نکات بخش Read Aloud در اسپیکینگ PTE

نکات بخش Read Aloud در اسپیکینگ PTE

مهارت‌های اسپیکینگی که تو امتحان آکادمیک PTE مورد امتحان قرار می‌گیره، شامل موارد زیره:

  • اسپیکینگ برای یک هدف خاص (تکرار کردن، خبر دادن و توضیح دادن)
  •  خوندن بلند یه متن
  •  پشتیبانی از یه نظر با جزئیات، مثال‌ها و توضیحات
  •  سازماندهی یک ارائه‌ی شفاهی به شکلی منطقی
  •  ایجاد ایده‌های پیچیده در یک کلام شفاهی
  •  استفاده از کلمات و عبارت‌های مناسب با متن
  •  استفاده از گرامر صحیح
  • صحبت کردن با آهنگ طبیعی
  •  ایجاد گفتار روان
  •  استفاده از آهنگ درست کلام
  • استفاده از تلفظ درست
  • استفاده از استرس درست
  •  صحبت کردن در محدوده‌ی زمانی مشخص

Read Aloud در PTE

بلند خوندن یه نوع آیتم اسپیکینگه و توانایی شما رو برای خوندن یه متن کوتاه با صدای بلند و با استفاده از تلفظ و آهنگ صحیح، مورد ارزیابی قرار میده. این بخش هر دو مهارت اسپیکینگ و ریدینگ رو مورد ارزیابی قرار میده. در زیر، ویژگی‌های بلندخوانی رو بیان می‌کنیم:

1- دستورالعمل‌ها در بالای صفحه‌ی کامپیوتر ارائه میشه.

2- تو باکس وضعیت Recording، اون وضعیت از 40 ثانیه به عقب شروع به شمارش می‌کنه. مقدار زمانی‌که باید خودتون رو آماده کنین، بسته به هر آیتم فرق میکنه. مقدار این زمان تو دستورالعمل‌ها ذکر شده.

3- بعد از 40 ثانیه، شما صدای کوتاهی رو خواهید شنید و میکروفون باز خواهد شد. تو باکس وضعیت Recording، این وضعیت به Recording تغییر پیدا میکنه. شاخص پیشرفت Recording یه میله‌ی آبیه که به‌تدریج به‌سمت راست میره. اگه برای بیش از سه ثانیه صحبت کردن رو متوقف کنین یا اگه زمان تموم بشه، وضعیت به 'Completed' تغییر پیدا میکنه. مقدار زمانی‌که باید پاسخ بدین، بسته به هر آیتم فرق میکنه. این زمان تو دستورالعمل‌ها بیان میشه. در مورد مثال فعلی، شما 40 ثانیه برای پاسخ‌تون وقت دارین. شما نباید علامت‌های نقطه‌گذاری رو با صدای بلند بخونین. برای مثال، اگه عبارتی با یکی از علامت‌های نقطه‌گذاری شروع میشه، نگین: 'علامت نقطه‌گذاری'. فقط کلمات متن رو بخونین. یک ویرگول ممکنه به یه مکث کوتاه نیاز داشته باشه. متن رو به شکل طبیعی بخونین.

4- دکمه‌ی 'Next' رو برای رفتن به آیتم بعد کلیک کنید. تایمر بخش اسپیکینگ به حرکت خودش ادامه میده.

بسته به ترکیب آیتم‌ها توی یه امتحان خاص، شش تا هفت آیتم بلندخوانی تو PTE آکادمیک وجود داره. اون‌ها با هم توی یک بخش واحد ارائه میشن. مقدار زمانی‌که شما باید به هر آیتم پاسخ بدین، متغیّره. این زمان تو دستورالعمل‌ها بیان میشه.

نمره‌دهی در پی تی ای

نمره‌ی شما تو بخش بلندخوانی بر اساس سه فاکتوره:

 محتوی: آیا پاسخ شما شامل تمام کلمات متن ریدینگه؟

محتوی با شمردن تعداد کلمات صحیح تو پاسخ شما نمره‌گذاری میشه. جایگزین‌ و اضافه کردن‌ها و حذف کلمات تاثیر منفی بر نمره‌ی شما میذاره.

 روانی گفتار: آیا پاسخ شما، لحن نرم، آرام و طبیعی گفتار رو نشون میده؟

روانی گفتار این‌گونه نمره‌گذاری میشه که آیا ریتم، واژه‌بندی و استرس بیان کلمان نرم هست یا نه. بهترین پاسخ‌ها با لحن ثابت و طبیعی گفتار و با واژه‌بندی مناسب گفته میشن. مکث‌ها، تکرارها و شروع‌های غلط تاثیر منفی بر نمره‌ی شما خواهد گذاشت.

 تلفظ: آیا پاسخ شما توانایی‌تون برای ایجاد صداهای گفتار رو به روشی مشابه با بیشتر اسپیکرهای عادی زبان انگلیسی ایجاد میکنه یا نه؟

تلفظ این‌گونه نمره‌گذاری میشه که آیا گفتار شما به‌سادگی برای بیشتر اسپیکرهای عادی زبان قابل‌فهمه یا نه. بهترین پاسخ‌ها دارای حروف بی‌صدا و صدادار تلفظ شده به شکل یک فرد متولد شده در یک کشور انگلیسی زبان و استرس درست کلمات و عبارت‌هاست. پاسخ‌ها باید بلافاصله برای یه اسپیکر عادی زبان انگلیسی قابل‌فهم باشه.

PTE آکادمیک، لهجه‌های ملی و منطقه‌ای تلفظ زبان انگلیسی رو تا حدی شناسایی میکنه که برای بیشتر اسپیکرهای عادی زبان قابل‌فهم باشه.

نمره‌ی Credit نسبی، به بلندخوانی داده میشه. هیچ Credit برای عدم پاسخ یا یک پاسخ بی‌ربط داده نمیشه.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

Spelling و نقش مهم آن در آیلتس

Spelling و نقش مهم آن در آیلتس

در صورت غلط بودن Spelling نمره کامل آن سوال را در آزمون Listening آیلتس از دست میدهید و در آزمون رایتینگ آیلتس هم به همین صورت باعث میشود بخشی از نمره را از دست دهید. در آزمونهای آزمایشی روزهای جمعه موسسه میبینیم که داوطلبهای زیادی چهار تا پنج سوال Listeni ...

بیشتر بخوانید
ارتقاء نمرات اسپیکینگ و لیسنینگ در آیلتس  با SHADOWING

ارتقاء نمرات اسپیکینگ و لیسنینگ در آیلتس با SHADOWING

حتما شنیدید که اگر میخواید نمره ی اسپیکینگ بالایی بگیرید درآیلتس و تافل باید طبیعی حرف بزنید؛ حتما شنیدید که انتخاب لغت هاتون باید دقیق باشه و از کالوکیشن های متنوع در جای درست استفاده بکنید؛حتما شنیدید که ساختارها گرامری در اسپیکینگ آیلتس اگر به جا استفاد ...

بیشتر بخوانید
آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTEیکی از آزمون های زبان در دنیا می باشد که مثل IELTS و TOEFL دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول می باشد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter