مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
زبان و فرهنگ مردم روسیه

زبان و فرهنگ مردم روسیه

با توجه به وسعت زیاد روسیه، تعجبی ندارد که به آمیخته ای از انواع مختلف زبان ها و فرهنگ ها تبدیل شده باشد. روسیه کشور مناسبی برای دانشجویانی است که آماده ی کشف موضوعات، علایق و فرهنگ های مختلف در محدوده ی تنها یک کشور هستند. 

زبان روسی 

روسی زبان اصلی و تنها زبان 81 درصد از کل جمعیت روسیه و تنها زبان رسمی این کشور است. اما این کشور در عین حال، دارای ترکیب متنوعی از بیش از 100 زبان است که در 200 گروه قومی پراکنده شده اند، و 37 زبان دیگر هم در مدارس جمهوری های مختلف سراسر کشور تدریس میشوند. بسیاری از زبان های محلی ریشه های مختلفی دارند و روسیه را به کشوری متشکل از زبان های گوناگون تبدیل کرده اند که زبان روسی آن ها را به هم متصل میکند. 

با توجه به ورود زیاد دانشجویان خارجی، بسیاری از دانشگاه ها ارائه ی رشته هایی را به زبان انگلیسی به خصوص در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آغاز کرده اند. دوره های آموزشی به زبان انگلیسی را بیشتر میتوان در دو قطب اصلی بین المللی روسیه یعنی مسکو و سن پترزبورگ پیدا کرد. با این وجود، یادگیری زبان روسی به شما کمک میکند تا به عنوان یک دانشجوی خارجی درک بیشتری از زندگی روزمره تان در روسیه داشته باشید. 

بسیاری از روس ها از تلاش شما برای ادغام با فرهنگ روسیه به وسیله ی یادگیری زبان، قدردانی خواهند کرد. اگرعلاقه مند به یادگیری زبان روسی قبل از سفر به روسیه هستید، تمام گزینه های مطالعاتی خود را برای مطالعه ی زبان روسی در خارج از روسیه بررسی کنید، و آماده باشید تا از لحظه ی ورود به خانه ی جدید، به توانایی هایتان در زبان روسی افتخار کنید. 




فرهنگ روسیه 

روسیه دستاوردهای چشمگیری در ادبیات و هنر داشته است. بسیاری از نویسندگان، فیلسوفان و هنرمندان بزرگ روسی بودند. اگر بخواهیم تنها چند نفر از آنها را نام ببریم، میتوانیم به لئو تولستوی، آنتون چخوف، فئودور داستایوفسکی و پیوتر چایکوفسکی اشاره کنیم. باله ی ملی و بین المللی، کنسرت های موسیقی، نمایشگاه های هنری و سینماها  در اکثر شهرهای روسیه پر طرفدارند. ناگفته نماند که روسیه دارای 26 مکان در میراث جهانی یونسکو است مثل: کرملین، میدان سرخ و دریاچه ی بایکال. 

روس ها به مهربانی و مهمان نوازی مشهورند، و رسم است که وقتی یک خانواده ی روس شما را به خانه شان دعوت میکنند با هدیه بردن لطفشان را جبران کنید. رفتن به حمام های محلی (حمام بخار)، دوستی های طولانی مدت و جشن گرفتن بیش از 50 تعطیلات ملی مثل روز زن و... همگی از اصول فرهنگی ای هستند که وقتی روسیه را به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب میکنید، باید منتظرشان باشید.  

خرافات هم یکی از موراد رایج در روسیه است. مثلا بعضی از دانشجویان هرگز بدون آنکه یک سکه پنج روبلی زیر پاشنه ی پایشان بگذارند، امتحان نمیدهند. یا موهایشان را در فصل امتحانات کوتاه نمیکنند. یا مثلا وقتی گربه ی سیاهی در مسیرتان قرار گرفت باید آب دهانتان را به سمت شانه ی چپتان پرتاب کنید. و هرگز نباید در فضای بسته سوت بزنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
مزایای تحصیل در روسیه
مزایای تحصیل در روسیه

در روسیه، فرصت تحصیل رایگان برای خارجی‌ها وجود دارد. هر ساله، دولت فدراسیون روسیه، چندین هزار فرصت تحصیلی رایگان به دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص می‌دهد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: