کلیات بخش ریدینگ آزمون SAT

کلیات بخش ریدینگ آزمون SAT

نگاهی بر بخش ریدینگ آزمون SAT

موضوعات و محتوا

در این مجموعه از مقالات ، می خواهیم نگاهی عمیق به بخش ریدینگ SAT داشته باشیم. در این آزمون ، با انواع مختلفی از متن ها روبرو خواهید شد که به سه نوع محتوا تقسیم می شوند:

ادبیات امریکا و جهان

شامل نثر داستانی ، هم معاصر و هم کلاسیک ، نوشته شده توسط نویسندگان آمریکایی و بین المللی است. این متون ممکن است داستانهای کوتاه دست نخورده یا بخشی از رمان ها و داستان های کوتاهی باشد که توسط نویسندگان مشهور یا نه چندان مشهوری که در قرن هجدهم ، نوزدهم ، بیستم یا بیست و یکم زندگی می کردند ، نوشته شده است.


مطالعات اجتماعی/ تاریخی

حوزه مطالعات اجتماعی/ تاریخی شامل متونی در دو زیرمجموعه است:

  • علوم اجتماعی و اسناد بنیادی/ رویدادهای مهم جهانی.

زیرمجموعه ی علوم اجتماعی شامل متن هایی ست که با اطلاعات و ایده هایی سروکار دارد که از رشته های انسان شناسی ، مطالعات ارتباطات ، اقتصاد ، آموزش ، جغرافیای انسانی ، حقوق ، زبانشناسی ، علوم سیاسی ، روانشناسی و جامعه شناسی و گرایش های مختلف آنها گرفته شده است. متن های علوم اجتماعی گاهی شامل تصویر یا دو متن مرتبط نیز می شود. سوالات از شما می خواهند تا روابط بین تصاویر را مشخص کنید یا نحوه ی ارتباط دو متن با یکدیگر را تجزیه و تحلیل کنید.

اسناد بنیادی / رویدادهای مهم جهانی، شامل متون کلاسیک و معاصر نویسندگان آمریکایی و بین المللی است که در تلاش برای پاسخ به یک سؤال ساده اما عمیق، درگیر مسائل سیاسی ، حقوقی ، اجتماعی و اخلاقی هستند: چگونه باید در کنار هم زندگی کنیم؟ متن های مربوط به اسناد بنیادی یا رویدادهای مهم جهانی نیز ممکن است به صورت دو متن مرتبط ظاهر شوند.

علوم پایه

شامل متن هایی است که با اطلاعات و ایده هایی سروکار دارد که از زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و زمین شناسی و گرایش های مختلف آنها گرفته شده است. ممکن است متن ها درباره اکتشافات اخیر ، فرضیه ها و تئوری های جالب و مطالعات و روش های تحقیقاتی نوآورانه بحث کنند. متن های علمی گاهی شامل تصویر یا دومتن مرتبط می شوند. سوالات از شما می خواهند تا روابط بین تصاویر را مشخص کنید یا نحوه ی ارتباط دو متن با یکدیگر را تجزیه و تحلیل کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
چطور در READING آیلتس 9 شدم!

چطور در READING آیلتس 9 شدم!

کاری که من کردم این بود که تستهای کمبریج آیلتس هارو زدم و فقط کلمات کلیدی متن هارو چک کردم یعنی اون کلماتی که در سوال ها بودن و من معنیشون نمیدونستم و باعث میشد نتونم سوال رو بفهمم و یا اونهایی که مستقیما جواب سوالا بودن و یا پیدا کردن جواب سوال ها مبتنی ب ...

بیشتر بخوانید
Collocations در آزمون SAT

Collocations در آزمون SAT

در بخش نگارش و دستور زبان آزمون SAT در هر متن که مشتمل بر 11 سوال می باشد، معمولا 1 سوال از مبحث همایندها مطرح می شود. این گونه سوالات به نوعی پاشنه آشیل دانش آموزان محسوب می گردد چراکه اساسا قانون مشخص و مدونی برای پاسخگویی به آنها وجود ندارد. به عبارت دی ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter