اصطلاحات SAT

اصطلاحات SAT

واژه نامه اصطلاحات SAT

یکی از کلیدهای موفقیت در SAT - همراه با تمرین زیاد و داشتن ذهنی باز - این است که بفهمید این آزمون دقیقاً چیست. امیدواریم این واژه نامه مفید باشد!

اسکان (Accommodation)

تعدیل در شرایط آزمون برای دانش آموزان معلول که می توانند از یک آزمون استاندارد استفاده کنند. مثال: خواندن سؤالات با صدای بلند (برای دانش آموزان کم بینا)، استفاده از رایانه برای رایتینگ (برای دیسگرافیا یا اختلال نوشتن) ، 50 یا 100٪ زمان طولانی تر برای تکمیل آزمون (بیش فعالی یا اختلال عدم تمرکز، اختلال در عملکرد اجرایی ، اختلالات حافظه کوتاه مدت، با ارائه ی مستندات). در حالی که شرایط آزمون برای دانش آموزانی که با طرح اسکان در آزمون شرکت می کنند ممکن است متفاوت باشد ، سوالات آزمون و سیستم نمره دهی یکسان هستند.

گزینه ها (Answer choices)

در هر سؤال چند گزینه ای ، چهار گزینه به صورت A ، B ، C و D وجود خواهد داشت. فقط یکی از این موارد صحیح است. سه گزینه پاسخ نادرست ممکن است شامل خطاهای متداول و بسیار وسوسه‌انگیز باشند! در بخش ریدینگ و در بسیاری از سؤالات بخش رایتینگ و زبان بهترین گزینه همیشه موردی است که بهترین پشتیبانی توسط متن را دارد - یعنی شواهد!

آزمون تشخیصی (Diagnostic test)

آزمون تشخیصی، یک آزمون کوتاه با تعداد کمی سوال است که برای تعیین سطح عمومی تسلط شما در نظر گرفته شده است. آزمون های تشخیصی آکادمی خان برای SAT با هدف شناسایی سطح فعلی مهارت های شما برای خواندن و نوشتن مبتنی بر شواهد و ریاضیات انجام می شود تا برنامه تمرین بتواند دقیق ترین توصیه ها را برای مهارت هایی که نیاز به تقویت شدن دارند به شما ارائه دهد. در این روش ، سیستم ما دانش فعلی شما را 'تشخیص' می دهد و این به ما کمک می کند تا توصیه های شخصی تمرین را فقط برای شخص شما ارائه دهیم!

تست IQ/ آزمون هوش

تست IQ یک امتحان یا مجموعه ای از امتحانات با هدف ارزیابی هوش عمومی فرد بر اساس ترکیبی از سن و دقت سؤال است. SAT یک آزمون ضریب هوشی نیست. مهم است که این را به یاد داشته باشید ، زیرا ممکن است بعضی اوقات مانند والدین ، همسالان یا کالج هایی که به آنها درخواست می دهید، هوشتان را بر اساس نمره تان قضاوت کنید. SAT آمادگی برای شرکت در کالج را می سنجد ، نه هوشمندی ، استعداد و پشتکار را.

سوال چند گزینه ای (Multiple-choice question)

سؤالات چند گزینه ای مجموعه ای از گزینه ها را ارائه می دهد که دانش آموز باید پاسخ صحیح یا مناسب ترین آن را انتخاب کند.

رتبه درصدی (Percentile rank)

رتبه های درصدی، راهی برای مقایسه ی نمرات خود با سایر دانش آموزان را برای شما فراهم می کند. رتبه های درصدی SAT براساس كل شرکت کنندگان SAT در آمریكا گزارش می شود. این عدد می تواند از 1 تا 99 باشد و نشانگر درصد افرادی که در آزمون، نمره ای برابر یا پایین تر از شما کسب کرده اند. به عنوان مثال ، یک رتبه درصدی 76 به معنای این است که 76 درصد از شرکت کنندگان نمره ای کمتر از شما یا برابر با شما گرفته اند. رتبه درصدی 43 به این معنی است که 43 درصد از شرکت کنندگان، نمره ای برابر با نمره ی شما یا پایین تر آن گرفته اند.

مراقب (proctor)

مراقب ، که به عنوان سرپرست محل آزمون یا سرپرست مرکز آزمون نیز خوانده می شود ، فردی بزرگسال است که ممکن است در محل آزمون شما باشد تا از صحت برگزاری آزمون اطمینان حاصل کند. مراقب، به پخش و جمع آوری برگه ها ، بررسی کارت ورود به جلسه و اطمینان از آرام بودن محل آزمون کمک می کند. مراقب همچنین به نظارت بر آزمون دهندگان کمک می کند تا اطمینان حاصل کند که هیچ کس از مزیتی ناعادلانه برخوردار نباشد. همچنین ممکن است ببینید که مراقب، در هنگام ورود به مرکز یا در راهروها، در هنگام آزمون و یا وقت استراحت، به متقاضیان کمک می کند تا بدانند که به کدام قسمت بروند و اطمینان حاصل می کند که این قسمت ها دچار مشکلی نباشند.

صورت سوال (Prompt)

یک Prompt عبارت است از سوال ، جمله ، تصویر یا مطلب دیگری که شما باید آن را تجزیه و تحلیل کنید تا به سوال پاسخ داده یا مسئله ای را حل کنید. به سوال رایتینگ SAT گاهی اوقات prompt گفته می شود. اطمینان حاصل کنید که قبل از تلاش برای حل سوال ، فهمیده اید که صورت سوال از شما چه می خواهد!

نمره خام (Raw score)

نمره خام شما تعداد سؤالاتی است که شما به آنها پاسخ صحیح داده اید. اگر 40 سوال در یک آزمون وجود داشته باشد و شما 28 سوال صحیح داشته باشید ، نمره خام شما 28 است. برای SAT ، نمره خام شما به نمره ای در مقیاس تبدیل می شود که مواردی مانند دشواری سؤالات مربوط به این آزمون در مقایسه با آزمونهای دیگر را در نظر می گیرد.

نمره در مقیاس (Scaled score)

هنگامی که شما در یک آزمون استاندارد شرکت می کنید، دو نوع از نمرات را می توانید ببینید: نمره خام (تعداد سؤالاتی که به آنها پاسخ صحیح داده اید) و نمره تبدیل شده ، که ترجمه نمره خام شما به یک قالب عددی مختلف است که سختی سؤالات و عملکرد شرکت کنندگان دیگر را در نظر می گیرد. در SAT ، نمره تبدیل شده شما برای هر بخش بین 200 تا 800 خواهد بود.

ریزنمرات (subscore)

گزارش نمره SAT شما شامل تعدادی نمره ، از جمله نمرات آزمون (برای بخش های ریاضی ، ریدینگ و رایتینگ و زبان و رایتینگ اختیاری) ، نمرات مهارت کلی آزمون (مانند تجزیه و تحلیل در علوم ، که یک مهارت در تمام بخش ها است) ، و ریزنمرات (مانند بیان ایده ها ، که مهارتی است که در یک بخش سنجیده می شود).

پاسخ تشریحی (Student-produced response)

پاسخ تشریحی مربوط به سؤالی است که دانشجو را ملزم می کند به جای اینکه از بین چند گزینه پاسخ درست را انتخاب کند، پاسخ یک سؤال را به صورت تشریحی ارائه دهد. پاسخ های تشریحی در بخش ریاضی (به صورت یک شبکه) و رایتینگ (کل رایتینگ توسط آزمون دهنده نوشته می شود) کاربرد دارند. هنگام تکمیل سؤال تشریحی، فراموش نکنید که دستورالعمل ها را با دقت بخوانید تا مطمئن شوید که پاسخ خود را در قالب درخواستی ارائه می دهید!

مشخصات آزمون (Test specifications)

مشخصات یک آزمون، توضیحات مفصل در مورد چگونگی قالب بندی آزمون (زمان ، طول مدت و بخش ها) ، محتوای تحت پوشش (مهارت ها ، مواد درسی) و نحوه نمره دهی آزمون است. برای درک دقیق جزئیات آزمون مورد نظر ، بررسی مشخصات آزمون برایتان مفید خواهد بود ، اما همچنین می تواند بسیار استرس زا باشد و اطلاعات زیادی را ارائه دهد که در این صورت مفید نخواهد بود. مشخصات SAT شامل لیستی از همه مهارت های ریاضی و خواندن و نوشتن و زبان است که SAT در برمیگیرد- اما می توانید تمام این اطلاعات را در مقاله ای ساده تر و با فرمت تصویری همین جا در سایت آماده سازی رسمی SAT در KhanAcademy.org پیدا کنید.

نمره کل (Total score)

نمره کل شما برای SAT جدید، ترکیبی از نمرات تبدیل شده شما از بخش ریاضی و خواندن و نوشتن مبتنی بر شواهد است که نمره هر کدام بین 200 تا 800 می باشد. بنابراین ، امتیاز کل شما برای SAT جدید بین 400 تا 1600 خواهد بود.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
چطور در READING آیلتس 9 شدم!

چطور در READING آیلتس 9 شدم!

کاری که من کردم این بود که تستهای کمبریج آیلتس هارو زدم و فقط کلمات کلیدی متن هارو چک کردم یعنی اون کلماتی که در سوال ها بودن و من معنیشون نمیدونستم و باعث میشد نتونم سوال رو بفهمم و یا اونهایی که مستقیما جواب سوالا بودن و یا پیدا کردن جواب سوال ها مبتنی ب ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter