مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل مهندسی کامپیوتر در روسیه

تحصیل مهندسی کامپیوتر در روسیه

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در روسیه را می توان به عنوان یک ضمانت برای ورود به بازار کار یکی از کشورهای مطرح اروپایی قلمداد کرد. امروزه مهندسان کامپیوتر در کشورهای پیشرفته، حوزه کاری ثابتی ندارند و فعالیت آن ها در حرفه های مختلف به خوبی قابل مشاهده است. این افراد تلاش می کنند تا راهکارهای خود را به گونه ای ارائه دهند که محققین بتوانند سرعت کارها را افزایش داده و شرایط زندگی را برای بشر ساده تر کنند. به همین دلیل است که نمی توان به راحتی از کنار رشته ای مانند مهندسی کامپیوتر عبور کرد. این رشته در حال حاضر در دو گروه عمده مهندسی نرم افزار و مهندسی سخت افزار در کشورهای مختلف ارائه می شود.

روسیه در طول سال های اخیر برنامه جامعی را برای گسترش نظام آموزشی خود در نظر گرفته است و به همین دلیل با استفاده از اساتید برجسته، شرایطی را فراهم کرده است که افراد نخبه از سراسر جهان بتوانند به این کشور مهاجرت کنند. سهولت نسبی در صدور روادید تحصیلی و همچنین هزینه های بسیار مقرون به صرفه ای که تحصیل در این کشور به همراه دارد، سبب جذب هر چه بیشتر علاقمندان تحصیل به این کشور شده است.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور روسیه

برای اینکه فردی بتواند در کشور روسیه به تحصیل ادامه دهد، تقریبا شرایطی متفاوت از سایر کشورهای جهان را باید پشت سر بگذارد. بدون توجه به مقطع تحصیلی، دانشجویان باید پیش از ورود به کلاس های درس آزمون پادفک را که مرتبط با رشته تحصیلی آن ها است پشت سر بگذارند. در روسیه دوره های آموزش آزمون پادفک نیز در دسترس متقاضیان قرار دارد و آن ها می توانند با توجه به شرایط خود در یک دوره یک ساله شرکت کنند تا آماده ورود به جلسه آزمون شوند. البته که شرکت در دوره پادفک اجباری نیست اما شرکت در آزمون حتی برای علاقمندان به تحصیل دکترا در این کشور نیز الزامی است.

دانشجویان در روسیه امکان تحصیل به دو زبان روسی و همچنین انگلیسی را در رشته ای مانند مهندسی کامپیوتر در اختیار دارند. افرادی که در دوره پادفک شرکت می کنند، می توانند زبان روسی را نیز در این دوره یکساله بیاموزند و از این طریق گزینه های بیشتری برای دریافت پذیرش پیش روی آن ها قرار خواهد گرفت.

بر اساس آنچه QS گزارش داده است، دانشگاه لومونوسف روسیه با قرار گرفتن در رتبه 67 جهان، بهترین دانشگاهی است که می توان برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر آن را برگزید. دانشگاه ITMO نیز که در شهر سن پترزبورگ واقع شده است، رتبه 160 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است. دانشگاه فنی و دولتی بائومن نیز با قرار گرفتن در رتبه 174 جهان، همچنان یکی از برترین ها به شمار می رود. همچنین می توان در این رابطه به دانشگاه پلی تکنیک پیتر کبیر در سن پتزبورگ با رتبه 180 و همچنین دانشگاه فیزیک و تکنولوژی موسکو نیز با رتبه 186 نیز اشاره داشت.


هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در روسیه

تحصیل در روسیه می تواند امتیازات بسیار زیادی را برای دانشجویان بین المللی در این کشور به همراه داشته باشد اما از آن جا که تامین بودجه تحصیلی می تواند مهم ترین دغدغه هر دانشجو در خارج از کشور باشد، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل در کشور روسیه می تواند بسیاری از دانشجویان را آسوده خاطر سازد که تا پایان دوره تحصیلی خود با مشکلات مالی روبرو نخواهند شد.

شهریه دانشجویان برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه های مختلف، متفاوت است و به همین دلیل است که می توان گفت در اختیار داشتن بودجه ای معادل 2500$ تا 5000$ (دلار) در سال می تواند برای پرداخت شهریه دانشگاه کافی باشد. علاوه بر شهریه، دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز در نظر داشته باشند هزینه ای که به طور متوسط در هر سال تحصیلی در حدود 4000$ تا 6000$ (دلار) خواهد بود و در نتیجه می توان گفت که در اختیار داشتن بودجه ای معادل 1000$ (دلار) در هر ماه برای پرداخت شهریه و هزینه زندگی در این کشور می تواند بسیار مناسب باشد.

درآمد یک مهندس کامپیوتر در کشور روسیه

روسیه نیز به مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی به شهروندان خارجی اجازه می دهد تا برای کار پس از تحصیل در این کشور اقامت داشته باشند اما باید به این نکته اشاره داشت که اولویت یک کارفرمای روس همواره استخدام هموطن خود است. البته رشته مهندسی کامپیوتر در روسیه در دسته مشاغل مورد نیاز قرار دارد و به همین دلیل است که این افراد پس از پایان دوره تحصیل خود می توانند جذب بازار کار این کشور شوند.

یک مهندس کامپیوتر در کشور روسیه می تواند در شرکت های کوچک یا بزرگ استخدام شود و این مسئله می تواند بر متوسط دستمزد او تاثیر گذار باشد اما به طور کلی می توان گفت که این افراد از سطح درآمد متوسط برخوردار هستند و می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را با آسودگی خاطر پرداخت کنند. 

اگرچه درآمد یک مهندس کامپیوتر در کشور روسیه بسیار مناسب است اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که درآمد آن ها قابل مقایسه با شهروندان سایر کشورهای پیشرفته جهان که در این حوزه فعالیت می کنند نیست. یکی از عمده دلایل مهاجرت مجدد دانشجویان بین المللی در کشور روسیه نیز همین موضوع است. به طور کلی می توان گفت که شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در روسیه بسیار مناسب است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه
هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه

یک دانشجو در روسیه به طور متوسط به 300 تا 400 دلار آمریکا در ماه یا 3000 تا 4000 دلار آمریکا در یک سال تحصیلی (از سپتامبر تا ژوئن) نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: