در جی مت کدوم بخش رو اول جواب بدم؟

در جی مت کدوم بخش رو اول جواب بدم؟

دانشگاه‌های مدیریتی که قصد تحصیل تو اون رو دارین، نمی‌تونن ترتیب پاسخ دادن شما رو به بخش‌های جی‌مت ببینن (ترتیب انتخابی شما، توی کارنامه‌تون منتشر نمیشه) و ترتیب جواب دادن به سوالای بخش‌های گوناگون، بر نمره‌ی شما تاثیری نخواهد داشت. پس، برای تاثیرگذاری بیشتر، نباید نگران انتخاب یک ترتیب خاص باشین.

در عوض، شما باید ترتیب پاسخ دادن به 4 بخش امتحان جی‌مت خودتون رو بر اساس نقاط قوت و ضعف‌تون انتخاب کنین که این در مورد هر کسی، فرق میکنه. وقتی ترتیب بخش‌های جی‌مت رو انتخاب می‌کنین، الگوهای امتحانی خودتون رو در نظر بگیرین.

برای مثال، دانشجویی که دارای اضطراب بالایی برای پاسخ دادن به سوالای بخش کوانته، ممکنه ترتیب 3 (کوانت، وربال، Integrated Reasoning، رایتینگ آنالیتیکال) رو انتخاب کنه تا بتونه اول بخش کوانت رو از سر راهش برداره و بعد کاملاً روی بخش‌های دیگه متمرکز بشه.

در همین حال، دانشجویی که با بخش وربال آشناس و با اون راحت‌تره، ممکنه اول این بخش رو کامل کنه (ترتیب 2: وربال، کوانت، Integrated Reasoning، رایتینگ آنالیتیکال) و از ساده‌ترین بخش خود به‌عنوان گرم کردن و آمادگی برای بخش‌های پُرچالش بعدی استفاده کنه.

یک فرد انگلیسی‌زبان غیربومی که از نوشتن احساس خوشایندی نداره، ممکنه ترتیب 1 (رایتینگ آنالیتیکال، Integrated Reasoning، کوانت و وربال) رو انتخاب کنه تا از خستگی تا پایان امتحان جلوگیری کنه.

خلاصه‌ی کلام اینکه شما باید او ترتیبی رو برای جواب دادن به سوالای جی‌مت انتخاب کنین که با شما و نیازها و مجموعه‌ی مهارت‌های منحصربه‌فردتون، بهتر سازگار باشه. هیچ ترتیب 'درست' یا 'غلطی' وجود نداره، به‌جز اون ترتیبی که براتون کار میکنه یا نمیکنه.

شما همچنین باید حتماً قبل از روز امتحان، ترتیب بخش‌های خودتون رو انتخاب کنین تا بتونین دقیقاً برای اونچه که به‌هنگام پاسخ دادن به سوالای جی‌مت با اون مواجه میشین، خودتون رو آماده کنین.

ترتیب پاسخ دادن به سوالای امتحان، چه‌جوری بر زمان استراحت شما در طول برگزاری امتحان جی‌مت، تاثیر میذاره؟

حال که می‌تونین ترتیب کامل کردن بخش‌های جی‌مت رو انتخاب کنین، زمان‌های استراحت اختیاری شما از این قراره:

ترتیب 1ترتیب 2ترتیب 3
رایتیننگ آنالیتیکال/ integrated reasoningوربالکوانت

زمان استراحت اختیاری 8 دقیقه ای

کوانتکوانتوربال

زمان استراحت اختیاری 8 دقیقه ای

وربالرایتینگ آنالیتیکال /integrated reasoning رایتینگ آنالیتیکال /integrated reasoning


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

GMAT یا GRE؟

GMAT یا GRE؟

خیلی از کسانی که هدفشون ورود به MBA هست مردد هستن که آزمون GRE رو انجام بدن یا GMAT ؟اساسا آزمون GMAT همواره معیار تعیین سطح استعداد تحصیلی در Business Schools بوده اما مدتی میشه که آزمون GRE البته بعد از تغییراتی که در سال 2011 انجام داد، تونست رقیب خوب ...

بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

آیا دقت کرده اید که تحلیل یک گزاره در واقع سخت تر از دو گزاره است. زیرا گزاره دیگر اغلب یک نکته، یک راهنمایی یا پاره ای از اطلاعات را به همراه دارد که می توان برای تشخیص حقه یا تله سوال از آن استفاده کرد. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

همانطور که میدونید آزمونGMAT آزمونی بین المللی است جهت ادامه تحصیل درزمینه های تجارت، بازرگانی ومدیریت. مدت زمان GMAT سه ساعت ونیم می باشد، ولی بطورکلی با احتساب زمان استراحت بین آزمون، حدود 4 ساعت به طول می انجامد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter