الگوریتم PTE شکسته شد! بخش دوم

الگوریتم  PTE  شکسته شد! بخش دوم

عادات بد خود را ترک کنید!

عادات بد زیادی وجود دارند، مثل گفتن um و ah (صداهای حشو و زائد)، به عقب برگشتن و تکرار یک جمله و تغییر دادن سرعت بسته به سطح اعتماد به نفس خود. در اینجا چند مورد از این عادات بد را برجسته می‌کنم که می‌توانند بر نمره PTE‌ شما تأثیر بگذارند.

ادای پشت سر هم جملات

اگر این کار را انجام بدهید به احتمال زیاد نشانه‌گذاری‌های مهم مثل نقطه‌ها و کاماها را محو می‌کنید. این کار در بین سخنوران انگلیسی آسیای جنوبی کاملاً رایج است. من به این اتفاق اثر «مسلسل» می‌گم، چون شبیه رگبار یک تفنگ است. گفتار شما نباید بی‌وقفه باشد، وگرنه طاقت‌فرسا می‌شود. آرام باشید، نفسی تازه کنید و در جاهای لازم مکث کنید.

بالا بردن آهنگ 

این کار یک جنبه فرهنگی دارد. استرالیایی‌ها و دیگر سخنوران بومی اغلب تن صدای خود را در جملاتی که نیاز نیست بالا می‌برند. ما در حالت عادی این کار را در زمان سؤال پرسیدن انجام می‌دیم، مثلاً «?Do you know where the toilet is» آهنگ (intonation) صعودی به شنونده کمک می‌کند تا بداند شما در حال سؤال پرسیدن هستید. این را با جمله «.We’re leaving early tomorrow» مقایسه کنید. تن آن مثل یک سؤال است ولی در واقع یک جمله بیانگر قصد قبلی است. خلاصه اینکه اگر به دنبال کسب اجازه نیستید طوری حرف نزنید که این‌گونه به نظر برسد.

یک اصطلاح دیگر: «عروس نمی‌تونست برقصه می‌گفت اتاق کجِ». به شما توصیه می‌کنم که تقصیر را گردن الگوریتم نندازید. با آمادگی کامل سر جلسه بروید و قطعاً نمره بالایی می‌گیرید. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

توصیف کننده ها در انشا آزمون SAT

توصیف کننده ها در انشا آزمون SAT

قانون ساده ای که در مورد توصیف کننده ها صادق است این است که توصیف کننده ها می بایست نزدیک ترین عبارت به اسم و یا عبارت مورد وصف خود باشند. در زبان انگلیسی، صفت، اسم را توصیف میکند و قید، صفت و فعل را توصیف میکند. ...

بیشتر بخوانید
آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTEیکی از آزمون های زبان در دنیا می باشد که مثل IELTS و TOEFL دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول می باشد. ...

بیشتر بخوانید
به نمره ی 7 در رایتینگ فکر کنید!

به نمره ی 7 در رایتینگ فکر کنید!

نمونه زیراگر چه سعی بر آن بود که به سادگی هر چه تمام تر نوشته شود، به نظر به نمره 7 آیلتس دست پیدا میکند ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter