پاسخگویی به بخش re-tell در پی تی ایی

پاسخگویی به بخش re-tell در پی تی ایی

نکات اسپیکینگ آزمون PTE

دو بخش آخرِ قسمت 1 اسپیکینگ: صحبت کردن و نوشتن (speaking and writing)  ، بازگویی سخنرانی (re-tell lecture) و پاسخ کوتاه (Answer Short Question ) است.

مهارت های اصلی بسیاری وجود دارد که برای کامل کردن تسک ها باید آنها را ارتقا دهید. همچنین روش هایی وجود دارد که می تواند پتانسیل شما را برای دریافت نمره از بخش های مختلف، به حداکثر برساند.

بخش بازگویی سخنرانی

برای بازگویی سخنرانی ، بر اساس تسلط و تلفظ شفاهی نمره به شما نمره داده می شود.

در این نوع سؤال ، عناصر زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. باید تمام اطلاعات مهمی را که گوینده در سخنرانی یا مصاحبه استفاده می کند ، بگویید.

نکات مفیدی در ادامه ی متن برایتان آورده شده:

  •  قبل از شروع فایل صوتی ، به تصویر ارائه شده نگاه کنید. بر اساس تصویر سعی کنید حدس بزنید که سخنرانی ممکن است درباره ی چه موضوعی باشد. برای انجام این کار فقط 3 ثانیه زمان دارید. هنگام گوش دادن به فایل صوتی ، از دفترچه یادداشتی که در اختیار دارید استفاده کنید تا نکات اصلی را یادداشت کنید.
  • از نوشتن جملات طولانی در دفترچه یادداشت بپرهیزید ، وقت کافی نخواهید داشت.
  • درمدت زمان 10 ثانیه بعد ازپایان فایل صوتی ، صحبت های خود را سازماندهی کنید. سپس 40 ثانیه فرصت دارید تا پاسخ خود را ضبط کنید.
  • اگر نحوه ی تلفظ کلمه ای را که سخنران استفاده کرده به یاد ندارید ، سعی کنید حدس بزنید.
  • سعی کنید با یک بیانیه کلی در مورد محتوا شروع کنید ، سپس خلاصه ای از مهمترین قسمت ها را بیان کنید.
  • از کلمات اتصال دهنده مانند therefore ، because of this ، as a consequence و given that استفاده کنید.

برای این نوع سؤال ، شما باید شرایط ، شخصیت ها ، جنبه ها ، اقدامات و نحوه ی پیش رفتن سخنرانی را که در فایل صوتی شنیده اید ، پوشش دهید.

برای نمره بالاتر از 1 برای محتوا ، حتماً راجع به روابط ، تحولات احتمالی و نتیجه گیری یا پیامدهای اطلاعاتی که شنیده اید صحبت کنید. تفکر انتقادی داشته باشید و از خود بپرسید چه اتفاقی می تواند رخ دهد و چرا؟ از این موارد در یادداشت های خود استفاده کنید تا به شما در پاسخ دادن کمک کند.

وقتی حدود 8 ثانیه زمان باقی مانده است ، باید درباره پیشرفت ها و نتیجه گیری های احتمالی صحبت کنید.

برای قسمت اسپیکینگ آزمون ، از صحبت کردن خیلی سریع یا خیلی کند استفاده نکنید ، از ریتم انگلیسی با عبارت بندی و رعایت تکیه (stress) استفاده کنید.

به یاد داشته باشید ، لهجه خود را تغییر ندهید تا شبیه یک انگلیسی زبان صحبت کرده باشید. با این حال ، سعی کنید از حروف صدادار و صامتی استفاده کنید که به راحتی قابل درک هستند و از الگوهای لحن سخنران تقلید کنید.

جواب کوتاه

در این نوع سؤال ، فقط بر اساس واژگان خود نمره خواهید گرفت.

باید سؤال مورد نظر را درک کنید و یک جواب ساده و واضح بدهید.

برخی از راه های سریع و آسان برای گرفتن نمره عبارتند از:

  •  هنگام ضبط پاسخ ، پاسخ خود را با استفاده از فقط یک کلمه یا چند کلمه در صورت لزوم ارائه دهید. اگر با یک جمله کامل پاسخ دهید ، نمره از دست نخواهید داد.
  •  جواب صحیح خود را با تلفظ صحیح ، از جمله تکیه درست کلمه ، بیان کنید.

اگر جواب را نمی دانید ، یک یا دو ثانیه به خودتان وقت بدهید تا فکر کنید. اگر نمی توانید به جواب فکر کنید ، برای شنیدن سوال بعدی ، فقط روی «next» کلیک کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

توصیف کننده ها در انشا آزمون SAT

توصیف کننده ها در انشا آزمون SAT

قانون ساده ای که در مورد توصیف کننده ها صادق است این است که توصیف کننده ها می بایست نزدیک ترین عبارت به اسم و یا عبارت مورد وصف خود باشند. در زبان انگلیسی، صفت، اسم را توصیف میکند و قید، صفت و فعل را توصیف میکند. ...

بیشتر بخوانید
آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTEیکی از آزمون های زبان در دنیا می باشد که مثل IELTS و TOEFL دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول می باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا شما کم و بیش متوجه سخنرانی ها می شوید ولی هنگام نوت برداری حواستان پرت می شود؟

آیا شما کم و بیش متوجه سخنرانی ها می شوید ولی هنگام نوت برداری حواستان پرت می شود؟

همانطور که می دانید نوت برداری یکی از مهارت های ضروری در تافل به(خصوص در لیسنینگ) می باشد و اگر میخواین که از امتحان تافل با نمره های درخشان عبور کنید باید تقویتش کنید ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter