های معتبر کشور روسیه، مدرکی شناخته شده و معتبر از نظر سازمان‌های رتبه‌دهی و علم‌ سنجی در سازمان‌های جهانی است. هرساله هزاران دانشجو از کشورهای مختلف مانند ایران، هند، نپال، پاکستان، بنگلادش و غیره برای گرفتن مدرک دندانپزشکی به کشور روسیه سفر می‌کنند.

تمام دانشگاه‌های دندانپزشکی در کشور روسیه، توسط سازمان‌های بزرگ جهانی مانند سازمان بهداشت جهانی WHO، یونسکو «UNESCO» و MCI و شورای دندانپزشکی بسیاری از کشورها مانند ایالت متحده آمریکا و اروپا و همچنین کشورهای خاورمیانه، استرالیا، هند، کانادا و… ارزیابی شده است. واحدهای درسی و حتی سطح علمی اساتید و میزان خروجی مقاله از این دانشگاه‌ها بررسی شده است؛ همچنین مراکز تحقیقات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های دندانپزشکی در کشور روسیه با استانداردهای جهانی آموزش و پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است.

دانشجویان رشته دندانپزشکی در کشور روسیه می‌توانند پس از اینکه مدرک دندانپزشکی را از یکی از دانشگاه‌های معتبر در کشور روسیه دریافت کردند، برای گذراندن آزمون نهایی دندانپزشکی در کشور خودشان و یا سایر کشورها، آمادگی‌های لازم متناسب با قوانین هر کشور را کسب کنند، سپس این افراد واجد شرایط کار در هر بیمارستانی در سرتاسر جهان خواهند بود. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیلات تکمیلی در رشته‌ی دندانپزشکی را تخصصی دارند، می‌توانند مدرک دندانپزشکی عمومی خود را به عنوان مدرک معتبر برای اپلای کردن به دانشگاه‌های مورد نظر خودشان ارسال کنند.

طول مدت تحصیل دندانپزشکی عمومی در روسیه

دوره‌های دندانپزشکی در دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی در کشور روسیه برنامه‌های متنوعی را برای دانشجویان بین‌المللی یا خارجی‌ها در بسیاری از دانشگاه‌های پزشکی روسیه ارائه می‌دهد. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در دانشکده دندانپزشکی در کشور روسیه ثبت‌نام کنند. در زیر نمونه‌هایی برای برنامه‌های تخصصی و عالی ادامه تحصیل و طول مدت تحصیل دندانپزشکی در کشور روسیه آورده شده است:

  •  دانشگاه فدرال کازان (ولگا) : طول دوره عمومی دندانپزشکی در این دانشگاه ۵ سال است، زبان آموزش دندانپزشکی روسی و انگلیسی است. هزینه‌ی آموزش و تحصیل در رشته دندانپزشکی در این دانشگاه در مدت 5 سال، حدودا 421 روپیه (3640 دلار) / سال است.
  •  I.M.Sechenov : اولین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی در مسکو است که مدت زمان تحصیل دندانپزشکی عمومی در آن 5 سال است، پس از آن دانشجویان مراقبت‌های دندانی را فرا می‌گیرند. فارغ‌التحصیلان رشته دندانپزشکی در کشور روسیه در حیطه تشخیص، درمان و توانبخشی، مراقبت‌های بهداشتی و مراقبت‌های دندان توانایی و مهارت به دست می‌آورند.
  •  دانشجویان بین‌المللی که مشغول به تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور روسیه هستند در طول مدت تحصیل از امکانات و مزایای زیادی برای کسب درجه بالای مهارت و زندگی راحت بهره می‌برند که برخی از این امکانات شامل بیمه و امتیازات پزشکی رایگان برای دانشجویان بین‌اللملی است، تجهیزات دندانپزشکی و امکان تحقیقات روی مواد، برای کسب مهارت لازم در اختیار دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور روسیه قرار می‌گیرد.

طول مدت تحصیل تخصص دندانپزشکی در روسیه

طول مدت تحصیل در رشته‌ها و گرایشات تخصصی دندانپزشکی در دانشگاه‌های کشور روسیه براساس گرایش انتخاب شده و دانشگاه انتخابی با هم متغیر است و 2 تا 3 سال به طول می‌انجامد. در زیر نمونه‌هایی برای برنامه های تخصصی و عالی ادامه تحصیل و طول مدت تحصیل دندانپزشکی تخصصی در کشور روسیه آورده شده است:

  •  دانشگاه بین‌المللی دوستی روسیه: مدت زمان تحصیل رزیدنتی یا تخصص دندانپزشکی در گرایش دندانپزشکی کودکان و دوره‌های پزشکی دندانپزشکی، به صورت تمام وقت در کشور روسیه 2 سال به طول می‌انجامد و 7.220 دلار در سال برای دانشجویان بین‌المللی برای گرایش دندانپزشکی کودکان باید هزینه شود. در طول این 2 سال دانشجویان رزیدنتی می‌توانند در محیط‌های بالینی مشغول به تشخیص و کنترل وضعیت‌های دهان و دندان کودکان شوند.
  •   I.M.Sechenov: اولین دانشگاه پزشکی مسکو است؛ رزیدنتی و یا تخصص در تحصیلات دندانپزشکی و یا دندانپزشکی تخصصی در گرایش دندانپزشکی ارتوپدی و دندانپزشکی کودکان برای افرادی که دارای تحصیلات دندانپزشکی عمومی هستند، به مدت 2 سال به طول می‌انجامد؛ هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی 316000 روبل یا (2566 دلار) در سال است.
  •   متقاضیان در تخصص دندانپزشکی در کشور روسیه: دانشجویان می‌توانند تحصیل در این رشته را در کشور روسیه، به زبان روسی یا انگلیسی انتخاب کنند. برای متقاضیان بین‌المللی که مهارت‌های لازم در زبان روسی را ندارند، برنامه‌ها و دوره‌های آمادگی در همه دانشگاه‌های بزرگ و دانشکده‌های دندانپزشکی در کشور روسیه وجود دارد، متقاضیان می‌توانند برای کسب مهارت در زبان روسی، مدارس تابستانی را برای آموزش انتخاب کنند؛ یا اینکه این متقاضیان می‌توانند 2-1 سال دوره پیش آموزش در دانشگاه را به صورت مستقیم آموزش ببیند. در این صورت طول مدت تحصیل در رشته دندانپزشکی تخصصی 2 تا 3 یا 4 سال به طول می‌انجامد.

به طور خلاصه نظام آموزشی عالی در کشور روسیه و مدت دوره ی آموزش عالی پزشکی در کشور روسیه: تخصص دندانپزشکی

  •   کارورزی/ دوره‌ی انترنی 1 سال؛
  •  رزیدنتی بالینی 2 تا 5 سال (با توجه به تخصص‌ها و تمایلات پزشک)؛
  •  دکترا 3 سال؛

سر فصل دروس دندانپزشکی در روسیه

 دروسی که دانشجویان رشته دندانپزشکی  باید بگذرانند شامل موارد زیر است:

  • سال اول: آناتومی عمومی انسانی، از جمله جنین شناسی و بافت شناسی، فیزیولوژی و بیوشیمی عمومی، آناتومی دندان، جنین‌شناسی و بافت‌شناسی دهان، مواد دندانی، کارورزی پروتزهای دندانی و مطالعه تاج و بدنه دندان ها؛
  • سال دوم: آسیب شناسی عمومی و میکروب شناسی از جمله انگل شناسی، فارماکولوژی عمومی و دندانپزشکی ، آسیب‌شناسی دهان و میکروب شناسی دهان، مواد دندانی، کارورزی دندانپزشکی، کارورزی پروتزهای دندانی و مطالعه تاج و بدنه دندان ها؛
  • سال سوم: پزشکی عمومی، جراحی عمومی، آسیب شناسی دهان و دندان و میکروب شناسی، دندانپزشکی محافظتی و اندودنتیکس، جراحی دهان و فک و صورت، پزشکی دهان و دندان، رادیولوژی، ارتودنسی و جراحی ارتودنسی دندان، دندانپزشکی کودکان و پیشگیری؛ پریودنتولوژی، پروتزهای دندانی و مطالعه تاج و بدنه دندان‌ها؛
  • سال چهارم: پزشکی دهان و دندان، دندانپزشکی اطفال و پیشگیری، ارتودنسی و ارتوپدی دندان ها، پریودنتولوژی؛
  • سال پنجم: جراحی دهان و فک و صورت، پروتزهای جزئی و قابل جدا شدن، دندانپزشکی محافظتی و اندودنتیکس، عمومی بهداشت دندانپزشکی؛

 به طور کلی برنامه‌های درسی به چندین ماژول تقسیم می‌شوند:

  •    دروس عمومی: علوم انسانی، اجتماعی و اقتصادی (شامل فلسفه، اخلاق زیستی، تاریخ، تاریخ پزشکی، قانون، زبان‌های خارجی، زبان لاتین، اقتصاد)؛
  •   دروس پایه: دوره‌های پزشکی، علمی، ریاضی (شامل فیزیک، ریاضیات، شیمی، زیست شناسی، آناتومی انسان، بافت شناسی، فیزیولوژی، فیزیولوژی پاتولوژیک، ایمونولوژی)؛
  •   دروس تخصصی و حرفه‌ای: (شامل تمام درس‌های ویژه برای کسب مهارت‌های حرفه‌ای دندان: پیشگیری از بیماری‌های دندان، پروتز، جراحی حفره دهان و بسیاری از دروس دیگر)؛
  •   دروس‌های پزشکی ترکیبی: مانند جراحی عمومی، زنان باردار، درماتوفرومولوژی، مغز و اعصاب، روانپزشکی؛
  •   فعالیت‌هایی که در کلینیک‌ها و مراکز درمانی انجام می‌شود، با هدف دستیابی به مهارت‌های دستی دانشجویان دندانپزشکی به دست می‌آیند.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در روسیه

  •  مزایای دروس تکنولوژی های نوآورانه مدرن برای تشخیص و درمان بیماری‌های دندان و حفره دهان، به عنوان مثال، مدل‌سازی مدرن 3D و پروتز دندانی با کمک تکنولوژی( CAD / CAM)، رادیولوژی 3D، ایمپلنتلوژی، جراحی بازسازی فک و صورت؛
  •   استفاده از مشاوره‌های فن‌آوری ارتباطات راه دور، کنفرانس‌های وب با کلینیک‌های برجسته روسیه و کلینیک‌های خارجی، مرکزی شبیه سازی طراحی شده برای آموزش و کسب مهارت‌های عملی؛

دانشگاه های رشته دندانپزشکی روسیه

لیست زیر دانشگاه های برتر کشور روسیه است که شما می‌توانید برای ادامه تحصیل اپلای خود را برای این دانشگاه‌ها ارسال کنید.

  •   دانشگاه علوم پزشکی تیور (Tver)؛
  •   اولین دانشگاه علوم پزشکی مسکو ( M. Sechenov)؛
  •   دانشگاه علوم پزشکی ایالت نیژنی نووگورود (Nizhny Novgorod)؛
  •   دانشگاه علوم پزشکی ایالت اورنبورگ (Orenburg)؛
  •   دانشگاه علوم پزشکی ایالت بشکیر (Bashkir)؛
  •   دانشگاه علوم پزشکی ایالت کوبان (Kuban)؛
  •   دانشگاه علوم پزشکی اسمولنسک (Smolensk)؛
  •   دانشگاه دوستی دانشگاهی روسیه؛
  •   دانشگاه علوم پزشکی ایالت کورسک (Kursk)؛
  •   دانشگاه علوم پزشکی ایالت کازان (Kazan)؛
  •   دانشگاه علوم پزشکی ایالت ریاضان (Ryazan)؛
  •   دانشگاه فدرال کریمه (Crimea)؛
  •   دانشگاه علوم پزشکی ایالت نورترن (Northern)؛
  •   اولین دانشگاه پزشکی ایالت سن پترزبورگ ” پافوف ” (Pavlov)؛
  •   دانشگاه علوم پزشکی ایالت ولگوگراد  (Volgograd)؛
  •   دانشگاه علوم پزشکی ایالت پرم (Perm)؛
  •   دانشگاه علوم پزشکی ایالت امسک (OMSK)؛
  •   دانشگاه ایالتی اسکتیوکار Syktyvkar)؛
  •   دانشگاه ایالتی ماری (Mari)؛
  •   دانشگاه علوم پزشکی ایالت آلتایی (Altai)؛
  •   دانشگاه علوم پزشکی ایالت داجستان (Dagestan)؛
  •   دانشگاه علوم پزشکی ایالت سیبری (Siberian)؛
  •   دانشگاه فدرال ایسترن فار (Far Eastern)؛
  •   دانشگاه ایالت مسکو “لومونسوف” (Lomonosov)؛
  •   دانشگاه فدرال کازان (Kazan)؛
  •   دانشگاه علوم پزشکی و تحقیقات ملی روسیه پیروگو (RNRMU ) (Pirogov)؛
  •   آکادمی پزشکی ایالتی امور (Amur)؛
  •   آکادمی پزشکی دولتی آرخانگلسک (Arkhangelsk)؛
  •   آکادمی پزشکی دولتی آستاراخان (Astrakhan)؛
  •   دانشگاه علوم پزشکی سسنجو Cecenja)؛
  •    آژانس پزشکی دولتی ، آکادمی علوم پزشکی ایالت چلیابینسک (Chelyabinsk)؛
  •    آکادمی علوم پزشکی ایالت (Cita)؛
  •    دانشگاه علوم پزشکی ایالت سیتا Cuvassia)؛
  •    موسسه پزشکی ایالت کواسیا (Cuvassia)؛
  •    موسسه پزشکی ایالت هاباروک (Habarovsk)؛
  •    دانشگاه علوم پزشکی ایالت ایرکوتسک (Irkutsk)؛
  •    آکادمی پزشکی ایالت ایوانو (Ivanovo)؛
  •     آکادمی پزشکی ایکسوف (Izhevsk)؛
  •     آکادمی پزشکی ایالت  مسکو جویش (Jewish)؛
  •     دانشگاه علوم پزشکی کاباردینو بالکری (Kabardino-Balkarian)؛
  •     آکادمی پزشکی دولتی کمرو (Kemerovo)؛
  •    موسسه پزشکی دولتی کیروف (Kirov)؛
  •     آکادمی پزشکی کراسنویارسک (Krasnoyarsk)؛
  •     دانشگاه علوم پزشکی آموسوا ساکا K. Ammosov Sakha)؛
  •     آکادمی علوم پزشکی نظامی؛
  •     دانشکده پزشکی دانشگاه دولتی مردویان (Mordovian)؛
  •     دانشکده پزشکی ایالت مسکو (Stomatology)؛
  •     دانشگاه پزشکی ایالت مسکو؛
  •     دانشگاه ایالت مسکو لومونوسکو (V. Lomonosov)؛
  •     آکادمی پزشکی ایالت اوسیتی (North Ossetian)؛
  •     دانشکده پزشکی دانشگاه ایالت نووگورود (Novgorod)؛
  •     موسسه پزشکی نووسیبریک (Novosibirsk)؛
  •     آکادمی پزشکی ایالت امسک Omsk)؛
  •     آکادمی پزشکی ایالت اون برگ (Orenburg)؛
  •     مؤسسه پزشکی دانشگاه ایالتی اورلول (Orel)؛
  •     مؤسسه پزشکی دانشگاه ایالتی اوش (Osh)؛
  •     دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ایالت پتروآذاودسک (Petrozavodsk)؛
  •     دانشگاه علوم پزشکی ایالت روستو (Rostov)؛
  •     آژانس پزشکی Mechnikov State Saint Petersburg State؛
  •     آکادمی دندانپزشکی تخصصی سنت پترزبورگ؛
  •     آکادمی علوم پزشکی اطفال سن پترزبورگ؛
  •     دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ایالت سن پترزبورگ؛
  •     موسسه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سامرا (Samara)؛
  •     دانشگاه علوم پزشکی ساراتوف (Saratov)؛
  •     آکادمی دندانپزشکی ایالت اسمولنسک (Smolensk)؛
  •     آکادمی دندانپزشکی ایالت استراوپل Stavropol؛
  •     آکادمی دندانپزشکی ایالت تیومن (Tyumen)؛
  •     دانشگاه علوم پزشکی ولدیوستاک (Vladivostok)؛
  •     دانشگاه علوم پزشکی ایالت ولگاگراد (Volgograd)؛
  •     آکادمی دندانپزشکی ایالت بوردنکو (Voronezh N. N. Burdenko)؛
  •     دانشگاه علوم پزشکی ایالت یوکوتسک (Yakutsk)؛
  •     دانشکده دندانپزشکی آکادمی علوم پزشکی ایالت یاروسلاو (Yaroslavl)؛




هزینه تحصیل در دندانپزشکی روسیه

هزینه تحصیلات دندانپزشکی در دانشگاه‌های پزشکی در کشور روسیه بسیار پایین‌تر از کشورهای دیگر اروپا مانند انگلیس و ایالات‌متحده آمریکا و همچنین بسیاری از کشورهای دیگر است و باعث می‌شود که روسیه گزینه ترجیحی برای متقاضیان و افراد واجد شرایط برای تحصیل در رشته دندانپزشکی عمومی و یا دندانپزشکی تخصصی در کشور روسیه باشد. دولت روسیه، چشم‌انداز نظام آموزش پزشکی را بسیار ارتقا داده است تا دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشکده‌های دندانپزشکی در کشور روسیه از کلاس‌های درسی با کیفیت بالای علمی و آخرین تکنولوژی‌ها پیشرفته در آموزش بهره ببرند. علی رغم اینکه ادامه تحصیل در هر دو زمینه یعنی دندانپزشکی عمومی و دندانپزشکی تخصصی هزینه کمی را به دانشجویان تحمیل می‌کند، ارائه آموزش مقرون به صرفه در پزشکی، از شعارهای دانشگاه‌های دندانپزشکی کشور روسیه است. کشور روسیه برای سکونت دانشجویان استانداردهای زندگی را با کیفیت بالا و با قیمت بسیار پایین ارائه می‌دهد تا دانشجویان بین‌المللی جز یادگیری و تحصیل، دغدغه سکونت و یا تفریح و حتی بیمه و… را نداشته باشند.

زندگی دانشگاهی و خوابگاهی برای دانشجویان دندانپزشکی در کشور روسیه

دانشجویان بین‌المللی دندانپزشکی در کشور روسیه از یک زندگی سالم و شاد بهره می‌برند به این دلیل که برای دانشجویان بهترین اماکن اقامتی و زیرساخت‌های با کیفیتی در خوابگاه‌ها فراهم است. تمام امکانات دانشگاه‌ها برای دانشجویان با قیمت بسیار کم در دسترس هستند. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از محیط چند فرهنگی دانشگاه‌های دندانپزشکی روسیه لذت ببرند. هر ساله، تعداد زیادی رویدادهای فرهنگی و جشنواره در دانشگاه‌های روسیه برگزار می‌شود.

امکان شرکت دانشجویان در چنین رویدادهایی فراهم است و این امر به آن‌ها در درک فرهنگ‌های مختلف کمک می‌کند. هزینه تحصیل دندانپزشکی کشور روسیه از هر جهتی که در نظر بگیرید برای دانشجویان خارجی بسیار به صرفه است. مطالعه دندانپزشکی در کشور روسیه برای یک دانشجو با سطح علمی متوسط، بسیار آسان است؛ زیرا دانشجویان از سراسر جهان می‌توانند بدون آزمون ورودی به تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور روسیه بپردازند.

هزینه رشته دندانپزشکی در کشور روسیه بسیار پایین است؛ زیرا دولت روسیه یارانه‌ای را برای تحصیل دانشجویان فراهم می‌کند. میانگین هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور روسیه بین 2.5 تا 5 روبل در سال است. دولت روسیه، بودجه مورد نیاز برای برخورداری دانشجویان از امکانات عالی و با کیفیت و اسکان مطلوب را تأمین می‌کند. تمام دانشجویان دندانپزشکی در کشور روسیه، بیمه‌های پزشکی را برای تمام دوره‌های تحصیلی دریافت می‌کنند و در صورت نیاز به درمان، بیمه دانشجویی هزینه‌های درمان دانشجویان را به طور کامل می‌پردازد.




اخذ پذیرش تخصص دندانپزشکی در روسیه

ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی تخصصی یکی از محبوب‌ترین و پر طرفدارترین رشته‌ها بین متقاضیان علاقه‌مند به علم طبابت است، تحصیل در رشته دندانپزشکی در یکی از دانشگاه‌های پزشکی کشور روسیه فرایندی آسان دارد و متقاضیان می‌توانند حتی در دانشگاه‌های برتر کشور روسیه تحصیل کنند. نکته قابل توجه در مورد تخصص دندانپزشکی در کشور روسیه این است که علاوه‌بر گذراندن واحدهای درسی و رزیدنتی در دانشکده دندانپزشکی در کشور روسیه، پژوهش و تحقیقات حرفه‌ای در کنار واحدهای تخصصی و کار عملی باید گذرانده شود که این امر سبب می‌شود دانشجویان، به مهارت و توانایی بالایی در تخصص و گرایش مربوطه برسند و مقالات معتبری را در مجلات تحت نظر isi منتشر کنند.

همین امر سبب می‌شود که فرد در حوزه تخصص دندانپزشکی مانند ارتودنسی، آسیب‌شناسی دهان و دندان، پزشکی دهان و دندان مهارت کافی را به دست‌آورد. از جمله فواید دیگر تحصیل تخصص دندانپزشکی در کشور روسیه، این است که فرآیند اخذ پذیرش و گرفتن ویزا در مدت زمان کمی صورت می‌پذیرد و در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها در کشورهای دیگر، این فرایند سریع‌تر انجام می‌شود و متقاضی هزینه‌های کمتری را برای فرایند اخذ پذیرش پرداخت می‌کند. دوره‌های تخصص دندانپزشکی در دانشکده‌های دندانپزشکی در کشور روسیه برای مدت 2 تا 3 سال به طول می‌انجامد. 

افراد واجد شرایط برای اپلای کردن در رشته دندانپزشکی در کشور روسیه، باید مدارک و شرایط زیر را فراهم نماید:

  • فرد واجد شرایط باید دارای مدرک دندانپزشکی عمومی (D.S.) از یک دانشگاه شناخته شده توسط DCI یا WHO (سازمان بهداشت جهانی) باشد.
  •  دانشجویانی که BDS یا دندانپزشکی عمومی را از کشورهای دیگر گرفته‌اند و مایل به انجام دوره تخصص دندانپزشکی در کشور روسیه هستند باید مدرک معادل از وزارت بهداشت و خدمات درمانی کشور روسیه را دریافت کنند. فرایند درخواست گواهی معادل مدرک دریافت شده باید توسط خود دانشجو انجام شود.
  • زبان تدریس دروس تخصصی در رشته دندانپزشکی در کشور روسیه به زبان ENGLISH / RUSSIAN است، در صورتی که زبان روسی باشد افراد واجد شرایط باید مدرک روسی را بگذرانند و در صورتی که دانشگاه دندانپزشکی انتخابی زبان تدریس انگلیسی را برای دانشجویان خارجی برگزیند، دانشجویان باید مدرک زبان را ضمیمه مدارک درخواست شده ارسال نمایند.
  •  درجه یا مدرک دریافت شده بعد از گذراندن 2 یا 3 سال تحصیل در یکی از گرایشات دندانپزشکی در کشور روسیه، MDS یا مدرک دندانپزشکی تخصصی اعطا خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش دندانپزشکی

  •  نسخه‌های اسناد رسمی ریز نمرات سال دهم تحصیلی؛
  •     نسخه‌های اسناد رسمی مدرک تایید شده در سال 10 تحصیلی؛
  •     نسخه‌های اسناد رسمی سال 12 تحصیلی به همراه ریز نمرات؛
  •     نسخه‌های اسناد رسمی مدرک تایید شده در سال 12 تحصیلی؛
  •     نسخه‌های اسناد رسمی گواهی ترک و یا فارغ‌التحصیلی از کالج؛
  •     نسخه‌های اسناد رسمی تمامی نمرات برای تمام سال‌های تحصیلی در رشته پزشکی / مهندسی در دانشگاه؛
  •     نسخه‌های اسناد رسمی رونوشت یا کپی از مدرک که دارای مهر تایید است.
  •     نسخه‌های اسناد رسمی گواهی تکمیل کارآموزی؛
  •     نسخه‌های اسناد رسمی مدرک / درجه اعطا شده از دانشگاه؛
  •     نسخه‌های اسناد رسمی گواهینامه ثبت نام یا اپلای؛
  •     کپی گذرنامه؛
  •     ۸ عکس رنگی جدید – اندازه 3.5 × 3.5 سانتی متر؛
  •     پاسپورت یا گذرنامه که باید به صورت قانونی به زبان روسی ترجمه شود.
  •     ویزا که باید از طریق کنسولگری یا سفارت کشور روسیه اقدام به دریافت ویزای دانشجویی گردد.
  •     فرم درخواست یا اپلای که تمامی اطلاعات آن باید با دقت و بدون هیچ خطا و اشتباهی تکمیل شده باشد.

تحصیل تخصص دندانپزشکی در روسیه

  •  ارتودنسی؛
  •     آسیب شناسی دهان و دندان؛
  •     پزشکی دهان و دندان؛
  •     عمل جراحی دندانپزشکی (ODS)؛
  •     دندانپزشکی کودکان؛
  •     پزشکی دهان؛
  •     پروتز دندانی؛
  •     دندانپزشکی جراحی؛

اسناد و مدارک فرد واجد شرایط برای ادامه تحصیل در رشته‌های تخصص در رشته دندانپزشکی یا رزیدنتی در دانشکده دندانپزشکی انتخابی کشور روسیه مورد بررسی و بازبینی قرار می‌گیرد و سپس در صورت پذیرش، دعوت‌نامه برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور روسیه برای متقاضی فرستاده می‌شود. فرایند بازبینی و ارسال جواب حدودا ۱ ماه به طول می‌انجامد، متقاضی ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور روسیه، می‌تواند از طریق ایمیل که در هنگام اپلای به او ارائه می‌شود با مشاور دانشگاه انتخابی در ارتباط باشد.

اطلاعات کلی در مورد تخصص دندانپزشکی در روسیه

 لازم است بدانید که تحصیل در کشور روسیه هم معتبر و هم سودمند است. شما می‌توانید مطمئن باشید که تمام دانش مورد نیاز خود را در مورد رشته دندانپزشکی در دانشگاه های کشور روسیه به دست خواهید آورد:

  •   کشور روسیه دارای تعداد زیادی دانشگاه است؛ بنابراین شما لیست گسترده‌ای برای انتخاب بهترین دانشگاه دارید.
  •     همه آن چیزی که باید انجام دهید، این است که رشته‌ای را انتخاب کنید که دوست دارید.
  •     شما می‌توانید تحصیل در خارج از کشور را یا به صورت پرداخت هزینه یا به صورت رایگان یا با حمایت دولت روسیه ادامه دهید.
  •     خوابگاه و اقامتگاه‌های دولتی برای دانشجویان خارجی در دانشگاه‌ها اختصاص داده می‌شود.
  •     دستورالعمل‌های دقیق را در مورد آنچه شما باید برای ثبت‌نام در یک دانشگاه دندانپزشکی در کشور روسیه بدانید، مطالعه کنید.
  •     روش‌های مختلف مانند کمک مالی، کمک هزینه و یا بورس تحصیلی وجود دارد؛ بنابراین هر دانشجو می‌تواند گزینه‌ی مناسب را با توجه شرایط خود انتخاب کند. اگر نتوانستید برای دریافت بورس تحصیلی موفق شوید، احساس بدی نکنید؛ هزینه تحصیل در دانشگاه‌های روسیه بسیار پایین‌تر از سایر کشورها است. برنامه‌های آموزشی و قیمت‌ها را در دانشگاه‌های دندانپزشکی در کشور روسیه را بررسی کنید ممکن است یک گزینه مناسب با توجه به وضعیتتان پیدا کنید و درخواست اپلای خود را آماده و ارسال کنید.
  •     حدود 30 دانشگاه علوم پزشکی روسیه در فهرست 100 دانشگاه برتر جهانی رتبه‌بندی شده است و همه این 30 دانشگاه در فهرست «دایرکتوری مدارس پزشکی» سازمان جهانی بهداشت قرار دارد.
  •     پس از اتمام موفقیت‌آمیز دوره دندانپزشکی در دانشگاه‌های برتر کشور روسیه، دانشجویان، مدرک اروپایی را همراه با درجه تخصص دریافت می‌کنند، که این بدان معنی است که درجه تحصیلی در مقطع تحصیلی دریافت شده در از دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور روسیه، از نظر برابری و هم ترازی با سایر دانشگاه‌های بین‌المللی ایالت متحده شناخته شده است و دارای اعتبار است. اعتبار مدرک و معادل‌سازی، بدان معنی است که پس از اتمام دوره دندانپزشکی در کشور روسیه، متقاضی می‌تواند برای تحصیلات تکمیلی یا اشتغال در هر کشور اروپایی بدون نیاز به تست‌ها و آزمون‌ها، درخواست اشتغال یا ادامه تحصیل در مقاطع بالای دندانپزشکی کند. سازمان هایی نظیر USMLE، PLAB، DCI، AMC، PMDC، همه شوراهای پزشکی آفریقا، دانشجویان فارغ‌التحصیل بدون آزمون مجدد، می‌توانند به اشتغال بپردازند زیرا مدرک دریافت شده از دانشگاه های علوم پزشکی و دانشکده دندانپزشکی در کشور روسیه از نقطه نظر این موسسه‌ها دارای اعتبار است.

دوره‌های مختلف دندانپزشکی در کشور روسیه

مطالعه دندانپزشکی در کشور روسیه در مؤسسات آموزش عالی این کشور که در سطح جهانی از اعتبار بالایی برخوردار است؛ امکان‌پذیر است. آزمون ورودی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی مانند سایر رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی است و فرد متقاضی برای اخذ پذیرش دندانپزشکی باید  نمره و حد نصاب لازم را در دروس زیست‌شناسی، شیمی، زبان (روسی به عنوان زبان دولتی برای همه رشته های آموزش روسیه است) را کسب کند. بعضی از دانشگاه‌های دندانپزشکی برنامه‌های درسی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند به همین دلیل فرد متقاضی باید مدرک آیلتس یا تافل را کسب کرده باشد و تا بتوانند درخواست پذیرش را ارائه دهد. شرایط و قوانین هر دانشگاه دندانپزشکی در کشور روسیه در وب‌سایت هر دانشگاه آورده شده است. متقاضی می‌تواند با مطالعه شرایط پذیرش اقدام به درخواست برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی کشور روسیه کند. دروسی مانند زیست شناسی، شیمی و فیزیک از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید هر فردی که متقاضی ادامه تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی در کشور روسیه است، این درس ها را پاس کرده باشد و50 درصد نمره را از این نمره ها کسب کرده باشد، چرا که این دروس از پایه‌های علم پزشکی و دندانپزشکی هستند. پس فردی که مدرک دیپلم دبیرستان خود را گرفته باشد باید نمره زیست و شیمی را در امتحان نهایی با موفقیت پشت سر بگذارد. نحوه اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی عمومی در کشور روسیه:

  •   مدت زمان دوره برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور روسیه، 5 سال است برای «BDS» یا دندانپزشکی عمومی متقاضیان حداقل زمان 5 سال را باید در نظر بگیرند. بررسی دانشگاه‌هایی که مورد تایید وزارت بهداشت است باید در لیست کارهای مهم متقاضیان قرار گیرد.
  •     بررسی و ارزیابی بورسیه مالی و یا اطلاع از هزینه‌های پرداختی برای شهریه در هر ترم؛
  •   افراد واجد شرایط برای اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی در کشور روسیه: کاندید یا متقاضیان ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور روسیه نباید بیش از 27 سال سن داشته باشند و در اول هر سال میلادی درخواست پذیرش را بفرستند.
  •     متقاضیان واجد شرایط باید مجموع نمرات 50٪ در فیزیک / شیمی / زیست‌شناسی در کلاس 12 بدست آورند.
  •    برنامه آموزشی برای رشته دندانپزشکی در کشور روسیه به زبان ENGLISH / RUSSIAN است و در صورتی که زبان اصلی تدریس دانشگاه روسی باشد، مدرک زبان روسی الزامی است و در غیر این صورت مدرک انگلیسی یعنی تافل یا آیلتس را باید برای اپلای بفرستد.
  •     پاسپورت یا گذرنامه که باید به صورت قانونی به زبان روسی ترجمه شود.
  •     ویزا که باید از طریق کنسولگری یا سفارت کشور روسیه برای اخذ آن اقدام شود.
  •     فرم درخواست یا اپلای که تمامی اطلاعات آن باید با دقت و بدون هیچ خطا و اشتباهی تکمیل شده باشد.
  •     ریز نمرات درسی تمام دوره‌های تحصیل و معدل نهایی که به صورت قانونی ترجمه شده باشد.
  •     تست سلامت عمومی و تست آزمایش HIV از بیمارستان دولتی که نشان دهنده سلامت و بهداشت رفتاری فرد است. در واقع میزان خطری که دانشجو می‌تواند برای سلامت جامعه کشور روسیه داشته باشد از طریق این فرم تست سلامت سنجیده و بررسی می‌شود.
  •     گواهی تولد نیز باید در فرم درخواست ضمیمه شود.

نکته “درجه یا مدرک اعطا شده D.S (دکتر دندانپزشکی)، معادل دندانپزشک عمومی در کشور ایران است.” اسناد و مدارک فرد داوطلب برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه انتخابی کشور روسیه مورد بررسی و بازبینی قرار می‌گیرد و سپس دعوت نامه‌ای برای فرد متقاضی برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور روسیه در هر یک از دانشگاه‌هایی که فرم درخواست را ارسال کرده است، در صورت پذیرش آن دانشگاه؛ فرستاده می‌شود. فرایند بازبینی و ارسال جواب حدودا 1 ماه به طول می‌انجامد، فرد می‌تواند از طریق ایمیل که در هنگام اپلای به متقاضی ارائه می‌شود با مشاور آن دانشگاه در ارتباط باشد.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه و دریافت ویزا

ویزای دانشجویی روسیه چیست؟ 

برای تحصیل دندان‌پزشکی در روسیه نیاز به ویزا است. ویزای دانشجویی روسیه برای کسانی که مایل به ورود به فدراسیون روسیه برای اهداف تحصیلی هستند صادر می‌شود. روسیه ویزای تحصیلی را براساس دعوت‌نامه‌های وزارت کشور صادر می‌کند. این ویزاها می‌توانند:

  •   ورودی تک؛
  •     ورود مضاعف؛
  •     چند ورودی؛

ویزای دانشجویی روسیه 90 روز معتبر است. بعداً، وزارت کشور می‌تواند اعتبار آن را برای مدت قرارداد مطالعه تا یک سال تمدید کند. بیشتر شهروندان غیر روسی که مایل به تحصیل در روسیه هستند برای این کار نیاز به ویزا دارند. فقط اتباع بلاروس و اوستیای جنوبی می‌توانند برای مدت نامحدود و بدون ویزا در روسیه بمانند. با این وجود، کشورهایی وجود دارند که اتباع آن‌ها می‌توانند وارد روسیه شوند و برای مدت محدودی در آنجا بمانند. بسته به ملیت خود، می‌توانید تحت اهداف تحصیلی وارد روسیه شوید و تا 14.30، 60 یا 90 روز در آنجا بمانید. اگر می‌خواهید تحصیلات خود را در روسیه ادامه دهید، ممکن است برای این کار به ویزا نیاز داشته باشید. مراحل درخواست ویزای تحصیلی روسیه شامل برخی مراحل است که شما باید آن‌ها را تکمیل کنید. در زیر در مورد مراحل درخواست ویزای دانشجویی روسیه ذکرشده است که در مراحل ساده ذکرشده است:

  •     دعوت‌ نامه ویزای دانشجویی روسیه (پشتیبانی ویزا) را دریافت کنید. می‌توانید از وزارت کشور روسیه دعوت‌نامه ویزای تحصیلی دریافت کنید؛ همچنین می‌توانید آن را از وزارت امور خارجه روسیه یا از دانشگاه خود در روسیه دریافت کنید.
  •     فرم درخواست آنلاین ویزای دانشجویی روسیه را تکمیل کنید. درخواست ویزای آنلاین را در ru پیدا کنید. این وب‌سایت رسمی وزارت امور خارجه روسیه است. به سوالات اجباری مشخص شده با “*” پاسخ دهید.
  •     مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی روسیه را جمع‌آوری کنید.
  •     درخواست خود را شخصاً ارسال کنید. در کنسولگری روسیه / مرکز پردازش ویزا روسیه اقدام کنید.
  •     هزینه ویزای دانشجویی روسیه را پرداخت کنید.
  •     پس‌ازاین مراحل، باید منتظر جواب درخواست خود باشید. اگر سفارت ضروری بداند، می‌توانید برای مصاحبه ویزا دعوت‌نامه بگیرید. آن‌ها همچنین ممکن است از شما بخواهند اسناد اضافی را نیز ارائه دهید.

در صورت موفقیت درخواست شما ویزای روسیه را دریافت کرده و به آنجا سفر خواهید کرد؛ با این حال، پس از ورود به روسیه، شما باید دو روش دیگر را انجام دهید. کارت مهاجرت را دریافت کنید. در بندر ورودی روسیه، کارت مهاجرت دریافت خواهید کرد. این کارت از دو قسمت یکسان تشکیل‌شده است که شامل سؤالاتی در مورد شما و سفر شما است. اطلاعات مورد نیاز را پرکنید. یک قسمت از کارت باید در پلیس مرز باقی بماند و قسمت دیگر باید با خود داشته باشید. ویزای دانشجویی روسیه را ثبت کنید. این مسئولیت به عهده هتل یا صاحب‌خانه شخصی است که در آن در روسیه اقامت خواهید داشت. نسخه‌ای از صفحات داده گذرنامه، ویزای روسیه و کارت مهاجرت را برای آن‌ها تهیه کنید. آن‌ها برای تکمیل مراحل به این اسناد و مدارک نیاز خواهند داشت. مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی روسیه: قسمت اصلی هر پروسه درخواست ویزا روسیه جمع‌آوری الزامات است. مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی روسیه به شرح زیر است:

  •    پشتیبانی ویزا برای دانشجویان. این سندی است که از ادعاهای شما در مورد هدف شما برای ورود به روسیه پشتیبانی می‌کند.
  • سه نوع دعوت‌نامه ویزای قابل‌قبول ویزای تحصیلی روسیه وجود دارد. هر یک از موارد زیر پذیرفته می‌شود:
    •     دعوت‌نامه وزارت کشور فدراسیون روسیه: دانشگاه روسیه شما موظف است این دعوت‌نامه را به شما ارائه دهد. شما باید آن را به صورت اصلی، به صورت کاغذی یا الکترونیکی به سفارت ارائه دهید.
    •     دعوت‌نامه تلکس وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه: دانشگاه روسیه شما باید این نوع دعوت‌نامه را در وزارت امور خارجه روسیه درخواست کند. سپس وزارتخانه دعوت‌نامه را به سفارت روسیه در کشور خود منتقل می‌کند. دانشگاه باید یک شماره شش‌رقمی برای شما فراهم کند که باید آن را به سفارت ارائه دهید.
    •     یک کپی از نامه دعوت مستقیم دانشگاه روسیه شما: این نوع دعوت‌نامه فقط برای مطالعه کوتاه مدت و بدون طولانی شدن معتبر است. رئیس دانشگاه یا رئیس گروه بین‌الملل باید نامه را مهر و امضا کنند. توجه داشته باشید که این نامه باید روی کاغذ رسمی دانشگاه روسیه چاپ شود.
  •     گواهی تست اچ آی وی (ایدز): این آزمون باید در سه ماه گذشته قبل از درخواست انجام شود. در روز درخواست شما همچنان باید 15 تا 30 روز معتبر باشد.
  •     سند بیمه‌ نامه درمانی: این شرایط فقط برای شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، ایران، ایسلند، اسرائیل، لیختن‌اشتاین، موناکو، نروژ و سوئیس است. 

سند باید توسط یک شرکت بیمه خارجی یا یک شرکت بیمه روسی صادر شود و شامل موارد زیر است:

  •     نام کامل شما؛
  •    تاریخ امضای قرارداد؛
  •     شماره بیمه‌ نامه و مشخصات کامل بیمه‌ گذار؛
  •    تاریخ اعتبار توجه داشته باشید که برای ویزاهای یک‌بار ورود و ورود دو بار، این سیاست باید کل دوره اقامت در روسیه را پوشش دهد. از طرف دیگر، برای ویزاهای چند بار ورود باید مدت زمان سفر اول را پوشش دهد؛
  •     فهرستی از خدمات پزشکی که بیمه شامل آن‌ها می‌شود، ازجمله بازگشت به کشور در صورت فوت؛
  •    منطقه جغرافیایی تحت پوشش بیمه. این باید شامل روسیه باشد؛

هزینه ویزای دانشجویی روسیه

متقاضیان ویزای تحصیلی روسیه باید هزینه پردازش درخواست خود را پرداخت کنند. هزینه‌های ویزا برای روسیه به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  •    ملیت متقاضی؛
  •     نوع ویزا؛
  •     تعداد ورودی‌های در نظر گرفته‌شده؛
  •     مدت زمان اقامت در نظر گرفته‌شده؛
  •     زمان پردازش؛

چه مدت طول می‌کشد تا ویزای دانشجویی روسیه را دریافت کنید؟ میانگین زمان رسیدگی به ویزای دانشجویی روسیه 10 روز است. با این حال، پردازش می‌تواند از هفت‌تا 20 روز کاری طول بکشد. در موارد منفرد، زمان پردازش می‌تواند تا 30 روز تمدید شود. افرادی که عجله دارند می‌توانند برای رسیدگی سریع که سه روز کاری طول می‌کشد، اقدام کنند. متقاضیانی که می‌خواهند از پردازش سریع درخواست ویزا بهره‌مند شوند، باید هزینه بیشتری بپردازند.

 کار پس از تحصیل در رشته دندانپزشکی روسیه

دانشجویان دندانپزشکی روسیه مانند سایر دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در وقت آزاد خود در دانشگاه (یا درجاهای دیگر) کار کنند. گاهی دفاتر بین‌المللی دانشگاه‌ها به دانشجویان در یافتن شغل مانند کار پیمانی کمک می‌کنند. در این صورت لازم نیست مجوز مربوطه را از اداره کل امور مهاجرت وزارت کشور روسیه بگیرید. در سایر موارد مجوز لازم است. مجوزها فقط برای دانشجویان دوره‌های تمام وقت در دانشگاه‌های معتبر دولتی صادر می‌شود. دانشجویان می‌توانند فقط با توجه به حرفه مشخص شده در مجوز و در منطقه (شهر) که دانشگاه آن‌ها واقع شده است کار کنند. با این حال نباید تصور کنید که اشتغال تکمیلی می‌تواند تمام هزینه‌های زندگی شما را پوشش دهد (به طور متوسط 300 تا 400 دلار در ماه).

 به دلیل تحصیلات فشرده در دانشگاه‌های روسیه و چالش‌های تکالیف، دانشجویان وقت آزاد ندارند. بهتر است خانواده خود از شما حمایت کنند یا مبلغ مشخصی را برای تأمین هزینه‌های خود پس‌انداز کنید تا تمرکز خود را روی تحصیل حفظ کنید. ازآنجایی‌که مدارک پزشکی روسیه از طرف سازمان بهداشت جهانی (WHO) به رسمیت شناخته شده است، دانشجویان خارجی به راحتی می‌توانند در کشورشان به کار طبابت مشغول شوند؛ البته به شرط آنکه آن‌ها از آزمون‌های تعیین صلاحیت پزشکی کشورشان قبول شوند؛ اما دانشجویان علاقه‌مند به انجام کار پزشکی در کشورهای خارجی نظیر ایالات‌متحده و انگلستان باید در آزمون‌های USMLE و PLAB شرکت نمایند. امتیاز کار پزشکی در روسیه‌عدم نیاز به شرکت در آزمون‌های مشابه آزمون‌های مذکور است؛ اما مسئله درآمد پزشکان در روسیه هنوز هم مسئله اول این صنف در روسیه است. چراکه درآمد پزشکان در روسیه به مراتب پایین‌تر از سطح جهانی و اروپا است. 

پس شرایط کار فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی در روسیه چگونه است؟ اگر دانشجویی پس از اتمام دوره تحصیلی و اخذ مدرک تحصیلی خود تمایل به کار در روسیه در سال 2019 را داشته باشد، وی نیازمند اخذ ویزای کار روسیه و اقامت در این کشور است. به موجب قوانین مهاجرتی روسیه نیز، اخذ مجوز کار برای شهروندان خارجی و مهاجرت به روسیه مستلزم پیشنهاد کار از سوی کارفرمای روس امکان‌پذیر است. بدین ترتیب پزشکان خارجی می‌توانند در بیمارستان‌ها و کیلینیک‌های دولتی و خصوصی روسیه مشغول کار شوند. برخی از دندانپزشکان بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه شغل خود را دارند و به‌تنهایی یا با تعداد کمی از همکاران خو کار می‌کنند.

 برخی از دندانپزشکان بعد از فارغ‌التحصیلی جذب محیط‌های بیمارستانی و یا محیط آموزشی دانشگاه می‌شوند. برخی دیگر به عنوان همیار دندان‌پزشک برای کارهای دندانپزشکی مستقر کار می‌کنند. دندان‌پزشکان باید در منطقه‌ای که در آن کار می‌کنند مجوز داشته باشند. شرایط اخذ مجوز از نظر شهر متفاوت است؛ گرچه داوطلبان معمولاً باید از یک برنامه معتبر دندانپزشکی فارغ‌التحصیل شوند و امتحانات کتبی و بالینی را پشت سر بگذارند. حقوق و دستمزد: متوسط دستمزد سالانه دندانپزشکان 159200 دلار است. پیش‌بینی می‌شود اشتغال کلی دندانپزشکان طی ده سال آینده 3% رشد کند، تقریباً به همان سرعتی که میانگین برای همه مشاغل است. تقاضا برای خدمات دندانپزشکی با افزایش سن و افزایش تحقیقات و ارتباط پیوند دهان و دندان با سلامت کلی افزایش خواهد یافت. دندان‌پزشکان مشکلات دندان‌ها، لثه‌ها و قسمت‌های مربوط به دهان بیماران را تشخیص و درمان می‌کنند. آن‌ها در مورد مراقبت از دندان‌ها و لثه‌ها و گزینه‌های رژیم غذایی که بر سلامت دهان و دندان تأثیر می‌گذارد، مشاوره و راهنمایی می‌کنند. دندانپزشکان به‌طورمعمول موارد زیر را انجام می‌دهند:

  •     پوسیدگی را از روی دندان‌ها برداشته و حفره‌ها را پرکنید.
  •     دندان‌های ترک‌خورده یا شکستگی را ترمیم کرده و دندان‌ها را بردارید.
  •     مواد درزگیر یا سفیدکننده را روی دندان‌ها قرار دهید.
  •     داروهای بی‌هوشی برای جلوگیری از درد بیماران در طی مراحل انجام دهید.
  •     آنتی‌بیوتیک یا سایر داروها را تجویز کنید.
  •     برای تشخیص مشکلات، اشعه ایکس دندان، لثه، فک و نواحی اطراف را بررسی کنید.
  •     برای وسایل دندانپزشکی، مانند دندان‌های مصنوعی، مدل و اندازه‌گیری متناسب با بیماران ایجاد کنید.
  •     به بیماران در مورد رژیم‌های غذایی، استفاده از نخ دندان، استفاده از فلوراید و سایر موارد مراقبت از دندان آموزش دهید.
  •     دندانپزشکان از تجهیزات مختلفی ازجمله دستگاه‌های اشعه ایکس، مته‌ها، آینه‌های دهانی، پروب‌ها، پنس‌ها، برس‌ها و پوست سر استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین از لیزر، اسکنر دیجیتال و سایر فناوری‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند.
  •     بعلاوه، دندانپزشکان در پخش‌های خصوصی کارهای مختلف اداری، ازجمله حسابداری و خرید تجهیزات و لوازم را کنترل می‌کنند. آن‌ها از بهداشت و دندانپزشکی، دستیار دندانپزشکی، تکنسین آزمایشگاه دندانپزشکی و پذیرش استفاده می‌کنند.

اکثر دندانپزشکان پزشک عمومی هستند و نیازهای مختلف دندانپزشکی را برطرف می‌کنند. دندانپزشک حداقل باید دریکی از 9 زمینه تخصصی تمرین می‌کنند:

  •     متخصصان بهداشت عمومی دندانپزشکی از سلامت دندان و پیشگیری از بیماری‌های دندان در جوامع خاص حمایت می‌کنند.
  •     متخصصان ریشه درمانی کانال ریشه را انجام می‌دهند که به وسیله آن اعصاب و خون‌رسانی را از دندان‌های آسیب‌دیده یا آلوده برطرف می‌کنند.
  •     رادیولوژیست‌های دهان و فک و صورت با استفاده از فناوری‌های تصویربرداری بیماری‌های سر و گردن را تشخیص می‌دهند.
  •   جراحان دهان و فک و صورت روی دهان، فک، دندان، لثه، گردن و سر عمل می‌کنند و روش‌هایی مانند ترمیم شکاف کام و جراحی را با جراحی یا برداشتن دندان‌های نهفته را انجام می‌دهند.
  •  آسیب شناسان دهان و دندان شرایط دهان مانند برجستگی یا زخم و بیماری‌های دهان مانند سرطان را تشخیص می‌دهند.
  •  متخصصان ارتودنسی با وارد آوردن فشار بر روی دندان‌ها با استفاده از بریس یا سایر وسایل، دندان‌ها را صاف می‌کنند.
  •     دندانپزشکان کودکان بر روی دندان‌پزشکی برای کودکان و بیماران با نیازهای ویژه تمرکز دارند.
  •     پریودنتیست ها لثه و استخوان‌های حمایت کننده از دندان را درمان می‌کنند.
  •     دندانپزشکان دندان‌های از دست رفته را با وسایل ثابت مانند تاج و بریج و یا با وسایل متحرک مانند دندان مصنوعی جایگزین می‌کنند.

دلیل تقاضای بالا برای تحصیل رشته پزشکی در روسیه و نیاز به جذب این فارغ‌التحصیلان، اطلاع از درآمد پزشکان در روسیه می‌تواند شاخص مهمی در تصمیم‌گیری متقاضیان تحصیل و کار پزشکی در روسیه باشد. کشور روسیه درزمینهٔ آموزش پزشکی دارای سنت دیرینه‌ای است و همه‌ساله  دانشجویان خارجی زیادی برای تحصیل در این رشته به فدراسیون روسیه مهاجرت می‌نمایند. از دلایل اصلی تبدیل روسیه به مقصد اصلی دانشجویان پزشکی می‌توان به مقرون به‌صرفه بودن تحصیل، ارائه مدارک دانشگاهی معتبر، فرصت‌های شغلی فراوان و افزایش درآمد پزشکان در روسیه اشاره نمود. بر طبق آمارها، میانگین درآمد ماهیانه پزشکان در فدراسیون روسیه در حدود 48000 روبل است که در این بین بالاترین سطح درآمدی متعلق به پزشکان شهر مسکو با درآمد متوسط ماهیانه 80،759 روبل است؛ اما متقاضیان برای کار پزشکی در روسیه و کسب درآمد در این کشور نیازمند اخذ ویزای کار روسیه و اقامت در این کشور هستند.

درآمد دندانپزشکان در روسیه

همانطور که از اسم آن پیدا است دندانپزشکان به سلامت دهان و دندان افراد می‌پردازند. وظیفه دندانپزشکان این است که در سلامت دهان و دندان مراجعه کنندگان بکوشند و بیماران را از نوع بیماری‌شان آگاه کنند. دندانپزشکی یکی از شغل‌های مهم در هر کشور به شمار می‌رود. که هم از رتبه اجتماعی بالایی برخوردار است و هم دارای درآمد خوبی نسبت به دیگر مشاغل پزشکی است. ما در این مقاله قصد داریم در خصوص درآمد دندانپزشکی در روسیه و شرایط آن توضیح دهیم. خوانندگان با همراهی کردن این مقاله می‌توانند به اطلاعات لازم در این خصوص دست یابند. روسیه بیش از 17125200 کیلومتر مربع (6.612، 100 کیلومتر مربع) مساحت دارد، بیشتر از یک هشتم مساحت کره زمین را در بر می‌گیرد، یازده منطقه زمانی را دربرگرفته و با 16 کشور حاکم هم‌مرز است. کشور روسیه یکی از وسیع‌ترین کشورهای جهان است که در اوراسیا واقع شده است. و دارای مرز آبی با اقیانوس آرام، دریای خزر، اقیانوس منجمد شمالی، دریای بالتیک و دریای سیاه است. پایتخت این کشور مسکو است و زبان رسمی آن روسی است. اما به دلیل موقعیت اقتصادی که دارد و مهاجرت افراد خارجی، این کشور به زبان انگلیسی نیز صحبت می‌کنند. دندانپزشکی یکی از مهم‌ترین مشاغل در روسیه به شمار می‌رود، هم تحصیل در رشته دندانپزشکی در روسیه شرایط آسان و خوبی دارد و هم حرفه دندانپزشکی با استقبال زیادی از طرف دولت روسیه همراه می‌شود.

میانگین، حداکثر و حداقل دستمزد دندانپزشکان در روسیه

حقوق دندانپزشکان در روسیه از 129.000 روبل در ماه (حداقل حقوق) تا 380.000روبل در ماه (حداکثر حقوق) است. متوسط حقوق دندانپزشکان در روسیه 238.000 روبل در هر ماه است، به این معنی که نیمی (50٪) از افرادی که به عنوان دندانپزشک در روسیه مشغول به کار هستند کمتر از 238.000 روبل درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 238.000 روبل درآمد دارند. به طور کلی گروهی بیش از حقوق متوسط دریافت می‌کنند. _ با توجه به نمودار توزیع حقوق در روسیه، 25٪ از دندانپزشکان کمتر از 165.000 روبل درآمد دارند در حالی که 75٪ از آن‌ها بیش از 165.000 روبل درآمد دارند. هم‌چنین طبق همین آمار، 75٪ از دندانپزشکان کمتر از 297.000 RUB درآمد دارند در حالی که 25٪ بیش از 297.000 RUB درآمد دارند. اگر حقوق و دستمزد افراد از میزان میانگین و متوسط بالاتر باشد، در حال حاضر بسیار خوب عمل می‌کنند و دستمزدشان مناسب است. اگر حقوق افراد از میانگین درآمد کمتر باشد، افراد زیادی بیش از آن‌ها درآمد دارند و جای پیشرفت زیادی وجود دارد تا حقوق‌شان به حد متوسط برسد.

تاثیر سطح تجربه و مهارت دندانپزشکان بر درآمد در روسیه

سطح تجربه مهم‌ترین عامل در تعیین حقوق دندانپزشکان در روسیه است. طبیعتا‌ هر چه افراد تجربه بیشتری داشته باشند، دستمزد آنها نیز بالاتر می‌رود. روسیه حقوق دندانپزشکان را بر اساس سطح تجربه تقسیم کرده‌ است و در شرح زیر به این موضوع بیشتر اشاره خواهیم کرد.

  •     یک دندانپزشک با کمتر از 2 سال سابقه کار تقریبا 147.000 روبل در ماه درآمد خواهد داشت.
  •     در حالیکه انتظار می‌رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال ماهانه 197.000 روبل درآمد کسب کند، و این یعنی 34٪ بیشتر از فردی با سابقه کمتر از 2 سال درآمد دارد.
  •     با حرکت به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوق 256.000 روبل در هر ماه را به دست می‌آورد، یعنی30٪ بیشتر از شخصی که بین دو تا 5 سال تجربه دارد، درآمد کسب می‌کند.
  •    علاوه بر این، دندانپزشکی که تخصص او بین 10 تا 15 سال است، ماهانه معادل 310.000 روبل حقوق می‌گیرد، یعنی 21٪ بیشتر از شخصی که 5 تا 10 سال سابقه دارد درآمد دارد.
  •     اگر سطح تجربه بین 15 تا 20 سال باشد، دستمزد مورد انتظار 339.000 روبل در ماه است، یعنی 9٪ بیشتر از دندانپزشکی که 10 تا 15 سال سابقه دارد دستمزد کسب می‌کند.
  •     سرانجام، دندانپزشکانی که بیش از 20 سال سابقه کار دارند، ماهانه 356.000 روبل حقوق می‌گیرند، یعنی 5٪ بیشتر از افرادی که 15 تا 20 سال سابقه کار دارند درآمد خواهند داشت.




الزاماتی در خصوص دندانپزشکی در روسیه

از جمله متداول‌ترین شهرها برای یافتن کار دندانپزشکی عبارتند از: مسکو (پایتخت)، سن پترزبورگ، نووسیبیرسک، یکاترینبورگ، سامارا، اومسک، کازان، چلیابینسک، سوچی، نیژنی نووگورود. در این شهرها، افراد می‌توانند زودتر به حرفه دندان‌پزشکی مشغول شوند و درآمد بهتری نسبت به دیگر شهرهای روسیه دارد. الزاماتی در رابطه با تأثیر تجربه کار بر حقوق و دستمزد دندان‌پزشکان در روسیه:

  •    دندانپزشکان دارای تجربه کاری 24 درصد بیشتر از افراد تازه‌کار دستمزد دارند.
  •     دندانپزشکانی دارای تجربهه کاری متوسط، 10درصد بیشتر از تازه‌کاران درآمد کسب می‌کنند.
  •     دندانپزشکانی که تازه‌وارد هستند 12 درصد کمتر از یک دندانپزشک معمولی دستمزد دریافت می‌کنند.

مزایای دندانپزشکان در روسیه

  •    دندانپزشکان روسیه دارای برنامه بازنشستگی هستند؛
  •     بیمه درمانی به دندانپزشکان در روسیه تعلق می‌گیرد؛
  •    دندانپزشکان در روسیه باید هر چند مدت یک بار دوره های آموزشی داخلی و خارجی را طی کنند؛
  •    دندانپزشکان در روسیه دارای برنامه توسعه شغلی هستند؛
  •     دندانپزشکان روسیه باید دارای مدرک دانشگاهی باشند؛
  •    دندانپزشکان روسیه باید مدرک IT  را داشته باشند؛
  •    دوره آزمایشی برای دندانپزشکان روسیه معمول نیست؛
  •     هم‌چنین دانش زبان‌های خارجی برای دندانپزشکان در روسیه لازم است؛
  •    برای استخدام نیازی به گواهی رانندگی نخواهند داشت؛
  •     سابقه کاری دندانپزشکان در روسیه بر میزان درآمد آنها تاثیر گذار خواهد بود؛
  •     دارای شغل تمام وقت هستند؛
  •     می‌توانند به صورت نیمه وقت نیز کار کنند؛
  •     حرفه آنها از نوع مشاغل بهداشتی است؛
  •    زمان کار و مرخصی آنها  استحقاقی است؛
  •    هفته کاری: دوشنبه تا جمعه؛
  •     ساعت کار در هفته: 40 ساعت؛
  •     روزهای تعطیلات پرداخت شده: 42-24 (قرارداد ممکن است متفاوت باشد)؛
  •    تعطیلات رسمی پرداخت شده: 12؛
  •    استراحت ناهار: غالبا؛
  •    مدت زمان استراحت ناهار: 30 دقیقه؛

لازم به ذکر است که مراکزی که در روسیه بالاترین میزان اشتغال و دستمزد منتشر شده را برای این حرفه در نظر دارند شامل کلینیک‌های خصوصی و بیمارستان‌های خصوصی هستند.

شهریه تحصیل دندانپزشکی در روسیه چقدر است؟

قطعا هزینه تحصیل و حتی زندگی دانشجویی با توجه به دانشگاه و شهر متفاوت است. اما به طور کلی حدود 10000 تا 12000 دلار هزینه دارد.

برای ورود به رشته دندانپزشکی در روسیه چه شرایطی لازم است؟

اگر شخصی در این رشته علاقمند به تحصیل به زبان انگلیسی است باید مدرک تافل یا آیلتس ارائه دهد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
مزایای تحصیل در روسیه
مزایای تحصیل در روسیه

در روسیه، فرصت تحصیل رایگان برای خارجی‌ها وجود دارد. هر ساله، دولت فدراسیون روسیه، چندین هزار فرصت تحصیلی رایگان به دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص می‌دهد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: