مدیریت زمان در SAT-بخش اول

مدیریت زمان در SAT-بخش اول

استراتژی دو گذر The Two Passes Strategy

استراتژی دوگذر چیست؟

دو گذر استراتژی ای ست که می توانید هنگام پاسخ به گروهی از سؤالات ، برای برنامه ریزی وقت خود به صورتی استراتژیک استفاده کنید. این روش کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که وقتتان، قبل از اینکه فرصت پاسخ به سوالات آسان تر را داشته باشید، تمام نمی شود.

گذر یک: میوه ای که پایین تر است را انتخاب کنید.

هر یک از گروه سؤالات را یک بار نسبتاً سریع بخوانید تا به سؤالاتی که برای شما آسانتر است پاسخ دهید. فقط به سؤالاتی بپردازید که بلافاصله  راه حل آنها را متوجه می شوید.

  • بخش ریدینگ: اگر درک کردن پاراگراف اول یک متن برایتان دشوار است ، می توانید کل متن را رها کنید و در صورتی که زمان اجازه داد، بعداً به آن برگردید. به این 'اولویت بندی متن ها' گفته می شود. در میان مجموعه ای از سؤالات مربوط به یک متن ، تا زمانی که فرصتی برای درک بیشتر آن قسمت از متن داشته باشید، از سخت ترین سؤال ها بگذرید. وقتی پس از انجام سؤال های آسانتر در یک مجموعه، به سوالات سخت برمیگردید، ممکن است راحت تر آنها را متوجه شوید.
  • بخش رایتینگ و زبان: اگر تجربه به شما نشان داده که که در این بخش از SAT ، وقت برای شما تنگ است ، بنابرین برنامه ریزی کنید که در هر قسمت، از تعدادی از سؤالات که بیشترین مشکل را با آنها دارید بگذرید و در صورت تمایل و داشتن زمان، بعداً به آنها برگردید. همیشه به خاطر داشته باشید که سؤالات ساده تری در انتظار شما هستند!
  • بخش ریاضی: در اولین گذر ، بیش از حدوداً یک دقیقه برای هر سؤال صرف نکنید. اگر قرار است مدت زمان بیشتری طول بکشد ، در دفترچه ی سوالات یک دایره چاق و چله  دور آن بکشید و از آن بگذرید. با همین روش به کار ادامه دهید تا به انتهای گروه سؤالات برسید.

نکته مهم: برخی از دانش آموزان دوست دارند هنگام گذشتن از سوالات ، یک علامت کوچک در سمت چپ شماره سؤال در برگه پاسخنامه بگذارند که این باعث می شود احتمال جا گذاشتن سوالی و یا انتقال اشتباه پاسخ ها در پاسخنامه کاهش یابد.

احتیاط!

گذر دوم: نبردهای خود را انتخاب کنید

حالا زمان این است که سوالاتی را که می خواهید با آنها دست و پنجه نرم کنید، اننتخاب کنید.

  • بخش ریدینگ: اگر موفق شده باشید چند سوال را به دو گزینه محدود کنید ، پاسخ دادن به چنین سوالاتی می تواند ایده ی خوبی باشد. به یاد داشته باشید: پاسخ درست همیشه شواهدی در متن دارد که از آن پشتیبانی می کنند. اگر آن شواهد را پیدا کنید ، جواب خود را پیدا کرده اید.
  • بخش رایتینگ و زبان: بسیاری از دانش آموزان معتقدند سؤالات مربوط به ترتیب منطقی جمله (مثلاً: “to make this paragraph most logical, sentence 3 should be placed...”) از سوالات گرامر پایه یا سؤالات مربوط به نگارش وقت گیرتر هستند. سؤالاتی که به نظر می رسد دو یا سه بخش دارند نیز بسیار دشوار هستند (به عنوان مثال: “Which choice most effectively sets up a contrast in the paragraph and is most consistent with the info in the rest of the passage”). اینها سؤالاتی هستند که پاسخ دادن به آنها در آخرین مرحله، می تواند انتخابی عاقلانه باشد.
  • بخش ریاضی: سؤالات باقیمانده را از لحاظ دشواری، به ترتیب صعودی اولویت بندی کنید. یعنی سخت ترین سؤالات را برای آخر بگذارید. در بخش ریاضی ، به ابتدای بخش ها برگردید زیرا سوالات آسان ترعموماً آنجا پیدا می شوند.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

Collocations در آزمون SAT

Collocations در آزمون SAT

در بخش نگارش و دستور زبان آزمون SAT در هر متن که مشتمل بر 11 سوال می باشد، معمولا 1 سوال از مبحث همایندها مطرح می شود. این گونه سوالات به نوعی پاشنه آشیل دانش آموزان محسوب می گردد چراکه اساسا قانون مشخص و مدونی برای پاسخگویی به آنها وجود ندارد. به عبارت دی ...

بیشتر بخوانید
انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام در لغت به مفهوم منظم شدن و با هم جور شدن است و در دستور زبان به مفهوم ارتباط منطقی ما بین جملات می باشد .به منظور پاسخ دهی به این سوالات ، نکات ذیل می بایست مورد توجه این مفهوم در آزمون اس ای تی قرار گیرد ...

بیشتر بخوانید
اسامی در نوشتن انشا آزمون SAT  چقدر مهم هستند؟

اسامی در نوشتن انشا آزمون SAT چقدر مهم هستند؟

اسامی در دستور زبان انگلیسی می توانند از نظر قابل شمارش و غیرقابل شمارش بودن، مفرد و جمع بودن، جنسیت و مالکیت مورد بررسی قرار گیرد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter