از این کلمات در رایتینگ پی تی ای استفاده نکنید

از این کلمات در رایتینگ پی تی ای استفاده نکنید

نکات زیادی وجود دارد که ما به‌اشتراک گذاشته‌ایم و در آینده نیز به‌اشتراک خواهیم گذاشت تا شما بتوانید بهترین آمادگی را برای آزمون پی تی ای کسب کنید. در اینجا، می‌خواهیم توجه شما را به نکات جزئی جلب کنیم که بر نمره‌ی رایتینگ Essay پی تی ای شما، تاثیر شگرفی می‌گذارد، حتماً هنگام آماده شدن برای این تسک، با چالش‌های زیادی روبرو شده‌اید. این‌بار اجازه دهید بر روی 'کلمات' تمرکز کنیم. آیا توجه کرده‌اید که هنگام کار بر روی رایتینگ، تمایل دارید کلمات زیادی را تکرار کنید و متعاقباً از آن‌ها بیش از حد استفاده می‌کنید؟ همانطور که مکرراً ذکر کردیم، پی تی ای یک آزمون آکادمیک است و شما را ملزم به داشتن چنین کاری می‌کند، اما این نکته ممکن است از توجه شما خارج شود که گاهی از کلمات عادی یا محاوره‌ای در رایتینگ خود استفاده می‌کنید. پس، شما در رایتینگ خود به لحنی آکادمیک و حرفه‌ای‌تری نیاز دارید. به همین دلیل، بهتر است از استفاده از برخی از کلمات خودداری کنید. اگر می‌خواهید در این تسک، نمره‌ی 80 یا بیشتر کسب کنید، بهتر است این کلمات را از رایتینگ خود حذف کنید. این‌ها کلماتی هستند که باعث ضعف در رایتینگ شما می‌شوند و بنابراین، باید سعی کنید آگاهانه از آن‌ها اجتناب کنید!

در رایتینگ پی تی ای از That استفاده نکنید

That کلمه‌ای کاملاً مفید است که زیاد استفاده می‌شود. شما نمی‌توانید کاملاً از این کلمه اجتناب کنید. با این حال، قطعاً می‌توانید به‌شکل مناسب‌تری از آن استفاده کنید. در بسیاری از موارد، 'that' قابل‌حذف یا جایگزینی با یک اصطلاح توصیفی دیگر است. مثال:

She told the students that it was a good idea to avoid very in their essay.

به‌جای آن، بنویسید:

She told the students it was a good idea to avoid very in their essay.

همانطور که در مثال بالا توجه می‌کنید، عدم استفاده از that خیلی راحت‌تر است.

در رایتینگ پی تی ای از Good استفاده نکنید

اگر می‌خواهید تاثیرگذار بنویسید، باید به جایگزینی این کلمه با کلمه یا کلماتی دیگر فکر کنید. صفت Good، ایده‌ی درستی از استرسی که می‌خواهید به یک باور خاص بدهید، به شما ارائه نمی‌دهد. بیایید این مثال را در نظر بگیریم:

'The atmosphere after it rained has a good smell”
'The atmosphere after it rained has a pleasant, sweet smell”

به این ترتیب، می‌توانید توصیف و دقت بیشتری در جمله‌ی خود داشته باشید.

در رایتینگ پی تی ای از Very استفاده نکنید

حرف دقیق شما وقتی از واژه‌ی 'Very' با صفت استفاده می‌کنید، به‌خوبی پیدا نمی‌شود. شما از این کلمه استفاده می‌کنید، چون در تلاش هستید تا معنای کلمه‌ای را بزرگنمایی کنید. اما این کلمه نمی‌تواند حرف شما را آنچنان که می‌خواهید، انتقال دهد. اکثر نویسندگان الان این کلمه را 'بی‌فایده' می‌نامند و بنابراین، دلایل کافی برای عدم استفاده از آن وجود دارد.

مثال:

'Children are very lovely.”
'Children are adorable.”
'Scientist over past decade have come up with some very good ideas.”
'Scientist over past decade have come up with some remarkable ideas.”

و ما می‌توانیم مثال‌های زیادی از این دست را برای شما بیان کنیم. بدانید که بسیار آسان است که از کلمه‌ی 'Very' جلوگیری کنید. کلمات مناسبی برای استفاده وجود دارد.

در رایتینگ پی تی ای از Really استفاده نکنید

یک کلمه‌ی به‌دقت مرتبط با 'Very'، کلمه‌ی 'Really' است. با استفاده از این کلمه، شما می‌خواهید بر ایده‌ی خاصی تاکید کنید. نوشتن این کلمه، تاثیر عکس دارد و معنای دقیق حرف و ایده‌ی شما را منتقل نمی‌کند. مثال:

'The new governor came up with a really fantastic idea.”
'The new governor came up with a really fantastic idea.”

نیازی به پیچیدگی بیشتر نیست، مگه نه؟

در رایتینگ پی تی ای از Things/Stuff استفاده نکنید

این دو کلمه، چندان کارآمد نیستند و باید کم استفاده شوند. اگرچه هنگام استفاده از کلمه‌ی 'things'، ایده‌ی آنچه را که به آن اشاره می‌کنید در ذهن دارید، اما این ایده‌ی درستی به خواننده منتقل نمی‌کند و جای سوءتفاهم باقی می‌گذارد. به‌خصوص اگر دستورالعمل یا پیشنهادی را ارائه می‌دهید، این یک روش نه‌چندان مناسب برای تشریح است. مثال:

'The new café has options to do lot of things/stuffs.”
'The new café has options to eat, drink, play board games, and playstation too.'

در رایتینگ پی تی ای از Like استفاده نکنید

Like کلمه‌ای است که همه‌ی ما در استفاده‌ی زیاد از آن هنگام صحبت کردن، مقصر هستیم. این‌گونه نیست که ما باید کاملاً از 'Like ' استفاده نکنیم، بلکه استفاده‌ی زیاد از آن، بسیار آزاردهنده است. منظور ما را می‌فهمید؟ وقتی در حال مقایسه هستید، Like اولین کلمه‌ای است که به‌طور طبیعی به ذهن شما خطور می‌کند. در عوض، می‌توانید از استعاره‌ها استفاده کنید. این کار تسلط شما را به زبان منعکس می‌کند. علاوه بر این، Like نامطمئن‌تر است. مثال:

'The sun on that summer afternoon was like pleasantly smiling over our face.”
'The sun on that summer afternoon gleamed and smiled upon our faces.”

بهتر نشد؟




در رایتینگ پی تی ای از Is/Was/Are/Am استفاده نکنید

امیدوارم با افعال معلوم و مجهول آشنا باشید و تفاوت‌های آن را بدانید. از استفاده از Is/Was/Are/Am در خیلی جاها می‌توان اجتناب کرد. مثال:

مجهول
The statue was created by John.”
معلوم
'John created the statue.”

ممکن است دشوار باشد و برای اصلاح آن، چندین بار باید تلاش کنید، اما با تمرین، این به‌خوبی در رایتینگ شما نمود پیدا می‌کند.

در رایتینگ پی تی ای از So استفاده نکنید

باید این مسئله را بپذیرید که 'So' کلمه‌ای است که هنگام نوشتن و توضیح دادن یا نتیجه‌گیری مطرح می‌شود. آیا به‌خاطر دارید که به‌هنگام توضیح دادن، So را بعد از هر 2 جمله استفاده می‌کنید؟ مثال:

'The global warming has severe effects on our rivers. So, we must take appropriate actions.”
'The global warming has severe effects on our rivers. Therefore, we must take appropriate actions.”

کلماتی مانند- Therefore، Furthermore، می‌تواند جایگزین 'So' شود. در نتیجه، رایتینگ یا گفتار شما بومی‌تر و صیقلی‌تر خواهد شد.

در رایتینگ پی تی ای از Basically استفاده نکنید

بسیاری از افراد غیربومی عادت دارند این واژه را برای تاکید بنویسند، اما کلمات بی‌شمار دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند تاکید بیشتری داشته باشند. Basically هیچ کار دیگری جز افزایش تعداد کلمات انجام نمی‌دهد. به جمله معنی نمی‌دهد یا چیزی به آن اضافه نمی‌کند.




در رایتینگ پی تی ای از Also استفاده نکنید

اگر کار بر روی واژگان خود را تازه شروع کرده‌اید، باید بدانید که 'Also' می‌تواند با بسیاری از مترادف‌های دیگر جایگزین شود. مثال:

'The government has started new plans for rural development. It has also formed a dedicated support team for various task.”
'The government has started new plans for rural development with a dedicated support team for various tasks.”

حذف کامل این کلمه یا جایگزینی آن، یک ایده‌ی عاقلانه است.

در رایتینگ پی تی ای از Then استفاده نکنید

مثال:

'I went to the mall. Then, I checked out my favorite cloth shop. Then, we were hungry so we went to eat in the food court.”

نه نه نه!!!! استفاده از آن را متوقف کنید. هر کسی که آن را بخواند، اذیت می‌شود. برای جدا کردن رویدادها، از ویرگول و 'And' استفاده کنید. با تلاش آگاهانه، 'Then' می‌تواند از خیلی از جاهای غیرضروری حذف شود.

در رایتینگ پی تی ای از Many استفاده نکنید

Many دارای مترادف‌های خوبی است. 'Plenty” و 'Numerous' هر دو واژه‌های خوبی هستند که می‌توانید به‌جای Many، از آن‌ها استفاده کنید. مثال:

'Eating fruits has many health benefits.”
'Eating fruits has plenty of benefits.”

بنابراین، دفعه‌ی بعد، سعی کنید کلمات دیگری را به‌یاد بیاورید که همان معنای 'Many' را منتقل می‌کند.

در رایتینگ پی تی ای از مخفف‌ها استفاده نکنید

رایتینگ آکادمیک آزمون پی تی ای، استفاده از مخفف‌ها را مجاز نمی‌داند. مخفف‌ها غیررسمی هستند. اگر می‌خواهید نمره‌ی خوبی کسب کنید، از 'don’t”, 'can’t”, 'isn’t” و از این‌دست مخفف‌ها، باید کاملاً اجتناب کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTEیکی از آزمون های زبان در دنیا می باشد که مثل IELTS و TOEFL دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول می باشد. ...

بیشتر بخوانید
آزمون PTE  یکی از معتبرترین آزمون های زبان برای دریافت ویزای استرالیا است.

آزمون PTE یکی از معتبرترین آزمون های زبان برای دریافت ویزای استرالیا است.

در سال‌های اخیر، تعداد افرادی که برای گذراندن امتحان PTE آکادمیک ثبت‌نام کرده‌اند، 50% افزایش داشته است. ...

بیشتر بخوانید
محاسبه ی نمره در آزمون PTE به چه صورت است

محاسبه ی نمره در آزمون PTE به چه صورت است

تمام آیتم‌های آزمون PTE آکادمیک با استفاده از سیستم نمره‌دهی خودکار و توسط کامپیوتر تصحیح می‌شوند. برای برخی آیتم‌ها، نمره فقط بر اساس صحت و درستی جواب داده میشود، در حالیکه در برخی آیتم‌های دیگه بر اساس درست بودن جواب، فرم یا نحوه ی پاسخگویی و کیفیت پاسخ ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter