7 توصیه از متخصصین پی تی ای برای موفقیت

7 توصیه از متخصصین پی تی ای برای موفقیت

آزمون پی تی ای آکادمیک داوطلب را ملزم می‌سازد تا به‌جای هدر دادن وقت خود بر روی تمرین‌های تصادفی، به‌صورت حرفه‌ای و سیستماتیک درس بخواند و خود را برای آزمون آماده کند. متاسفانه، بسیاری از داوطلب‌ها با انجام تمرین‌های کمّی، انتظار گرفتن نتیجه‌ی مطلوب را دارند. ساعت‌ها مطالعه کردن روزانه، به‌تنهایی نمی‌تواند شما را به‌موفقیت در آزمون پی تی ای برساند. اما تمرین با داشتن ذهنیت استراتژیک، مفید است. در این مقاله، در مورد هفت نکته‌ی تخصصی بحث خواهیم کرد که می‌تواند آمادگی شما را برای آزمون پی تی ای افزایش دهد:

  1. تقسیم‌بندی سوالات
  2. یک طرح مطالعاتی کامل
  3. مهارت‌های مدیریت زمان
  4. موارد مطالعاتی
  5. نکات بخش‌بندی شده
  6. واژگان خوب و مناسب
  7. اعتماد به نفس

آزمون پی تی ای: برای آماده‌سازی خود برای آزمون، به این هفت نکته توجه کنید.

تقسیم‌بندی سوالات در پی تی ای

داوطلبان پی تی ای که در آزمون شرکت می‌کنند، باید در 20 تسک مختلف، به 80-73 سوال پاسخ دهند. شما می‌توانید سوالات را با توجه به موارد زیر تقسیم کنید:

  • سوالاتی که به نمره‌ی بخش دیگری کمک می‌کنند و چالش‌برانگیز هستند.
  • سوالاتی که به نمره‌ی بخش دیگری کمک می‌کنند و بخش‌‌های قوی شما هستند.
  • سوالاتی که دارای نمره‌ی منفی هستند.
  • سوالاتی که نیاز به استفاده از مهارت‌ها دارند.

یک طرح مطالعاتی کامل در پی تی ای

هرگز نمی‌توان به‌اندازه‌ی کافی برای آزمون پی تی ای آکادمیک تمرین کرد. با این حال، شما باید یک برنامه‌ی مطالعاتی تهیه کنید و به آن پایبند باشید. یک طرح مطالعاتی کامل، ترکیبی کامل از روش آماده‌سازی، زمان تمرین و تجزیه و تحلیل خود است. برای سوالاتی که به نمره‌ی بخش دیگری کمک می‌کنند و برای شما دشوار هستند:

  • حداقل 2 ساعت در روز را به آماده‌سازی برای آن‌ها اختصاص دهید.
  • بر روی سوالات مکرر تمرین کنید.
  • وقت خود را صرف جمع‌آوری و جمع‌بندی همه‌ی آنچه در روز قبل آموخته‌اید، کنید.
  • خود را با آزمون‌های آزمایشی نمره‌دار ارزیابی کنید.
  • برای سوالاتی که به نمره‌ی بخش دیگری کمک می‌کنند و بخش‌‌های قوی شما هستند:
  • حداقل نیم ساعت را به تقویت بخش‌هایی که در آن‌ها مهارت دارید، اختصاص دهید.
  • با اتمام سریع‌تر این سوالات، روش‌های صرف‌جویی در وقت را بیاموزید.

برای سوالاتی که دارای نمره‌ی منفی هستند:

  • بدانید که چگونه می‌توانید از اشتباهات رایج هنگام پاسخ دادن به آن‌ها جلوگیری کنید.
  • تمام نکاتی را که می‌تواند به شما کمک کند، بیاموزید.
  • از کمک متخصصان برای اشتباهات خود درس بگیرید و راهنمایی‌ها و نکات متخصصان را دریافت کنید.
  • برای سوالاتی که نیاز به استفاده از مهارت‌ها دارند:
  • نکات و راهکارها را روی کاغذ بنویسید و روی میز مطالعه‌ی خود بچسبانید.
  • هر بار که استراحت می‌کنید، این نکات را بخوانید.
  • به سوالات سال قبل و پُرتکرارترین سوالات مراجعه کنید.

این 3 ساعت را هر روز و بدون وقفه به خود اختصاص دهید. برای افزایش آمادگی و ارزیابی خود، در آزمون‌های آزمایشی، آزمون‌های همراه با نمره و بدون نمره شرکت کنید. وقتی برای گرفتن نمره‌ی بالا آماده می‌شوید؛ فراموش نکنید که با هر آنچه ممکن است، تمرین کنید. تا جایی‌که می‌توانید، تمرین پی تی ای را با زندگی روزمره‌ی خود ادغام کنید. برای مثال، اگر تلویزیون تماشا می‌کنید، سعی کنید با لهجه‌های جدید آشنا شوید و کلمات جدیدی یاد بگیرید. اگر در حال گوش دادن به پادکست هستید، سعی کنید یادداشت‌برداری کنید یا آن را رونویسی کنید. پاسخ‌های خود را ضبط کنید تا تسلط و تلفظ‌تان را بهبود بخشید.

مهارت‌های مدیریت زمان در پی تی ای

پاسخ به 80-73 سوال در یک امتحان 3 ساعته، آسان نیست. بهتر است به اندازه‌ی کافی تمرین کنید تا سوالات را بخوانید، آن‌ها را درک کنید و آن‌ها را بنویسید. اما وقت نگذاشتن برای بررسی سوالات و جواب‌ها، رایج‌ترین اشتباه است. از این کار حتماً اجتناب کنید.

مطالب آموزشی پی تی ای

برای استفاده از مطالب آموزشی مرتبط باپی تی ای ، مرتباً در اینترنت جستجو نکنید. ممکن است در نهایت، با مطالب تصادفی و غیراصولی مواجه شوید. به یک بستر قابل‌اعتماد و اثبات شده دسترسی پیدا کنید که مطالب تمرینی هر بخش، بانک سوالات و تست‌های خوب را در اختیار شما قرار می‌دهد.




نکات بخش‌بندی شده پی تی ای

بیایید در مورد نکات مشترک هر بخش، بحث کنیم:

رایتینگ پی تی ای

عنوان را بفهمید و مقاله‌ی خود را بر اساس آن، برنامه‌ریزی کنید. از قالب نوشتار مقاله‌ی پی تی ای و محدودیت کلمه پیروی کنید. در Summarize Written Text، دقیق باشید و فقط در یک جمله بنویسید. (فقط استفاده از یک نقطه، مجاز است).

اسپیکینگ پی تی ای

بر روان بودن و تلفظ خود تمرکز کنید. همچنین مراقب باشید از مکث و پُرکننده‌های غیرضروری جلوگیری کنید. اسپیکینگ خود را ضبط کنید و برای بهبود وضوح گفتار و صدای خود، به آن گوش دهید. بیش از 3 ثانیه، مکث نکنید و هنگام صحبت متوقف نشوید، حتی اگر مرتکب اشتباهی شدید.

لیسنینگ پی تی ای

به مطالب آموزشی و غیرآموزشی مختلف گوش دهید تا با لهجه‌های مختلف آشنا شوید. یادداشت‌برداری را همانطور که گوش می‌کنید، تمرین کنید. سرسری خواندن متن را برای درک متن و شناسایی کلمات کلیدی تمرین کنید.

ریدینگ پی تی ای

برای توسعه‌ی سرعت خواندن خود، تا آنجایی‌که می‌توانید، بخوانید. عادت پیدا کردن اشتباهات در اسم، فعل یا صفت را برای بهبود دستور زبان‌تان، در خود ایجاد کنید.

واژگان خوب و مناسب در پی تی ای

برای موفقیت در آزمون پی تی ای آکادمیک، استفاده از واژگان قوی لازم است. تا آنجایی‌که ممکن است، مترادف‌ها را یاد بگیرید. تمرین کنید که از کلمات جدید در گفتار خود استفاده کنید. این نشان‌دهنده‌ی کیفیت زبان شماست.

اعتماد به نفس در پی تی ای

برای داشتن اعتماد به نفس، با میکروفون و هدفون تمرین کنید. در طول تمرین خود، سعی کنید محیط مرکز پُر سر و صدای آزمون را تکرار کنید (به‌خصوص در بخش اسپیکینگ). برای مثال، در خانه در میان صداهای بلند، برای بخش اسپیکینگ تمرین کنید (برای مثال، صدای اخبار را بلند کنید). این کار شما را برای تمرکز در محیط‌های نامطلوب آماده می‌سازد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTEیکی از آزمون های زبان در دنیا می باشد که مثل IELTS و TOEFL دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول می باشد. ...

بیشتر بخوانید
آزمون PTE  یکی از معتبرترین آزمون های زبان برای دریافت ویزای استرالیا است.

آزمون PTE یکی از معتبرترین آزمون های زبان برای دریافت ویزای استرالیا است.

در سال‌های اخیر، تعداد افرادی که برای گذراندن امتحان PTE آکادمیک ثبت‌نام کرده‌اند، 50% افزایش داشته است. ...

بیشتر بخوانید
محاسبه ی نمره در آزمون PTE به چه صورت است

محاسبه ی نمره در آزمون PTE به چه صورت است

تمام آیتم‌های آزمون PTE آکادمیک با استفاده از سیستم نمره‌دهی خودکار و توسط کامپیوتر تصحیح می‌شوند. برای برخی آیتم‌ها، نمره فقط بر اساس صحت و درستی جواب داده میشود، در حالیکه در برخی آیتم‌های دیگه بر اساس درست بودن جواب، فرم یا نحوه ی پاسخگویی و کیفیت پاسخ ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter