نُه روش برای اینکه بدانید ایده بیزینس شما خوب است یا نه؟ (بخش اول)

نُه روش برای اینکه بدانید ایده بیزینس شما خوب است یا نه؟ (بخش اول)

قبل از شروع بیزینس حتما پاسخ این سوالات را پیدا کنید!

شروع یک تجارت، به زمان و انرژی نیاز دارد و باید برای یافتن ایده کسب و کار واقعی و قابل استفاده ، دوره های طولانی  تأمل کردن درباره ی خود را پشت سر بگذارید.

علاوه بر آن ، وقتی ایده خوبی دارید ، چطور می توانید مطمئن شوید که این ایده به یک سرمایه گذاری موفق منجر خواهد شد؟ مراحل اولیه برنامه ریزی ضروری هستند. از بارش فکری غفلت نکنید و ایده های خود را با نکات زیر محک بزنید.

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که آیا ایده کسب و کاری که شما در ذهن دارید خوب است یا نه، اجازه دهید نگاهی به نحوه ایجاد آن بیندازیم.

چگونه می توان ایده خوبی برای کسب و کار ارائه داد

با تجزیه و تحلیل خود و نقاط قوت تان شروع کنید. به چه چیزی علاقه دارید؟ در چه چیزی استعداد دارید؟

  • در چه کاری مهارت دارید؟ اگر کار خاصی هست که همیشه برای انجام آن به راحتی پیشقدم می شوید، ممکن است این فرصتی طلایی برای تبدیل این مهارت یا استعداد به یک تجارت باشد. با این حال ، مهم است که به کاری که انتخاب می کنید علاقه داشته باشید و بتوانید به طور روزمره با آن سر و کار داشته باشید.
  • دیگران به شما می گویند که در چه چیزی استعداد دارید؟ شاید شما یک استعداد پنهان داشته باشید که دیگران در شما می بینند و خودتان هیچ وقت به طور جدی به آن فکر نکرده اید. اگر این در مورد شما صدق می کند و می توانید در چنین زمینه ای بیشتر کار کنید ، این می تواند ایده ای عالی برای تجارت باشد. با خانواده و دوستان خود صحبت کنید و ببینید که آنها چه فکر می کنند.
  • چه خدماتی را نیاز دارید که در حال حاضر وجود ندارد؟ این همیشه اتفاق می افتد. شما در اپ استور به دنبال اپلیکیشن خاصی هستید و فکر می کنید که چنین اپلیکیشنی مطمئناً وجود دارد ، اما وقتی جستجومی کنید موردی را پیدا نمی کنید . این شانسی برای شماست. می توانید با یک طراح نرم افزار همکاری کنید یا خودتان برنامه ای بسازید که بتواند به افرادی مثل شما در سراسر جهان سود برساند. راه دیگر برای فکر کردن در این مورد این است که چه مشکلی وجود دارد که نیاز به راه حل دارد؟ برخی از موفق ترین مشاغل، مشاغلی با محصولات یا خدماتی هستند که مشکلات دیگران را حل می کنند.


منابع مفید برای برانگیختن ایده های جدید

بعضی اوقات نیاز به یک منبع الهام دارید تا آن لحظه ی روشن شدن لامپ بالای سرتان رارقم بزند. از دنیای اطراف خود الهام بگیرید وایده پیدا کنید. در اینجا چهار منبع برای الهام گرفتن می توانید ببینید:

  • درباره ی کارآفرینان موفق مطالعه کنید. اگر ندانید کارآفرینان بزرگ کار خود را از کجا شروع کرده اند، تصور مسیری که میخواهید طی کنید، دشوار خواهد بود. داستانهای شروع کار را بخوانید و دوباره ی عناوین تجاری موفق مطالعه کنید. آنها ایده تجاری خود را چگونه به وجود آوردند؟ چه توصیه ای برای کارآفرینان آینده دارند؟ قبل از شروع سفر خود همه چیزهایی را که می توانید، یاد بگیرید.
  • از تلفن هوشمند خود استفاده کنید. اگر می خواهید یک اپلیکیشن طراحی کنید ، اما مطمئن نیستید که دقیقاً چه نرم افزاری را می خواهید ایجاد کنید ، از طریق اپ استور جستجو کنید. دسته بندی های مورد علاقه خود را جستجو کنید. آیا متوجه می شوید که جای چه چیزی کم است یا چگونه می توان برنامه های آن دسته را بهبود بخشید؟
  •  آیا می توانید با استفاده از موتورهای جستجو محصولات یا خدمات مشابهی پیدا کنید؟ اینترنت هنگام پیدا کردن محصولات و خدماتی که در بازار وجود دارد ، فوق العاده مفید است. اما آیا تاکنون چیزی را بارها و بارها جستجو کرده اید و نتوانسته اید آن را پیدا کنید؟ این باید نشان دهنده ی فرصت بالقوه ای در بازار باشد که باید روی آن تمرکز کنید.
  • به رسانه های اجتماعی مراجعه کنید. افراد در رسانه های اجتماعی غالباً به سرعت مسائل و مشکلات خود را با محصولات فعلی ، مکان ها ، فرآیندها و غیره مشخص می کنند ، اما تعداد کمی از آنها به خود زحمت می دهند تا راه حلی ارائه دهند. خواندن درباره ی نارضایتی های مردم می تواند بینش بزرگی را در مورد مشکلات دیگران که شما می توانید حل کنید ، به شما ببخشد. سایت های بررسی آنلاین هم می توانند همین کار را انجام دهند.

چگونه می توان ایده کسب و کار خوبی را تعیین کرد

گاهی اوقات مشکل اصلی الهام گرفتن نیست ، بلکه تعیین کردن این است که شما واقعاً ایده خوبی دارید یا نه. مهم است که در مورد ایده خود انتقادی فکر کنید و از افراد زیادی بازخورد بخواهید. چندین متخصص در مورد استراتژی های دیگر به شما کمک کرده اند تا بتوانید در مورد ایده کسب و کارتان به طور مؤثر تصمیم بگیرید.

آیا مشکلی را حل می کند؟

کارآفرین و بنیانگذار مدرسه ی طراحی وب The Starter League (که توسط آکادمی Fullstack خریداری شده است) مایک مک گویی فکر می کند بهترین ایده های تجاری ایده هایی هستند که به نوعی مشکلی را حل می کنند.

مک گی گفت: 'اگر مشکلی وجود داشته باشد که شما ، دوستان ، خانواده ، همکاران و غیره را تحت تأثیر قرار دهد ، احتمال زیادی وجود دارد که افرادی را که شما نمی شناسید نیز تحت تأثیر قرار دهد.'

آیا مردم در ازای آن هزینه ای را پرداخت می کنند؟

ویل شروتر ، بنیانگذار و مدیرعامل Fundable گفت: این مشتریان پرداخت کننده ی پول هستند که یک ایده را تأیید می کنند و تعیین می کنند کدام ایده بیشترین شانس موفقیت را دارد.

شروتر گفت: 'ایده فقط یک ایده است تا زمانی که مشتری پرداخت کننده ای به آن متصل شود.' 'هر کسی می تواند یک ایده ساده را نادیده بگیرد، اما هیچ کس نمی تواند مشتریانی که حاضرند پول پرداخت کنند را نادیده بگیرد.'


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

سه نکته مهم و اساسی در ایمیل زدن در کسب و کار

سه نکته مهم و اساسی در ایمیل زدن در کسب و کار

این دو ایمیل در واقع حرفه ای به نظر آمده و کسی برداشت منفی نسبت به آنها نخواهد داشت. و همچنین برای دریافت کننده ایمیل٬ پیدا کردن ایمیل شما کار آسانی خواهد بود. ولی اگر شما اسم خود را در ایمیل نداشته باشید٬ پیدا کردن ایمیل شما بسیار سخت خواهد شد. ...

بیشتر بخوانید
شش نکته برای موفقیت در پذیرش MBA

شش نکته برای موفقیت در پذیرش MBA

خب، میخواهید کارشناسی ارشد خود را بگیرید؟ اطمینان حاصل کنید که راهنمایی های تور MBA را برای موفقیت دنبال می کنید! ...

بیشتر بخوانید
ده تکنیک برا ی موفقیت در مصاحبه های شغلی

ده تکنیک برا ی موفقیت در مصاحبه های شغلی

برای موفقیت در مصاحبه کاری شما می بایست از هر جهت آماده بوده تا بتوانید در رقابتی که برای رسیدن به شغل مورد نظرتان وجود دارد شانس خوبی داشته باشید. بنابرین هنگامی که تصمیم به رفتن به مصاحبه کاری را داشتید این ۱۰ نکته را فراموش نکنید ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter