هرآنچه برای اسپیکینگ PTE باید بدانید

	هرآنچه برای اسپیکینگ PTE باید بدانید

بخش 1 آزمون پی تی ای (اسپیکینگ و رایتینگ)، مهارت‌های رایتینگ شما را در آزمون آکادمیک پی تی ای مورد ارزیابی قرار می‌دهد. بخش اسپیکینگ آزمونپی تی ای ، مهارت‌های اسپیکینگ، لیسنینگ و رایتینگ شما را نیز مورد سنجش قرار می‌دهد. این بدان معناست که شما باید به ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ نیز توجه زیادی داشته باشید. مهارت‌های اسپیکینگ شما با جواب دادن به سوالاتی ارزیابی می‌شود که از شما می‌خواهد جملات گفته شده در یک کلیپ صوتی را تکرار کنید، به سوالات پرسیده شده پاسخ دهید و متن‌هایی مربوط به مباحث آکادمیک را خلاصه کنید. بخش اسپیکینگ پی تی ای با معرفی شخصی (Personal Introduction) آغاز می‌شود، جاییکه انتظار می‌رود شما خود را معرفی کنید. این بخش با سوالاتی همراه است که باید به‌دقت به هر یک از آن‌ها گوش دهید و پاسخ خود را با میکروفون بیان کنید. هشدار: قبل از اینکه 'نوار پیشرفت' به انتها برسد، باید پاسخ خود را بگویید. توجه داشته باشید که اگر برای بیش از سه ثانیه کلمه‌ای را تلفظ نکنید، ضبط به‌طور خودکار متوقف می‌شود و شما نمره از دست می‌دهید.

بررسی اجمالی بخش اسپیکینگ پی تی ای

بررسی اجمالی بخش اسپیکینگ پی تی ای
نام امتحانتسکتعداد سوالاتطول متننمرهمهارت‌های ارزیابی‌شدهزمان پاسخ دادن
Read aloud
باید متن را با صدای بلند روی صفحه بخوانید7-6تا 60 کلمهنمره‌دهی نسبیریدینگ و اسپیکینگمتفاوت است
Repeat sentenceپس از گوش دادن به جمله‌ی پخش شده، باید آن را کلمه به کلمه تکرار کنید.12-109-3 ثانیهنمره‌دهی نسبیلیسنینگ و اسپیکینگ15 ثانیه
Describe imageشما باید تصویر نمایش داده شده را توصیف کنید.7-6وجود نداردنمره‌دهی نسبیاسپیکینگ40 ثانیه
Re-tell lectureشما باید آنچه را که در سخنرانی گفته شده به‌خاطر بسپارید. سپس، آن را با کلمات خود توصیف کنید.4-3تا 90 ثانیهنمره‌دهی نسبیلیسنینگ و اسپیکینگ40 ثانیه
Answer short questionباید به سوال در یک یا چند کلمه پاسخ دهید.12-109-3 ثانیهدرست/نادرستلیسنینگ و اسپیکینگ10 ثانیه

معرفی شخصی در اسپیکینگ پی تی ای

این بخش به شما فرصت می‌دهد تا به موسسات منتخب اجازه دهید چیزهای بیشتری درباره‌ی شما بدانند. توجه داشته باشید که این بخش، هیچ نمره‌ای ندارد.

چه‌موقع صحبت در اسپیکینگ پی تی ای را شروع کنیم؟

تا شروع به کار و ضبط میکروفون، شمارش معکوس انجام می‌شود. برای آماده‌سازی حرف‌های خود، 25 ثانیه زمان دارید. پس از شنیدن صدای بوق، باید شروع به صحبت در مورد خود کنید.

هشدار: قبل از روشن شدن میکروفن، شروع به صحبت نکنید، وگرنه پاسخ شما ضبط نمی‌شود. فقط یک‌بار قادر به ضبط صدا خواهید بود. کلیپ ضبط شده از این بخش، به موسسات منتخب شما ارسال می‌شود.

روش انجام: آرام اما واضح صحبت کنید. برای این کار، نیازی به عجله نیست. برای ضبط پاسخ خود، نیم دقیقه وقت دارید. قبل از پایان یافتن نوار پیشرفت، باید معرفی خود را به‌اتمام برسانید. در آخر، کلمه‌ی 'Recording' به 'Completed' تغییر پیدا می‌کند.

بخش Read Aloud در اسپیکینگ پی تی ای

همانطور که از عنوان پیداست، باید متن نمایش داده شده روی صفحه‌ی خود را با صدای بلند بخوانید.

چه موقع شروع کنیم؟ شمارش معکوس در باکس وضعیت ضبط نشان داده می‌شود و برای آماده شدن، بین 30 تا 40 ثانیه است. سپس صدایی کوتاه خواهید شنید و پس از آن، باید سریعاً صحبت کنید.

هشدار: قبل از روشن شدن میکروفن، صحبت نکنید زیرا صدای شما ضبط نمی‌شود. واضح صحبت کنید و عجله نکنید. فقط یک‌بار می‌توانید پاسخ خود را ثبت کنید. قبل از اینکه نوار پیشرفت به‌پایان برسد، باید صحبت خود را انجام دهید. در آخر، کلمه‌ی 'Recording' به 'Completed' تغییر پیدا می‌کند.

نمره‌دهی: نمره‌ی نسبی

چگونه ارزیابی می‌شوید؟ ریدینگ، اسپیکینگ، تسلط شفاهی، تلفظ و محتوا.

بخش Repeat sentence در اسپیکینگ پی تی ای

مشخصات: باید جمله را کلمه به کلمه تکرار کنید. این بدان معناست که شما باید جمله را دقیقاً به همان شکلی که در کلیپ صوتی می‌شنوید، بیان کنید.

چه موقع شروع کنیم؟ در عرض چند ثانیه، کلیپ صوتی شروع به پخش خودکار می‌کند. وقتی کلیپ تمام شد، میکروفون 'روشن' و ضبط شروع می‌شود.

روش انجام: شما باید واضح صحبت کنید. عجله نکنید. قبل از اینکه نوار پیشرفت به انتها برسد، صحبت را تمام کنید. در آخر، کلمه‌ی 'Recording' به 'Completed' تغییر پیدا می‌کند.

هشدار: بلافاصله در میکروفون صحبت کنید، زیرا برخلاف سایر بخش‌ها، صدا یا بوق کوتاهی نمی‌شنوید.

نمره‌دهی: نمره‌ی نسبی

چگونه ارزیابی می‌شوید؟ لیسنینگ، اسپیکینگ، تسلط شفاهی، تلفظ و محتوا.




بخش Describe image در اسپیکینگ پی تی ای

مشخصات: شما باید تصویری را که روی صفحه نمایش داده می‌شود، توصیف کنید.

چه موقع شروع کنیم؟ برای بررسی تصویر و آماده‌سازی خود، 25 ثانیه وقت دارید. وقتی 25 ثانیه تمام شد، یک صدا یا بوق کوتاه می‌شنوید و باید بلافاصله شروع به صحبت کنید.

هشدار: قبل از اینکه صدا یا بوق را بشنوید، شروع به صحبت نکنید، وگرنه صدای شما ضبط نمی‌شود. واضح صحبت کنید، نیازی به عجله نیست. قبل از پایان یافتن نوار پیشرفت، صحبت را تمام کنید. در آخر، کلمه‌ی 'Recording' به 'Completed' تغییر پیدا می‌کند.

نمره‌دهی: نمره‌ی نسبی

چگونه ارزیابی می‌شوید؟ اسپیکینگ، تسلط شفاهی، تلفظ و محتوا.

روش انجام: در صحبت کردن خود، مکث نکنید. در گفتار خود، از بیان 'hhmm' یا 'a' اجتناب کنید. تسلط باید حفظ شود و مهم‌تر از همه، توصیف همه‌ی مواردی است که می‌بینید. اگر تصویر داده‌ی زیادی برای ارائه در سخنرانی شما دارد، فقط موارد مهم را برجسته کنید.

بخش Re-tell lecture در اسپیکینگ پی تی ای

مشخصات: همانطور که عنوان این بخش می‌گوید، شما باید سخنرانی را به کلمات خود دوباره بگویید. یک سخنرانی آکادمیک خواهید شنید که باید پس از پایان کلیپ صوتی، آن را بازگو کنید.

چه موقع شروع کنیم؟ سخنرانی به‌طور خودکار آغاز می‌شود. در بعضی مواقع، برای درک بهتر، سخنرانی با تصویر نیز همراه است. پس از پایان کلیپ صوتی، 10 ثانیه فرصت دارید خود را آماده سازید. بعد از 10 ثانیه، صدای کوتاه یا بوق می‌شنوید. بلافاصله پس از آن، شروع به صحبت کنید.

هشدار: قبل از شنیدن صدا یا بوق صحبت نکنید، وگرنه صدای شما ضبط نمی‌شود. واضح صحبت کنید و نیازی به عجله در پایان دادن به سخنرانی نیست.

نمره‌دهی: نمره‌ی نسبی

چگونه ارزیابی می‌شوید؟ لیسنینگ، اسپیکینگ، تسلط شفاهی، تلفظ و محتوا.

روش انجام: بهتر است کلمات یا عبارت‌های کلیدی را در دفترچه یادداشتی که به شما داده شده یادداشت کنید. این کلمات و عبارت‌های کلیدی در یادآوری سخنرانی به شما کمک می‌کنند.

بخش Answer short question در اسپیکینگ پی تی ای

مشخصات: در این بخش، شما باید در یک یا چند کلمه، به سوالی پاسخ دهید. این سوال کاملاً مربوط به زندگی روزمره‌ی شما خواهد بود.

چه موقع شروع کنیم؟ پخش کلیپ صوتی به‌طور خودکار شروع می‌شود. در بعضی مواقع، این بخش نیز دارای یک تصویر است. پس از پایان کلیپ، میکروفن شروع به ضبط صدای شما می‌کند. کادر وضعیت 'Recording' را نشان می‌دهد و پس از پایان، به 'Completed' تبدیل می‌شود.

هشدار: صدای کوتاه یا بوقی در این بخش وجود ندارد. همچنین، شما باید جواب‌تان را در یک یا چند کلمه پاسخ دهید. در توضیحات خود، نباید جواب‌ها را کِش دهید.

نمره‌دهی: درست یا نادرست

چگونه ارزیابی می‌شوید؟ لیسنینگ، اسپیکینگ و واژگان.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTEیکی از آزمون های زبان در دنیا می باشد که مثل IELTS و TOEFL دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول می باشد. ...

بیشتر بخوانید
آزمون PTE  یکی از معتبرترین آزمون های زبان برای دریافت ویزای استرالیا است.

آزمون PTE یکی از معتبرترین آزمون های زبان برای دریافت ویزای استرالیا است.

در سال‌های اخیر، تعداد افرادی که برای گذراندن امتحان PTE آکادمیک ثبت‌نام کرده‌اند، 50% افزایش داشته است. ...

بیشتر بخوانید
محاسبه ی نمره در آزمون PTE به چه صورت است

محاسبه ی نمره در آزمون PTE به چه صورت است

تمام آیتم‌های آزمون PTE آکادمیک با استفاده از سیستم نمره‌دهی خودکار و توسط کامپیوتر تصحیح می‌شوند. برای برخی آیتم‌ها، نمره فقط بر اساس صحت و درستی جواب داده میشود، در حالیکه در برخی آیتم‌های دیگه بر اساس درست بودن جواب، فرم یا نحوه ی پاسخگویی و کیفیت پاسخ ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter