مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بیمه درمانی در روسیه

بیمه درمانی در روسیه

فقط خدمات کمک‌های اولیه و مراقبت‌های فوری پزشکی برای شهروندان خارجی در روسیه رایگان است. در روسیه، خدمات درمانی توسط دولت و شرکت‌های خصوصی ارائه می‌شود. برای درمان شدن در بیمارستان‌های دولتی و مراکز درمانی، از جمله کلینیک‌های دانشجویی، به بیمه‌ نامه‌ی درمانی نیاز دارید. بیماران فاقد بیمه، در صورت پرداخت هزینه‌های خود، در کلینیک‌های خصوصی پذیرفته می‌شوند.

خدمات کمک‌های اولیه در روسیه

در موارد اضطراری (حوادث، جراحات، مسمومیت‌ها و سایر موارد)، کمک‌های اولیه توسط افسران پلیس، افسران نظامی، نیروهای آتش‌نشانی، امداد و نجات و سایر افراد آموزش‌ دیده ارائه می‌شود.

مراقبت‌های فوری پزشکی در روسیه

مراقبت‌های فوری پزشکی در موارد تهدید کننده‌ی زندگی و سلامتی (حوادث، جراحات، مسمومیت‌ها و سایر موارد) توسط افسران موسسات بهداشت عمومی ارائه می‌شود. پزشکان شرایط بیمار را تثبیت می‌کنند و درمان‌های بیشتر فقط با بیمه‌نامه‌ی معتبر یا پرداخت هزینه‌ها امکان‌ پذیر است. سایر خدمات پزشکی با پرداخت هزینه‌ها ارائه می‌شود. برای دریافت این خدمات، دانشجویان خارجی باید بیمه‌ای داشته باشند که درمان‌های معمولی از جمله معاینات، آزمایش‌ها، نسخه‌ها و مشاوره‌های تخصصی را پوشش دهد.

بیمه‌ نامه‌ی درمانی داوطلبانه در روسیه

دانشجویان خارجی معمولاً برای مدت زمان طولانی (از یک ترم تا 4 تا 5 سال) به روسیه می‌آیند و به همین دلیل هم هست که بیمه‌نامه‌ی مسافرتی عادی کشور زادگاهشان به‌ درد نمی‌خورد. این نوع بیمه‌نامه در اکثر بیمارستان‌های روسیه معتبر نیست و طبق چنین بیمه‌ نامه‌ای، بیمار اغلب مجبور است هزینه‌ی درمان خود را بپردازد و فقط پس از بازگشت به خانه، درخواست بازپرداخت از شرکت بیمه کند. این برای دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، بسیار ناخوشایند است.

هنگام ورود به روسیه، باید بیمه‌نامه‌ی درمانی داوطلبانه (VHI) را خریداری کنید که حداقل خدمات پزشکی مورد نیاز طبق قوانین روسیه (مراقبت‌های درون بیمارستانی و خارج بیمارستانی، بستری و حمل و نقل) را پوشش می‌دهد و در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های واقع در نزدیکی محل تحصیل یا اقامت شما پذیرفته می‌شود. در این مورد، برای مراجعه به پزشک نیازی به پرداخت هزینه ندارید، چون ارائه‌ی کارت دانشجویی (یا گذرنامه) و بیمه‌نامه‌‌تان کافی است.




قبل از رفتن به روسیه، با مسئولان دانشگاه خود تماس بگیرید و مطلع شوید که آیا آن‌ها در گرفتن بیمه‌نامه‌ی VHI به شما کمک می‌کنند یا نه. این کار معمولاً توسط دفتر بین‌ الملل دانشگاه انجام می‌شود. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا از شرکتی که با آن‌ها قرارداد دارند، بیمه‌ نامه را با هزینه‌ی پایین‌تری خریداری کنید. شما همچنین می‌توانید بیمه‌نامه‌ی VHI را مستقل از هر بیمه‌ کننده‌ی روسی دریافت کنید، اما انجام دادن این کار از طریق دانشگاه سریع‌تر و ارزان‌تر خواهد بود.

از سال 2016 و طبق قانون روسیه، خارجی‌ها موظفند بلافاصله پس از ورود به روسیه، از بیمه‌ی درمانی استفاده کنند. هنگام گرفتن بیمه‌ی درمانی خصوصی، به‌ یاد داشته باشید که حداقل قیمت اخذ بیمه برای شهروندان خارجی از 1 مه 2016 به 100000 روبل (1428 دلار آمریکا) افزایش یافته است.

هزینه بیمه‌ نامه‌ی VHI چقدر است؟

هزینه‌ی بیمه‌ نامه‌ی VHI به منطقه، گستره‌ی خدمات پزشکی (مراقبت‌های سرپایی، فراخوان پزشک، خدمات اورژانس دندانپزشکی و غیره) و مدت اعتبار (از 3 ماه تا 1 سال) بستگی دارد. در سال 2020، شرکت‌های بیمه‌ی روسی، بیمه‌ نامه‌های VHI را بین 4000 تا 12000 روبل (66 تا 171 دلار آمریکا) به دانشجویان مسکویی ارائه دادند.

برای گرفتن بیمه‌ نامه‌ی VHI، به چه مدارکی نیاز است؟ معمولاً به گذرنامه و کارت مهاجرت نیاز است. در برخی موارد، ممکن است به ارجاع از سوی دفتر رئیس دانشگاه نیاز باشد. برای اطلاعات بیشتر، لطفاً با دفتر بین‌الملل دانشگاه یا شرکت بیمه‌ی انتخابی خود تماس بگیرید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: