برای گرفتن بورسیه تحصیلی چه نمره ای در آزمون جی مت باید بگیرم

برای گرفتن بورسیه تحصیلی چه نمره ای در آزمون جی مت باید بگیرم

برای گرفتن بورسیه‌های MBA، به چه نمره‌ی جی‌متی نیاز دارید؟

همانطور که اشاره کردم، اکثر دانشگاه‌‌های مدیریت، گرفتن حداقل نمره را برای دریافت بورسیه‌های جی‌مت تبلیغ نمی‌کنند. بنابراین، سخت است که دقیقاً بدانید چگونه بورسیه‌ای را از طریق نمره‌ی جی‌مت دریافت کنید. با این حال، کمیته‌های بورسیه‌های تحصیلی، معمولاً به‌دنبال نمره‌ی جی‌متی بالاتر از حد متوسط در دانشگاه خود هستند. شما می‌توانید لیست میانگین نمرات جی‌مت را در دانشگاه‌های مدیریتی که قصد حضور در آن را دارید یا پروفایل‌های کلاسی دانشجویان ورودی را در دوره‌‌های انتخابی MBA خود بررسی کنید و ببینید نمره‌ی شما چگونه با آن تطابق پیدا می‌کند.

اگر نمره‌ی جی‌مت شما به‌شکل قابل‌توجهی بالاتر از نمره‌ی متوسط دانشجویان ورودی MBA باشد، شما با احتمال بیشتری واجد شرایط دریافت کمک هزینه‌های تحصیلی از طریق جی‌مت خواهید شد تا زمانی‌که نمره‌ی GMAT شما برای یک دانشگاه مدیریت خاص، متوسط یا پایین‌تر از آن باشد.

یک قانون خوب این است که برای کسب بورسیه‌های تحصیلی برای 20 دانشگاه برتر، به نمره‌ی 720 یا بالاتر نیاز دارید. برای دانشگاه‌هایی با رتبه‌های متوسط (50 دانشگاه برتر)، نمره‌ی 700، نمره‌ی مناسبی برای کسب بورسیه‌های تحصیلی جی‌مت است.

این بدان معنا نیست که اگر شما نمره‌ی 700 ندارید، نباید زحمت ارائه‌ی درخواست برای کسب بورسیه‌های تحصیلی را به خود بدهید، چون بعضی‌اوقات عوامل دیگری (همچون GPA یا یک پیشینه‌ی شخصی منحصربه‌فرد)، می‌تواند یک نمره‌ی جی‌مت پایین‌تر را کنار بزند. با این حال، احتمال رقابت بر سر بورسیه‌ی تحصیلی، بسیار بالاتر از کسب نمره‌ی حداقلی 700 خواهد بود.

اگر شما نمره‌ی جی‌مت بالایی دارید (700 یا بالاتر)، احتمالاً یک بورسیه در دانشگاهی با رتبه‌ی متوسط بدست می‌آورید. دانشگاه‌هایی که به‌دنبال ارتقای رتبه‌های MBA خود (همچون رتبه‌های ارائه شده توسط Poets&Quants یا U.S. News و World Report) هستند، غالباً تمایل دارند تا مشوق‌های مالی را به دانشجویان با نمرات بالای جی‌مت ارائه دهند تا دانشجویان موفق را برای شرکت در دوره‌های‌شان، ترغیب کنند. بنابراین، اگر شما نمره‌ی بالایی در جی‌مت کسب کرده و به‌دنبال یک بورسیه‌ی تحصیلی سخاوتمندانه یا کامل هستید، بیشتر دانشگاه‌های مدیریت، ممکن است گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

GMAT یا GRE؟

GMAT یا GRE؟

خیلی از کسانی که هدفشون ورود به MBA هست مردد هستن که آزمون GRE رو انجام بدن یا GMAT ؟اساسا آزمون GMAT همواره معیار تعیین سطح استعداد تحصیلی در Business Schools بوده اما مدتی میشه که آزمون GRE البته بعد از تغییراتی که در سال 2011 انجام داد، تونست رقیب خوب ...

بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

آیا دقت کرده اید که تحلیل یک گزاره در واقع سخت تر از دو گزاره است. زیرا گزاره دیگر اغلب یک نکته، یک راهنمایی یا پاره ای از اطلاعات را به همراه دارد که می توان برای تشخیص حقه یا تله سوال از آن استفاده کرد. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

همانطور که میدونید آزمونGMAT آزمونی بین المللی است جهت ادامه تحصیل درزمینه های تجارت، بازرگانی ومدیریت. مدت زمان GMAT سه ساعت ونیم می باشد، ولی بطورکلی با احتساب زمان استراحت بین آزمون، حدود 4 ساعت به طول می انجامد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter