مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه تومسک روسیه

دانشگاه تومسک روسیه

دانشگاه تومسک دانشگاهی در شهر تامس روسیه است که بصورت دولتی و تحت نظارت آموزش و پرورش روسیه فعالیت نموده و مدرک این دانشگاه در اکثر کشورها دارای اعتبار است. دانشگاه تومسک با هدف آموزش مدرن به دانشجویان و دستیابی به دستاوردهای علمی و فلسفی تأسیس گردیده است. در سال 2010 به دلیل دستاوردهایی در زمینه پشتیبانی فنی توانست عنوان دانشگاه تحقیقات ملی را در روسیه از آن خود نماید.

تحصیل در دانشگاه تومسک در 2022

کارکنان و اساتید این دانشگاه با استفاده از روش های مدرن در تمامی فعالیت های خود و در عین حال وفادار به سنت های پیشین در جهت رشد و توسعه دانشگاه در میان محیط های علمی و آموزشی روسیه و سایر محیط های علمی در سطح بین المللی می کوشند. دانشگاه تومسک در طول فعالیت های خود در روسیه به دستاوردهای بالای علمی دست یافته و سبب کسب جوایز بسیار زیادی در سطح بین المللی شده است.

می توان گفت یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور روسیه تومسک است. پذیرش در این دانشگاه پیرو سیاست های انتخابی است. دانشجویانی که دارای شرایط لازم برای ورود به این دانشگاه هستند، می توانند با تکمیل فرم ثبت نام این دانشگاه درخواست پذیرش خود را به این دانشگاه اعلام نمایند. این دانشگاه دارای امکانات بسیار مناسبی برای دانشجویان می باشد. از جمله این امکانات می توان به کتابخانه، سالن های ورزشی و همچنین امکان تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل دانشجو و همچنین برنامه های آموزش از راه دور و دوره های آموزشی آنلاین این دانشگاه برای دانشجویان اشاره نمود.

بیشترین تمرکز این دانشگاه در 2022 بر روی روش های نوین و جدید می باشد. در سال 1993 دولت روسیه اولین پارک فناوری در این کشور را در محوطه دانشگاه تومسک افتتاح نمود. همچنین این دانشگاه توانست در سال 2010 عنوان دانشگاه تحقیقات ملی را بدست آورده و اهمیت و ارزش خود را در سطح ملی و بین المللی در میان دانشگاه های روسیه ثابت نماید.

دوره های دانشگاه تومسک

دانشگاه تومسک روسیه بعنوان یک دانشگاه تحقیقاتی در این کشور در تلاش است که با حفظ ارزش های بشریت به تولید دانش و اطلاعات پیشرفته به آموزش رهبران فکری به وسیله ترکیب آموزش های نوآورانه و جدید با تحقیقات علمی و اساسی بپردازد. این دانشگاه از ساختمان های آموزشی و عمومی تشکیل شده است. یکی از مهمترین مکان ها در محیط دانشگاه تومسک باغ گیاهشناسی سیبری است که در سال 1880 در این دانشگاه افتتاح شد. این دانشگاه بیش از 8 موزه وجود دارد. همچنین این دانشگاه دارای مدرسه های آموزشی می باشد که دانشجویان می توانند تا دوره کارشناسی ارشد در رشته های مختلف به تحصیل بپردازند.

این دانشگاه در زمینه آموزش IT نیز رشد بسیار مناسبی داشته بطوریکه دو نفر از دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند توانسته اند به جوایز نوبل دست یابند. این دانشگاه هم اکنون دارای 60 محیط آزمایشگاهی آی تی برای دانشجویان است. از جمله موضوعات تحقیقاتی این دانشگاه بر روی تکنولوژی پزشکی، مواد نیمه هادی، فیزیک پایه و زیست، آب و هوا می باشد.


پذیرش در دانشگاه تومسک

این دانشگاه هر ساله در ماه ژوئن از دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را دارند پذیرش می نماید. همچنین در ماه ژوئیه برنامه پذیرش دانشجو برای دوره های پیش دانشگاهی را اجرا می ¬نماید. دانشجویان خارجی برای پذیرش در این دانشگاه ابتدا باید فرم درخواست پذیرش این دانشگاه را تکمیل نموده و به همراه مدارکی همچون پاسپورت معتبر کپی آخرین مدرک تحصیلی خود را به این دانشگاه ارائه نمایند.

توجه داشته باشید دانشجویان بایستی تمامی مدارک علمی که در طول دوره تحصیلات خود نیز به آنان دست یافته اند را به این دانشگاه ارائه نمایند. در ضمن تمامی مدارک فوق باید به زبان روسی ترجمه و سپس ارسال گردد. پس از اینکه دانشجویان توانستند موافقتنامه این دانشگاه را برای تحصیل اخذ نمایند، می توانند به همراه اسناد و مدارک زیر به این دانشگاه مراجعه نمایند:

  • برنامه آموزش پیش دانشگاهی؛
  • برنامه های تحصیلی در مقاطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد؛
  • ارائه اصل گواهی آموزش و پرورش با رونوشت رسمی؛
  • یک نسخه کپی از گواهی تحصیلات خارجی؛
  • ترجمه گواهی تحصیلات به زبان روسی؛
  • شهروندان کشورهای مغولستان و همچنین کشورهای مشترک المنافع باید یک کپی ضمانت گواهی تولد نیز ارائه نمایند؛
  • ارائه بیمه نامه داوطلبانه دانشجو؛
  • گواهی بهداشت (مبنی بر سلامت دانشجو از بیماری های سل-جهش- مالاریا و STDS)؛
  • آزمایش منفی HIV دانشجو؛
  • 6 قطعه عکس 3*4؛

هزینه تحصیل و زندگی در روسیه

دانشگاه های کشور روسیه دارای کیفیتی برابر با دانشگاه های سایر کشورهای اروپایی است. اما هزینه های تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه تر از دانشگاه های اروپایی می باشد. بطور مثال هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی در روسیه از 7900$ تا 10000$ (دلار آمریکا) در سال تخمین زده شده است. هزینه های زندگی در این کشور نیز مناسب تر و کم هزینه تر از دیگر کشورهای اروپایی است. بطوریکه هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور 600$ (دلار آمریکا) در ماه برای هزینه های خورد و خوراک دانشجویان برآورد شده است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه
هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه

یک دانشجو در روسیه به طور متوسط به 300 تا 400 دلار آمریکا در ماه یا 3000 تا 4000 دلار آمریکا در یک سال تحصیلی (از سپتامبر تا ژوئن) نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: