چگونه در آزمون PTE نمره 79+ بگیریم؟

چگونه در آزمون PTE نمره 79+ بگیریم؟

گرفتن نمرهی +79ظاهراً رویای هر داوطلبیه که میخواد این روزا تو امتحان PTE شرکت کنه. این نمره، احتمال دعوت از سوی اداره ی مهاجرت استرالیا و همچنین از سوی دانشگاه دلخواهتون رو برای سطوح بالاتر تحصیل افزایش میده. برای رسیدن به نمرهی +79 تو ،PTE فرد باید روش 'چهجوری تو امتحان PTE نمرهی +79بگیریم؟' رو بدونه. بیایید نگاه عمیقتری به فرایند و روش رسیدن به نمرهای بیندازیم که شما برای رسیدن به اون هدفگذاری کردین. روشها، نکات و ترفندهای گوناگونی برای رسیدن به این هدف وجود داره، اما سوال اینه که کدومیک از اونها رو بپذیریم و کدوم رو رد کنیم. جواب به این سوال، نکات گوناگونی رو آشکار میکنه که در ادامه درموردش بحث میکنیم.

آگاهی از فُرمت امتحان PTE

این نکته از اهمیت زیادی برخوداره که همه ی مشتاقان PTE که به دنبال نمره ی مطلوب +79تو امتحان هستن، باید از الگوی امتحان و سوال و ساختار اون کاملاً آگاه باشن.برای گرفتن نمرات بال تو امتحان، نخستین نکته ی مهم، ابتدا فهم فُرمت امتحانه. تا زمانیکه داوطلب با کلیّت امتحان آشنا نباشه، نمیتونه عملکرد خوبی تو امتحان داشته باشه. اساساً،PTE دارای سوالییه که حول گرامر، نوشتن Essayو انتقال مطالب میچرخه. 'حرف زدن از عمل کردن سادهتره.' بهجای خوندن الگوی سوال از وبسایت رسمی پیرسون داوطلب باید شکل سوال رو تحلیل کنه و بدونه چه چیزی از او خواسته شده. وبسایتها و پلتفورمهای گوناگونی هست که ایدههای مبهمی رو دربارهی نوع سوالی امتحان در اختیارتون قرار میدن. با دونستن شکل سوال و چگونگی حل کردنشون، یک چهارم کار شما انجام شده. علاوه بر اون، شما باید از چگونگی استفاده از یه USB هدفونخور برای بخش لیسنینگ آگاه باشید. هنگام امادگی برای امتحان ، زمانی رو برای فهم الگو و تعداد سوالت اختصاص بدهید.

قبل از امتحان، باید ببینیند در چه مرحلهای قرار دارید. با یک تحلیل دقیق، ممکن هست بفهمید تمام بخشها به هم وابسته هستند و فقط باید در کنار هم یاد گرفته بشوند. این به شما کمک میکنه بفهمید کدوم بخشها به تمرکز بیشتری نیاز داره و کدوم رو با کمی تلاش هم میشه مدیریت کرد. تحلیل و آگاهی از نقاط ضعف و قوت خود بعد از فهمیدن ساختار و الگوی امتحان، داوطلب باید ببینه تو کجاها به کار نیاز داره و چهجوری میتونه با تمرینهای هوشمندانه، بر ضعفهاش غلبه کنه. برای آگاهی از ضعفها، بهترین راه، شرکت توی یه امتحان Mockهستش که میتونه به داوطلب آگاهی بده که کدوم بخشها باید بهتر بشه- مثلاً تو بخش ریدینگ، تو سوالی چند گزینهای یا Write وSummarize Spoken Text ؛ تو بخش لیسنینگ- توReorder Paragraph ،Repeat Sentence یاDescribe Image ؛ تو بخش اسپیکینگ- توFrom Dictation و تو بخش رایتینگ- تو انجام تسک ،Essayفرد ممکنه به کمک نیاز داشته باشه. آگاهی از نقاط ضعف خود و بهبود اون کار ما رو راحتتر میکنه و ما میتونیم تلاشهامون رو در جهت درستی هدایت کنیم. در موسسه زبان زنگنه ما میتوانیم شما را برای کسب نمره PTE 79 راهنمایی کنیم.

پیدا کردن روشهایی برای جواب دادن به هر نوع سوال:

همانطور که پیشتر گفته شد، PTE یه آزمون کامپیوتر محوره و توسط الگوریتمهای کامپیوتری محاسبه میشه. داوطلب میتونه نمرهاش رو با آگاهی از ترفندهای کوچیک برای رسیدن به انواع سوال به شکل خاصی بال ببره. برای مثال، تو نوشتن ،Essay کامل کردن این تسک با 200کلمه در عرض 20دقیقه ظاهراً یه تسک خستهکننده به نظر میرسه، اما اگه با روش و الگوی درستی انجام بشه، که شما بارها و بارها اون رو تمرین کرده باشین، باعث راحتتر شدن کارتون میشه. به همون شکل برای سوالی Describe image در اختیار داشتن فقط 25ثانیه برای آماده شدن و سپس صحبت کردن به مدت 40ثانیه موقعیت نگرانکنندهای به نظر میرسه. اما داشتن الگوها و استراتژی درست ما رو تو این نبرد پیروز میکنه. پس به یاد داشته باشین که توپخانهتون رو با استراتژیهایی پُر کنین که کمک میکنه به نمرهی پی تی ای +79برسین. درموسسه زبان زنگنه (ZTC) داوطلبان توسط اساتید مجرب این تکنیک ها را فرا میگیرند تا نمره +79 PTE را کسب کنند.به مطالب آموزشی و راهنماییهای درستی برای آمادگیتون دست پیدا کنین بعد از آشنایی با تمام تکنیکها و تلاشی که برای امتحان میذارین، دو چیز مهمه: یکی رسیدن به بهترین مطالب تمرینی و دوم راهنمایی و ارزیابی صحیح از آمادگیهاتون. تمام افرادی که به تنهایی خودشون رو آماده میکنن، باید از شخص سومی برای ارزیابی سطح آمادگیشون کمک بگیرن. چندین پلتفورم آنلاین یا آفلاین وجود داره که شما میتونین ازاونا کمک بخواین. گزینه ی دیگه انتخاب Subscriptionامتحان Mockبا ارزیابی تخصصیه. (فراموش نکنین توی ZTCprepثبتنام کنین. تو اونجا، میتونین سوالی تکرار شده رو رایگان دریافت کنین.) یه ارزیابی درست به شما کمک میکنه روزنهایی رو بپوشونین که بعد از استفاده از تمام استراتژیها همچنان دارین (تلاشهایی رو که در بال ما برای روز امتحان ذکر کردیم، به یاد بیارین.) امتحانهای PTE Mock روش مناسبی برای اصلاح مهارتهای ریدینگ، رایتینگ،اسپیکینگ و لیسنینگ شماس. مثل زدن دو پرنده با یه سنگه. توی یه دست، شما میتونین کلی تمرین کنین و مهارتهاتون رو تو بخشهای گوناگون تقویت کنین. توی دست دیگه، اونا به شما کمک میکنن تا از الگوهای امتحان حقیقی آگاه بشین. از اونجاییکه امتحانهای Mockمثل الگوهای امتحانی PTE حقیقی طراحی میشن، این به متقاضی کمک میکنه مدیریت زمان موثری رو برای امتحان داشته باشن. صرفنظر از اینکه دانش شما درباری اون موضوع چقدر دقیق و جزئیه، وقتی موضوع امتحان و رقابت در میون باشه، کلید موفقیت تو مدیریت زمانه. امتحانهای Mockابزار مناسبی برای رسیدن به این هدف هستن. آگاه باشین که اکثر امتحانهای PTE Mock آنلاین به حقیقت نزدیک نیستن و به جای کمک به شما، گمراهتون میکنن.

مدیریت آسون زمان:

نکته ی مهمی که باید تو ذهن بسپارین، مدیریت زمانه که ظاهراً بزرگترین کابوس دانشجوها تو امتحانه. تو امتحان ،PTEرفتن از یه سوال به سوال دیگه واقعاً باید سریع باشه، چون برخلاف امتحانهای دیگه، شما زمان کافی برای فکر کردن ندارین. برای کامل کردن آسون امتحان بدون از دست دادن یه سوال ساده، ترفند، سخت تمرین کردن و مدیریت زمانه. یه بار دیگه، ZTCبه نجات شما میاد و تجربهی امتحان حقیقی رو با الگوی سوالت و زمانبندی مشابه برای آماده شدنتون برای روز امتحان در اختیارتون قرار میده تا تو روز امتحان غافلگیر نشین. وقتی با آزمونهای Mockو تمرین با امتحان آشنا شدین، انجام ارزیابیهای مداوم اونها خیلی ضروریه. ارزیابی به شما کمک میکنه بفهمین نقاط ضعفتون کجاست و تو کدوم بخشها، عملکرد بهتری دارین. با داشتن تحلیل تخصصی تو بخشهای گوناگون، میتونین تمرکزتون رو بر روی نقاط ضعفتون و برطرف کردن اونا بذارین. پس خودتون رو با مهارتهای امتحانی ،PTEتقویت کنین و تو امتحان ،PTEبه نمره ی +79دست پیدا کنین.

نکات مهم متن:

  1. قبل از روز امتحان، از الگوی امتحان آگاه بشین و خودتون رو با اعتماد به نفس و ضروریات مورد نیاز برای روز نهایی، آمادهی امتحان کنین.
  2. نقاط ضعفتون رو برای رسیدن به نمرهی +79تو امتحان PTEتحلیل و برجسته کنین و سعی کنین عملکردتون رو با کار سخت بر روی نقاط ضعفتون به حداکثر برسونین.
  3. یه تکنیک منحصربهفرد و موثر برای جواب دادن به تمام سوالی امتحانی و غلبه بر موانع برای رسیدن به نمرهی +79ایجاد کنید.
  4. مطالب آموزشی رو برای آمادگیتون جمعآوری و استفاده کنین. علاه بر اون، از کارشناسای PTEکمک بگیرین و برای بررسی سطحتون، با امتحان Mockدارای نمره،تمرین کنین.
  5. برای روز امتحان و برای اجتناب از اشتباه دقیقهی آخر و هدر دادن کل پروسه ی آمادگیتون و برای رسیدن به نمرهی +79تو امتحان ،PTEمدیریت زمان داشته باشین.

تخمین انطباق بین آزمون PTEآکادمیک و iBTتافل:

تخمین انطباق بین آزمون PTEآکادمیک و آیلتس:

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آزمون PTE  یکی از معتبرترین آزمون های زبان برای دریافت ویزای استرالیا است.

آزمون PTE یکی از معتبرترین آزمون های زبان برای دریافت ویزای استرالیا است.

در سال‌های اخیر، تعداد افرادی که برای گذراندن امتحان PTE آکادمیک ثبت‌نام کرده‌اند، 50% افزایش داشته است. ...

بیشتر بخوانید
محاسبه ی نمره در آزمون PTE به چه صورت است

محاسبه ی نمره در آزمون PTE به چه صورت است

تمام آیتم‌های آزمون PTE آکادمیک با استفاده از سیستم نمره‌دهی خودکار و توسط کامپیوتر تصحیح می‌شوند. برای برخی آیتم‌ها، نمره فقط بر اساس صحت و درستی جواب داده میشود، در حالیکه در برخی آیتم‌های دیگه بر اساس درست بودن جواب، فرم یا نحوه ی پاسخگویی و کیفیت پاسخ ...

بیشتر بخوانید
فرمت آزمون PTE

فرمت آزمون PTE

آزمون PTE آکادمیک در سه بخش به صورت کامپیوتری برگزار می شود، در این مقاله به شما می گویم در هر بخش چند دقیقه زمان دارید تا بتوانید زمان بندی صحیحی داشته باشید ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter