مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل حقوق در روسیه

تحصیل حقوق در روسیه

روسیه بازیگر نسبتاً جدیدی در بازار دانشجویان بین المللی است و یکی از مزایای تحصیل در این کشور مقرون به صرفه بودن است. رشته حقوق در روسیه نیز مانند بسیاری از رشته ها متقاضیان فراوانی یافته است و انتظار می رود این علاقمندی در سال 2021 نمود بیشتری پیدا کند. روسیه، به عنوان کشوری در حال رشد سریع، مشتاق بین المللی کردن سیستم آموزش عالی خود بوده و در حال توسعه سرمایه گذاری در دانشگاه های خود و حمایت از متقاضیان بین المللی است. هزینه های تحصیل در این کشور بسته به برنامه انتخابی متفاوت است اما در مقایسه با برنامه های مشابه در سایر مناطق اروپا کاملاً منطقی است. میراث فرهنگی این کشور نیز از دیگر مزایای تحصیل در روسیه است.

درباره روسیه و سیستم حقوقی آن

روسیه، بزرگ ترین کشور جهان، در طول تاریخ معاصر حضور چشمگیری در سطح بین المللی داشته است. روسیه که هم آسیا و هم اروپا را پوشانده است، برای کسانی که تصمیم می گیرند در این کشور تحصیل کنند، تاریخ و میراث فرهنگی غنی به ارمغان می آورد. این کشور با داشتن منابع گسترده معدنی و انرژی، بزرگ ترین منابع نفت و گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد. روسیه به دلیل سهم بزرگ خود در زمینه علوم، ادبیات و موسیقی شناخته شده است.

روسیه چندین دادگاه در سیستم حقوقی خود دارد. یکی از آن ها دادگاه قانون اساسی است که متولی اجرای قوانین بین المللی و قانون اساسی می باشد. این کشور همچنین دارای دادگاه های “آربیتراژ” است که اختلافات املاکی و تجاری را حل و فصل می کنند. همچنین دادگاه های مدنی دارد که به پرونده های کیفری و پرونده های قابل تجدیدنظر که در صلاحیت دادگاه های دیگر نیستند، رسیدگی می کنند. سیستم حقوقی روسیه از نظر ساختار منحصر به فرد است، اما بیش ترین شباهت را به ساختار قانون مدنی دارد.

چرا تحصیل در روسیه؟

روسیه از سال 2003 به فرآیند بولونیا پیوسته و متعهد شده است سیستم خود را با اکثر کشورهای دیگر اروپا مطابقت دهد. در طی دهه گذشته، آموزش عالی این کشور دستخوش تغییر شگرفی شد. بین سال های 2011 و 2015 برای به روزرسانی امکانات و تجهیزات فنی در دانشگاه های روسیه و بهبود آموزش برای کادر آموزشی سرمایه گذاری بزرگی انجام گرفت. دانشگاه های این کشور از نظر محلی و بین المللی شهرت زیادی دارند. آنها در رده بندی های دانشگاهی جهانی حضور فعال دارند و در برخی رشته ها برجسته تر هستند.

این کشور هر ساله میزبان دانشجویان بین المللی زیادی از سراسر جهان است و مقامات روسی سرمایه گذاری زیادی برای جذب استعدادهای بین المللی کرده اند. تحصیل و زندگی در روسیه مقرون به صرفه است. از طرفی، در این کشور بیش از 15000 بورس تحصیلی برای دانشجویان وجود دارد. تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی، امکانات و دانشگاه های مدرن، فرصت یادگیری زبان روسی و کار ضمن تحصیل، از دیگر مزایای تحصیل در روسیه می باشد.




تحصیل در رشته حقوق در روسیه

روسیه چندین برنامه و مدرک حقوق دارد و آموزش بر اساس سنت کارشناسی اروپا است. برخی از دانشگاه ها لیسانس حقوق را به عنوان یک مدرک ابتدایی حقوق ارائه می دهند. متخصص حقوق متداول ترین درجه اعطایی حقوق روسیه است. دانشجویان، بسته به اینکه یک برنامه کارشناسی یا تخصص را انتخاب کرده اند، چهار یا پنج سال صرف تحصیل در رشته حقوق در روسیه می کنند. دانشجویانی که قبلاً یک مدرک کارشناسی در رشته دیگری گرفته اند می توانند در مدت سه سال در برنامه حقوق تحصیل کنند.

پس از دریافت مدرک لیسانس یا تخصص در رشته حقوق، دانشجویان می توانند ادامه تحصیل را انتخاب کنند. برنامه کارشناسی ارشد حقوق دو سال تحصیل تمام وقت را به تحصیلات دانشجویان اضافه می کند. دکترای حقوق نیز که یک مدرک تحقیقاتی است، نیاز به سه سال تحصیل تمام وقت دارد. تحصیل بیش تر، زمینه را برای گزینه های اشتغال بیش تر فراهم می کند. به دلیل وسعت زیاد روسیه، برنامه های تحصیل در رشته حقوق فرصت های زیادی را در این کشور برای کسانی که در آن تحصیل می کنند، ایجاد می کند.

وزارت آموزش روسیه حدود 350 موسسه حقوقی معتبر را در این کشور فهرست می کند. دانشکده های حقوق در روسیه به چهار دسته تقسیم می شوند. اولین آن ها دانشکده های حقوقی است که در دانشگاه های دولتی قدیمی واقع شده است. آکادمی های دولتی حقوق، مدارس مستقلی هستند که فقط مدارک حقوقی می دهند. موسسات تحقیقاتی تخصصی دولتی نیز ممکن است آموزش های حقوقی ارائه دهند. در نهایت، دانشجویان ممکن است تحصیل در رشته حقوق روسیه را در یک دانشکده حقوق خصوصی انتخاب کنند. بیش تر دانشجویان حقوق بین الملل ترجیح می دهند دوره های آموزشی خود را در یکی از شهرهای بزرگ روسیه دنبال کنند.

چگونگی ارائه درخواست برای تحصیل رشته حقوق در روسیه

در روسیه، وزارت آموزش و علوم یک وب سایت ایجاد کرده است که دانشجویان را با دانشگاه ها ارتباط می دهد. در این وب سایت دانشجویان می توانند مخاطبین بخش بین المللی، توضیحات برنامه ها و شماره تلفن متصدیان را پیدا کنند. بعد از اینکه متقاضی پس از بررسی دانشگاه و برنامه مورد نظر را انتخاب نمود، اسنادی که باید ارائه دهد عبارتند از:

  • درخواست پذیرش؛
  • مدرک شناسایی دانشجو؛
  • گواهینامه های آموزشی قبلی؛
  • گواهی پزشکی؛
  • کس های گذرنامه ای؛

باید توجه داشته باشت که کلیه اسناد باید همراه با یک نسخه رسمی ترجمه شده به زبان روسی ارائه شوند.

برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه، متقاضی باید علاوه بر گواهی زبان انگلیسی، مدرک قبلی خود و یک توصیه نامه یا انگیزه نامه نیز ارسال کند. گواهینامه های زبان انگلیسی مورد قبول دانشگاه ها و سازمان های روسیهPTE Academic، IELTS و TOEFL می باشند. 

فرصت های عالی تحصیل در رشته حقوق در روسیه

در جدول زیر برخی از بهترین فرصت های تحصیل در روسیه در رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی برای سال 2022 را معرفی می کنیم:

مقطع رشته دانشگاه نوع دوره مدت زمان تحصیل زبان آموزش
کارشناسی ارشد مدیریت مالکیت معنوی دانشگاه فنی دولتی باومن مسکو تمام وقت 2 سال روسی
کارشناسی ارشد حقوق بین الملل و اروپا دانشگاه فدرال بالتیک امانوئل کانت تمام وقت 2 سال انگلیسی
کارشناسی ارشد حقوق و فناوری های دیجیتال دانشگاه دولتی اورال جنوبی تمام وقت 2 سال انگلیسی
کارشناسی ارشد حقوق خصوصی بین المللی دانشگاه رودن تمام وقت 2 سال انگلیسی
کارشناسی ارشد حمایت بین المللی از حقوق بشر دانشگاه رودن تمام وقت 2 سال انگلیسی
کارشناسی علم حقوق موسسه بشر دوستانه بالتیک تمام وقت - پاره وقت 4-5 سال روسی

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
مزایای تحصیل در روسیه
مزایای تحصیل در روسیه

در روسیه، فرصت تحصیل رایگان برای خارجی‌ها وجود دارد. هر ساله، دولت فدراسیون روسیه، چندین هزار فرصت تحصیلی رایگان به دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص می‌دهد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: