7 توصیه برای کنترل استرس آزمون پی تی ای

7 توصیه برای کنترل استرس آزمون پی تی ای

استرس روز آزمون پی تی ای به این دلیل نیست که قالب آزمون پی تی ای چالش‌برانگیز است، بلکه به این دلیل است که استرس و اضطراب روز آزمون، مهارت‌های داوطلب- خصوصاً مهارت‌های اسپیکینگ و ریدینگ- را تحت تاثیر قرار می‌دهد، چون اضطراب و استرس شما در کلماتی که بیان می‌کنید، دیده می‌شود. و این همان جایی است که روی نمرات پی تی ای شما تاثیر می‌گذارد و در نهایت، کمتر از آنچه انتظار داشتید، نمره می‌گیرید.

اما چگونه از استرس و اضطراب جلوگیری کنیم؟

استرس و اضطراب چیزی نیست که بتوان با انجام کاری خارق‌العاده در روز امتحان یا یک روز قبل از آزمون پی تی ای، از آن جلوگیری کرد. شما باید قبل از روز امتحان یا در روز امتحان، تغییراتی در روش مطالعه‌ی پی تی ای خود ایجاد کنید. در ادامه، فهرستی از تغییراتی آورده شده که مطمئناً می‌تواند به شما در جلوگیری از استرس و اضطراب‌تان کمک کند. 7 تغییر برای جلوگیری از استرس و اضطراب در روز آزمون پی تی ای:

  1. زود شروع کنید
  2. یادداشت‌برداری کنید
  3. صبر خود را بالا ببرید
  4. در زمان‌های سخت، تمرین کنید
  5. پرهیز از اضطراب را تمرین کنید
  6. بر روی تنفس و سایر تمرینات کار کنید
  7. خواب و غذا

جدا از این تغییرات، ما چند روش را برای تمرین در طول آزمون پی تی ای به‌بحث خواهیم گذاشت. این تغییرات را در راه آماده‌سازی خود برای آزمون پی تی ای، انجام دهید:

برای موفقیت در آزمون پی تی ای زود شروع کنید

زمان یک عامل مهم و اساسی در آزمون است. هرچه زودتر شروع کنید، می‌توانید بهتر و بیشتر برای امتحان آماده شوید. بهتر است تا جای ممکن برای آماده‌سازی برای امتحان زود شروع کنید تا به‌درستی مهیای حضور در امتحان شوید. درباره‌ی قالب آزمون پی تی ای، اطلاعات کسب کنید. با شرکت در یک آزمون آزمایشی، نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و سپس یک برنامه‌ی مطالعاتی مناسب همراه با عادت‌های قوی مطالعاتی را تنظیم کنید. و حتماً برنامه‌ی مطالعاتی را دقیق دنبال کنید.

برای موفقیت در آزمون پی تی ای یادداشت‌برداری کنید

وقتی شروع به آماده‌سازی خود می‌کنید، هر آنچه را که روزانه مطالعه کرده و احساس می‌کنید ضروری است، یادداشت کنید. روز و تاریخ آماده‌سازی پی تی ای خود را یادداشت کنید. روز بعد، وقتی تمرینات خود را شروع کردید، ده دقیقه وقت بگذارید تا مطالب روز قبل را مرور کنید. این عادت یادداشت‌برداری به شما کمک می‌کند تا تمام نکات مهم را به‌خاطر بسپارید و در کاهش استرس روز آزمون، نقش به‌سزایی دارد.




برای موفقیت در آزمون پی تی ای صبر خود را بالا ببرید

بیشتر داوطلبان پی تی ای، عادت ندارند 3 ساعت پشت سر هم تمرین کنند. آن‌ها بخش بخش تمرین می‌کنند و این همان دلیلی است که آن‌ها امتحان طولانی 3 ساعته‌ی پی تی ای را بسیار خسته‌کننده می‌دانند. وقتی تمرین می‌کنید، مطمئن شوید که در یک مکان عادی نشسته‌اید و بیش از سه ساعت بدون استراحت، در سر و صدای محیط تمرین می‌کنید.

برای موفقیت در آزمون پی تی ای در زمان‌های سخت، تمرین کنید

در روز آزمون پی تی ای، هرگز نمی‌دانید چه احساسی دارید و ممکن است تمایلی به شرکت در آزمون نداشته باشید. ممکن است از نظر ذهنی، احساس خستگی کنید. و این همان زمانی است که کم‌کاری‌تان شروع می‌شود. برای جلوگیری از این وضعیت، لازم است زمانی که تمایل ندارید، تمرین کنید. برای مثال، تمرین بعد از صرف شام یا بیدار شدن از خواب در صبح و انجام تمرینی همچون نوشتن یک مقاله.

برای موفقیت در آزمون پی تی ای پرهیز از اضطراب را تمرین کنید

اضطراب می‌تواند بر عملکرد شما در طول امتحان پی تی ای تاثیر منفی بگذارد و اگر مراحل آماده‌سازی شما برای آزمون، تا حد زیادی بالا نرود، این اضطراب افزایش نیز می‌یابد. برای این کار، شما باید در طول مراحل آماده‌سازی خود هر روزه، تمرینات آرامش‌سازی را بر روی خود انجام دهید. و به‌یاد داشته باشید، چیز جدیدی را امتحان نکنید.

برای موفقیت در آزمون پی تی ای بر روی تنفس خود، کار کنید

همراه با یک برنامه‌ی مطالعاتی دقیق و منظم، شما همچنین باید بر روی تنفس و سایر تمرینات نیز برنامه‌ریزی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا آرامش خود را حفظ کنید. آزمون پی تی ای سخت و اغلب ایجاد‌کننده‌ی استرس است و ممکن است در طول امتحان، دچار استرس شوید. بهترین راه برای اینکه نگذارید استرس روی شما تاثیر منفی بگذارد، تنفس در جعبه است (4 ثانیه عمل دم، 4 ثانیه نگه داشتن آن و 4 ثانیه عمل بازدم). این کار شما را آرام نگه می‌دارد و تمرکز شما را برمی‌گرداند.

برای موفقیت در آزمون پی تی ای خواب و غذا را در نظر بگیرید

خواب خوب، حافظه‌ی شما را بهبود می‌بخشد. بهتر است اگر الگوی خواب مناسبی دارید، الگوی خود را برای روز امتحان تغییر ندهید. یک رژیم غذایی مناسب، به‌ویژه قبل از روز امتحان و پرهیز از خوردن غذاهای حساس یا تحمل‌ناپذیر، نقش به‌سزایی در آمادگی شما برای آزمون دارد. این عادت‌ها را در خود ایجاد کنید: بلافاصله بعد از خوردن غذا نخوابید، غذاهای سالم بخورید و آب بدن خود را در تعادل نگه دارید.

همه‌ی این 7 عادت را به فرایند آماده‌سازی خود برای آزمون پی تی ای، اضافه کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTEیکی از آزمون های زبان در دنیا می باشد که مثل IELTS و TOEFL دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول می باشد. ...

بیشتر بخوانید
آزمون PTE  یکی از معتبرترین آزمون های زبان برای دریافت ویزای استرالیا است.

آزمون PTE یکی از معتبرترین آزمون های زبان برای دریافت ویزای استرالیا است.

در سال‌های اخیر، تعداد افرادی که برای گذراندن امتحان PTE آکادمیک ثبت‌نام کرده‌اند، 50% افزایش داشته است. ...

بیشتر بخوانید
محاسبه ی نمره در آزمون PTE به چه صورت است

محاسبه ی نمره در آزمون PTE به چه صورت است

تمام آیتم‌های آزمون PTE آکادمیک با استفاده از سیستم نمره‌دهی خودکار و توسط کامپیوتر تصحیح می‌شوند. برای برخی آیتم‌ها، نمره فقط بر اساس صحت و درستی جواب داده میشود، در حالیکه در برخی آیتم‌های دیگه بر اساس درست بودن جواب، فرم یا نحوه ی پاسخگویی و کیفیت پاسخ ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter