مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزا و اجازه ی تحصیل در روسیه

ویزا و اجازه ی تحصیل در روسیه

براساس داده‌های باز وزارت علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه، در حال حاضر، تعداد دانشجویان این کشور حدود 4 میلیون نفر است. از این تعداد، 315000 دانشجو، خارجی هستند. متقاضیان، دانشگاه‌های برجسته‌ی نقاط گوناگون روسیه را انتخاب می‌کنند. رشته‌های تحصیلی محبوب در روسیه، پزشکی، تخصص‌های مهندسی و فن‌آوری اطلاعات است. در بین سایر رشته‌های تحصیلی، خارجی‌ها رشته‌های اقتصاد، امور مالی و علوم طبیعی را در اولویت قرار می‌دهند. علاوه بر سطح بالای تحصیل، دانشجویان در روسیه این فرصت را پیدا می‌کنند که به فعالیت‌های علمی خود ادامه دهند و کار جذابی پیدا کنند

ویزای دانشجویی در روسیه برای دانشجویان اکثر کشورهای خارجی لازم است. روسیه عضو اتحادیه اروپا نیست، بنابراین امتیاز ورود بدون ویزای اتحادیه اروپا برای دانشجویان اروپایی، در این کشور اعمال نمیشود. اما این قانون برای اعضای کشورهای مستقل مشترک المنافع استثنا قائل است. ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، اوکراین، آبخازیا، مولداوی، اوستیای جنوبی، تاجیکستان و ازبکستان ازجمله این کشورها هستند. 

میتوانید پس از پذیرش دردانشگاه موردنظرتان در روسیه، حداکثر تا 45 روز قبل از ورودتان به این کشور، درخواست تان برای ویزا را ارائه کنید. روند رسیدگی به ویزا معمولا دو تا سه هفته طول میکشد و میتواند در سفارت روسیه در محل زندگی تان یا مرکز ویزا انجام شود. 

ویزای دانشجویی روسیه در ابتدا تا 90 روز معتبر است و امکان تمدید ویزا برای یکسال را دارد. و سپس میتواند در طول مدت تحصیل به طور مداوم تمدید شود. 

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه 

  • دعوت نامه ی رسمی از دانشگاه منتخب شما یا از GUVM (اداره اصلی امور مهاجرت) ؛
  • گذرنامه معتبر که حداقل 18 ماه بعد از تاریخ صدور ویزا اعتبار و حداقل دو صفحه ی بدون علامت داشته باشد؛ 
  • مدرکی که نشان دهنده وضعیت منفی HIV  شما باشد در حداکثر 90 روز گذشته باشد.
  • یک فرم درخواست چاپی (این کار میتواند به صورت آنلاین هم انجام شود) برای ارسال به سفارت ، کنسولگری یا مرکز ویزا؛
  • رضایت نامه ی والدین که توسط دفتر اسناد رسمی تایید شده باشد (درصورتی که زیر 18 سال سن دارید) ؛

مطئن شوید که ظرف هفت روز پس از رسیدن به روسیه، ورود خود را در دفتر GUVM ثبت کنید. انجام ندادن این کار میتواند منجر به جریمه یا گاهی اخراج از روسیه شود. هروقت زمان تمدید ویزای 90 روزه به یک ساله فرارسید با دفتر بین المللی دانشگاه تان تماس برقرار کنید تا مطمئن شوید همه ابزار، اطلاعات و اسناد لازم برای تکمیل موفقیت آمیز این پروسه را ارائه کرده اید. 




کار در حین تحصیل در روسیه

ویزای دانشجویی در روسیه به دانشجویان اجازه میدهد کار و تحصیل را باهم داشته باشند. شما باید از اداره ی مهاجرت فدرال (FMS) مجوز کار بگیرید، مگر آنکه در تعطیلات یا موسسه دانشگاهی خودتان کار کنید. 

برای این مجوز باید به طور پیوسته در یک دانشگاه معتبر دولتی درس بخوانید و حداقل 18 سال داشته باشید. هزینه ی این مجوز 3500 روبل (63 دلار آمریکا) است. یک سال اعتبار دارد و عموما 10 روز زمان میبرد تا از اداره ی مهاجرت فدرال صادر شود. 


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
مزایای تحصیل در روسیه
مزایای تحصیل در روسیه

در روسیه، فرصت تحصیل رایگان برای خارجی‌ها وجود دارد. هر ساله، دولت فدراسیون روسیه، چندین هزار فرصت تحصیلی رایگان به دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص می‌دهد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: