امکان تحصیل در برترین بیزینس اسکول ها با آزمون GMAT

امکان تحصیل در برترین بیزینس اسکول ها با آزمون GMAT

به‌ عنوان مشاور پذیرش، مرتباً از من سوال می‌شود: 'چگونه می‌توانم وارد یک دانشکده‌ی بازرگانی خوب بشوم؟' بسیاری از داوطلبان معتقدند که موسسات آموزشی پذیرنده‌ی دانشجو، نوع خاصی از داوطلبان را پذیرش می‌کنند- داوطلبانی با نمره‌ی GMAT عالی یا داوطلبانی با نوع خاصی از شغل. با این حال، در هفت سال حرفه‌ی خود به‌ عنوان مشاوره پذیرش، دیده‌ام که داوطلبانی با انواع سوابق و پیش‌ زمینه‌ها، از دانشکده‌های بازرگانی خوبی پیشنهاد دریافت کرده‌اند. از نظر من، موسسات آموزشی به‌ دنبال نوع نیستند. آن‌ها به‌ دنبال تنوع در تجربه‌ی کاری، عملکردها، کشورهای مبدا، زمینه‌های قومی و همچنین منافع شخصی هستند. همانطور که به زمان درخواست برای پذیرش در دوره‌های MBA نزدیک می‌شویم، ایده‌های زیر را برای موفقیت در این دوره‌ها، در نظر بگیرید.

آیا باید دوباره در آزمون GMAT شرکت کنم؟

اگر نمره‌ی GMAT شما در موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، کمتر از حد متوسط مورد نیاز باشد، همچنان وقت برای جبران آن وجود دارد. آزمون GMAT یکی از عناصر مهم در فرایند درخواست شماست که همچنان می‌توانید آن را تغییر دهید. برای تقویت بخش‌های ضعیف خود، شرکت دوباره در آزمون GMAT یا حضور در یک دوره‌ی آنلاین را در نظر بگیرید. بسیاری از داوطلبان بیش از یک‌ بار در آزمون GMAT شرکت می‌کنند تا نمره‌ی مورد نظر خود را کسب کنند. هیچ جریمه یا مشکلی برای شرکت مجدد در این آزمون وجود ندارد.
علاوه بر این، اگر از زمان کالج خود، با سازمان‌های اجتماعی درگیر نشده‌اید، شروع به کار هرگز دیر نیست. به‌دنبال سازمان‌هایی باشید که شخصاً به آن‌ها علاقه‌مند هستید. برای مثال، اگر فردی حیوان‌ دوست هستید، داوطلب شدن در سازمانی مانند انجمن پیشگیری از ظلم به حیوانات (SPCA)، می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. اگر اهل مُد هستید، سازمان‌هایی مانند Dress for Success، شعبه‌های زیادی در سراسر آمریکا دارد.




اگرچه لازم نیست در هر کاری که انجام می‌دهید بهترین باشید، اما باید متفاوت باشید (متفاوت به‌ معنای خوب!) ورای هر کاری که می‌توانید برای تقویت درخواست خود انجام دهید، حتماً به کمیته‌ی پذیرش (AdCom) نشان دهید که چه ایده‌های منحصر به‌ فردی را می‌توانید به آن موسسه بیاورید. این کار در اظهارنامه‌‌های درخواست شما انجام می‌شود. بنابراین، اظهارنامه‌‌های خود را به‌ گونه‌ای تنظیم کنید که نقاط قوت خود را برجسته سازید. برای مثال، چگونه ممکن است تجارب کاری شما در یک شرکت تولیدی، زاویه‌ی دید جدیدی را در درخواست شما ایجاد کند؟

داستان شخصی خود را در مورد چگونگی رسیدن به موقعیت امروزتان، به‌اشتراک بگذارید. از ذکر مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنید، نترسید. برای مثال، در کارتان با چه چالش‌هایی روبرو شده‌اید؟ با چه شکست‌ها یا نااُمیدی‌های شخصی مواجه بوده‌اید؟ به AdCom نشان دهید که مسیر صاف و همواری برای رسیدن به موفقیت نداشته‌اید. توضیح دهید که چگونه مبارزه کرده‌اید، زمین خورده‌اید، بلند شده‌اید و پیشرفت کرده‌اید.

خوشبختانه، AdCom مشخصات شما را به‌ شکل کلی بررسی می‌کند و تصمیم‌گیری آن، ورای آمار و ارقام خواهد بود. بنابراین، حتماً تا آنجایی‌‌که می‌توانید، توانایی‌های خود را به این کمیته نشان دهید. در انتها، باید گفت که هیچ مسیر مشخصی برای پذیرش در یک دانشکده‌ی برتر بازرگانی وجود ندارد. وقتی در روز اول تحصیل خود، در کنار همکلاسی‌های‌تان می‌ایستید و داستان‌های یکدیگر را می‌شنوید، با کمال تعجب، می‌توانید دریابید که هر فرد، روش منحصر به‌ فرد خود را برای رسیدن به آنجا داشته است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

GMAT یا GRE؟

GMAT یا GRE؟

خیلی از کسانی که هدفشون ورود به MBA هست مردد هستن که آزمون GRE رو انجام بدن یا GMAT ؟اساسا آزمون GMAT همواره معیار تعیین سطح استعداد تحصیلی در Business Schools بوده اما مدتی میشه که آزمون GRE البته بعد از تغییراتی که در سال 2011 انجام داد، تونست رقیب خوب ...

بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

آیا دقت کرده اید که تحلیل یک گزاره در واقع سخت تر از دو گزاره است. زیرا گزاره دیگر اغلب یک نکته، یک راهنمایی یا پاره ای از اطلاعات را به همراه دارد که می توان برای تشخیص حقه یا تله سوال از آن استفاده کرد. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

همانطور که میدونید آزمونGMAT آزمونی بین المللی است جهت ادامه تحصیل درزمینه های تجارت، بازرگانی ومدیریت. مدت زمان GMAT سه ساعت ونیم می باشد، ولی بطورکلی با احتساب زمان استراحت بین آزمون، حدود 4 ساعت به طول می انجامد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter