چرا اکثر کسب و کارهای جدید شکست می خورند؟

چرا اکثر کسب و کارهای جدید شکست می خورند؟

چرا در دنیار امروز٬ 90% کسب و کارهای جدید شکست می خورند و فقط 10% موفق بوده و به کار خود ادامه می دهند؟

دلایلی مختلفی وجود دارد که چرا تعداد محدودی از کسب و کارها موفق می شوند و در این مقاله  به بررسی چند مورد می پردازیم:

کالا یا خدمات ارائه شده، ایده آل برای بازار نمی باشند

 دلیل اصلی که اکثر کسب و کارهای جدید شکست می خورند این است که آنها محصولات یا خدماتی ارائه می دهند که کسی نمی خواهد. تحقیقی که اخیرا انجام شده نشان می دهد که ۴۲٪  صاحبان کسب و کار ی که شکست خورده اند علت شکست خود را عدم نیاز بازار برای محصولاتشان معرفی کرده اند.

بنابراین درسی که می توان گرفت این است که اگر شما به دنبال کسب و کار جدید و ارائه محصول یا خدمات جدید هستید٬ قبل از شروع کار می بایست زمان زیادی را برای بررسی بازار و نیاز بازار برای محصولات جدید صرف نمایید.

ارائه محصول و یا خدمات قبل از اصلاح ایرادات

یکی از متداول ترین دلایل شکست زود بهنگام  مخصوصا در کسب و کارهای مربوط به تکنولوژی این است که محصول یا خدمات قبل از اینکه تست شده و تمامی ایرادات بر طرف شوند روانه بازار می شوند . این اتفاق دلایل متعددی می تواند داشته باشد. برای مثال صاحب شرکتی عجله دارد که هر چه سریع تر به کسب در آمد برسد و این عجله باعث می شود که  نتواند تمامی جوانب محصول یا خدمات خود را ارزیابی و تست کنند تا ایرادات و اشکالات را برطرف نمایند. و یا ممکن است بعضی از ایرادات کوچک را دست کم گرفته و بعدا دچار مشکلات بزرگتری شوند.

کمبود منابع مالی

هر شغلی نیازمند سرمایه کافی برای شروع می باشد. کمبود منابع مالی ممکن است منجر به مشکلات مخرب گردد از جمله ناتوان بودن در تامین محصولات کافی برای تقاضای زیاد بازار . اگر شما از لحاظ مالی تامین نباشید٬ بهتر است که قبل از ارائه محصول خود گزینه های مختلفی را بررسی کرده و سعی نمایید از لحاظ مالی آماده شوید.




 ندیده گرفتن نیاز مشتریان

برای خیلی از کسب و کار ها این امر بدیهی است که مشتریان و نیاز های آنها می بایست در اولویت قرار بگیرند ولی در واقعیت این اصل کمتر عملی می شود. خیلی از کارآفرینان عاشق ایده و تصویر خودشان از آینده محصول خود شده و تصور می کنند چون از نظر آنها محصول یا خدماتشان فوق العاده است در واقعیت نیز همان طور خواهد بود. این امر باعث می شود که چنین افرادی نظر و برداشت خود را اولویت اول در نظر گرفته و نظر و خواسته مشتریان را در اولویت دوم قرار دهند. چنین افرادی در هنگام شکست در فروش محصولات خود متعجب می شوند که چرا آنگونه که آنها تصور می کردند٬ مرد در واقعیت از محصولات انها استقبال نکردند.

بنابراین در نظر گرفتن اینکه بازار و مردم چه چیزی را می خواهند مهمتر است از این است که ما فکر می کنیم آنها از چه محصولات یا خدماتی خوششان خواهد آمد.

یادگیری از اشتباهات دیگران

در اخبار و اکثر مقالات بیشتر در مورد شرکت هایی صحبت می شود که موفق بوده اند و کمتر اخباری در مورد شرکت های شکست خورده نوشته می شود. ولی برای در س گرفتن از اشتباهات دیگران پیدا کردن اطلاعات در مورد علت شکست شرکت ها و کسب و کارهای مختلف مخصوصا در مراحا ابتدایی کار که مهمترین و حساس ترین دوره می باشند اهمیت بسزایی در کم کردن ریسک و شکست در آینده شغلی خواهند داشت.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

سه نکته مهم و اساسی در ایمیل زدن در کسب و کار

سه نکته مهم و اساسی در ایمیل زدن در کسب و کار

این دو ایمیل در واقع حرفه ای به نظر آمده و کسی برداشت منفی نسبت به آنها نخواهد داشت. و همچنین برای دریافت کننده ایمیل٬ پیدا کردن ایمیل شما کار آسانی خواهد بود. ولی اگر شما اسم خود را در ایمیل نداشته باشید٬ پیدا کردن ایمیل شما بسیار سخت خواهد شد. ...

بیشتر بخوانید
شش نکته برای موفقیت در پذیرش MBA

شش نکته برای موفقیت در پذیرش MBA

خب، میخواهید کارشناسی ارشد خود را بگیرید؟ اطمینان حاصل کنید که راهنمایی های تور MBA را برای موفقیت دنبال می کنید! ...

بیشتر بخوانید
ده تکنیک برا ی موفقیت در مصاحبه های شغلی

ده تکنیک برا ی موفقیت در مصاحبه های شغلی

برای موفقیت در مصاحبه کاری شما می بایست از هر جهت آماده بوده تا بتوانید در رقابتی که برای رسیدن به شغل مورد نظرتان وجود دارد شانس خوبی داشته باشید. بنابرین هنگامی که تصمیم به رفتن به مصاحبه کاری را داشتید این ۱۰ نکته را فراموش نکنید ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter