جی مت آنلاین به چه صورت است؟

جی مت آنلاین به چه صورت است؟

بررسی آزمون جی مت آنلاین در خانه

شنیدید؟ می تونید در GMAT بصورت آنلاین شرکت کنید! من و همکارم اریک گارتوفنر همین کار رو روز دوشنبه 20 آوریل انجام دادیم. اماده اید؟ من کلی حرف برای برای گفتن دارم.

ابتدا یک نکته: آزمون آنلاین تا (حداقل) دوشنبه 15 ژوئن قابل دسترسی خواهد بود. GMAC ، سازمانی که GMAT رو تولید می کنه ، با نزدیک شدن به ژوئن ، جدول زمانی رو دوباره ارزیابی می کنه. بسته به موقعیت مکانی تون ، ممکنه این امکان رو داشته باشید که در یک مرکز آزمون یا به صورت آنلاین در جی مت شرکت کنید.

خب، جی مت آنلاین چطور بود؟

وقتی Quant شروع شد ، خیلی مضطرب بودم. اما بعد از اینکه نفس عمیقی کشیدم ، چند تا سوال حل کردم و بالاخره آروم شدم ، GMAT  آنلاین واقعاً خوب بود - برای من البته. (متأسفانه تجربه اریک ناامید کننده بود. در ادامه بیشتر در موردش می گم.)

بعد ، من دوباره به سال 1997 فکر می کردم ، وقتی GMAT برای اولین بار از کاغذ به رایانه منتقل شد. این وضعیت کاملاً شبیه اون موقع ست. اون موقع هم همه مون هول کردیم ، چون خوبی یه آزمون استاندارد اینه که دقیقا می دونی انتظار چه چیزی رو باید داشته باشی و ما نمی دونستیم که انتظار چه چیزی رو باید داشته باشیم. این باعث می شه یک تجربه استرس زا، حتی بیشتر از حالت عادی هم استرس ایجاد کنه.

اما ما فقط به زمان کمی نیاز داشتیم تا به قالب جدید عادت کنیم، کمی ایده پردازی برای اینکه بفهمیم بهترین ویژگی آزمون دادن با توجه به ویژگی ها و محدودیت های جدید چیه ، و کمی تمرین برای اینکه اون استراتژی ها رو به عادت های جدید تبدیل کنیم. فکر می کنم الان هم همینطوره ، من می تونم دنیایی رو تصور كنم كه در واقع ما دو گزینه ی آزمون در یك مركز یا در خانه رو داشته باشیم و تنها کاری که نیاز باشه همه مون انجام بدیم این باشه که تصمیم بگیریم كه كدوم جوانب مثبت و منفی رو در انتخاب مون ترجیح می دیم. وقتی کاملاً به این وایت برد آنلاین(و بعدا به خیلی چیزهای دیگه)  عادت کردم ، فکر می کنم بزرگترین نکته منفی برای نسخه آنلاین این باشه که یه نفر من رو در خونه م با وب کم تماشا می کنه ، نه این که من بخوام سوالات ریاضی رو روی صفحه کامپیوتر انجام بدم.

بنابراین اولین کمک بزرگ من در واقع فقط اینه : شما می تونید این کار رو انجام بدید اما برای اینکه به اون عادت کنید نیاز به زمان و تمرین دارید.

این ما رو به سمت کمک شماره دو می بره: باید با وایت برد آنلاین تمرین کنید.

زیاد هم باید تمرین کنید. اگر من نتونسته بودم قبل از آزمون تمرین کنم ، شک ندارم که نمره م به مراتب کمتر می شد – خیلی راحت می تونست 100 نمره (اگه نه بیشتر) پایین بیاد. بنابراین اگر قصد دارید در GMAT آنلاین شرکت کنید یا حتی اگه فکر می کنید که ممکنه  این کار رو بکنید، باید امروز با وایت برد آنلاین تمرین تون رو شروع کنید. من واقعاً خوشحالم از این که بهتون بگم نسخه وایت برد Manhattan Prep طراحی شده توسط تیم توسعه دهنده شگفت انگیز ما، دقیقاً شبیه به وایت برد واقعیه. ما اون رو به صورت رایگان در دسترس همه قرار دادیم و می تونید از اون با هر نوع آزمون که در دسترس تون هست استفاده کنید ، آزمون های ما ، آزمونهای رسمی و یا هر آزمون دیگه ای از هر آموزشگاه دیگه.

ما به همه برنامه های درسی اطلس ، از جمله برنامه درسی GMAT Starter Kit مون ، وایت برد رو اضافه کرده ایم. به هر نوع برنامه درسی اطلس که دسترسی داشته باشید ، Whiteboard آنلاین Manhattan Prep در صفحه آزمون CAT منتظرتونه. توجه: برای کار کردن لینک باید اول وارد سیستم بشید. (اگر هنوز اکانت اطلس ندارید ، برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید تا به وایت برد آنلاین و یک آزمون رایگان CAT دسترسی پیدا کنید.)

آزمون من چطور بود؟

من هنوز نمی دونم  ما در پایان GMAT آنلاین نمرات مون رو دریافت نمی کنیم. ما قراره اونها رو طی 7 روز کاری دریافت کنیم. بنابراین من این رو به محض این که نتیجه رو بدونم، به روز می کنم ، اما بهتون می گم احساس من چیه. فکر می کنم احتمالش زیاده که نمره کل من در پرسنتایل 99 قرار بگیره، ولی ممکنه یه جاهایی هم نمره از دست داده باشم. ( منصفانه که نگاه کنیم ، من همیشه در پایان همه ی آزمون ها قبل از دیدن نمراتم این حس رودارم.)

فکر می کنم نمره وربال من در حد معمول باشه. در مورد نمره Quant م مطمئن نیستم - شاید خوب باشه ، اما ممکنه هم کمی پایین اومده باشه. (بعداً در این باره بیشتر توضیح می دم.)

ممکنه من یک یا دو نمره رو در Integrated Reasoning  از دست داده باشم. من یک سوال رو نفهمیدم و فکر می کنم یک سوال رو هم غلط جواب دادم. اما هیچکدوم از اینها ارتباطی با دادن آزمون در خونه و یا استفاده از وایت برد برای انجام کارهام نداشتن.

GMAT Online چگونه کار می کنه؟

چند نکته قبل از اینکه در مورد تجربه خودم و همکارم براتون بگم.

GMAT آنلاین از 20 آوریل تا 15 ژوئن ، 24 ساعت شبانه روز ، 7 روز در هفته در دسترسه.

زمان طولانی تر برای آزمون یا استراحت (1.5x یا 2x) چند هفته دیگه در دسترس خواهد بود (تاریخ دقیقی هنوز اعلام نشده).

فعلا ، شما می تونید در GMAT آنلاین فقط یک بار شرکت کنید. این آزمون جزء حداکثر 5-آزمون-در-12-ماه یا حداکثر کلی 8 آزمون نخواهد بود. اگر GMAT آنلاین از 15 ژوئن بیشتر ادامه پیدا کنه ، ممکنه که GMAC محدودیت فقط یک بار شرکت در آزمون آنلاین رو دوباره بررسی کنه.

برای شرکت در GMAT آنلاین 200 دلار (با تخفیف 75 دلار نسبت به قیمت معمولی در آمریکا) باید پرداخت کنید. این مبلغ همچنین اجازه می ده که نمرات تون رو به 5 مدرسه گزارش بدید. برای GMAT آنلاین ، لازم نیست قبل از آزمون تون اون 5 مدرسه رو انتخاب کنید. بعد از مشاهده نمرات می تونید اونها رو انتخاب کنید. (حدوداً 7 روز پس از آزمون).

می تونید این تست رو با مک یا رایانه انجام بدید. برای انجام کارهای چرک نویس تون روی وایت برد آنلاین می تونید هم از یک ماوس استفاده کنید هم از صفحه لمسی. شما نمی تونید از قلم یا هر نوع ابزار نوشتن استفاده کنید. هنوز مشخص نیست که آیا می تونید از صفحه نمایش لمسی استفاده کنید یا نه. وقتی مطمئن شدیم ، بهتون اطلاع خواهیم داد. اینجا لیست کاملی از الزامات سیستم روبراتون آوردیم.

تنظیمات و بررسی امنیتی جی مت آنلاین چطوره؟

روز قبل از امتحان من ، بررسی امنیتی و فناوری رو به اتمام رسوندم. شاید 10 دقیقه طول کشید و مشکل خاصی هم نداشتم. اریک اول چند روز قبل از آزمون،سعی کرد ولی نتوانست چک فناوری رو با موفقیت انجام بده. یک روز قبل از آزمون دوباره تلاش کرد و این بار خوب پیش رفت ، بنابراین فکر می کنیم که یه کم عجله کرده بوده.

حدود 10 دقیقه قبل از زمان شروع مقرر شده برای من، وارد حساب mba.com شدم و به قسمت شروع امتحان رفتم. اولین بار میکروفونم کار نکرد. فکر می کنم چون من چیزی نگفتم ... ولی خب صفحه نمایش هم  به من نگفت باید حرف بزنم. دوباره تست رو اجرا کردم و مواظب بودم که وقتی آیکون میکروفون رو روی صفحه نمایش دیدم صحبت کنم و این بار کار کرد. باید از کارت شناسایی و اتاقم خود عکس میگرفتم (از همه زوایا). من این اختیار رو داشتم که از وب کم یا موبایلم استفاده کنم.

بعد حدود 5 تا 10 دقیقه صبر کردم تا مراقب وارد بشه. ایشون همه چیز رو برام توضیح داد، به همه سؤالات من پاسخ داد و در واقع به من گفت: موفق باشید (و احساس کردم از ته دلش می گه!). صبور بود و به نظر نمی رسید که عجله داشته باشه یا دوست داشته باشه کارش با من انجام شه و بره سراغ نفر بعدی. اریک یه کم بیشتر از یک ساعت بعد از من شروع کرد ، ولی حدود 35 دقیقه هم منتظرمراقب موند. (ایشون در واقع تلفنش رو برداشت تا با مراقب تماس بگیره چون فکر می کرد صفحه ش فریز شده ، ولی تا قبل از اینکه زنگ بزنه، اونها روی صفحه اومدن.) ایشون هم  گفت که مراقبش خوب و شایسته بود.

از اینجا ، من و اریک متأسفانه چیزهای کاملاً متفاوتی رو تجربه کردیم. من ظرف 5 دقیقه از رسیدن مراقب، امتحان رو شروع کرده بودم. اریک مشکلات فنی داشت و بعد از حدود 60 تا 90 دقیقه هنوز شروع نکرده بود (ایشون باید گوشیش رو کنار می گذاشته و رایانه اش هم فقط نرم افزار آزمون رو نشان می داده ، بنابراین مطمئن نیست که دقیقا چقدر طول کشیده). هر دومون تست رو با Macbook Pro  پانزده اینچی انجام دادیم. برای اریک نسخه جدید بود (مادربرد بزرگ و نوار لمسی) در حالی که مال من قدیمی بود (مادربرد معمولی ، بدون نوار لمسی).

اونها پیشنهاد كردند كه اریك زمان دیگه ای رو برای آزمون انتخاب کنه تا مجبور نباشه منتظر بمونه تا اونها مشکل رو حل کنن، ولی ایشون می خواست آزمونش رو بده بنابرین گفت که  منتظر می مونه. با توجه به اینکه هر موقعی می شه در آزمون شرکت کرد، بعضی از بچه ها ترجیح می دن زمان دیگه ای در آزمون شرکت کنن، بعضی هم ترجیشون اینه که همون موقعی که براش برنامه ریزی کرده بودن آزمون رو بدن. به هر حال همیشه درصدی از بچه ها هستن که با مشکلات فنی مواجه می شن، بنابرین از فبل بهش فکر کنید که اگر درمورد شما همچین چیزی پیش اومد، تصمیمتون چی خواهد بود. (متأسفانه این پایان مشکلات فنی اریک نبود – بعداً بیشتر توضیح می دم.)

برای کاربران Mac باید بگم : دستگاه اریک چیزی رو اجرا می کرد به نام Screen Shot. اونها ازش خواستن که اونو خاموش کنه ، اما این یه برنامه نبود ، فقط در پس زمینه فعال بود ، بنابراین ایشون نتونست از پنجره Force Quit (که اونها بهش گفتن از کجا بازش کنه) اون رو خاموش کنه. پس از حدود یک ساعت (تلاش برای) عیب یابی ، ایشون از مراقب ها خواست که کنترل وسیله ش رو  دوباره به خودش بدن، موفق شد که این روند نا خواسته رو در قسمت Activity Monitor  پیدا کنه و اون رو غیر فعال کنه. بعد از انجام این کار بالاخره تونست امتحانش رو شروع کنه. اگر در با مک کار می کنید ، بهتون توصیه می کنیم Activity Monitor  تون رو درست قبل از امتحان بررسی کنید و در صورت مشاهده این روند، خاموشش کنید. (و از اریک بخاطر اینکه موش آزمایشگاهی شما برای کشف این مسئله است ، تشکر کنید!)

بخش کوانت GMAT آنلاین چگونه بود؟

سرانجام: امتحان. در ابتدا چند دقیقه دستورالعمل بهتون داده می شه. شما باید حدود 7 صفحه رو کلیک کرده وبگذرونید ، اما احتمالاً چیزهایی که اونها می کن خودتون می دونین. شما همچنین باید درمورد این گفته که اونها در حالت معمول از شما می خوان که به صورت حضوری در مرکز آزمون باشید، گزینه ی I agree رو انتخاب کنید. این شامل این هم می شه که شما درمورد سوالات آزمونی که می بینید ، تقلب نخواهید کرد و یا به دیگران سوال ها رو نمی گید.

در این زمان ، همچنین می تونید پنجره نوار ابزار کوچکی رو ببینید که در بالای صفحه ظاهر می شه. این قسمت فیلم خودتون رو نشان می ده. (به نظر اریک این قسمت انقدر حواس پرت کن بود که اونو در قسمتی خارج از صفحه قرار داد. من نمی دانستم که می تونیم اونو جا به جا کنیم ، بنابراین برای من تمام مدت همونجا بود. نوار ابزار همچنین دارای یک نماد چت برای ارتباط برقرار کردن با مراقب و یک نماد وایت برد برای فعال کردن این ابزاره. اگر نمی خواید ویدیوی خودتون رو ببینید ، اون رو به سمت چپ بکشید تا فیلم شما خاموش باشه، با این حال هنوز هم می تونید به راحتی به این دو دکمه دسترسی پیدا کنید.

برای من تمرکز روی چند سوال اول بخش کوانت خیلی سخت بود. چندتا مسئله حواس منو پرت می کرد: یکی ویدیوی خودم، یکی دیگه اینکه کسی از طریق وب کم داشت منو تماشا می کرد و یکی هم اینکه اعصابم خورد شد که دقت نکرده بودم به اینکه می تونستم زودتر و موقعی که دستوالعمل ها داشتن نمایش داده می شدن، من می تونستم وایت برد رو فعال کنم. ولی من فقط چند ثانیه قبل از اینکه بخش اول شروع بشه وایت برد رو فعال کردم. بنابراین از من یاد بگیرید: به محض دیدن اون نوار ابزار ، وایت برد رو باز کنید. می تونید باهاش کمی بازی کنید و صفحه تون رو برای کوانت تنظیم کنید.

شما می تونید اندازه اون رو تغییر داده و در هرجای صفحه که می خواید اون رو حرکت بدید. اگر اون رو ببندید و دوباره باز کنید ، کار شما همچنان اونجا خواهد بود. (در واقع ، کار شما حتی وقتی از یه بخش به یه بخش دیگه می رید  سر جاش می مونه.) برای مشخص کردن اندازه و قرارگیری مناسب در صفحه ، یه کم باید روش کارکنید؛ قبل از امتحان تون یاد بگیرید که این کار چطور انجام می شه (دوباره ، از من یاد بگیرید، قبل از آزمون از این کار سر دربیارید). من یک ویدئو پخش می کنم تا بهتون نشون بدم که چه کاری انجام دادم و در مورد گزینه های مختلف بحث می کنم.

حالا که صحبت از تنظیم صفحه شد ، بذارید بگم که من یک نسخه از استراتژی مدیریت زمان برای پد زرد رنگ روبرای بخش کوانت بازسازی کردم. این کار شبیه همون روشیه که روی پد زرد واقعی انجام می شه ، با کمی تغییر. من یک ویدئو رو ضبط می کنم که دقیقاً نحوه تنظیم و استفاده از اون رو نشان می ده.

من حدود پنج تا هفت ساعت قبل از امتحانم با وایت بردمون تمرین کرده بودم و احساس کردم ... خب ، نسبت به وقتی یک ساعت از تمرین خودم گذشته بود، احساس راحتی خیلی بیشتری داشتم ، اما کاملا هم باهاش راحت نبودم. من دو سوال کوانت رو غلط جواب دادم که به نظرم اگر روی برگه ی چرک نویس واقعی انجامشون داده بودم، درست جواب می دادم، و جوابم به چند مورد سوال data sufficiency اونقدر کامل نبود که معمولا در شرایط نرمال هست؛ اصولاً فکر می کنم کمی زودتر از حالت معمولی تصمیمم رو گرفتم. بنابراین به همین دلیله که فکر می کنم نمره من ممکنه کمی پایین اومده باشه. (به هر حال من تقریباً سه دقیقه زودتر این بخش رو تموم کردم ، بنابراین می شده که کمی بیشتر روی یکی دو تا از اون سوال ها وقت بذارم.)

اما من همچنین فکر می کنم ، شاید با یک هفته زمان گذاشتن روی وفق دادن سبک کار خودم با وایت برد، می تونم همه کارها رو باهاش انجام بدم. جالبه - سال 1997 ، همه مون آه و افغان سر داده بودیم که باید به جای اینکه راه حل سوال رو بغل دستش بنویسیم، باید سوال روی یه صفحه نمایش باشه و ما جواب رو روی برگه بنویسیم. همه مون متقاعد شده بودیم که بیش از حد کند خواهیم شد و این هرگز عملی نمی شه ... تا اینکه به اندازه کافی تمرین کردیم و فهمیدیم که چطور می تونیم تنظیمات مناسب رو انجام بدیم.

و حالا دوباره به همون زمان برگشتیم: دوباره می تونیم راه حل رو بغل دست سوال بنویسیم. چندین بار ، من یهو به خودم اومدم و دیدم که دارم زیادی می نویسم— من عادت داشتم قبل از شروع کار بر روی سوال ، یک معادله  رو کامل رونویسی کنم ، ولی حالا می تونم وایت برد رو بلافاصله زیر معادله داده شده روی صفحه قرار بدم و کار رو از اونجا شروع کنم.

اریک قبل از آزمون با وایت برد تمرین نکرد و اون لحظه کار باهاش براش خیلی سخت بود، بنابراین تصمیم گرفت ببینه تا چه حد می تونه ریاضی رو ذهنی انجام بده. درسته : کل بخش کوانت رو بدون اینکه چیزی بنویسه انجام داد. (ایشون به من گفت که الان چند وقتیه که روی  تجسم ذهنی کار می کنه (مثل یه وایت برد ذهنی) ، بنابراین از اون استفاده کرد. من هیچ وقت نمی تونم این کار رو بکنم ؛ ده دقیقه نشده می زنم زیر گریه و آزمون رو رها می کنم. دم اریک گرم!)

کمک واقعی من در اینجا همون چیزیه که قبلاً گفتم: شما باید قبل از ورود به آزمون، با وایت برد آنلاین تمرین کنید.

قسمت وربال جی مت آنلاین چطور بود؟

من در بخش وربال قوی تر هستم و هیچ مشکلی باهاش ندارم. دیگه تا اینجای کار به نحوه ی عملکرد همه چیز عادت کرده بودم و توی بخش وربال هم به اندازه ی کوانت نوشتنی ندارم بنابرین استفاده از وایت برد راحت تر بود. من در واقع فهمیدم برای RC تایپ کردن یادداشت هام از دستی نوشتن اونها سریعتر انجام می شه ، ولی در عین حال سریع تایپ می کنم و دستخطم هم واقعا نامرتبه. من معمولاً وربال رو زود تموم می کنم و این بار هم همین کار رو کردم.

همچنین تنظیم یه شبکه کوچک برای اینکه حواسم به حذف پاسخ هام باشه، کار رو آسون می کرد. من ABCDE رو چهار بار به صورت عمودی نوشتم و 9 سوال در هر شبکه انجام دادم (من این رو هم در ویدیو نشون خواهم داد). وایت برد با رفتن از یه بخش به بخش بعد سر جاش می موند و جوابهای من به بخش کوانت هنوز روش بود. من وایت برد رو قبل از بخش وربال کاملا پاک کردم. من موقع انجام یه متن RC مجبور بودم کمی جای وایت برد رو تغییر بدم ، اما غیر از اون ، وایت برد برای وربال خوب بود.

مشکل اصلی که من داشتم این بود که بین کوانت و کلامی هیچ وقتِ استراحتی نبود. با گذشت زمان ، من گردن و شونه هام درد گرفت و فهمیدم دلیلش این بود که بیش از یک ساعت بود که بدون حرکت به صفحه لپ تاپ خیره شده بودم . مجبور شدم گردن و شونه هام رو ماساژ بدم و سرم رو چند بار بچرخونم.

من همچنین اشکالی رو تجربه کردم که در نسخه  ی خودمون از وایت برد آنلاین هم اونو دیده بودم: گاهی اوقات ، ابزار text box طوری تنظیم می شه که فقط یه کلمه در هر خط قرار می گیره و شما یه ستون بلند از متن رو دریافت می کنید. اگر این اتفاق افتاد، گزینه enter رو نزنید! بذارید text box باز بمونه و فقط اندازه اون رو تغییر بدید - اون رو به سمت راست بکشید. این وقتی از نسخه ی خودمون استفاده می کردم زیاد برای من اتفاق افتاد اما در نسخه ی واقعی فقط سه چهار بار اینطور شد. حالا نمی دونم من در آزمون اصلی خوش شانس بودم، یا اینکه ورژن ما به دلایلی ناپایدارتره.

قسمت Integrated Reasoning در جی مت آنلاین چطور بود؟

صفحه ای اومد که می گفت IR بخش بعدیه. همچنین گفته شد که می تونم 5 دقیقه بعد از خواندن دستورالعمل IR یک استراحت اختیاری داشته باشم. در پایین این صفحه می گفت برای شروع بخش IR بر روی Next کلیک کنید ، بنابراین من این کار رو نکردم ، چون می خواستم ابتدا استراحت رو انجام بدم ... اما مطمئن نبودم که باید چه کار کنم.

من روی دکمه چت کلیک کردم تا با مراقب تماس بگیرم. حدود 15 ثانیه صبر کردم تا کسی جواب بده – همون شخصی نبود که در ابتدا به من کمک کرده بود. من فقط برای گفتگو با این شخص دوم از چت استفاده کردم. پرسیدم آیا می تونم از پشت میزم بلند بشم تا استراحت کنم و ایشون به من اجازه داد. در حالی که من در حال گپ زدن با او بودم ، دیدم که صفحه تغییر و شروع به شمارش معکوس 1 دقیقه کرد.

من اون رو به طور کامل نخوندم چون جعبه چت باز بود و جلوش رو گرفته بود ، اما دیدم که می گه برای استراحت کلیک کنید. من فرض می کنم که ، اگر در اون یک دقیقه کلیک نمی کردم ، به صورت خودکار به بخش IR می رفت. بنابراین حالا می دونید: می تونید بر روی اولین صفحه IR کلیک کنید تا به صفحه بعدی برید و ازتون خواسته می شه که تا تأیید کنید که می خواید استراحت کنید. (استراحت کنید! قطعا بهش نیاز دارید.)

از پشت میز بلند شدم و وارد آشپزخونه‌ام شدم تا یه چیز بخورم. این تنها زمانی بود که متوجه شدم که برگزاری آزمون تو خونه چقدر خوبه. تا این لحظه ، فرقی با بودن در مرکز آزمون نداشت. من نمی دونستم تو صفحه نمایشم چی داره می گذره. من همچنین دو دقیقه رو به تکیه دادن به دیوار با توپ تنیس بین شونه هام و دیوار گذروندم تا سعی کنم آنها رو شل کنم. این در واقع باعث شد که من برای قسمت بعدی آزمون دیر برسم —حدود 30 ثانیه از بخش IR رو از دست دادم.

اریک در این مرحله مشکل خیلی بزرگتری داشت. وقتی از استراحت برگشت ، پیغام خطایی روی صفحه نمایشش بود. هنوز هم می تونست با مراقب ارتباط برقرار کنه ، اما خود آزمون فریز شده بود یا یه مشکی شبیه همین. ایشون بین 60 تا 90 دقیقه در حالی که اونها سعی می کردن این اشکال رو رفع کنن ، منتظر موند ولی اونها نتونستن آزمون رو دوباره شروع کنند.

اونها پیشنهاد کردن که بهش اجازه بدن زمان دیگه ای دوباره آزمون بده. ایشون پرسید که آیا قادر خواهد بود به عملکردش در کوانت و وربال رو ذخیره کنه و فقط IR رو انجام بده ولی اونها اطلاعی نداشتن. بنابراین از اونها خواست که عیب یابی رو انجام بدن چون می خواست آزمون رو تموم کنه ، اما بعد از این که مدت دیگه ای هم صبر کرد و اونها نتونستن مشکل رو حل کنن، در نهایت از آزمون خارج شد.

من وقتی متوجه بشم که آیا ایشون  مجبوره دوباره کل آزمون رو انجام بده یا اینکه که می تونه فقط بخش IR رو انجام بده، این پست رو به روز می کنم. و اگه این بدترین کابوس شما (مربوط به آزمون) باشه ، بله خب این اصلا خوب نیست. اما ، گرچه چنین اتفاقی نادره ، ولی بعضی اوقات اشکال در بخش های فنی در مرکز آزمون هم اتفاق می افته. این البته تسکینی برای اریک نیست - این یه تجربه خیلی ناامیدکننده بود براش اما تجربه شما احتمالاً بیشتر شبیه من باشه تا ایشون.

بعد از اون سعی کردیم حدس بزنیم که چرا ممکنه این اتفاق افتاده باشه. این ممکنه هیچ ارتباطی هم با این مساله که می خوام بگم نداشته باشه ، ولی اریک اخیراً سیستمش خود به خود شبکه ی وای فای رو تغییر می داد و وصل می شد به یه شبکه ی متفاوت  و ما نمی دونیم که آیا این می تونه اواسط آزمون اتفاق بیفته و باعث ایجاد یه خطای امنیتی بشه یا نه. ما فکر می کنیم احتمالاً اینطور نبوده. ایشون هنوز هم می تونست با مراقب ارتباط برقرار کنه و پشتیبانی فنی حداقل یک ساعت روی این مورد کار می کردن و چیزی در این مورد نگفتن. اما احتمالاً این مسائل چیزی نبود که به طور خاص بخوان بررسی کنن ، چون خیلی غیر عادیه.

برگردیم به بخش IR من: من از وایت برد برای سوالات multi-source reasoning و سوالات دوقسمتی استفاده کردم. نیازی نبود که توی جداول یا نمودارها چیزی بنویسم. (نمودارها در این نوع سوال IR مهم هستن به همین دلیل بود که من مجبور شدم وایت برد رو تا حد زیادی از صفحه نمایش بیرون بکشم تا کل سوال رو یکجا ببینم. نمی دونم اونها موقع انتخاب سؤال هایی از این دست، این رو در نظر گرفتن یا نه.

درباره وایت برد آنلاین GMAT

در ابتدا ، من می تونم تأیید کنم که وایت برد ما دقیقاً مثل نسخه ی واقعیه. از همکارانم برایان کندی ، سام کراس و ایرمان احمتوویچ واقعا ممنونم که فقط در 48 ساعت (!) یک ورژن شبیه ابزار وایت برد GMAT آنلاین ساختن تا من بتونم قبل از آزمون تمرین کنم، و همینطور شما. حساب رایگان خود رو ایجاد کنید و تمرین رو شروع کنید. بعد از ورود به اکانت تون در سایت ما ، می تونید مستقیم به صفحه آزمون CAT برید و وایت برد آنلاین رو بارگیری کنید.

در طول آزمون واقعی ، من فقط متوجه دو تفاوت شدم. یکی اینکه ، ما عمداً دکمه 'بستن وایت برد' رو که در وایت برد واقعی هست ، شبیه سازی نکردیم ، چون نسخه ی ما در یک صفحه مرورگر قرار داره و هر زمان که بخواید می تونید اون رو ببندید.

دوم ، این ابزار یه جاهایی باگ داره. من با وایت برد خودمون کمتر این باگها رو تجربه کردم تا با نسخه ی اصلی- بنابرین این تفاوت خوبیه. ولی به هر حال من این باگ ها رو توی نسخه اصلی هم دیدم و راههایی هم پیدا کردم که بشه اونها رو به حداقل رسوند. در دو روز آینده یک ویدئو ضبط می کنم و نشون می دم که این باگ ها  چی هستن و چطور می شه ازشون جلوگیری کرد. من فقط چهار روز قبل از امتحان تمرین کردم - و در واقع ، یک روز رو اصلاً تمرین نکردم. من همیشه یک روز قبل از آزمون رسمی هیچ کاری انجام نمی دهم و تصمیم گرفتم که این بار هم به این سیاست پایبند باشم.

البته با گرفتن این تصمیم مضطرب شده بودم. و حتی با وجود اینکه فکر می کنم احتمالاً باید یک هفته تمرین خوب داشته باشم تا واقعاً احساس خوبی از آزمون داشته باشم ، اما معتقدم که در آخر تصمیم درست رو گرفتم که روز قبل از آزمون کاری انجام ندم. تنها چیزی که تغییر می دم اینه که به خودم فرصت بیشتری برای تمرین قبل از امتحان بدم (در حالی که باز هم یک روز قبل از آزمون رو خالی می گذارم).

اگر به زودی آمادگی شرکت در GMAT رو دارید ، توصیه می کنم حداقل دو هفته تمرین روزانه رو از امروز شروع کنید و تمام کارهاتون رو در وایت برد انجام بدید. در این مدت دو آزمون آزمایشی هم انجام بدید.

اگر سریعتر آماده باشید که خیلی هم عالیه! اما این حداقل زمان رو به خودتون بدید. باید در مورد بهترین راه های تنظیم وایت برد آنلاین ، زمانبندی مناسب برای هر بخش و غیره ، تمام تلاش خودتون رو  بکنید. من و همکارانم در روزهای آینده در مورد بهترین شیوه های استفاده از وایت برد آنلاین به توافق می رسیم.

اگر از برنامه جلو هستید اما فکر می کنید امکان داره بخواید در جی مت آنلاین شرکت کنید، این هفته وایت برد آنلاین رو در مطالعات تون وارد کنید. برای شروع ، من فکر می کنم خوبه که 20 تا 30 دقیقه در روز باهاش کار کنید (یعنی لازم نیست همه کارهای خود رو در وایت برد انجام بدید) ، اما با نزدیک تر شدن به امتحان ، این نسبت رو بیشتر کنید. مجموعه سوالات رو در وایت برد آنلاین انجام بدید و آزمون های آزمایشی تون رو به همون روش قبل انجام بدید.

در هر صورت ، انتظار داشته باشید که در ابتدا خیلی اذیتتون کنه. من دریکی دو ساعت اول استفاده از ابزار ، کم مونده بود که  کنار بذارمش . اما تمرین واقعا تفاوت بزرگی ایجاد می کنه. من ادامه دادم و فهمیدم که به چه چیزهایی نیاز داشتم و حالا احساس خیلی بهتری دارم (البته هنوز حسم عالی نیست ، هنوز به تمرین بیشتری احتیاج دارم!).

من ، تقریباً اواسط امتحان، فهمیدم که احتمالاً یکی از دلایل اصلی GMAC رو برای  تصمیم به استفاده از این وایت برد در مقایسه با اسفاده از برگه چرک نویس نادیده گرفتم. این یک دلیل امنیتی داره ، اما با چیزی که قبلاً فکر می کردم متفاوته.

من 99٪ از زمان آزمونم رو مستقیماً به صفحه نگاه می کردم ، چون هر چی که لازم داشتم اونجا بود – سوال و محل نوشتن چرک نویس. تنها زمانی که بیش از یک ثانیه جای دیگه رو نگاه کردم ، زمانی بود که گردنم رو می چرخوندم یا شونه هام رو ماساژ می دادم. نرم افزار هوش مصنوعی AI که هنگام آزمون، افراد رو زیر نظر می گیره ، اگه کسی به مدت طولانی برای تقلب کردن به اطراف یا به پایین نگاه کنه، به راحتی می تونه مچش رو بگیره.

در حالی که داشتن چنین محدودیت زمانی برای یادگیری نحوه استفاده از این وایت برد خیلی آزار دهنده ست، اما از طرف دیگه من خوشحالم از اینکه این نوع آزمون تا این حد امنیت بالایی داره. در کل این مسئله خیلی دو دلم. دلم میخواد فقط خودکاری رو بردارم و بنویسم. امااز این هم متنفرم که ببینم یه نفرالان در این آزمون  شرکت کنه و در حالی که دو سال در تلاشه تا بتونه از نمره ش استفاده کنه، ببینه که مدارس، ارزش نمره ش رو کمتر می دونن به این دلیل که در این آزمون نقص های امنیتی وجود داشته. با توجه به این که این تنظیمات همیشه نگاه شما رو روی صفحه نمایش نگه می داره ، فکر می کنم احتمال اتفاق افتادن این سناریو برای جی مت بسیار کمتره.

قبلاً برای امتحان حضوری ثبت نام کردم اما کنسل شد.

اگر در حال حاضر برای آزمون حضوری ثبت نام کردید، نمی تونید اون ثبت نام رو مستقیماً به آزمون آنلاین تبدیل کنید ، اما می تونید آزمون حضوری تون رو (با بازپرداخت کامل) لغو کنید و بعد به طور جداگانه در جی مت آنلاین ثبت نام کنید.

آیا خود تست تغییر میکنه؟

GMAT آنلاین عمدتا یکسانه، اما بخش AWA (essay) کوتاه تر شده. سه بخش دیگر: Quant ، Verbal و Integrated Reasoning به هیچ وجه تغییر نکرده و نمره دهی هم یکسانه (البته مطمئناً نمره essay نمی گیرید).

همه از حالت دوم از سه حالتی که برای آزمون هست استفاده می کنن: با Quant شروع می کنید ، بعد مستقیماً به verbal می رید. بعد ، 5 دقیقه استراحت خواهید داشت و با integrated reasoning آزمون رو تموم می کنید. کل زمان آزمون حدود 2 ساعت و 45 دقیقه خواهد بود که شامل تایم استراحت هم می شه. GMAC همچنین گفته که در ابتدا حدود 10 تا 15 دقیقه برای زمان ورود به سیستم و تست امنیتی پیش بینی می شه ، بنابراین برای یک آزمایش 3 ساعته برنامه ریزی کنید.

نکته ی دیگه ای در ارتباط با تکتولوژی هست که لازمه بدونم؟

به جز تایم استراحت ، باید تمام وقت امتحان رو در دید وب کم باشید. اگر میدان دید رو ترک کنید ، آزمون شما متوقف  و نمره تون لغو می شه.

اگر در طول امتحان یک مسئله فنی پیش بیاد ، همونطور که برای اریک پیش اومد، می تونید در هر زمان با مراقب تون صحبت یا چت کنید. GMAC گفته که سیستم انعطاف پذیره. اگر مثلا برای مدت کوتاهی ارتباتطتون قطع بشه یا سیستم تون هنگ بکنه، امتحان شما می تونه از جایی که قطع شده ادامه پیدا کنه. اگر ادامه امکان پذیر نباشه (به عنوان مثال ، ارتباط شما مدت زمان طولانی قطع بشه) ، تیم امنیتی GMAC ، فیلم ضبط شده رو بررسی می کنن. به فرض تأیید مسئله فنی ، آزمون دهنده مجاز خواهد بود دوباره در آزمون شرکت کنه. (در این حالت ، باید مجدداً از اول شروع کنید - این فرقی با شرایطی نمی کنه که در مرکز آزمون برق بره و مجبور بشید یه روز دیگه برگردید و دوباره آزمون بدید.)

مسئله اریک به طور قطع تأیید شده ست. حالا سوال اینجاست که آیا ایشون می تونه امتحان فعلی خودش رو به پایان برسونه یا اینکه باید مجدد شروع کنه. (و ما وقتی که مطلع بشیم به شما هم اطلاع خواهیم داد.)

آیا قراره یه تحقیق در یه مدرسه ی تجارت در نزدیکی شما انجام بشه؟

تصویر کلی: GMAC کاملاً به طور واضحی  این رو یک اقدام موقت می دونه. به نظر می رسه برخی از محدودیت ها برای تشویق بیشتر مردم به صبر کردن تا زمانیه که دوباره بتونن در یک مرکز آزمون در جی مت شرکت کنن.

انتظار دارید شرکتی که درآمد زیادی رو برای این بیماری از دست می ده ، بخواد که همه بلافاصله شروع به استفاده از خدمات اونها و پرداخت پول  کنن، درسته؟ اما به نظر نمیاد این واقعاً روشی باشه که GMAC بخواد به کار ببره. در هر صورت ، به نظر می رسه اونها میخوان فقط کسانی که واقعا مجبور هستن جی مت بِدن، در آزمون شرکت کنن. من به این که اونها حاضر نیستن امنیت آزمون رو سست کنن احترام می ذارم ، حتی اگه برای استفاده از وایت برد آنلاین بدجوری استرس داشته باشم.

بنابراین ما می تونیم براتون در نقش موش آزمایشگاهی ظاهر بشیم. ما در روزهای آینده، با بررسی بیشتر تجربه ی شرکت خودمون و همکارانمون در آزمون، اطلاعات بیشتری رو در اختیارتون خواهیم گذاشت.

و یک بار دیگه می گم: اگر فکر می کنید در GMAT آنلاین شرکت خواهید کرد ، هر روز کمی با ابزار وایت برد تمرین کنید (یادآوری: برای کار با برنامه، اول وارد برنامه ی اطلس تون بشید). امروز روز اول تمرین تون رو شروع کنید.

موفق باشید و مطالعه خوبی داشته باشید!

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

GMAT یا GRE؟

GMAT یا GRE؟

خیلی از کسانی که هدفشون ورود به MBA هست مردد هستن که آزمون GRE رو انجام بدن یا GMAT ؟اساسا آزمون GMAT همواره معیار تعیین سطح استعداد تحصیلی در Business Schools بوده اما مدتی میشه که آزمون GRE البته بعد از تغییراتی که در سال 2011 انجام داد، تونست رقیب خوب ...

بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

آیا دقت کرده اید که تحلیل یک گزاره در واقع سخت تر از دو گزاره است. زیرا گزاره دیگر اغلب یک نکته، یک راهنمایی یا پاره ای از اطلاعات را به همراه دارد که می توان برای تشخیص حقه یا تله سوال از آن استفاده کرد. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

همانطور که میدونید آزمونGMAT آزمونی بین المللی است جهت ادامه تحصیل درزمینه های تجارت، بازرگانی ومدیریت. مدت زمان GMAT سه ساعت ونیم می باشد، ولی بطورکلی با احتساب زمان استراحت بین آزمون، حدود 4 ساعت به طول می انجامد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter