دلایل انتخاب آزمون PTE در مقابل سایر آزمون های بین المللی زبان انگلیسی

دلایل انتخاب آزمون PTE در مقابل سایر آزمون های بین المللی زبان انگلیسی

PTE آکادمیک یک آزمون زبان انگلیسی کامپیوتر محور بین المللی میباشد که تواناییهای زبانی داوطلبان را برای کمک به موسسات آموزشی و سازمانهای حرفهای و دولتی که به استانداردی از تسلط بر زبان انگلیسی آکادمیک با هدف پذیرش نیاز دارند، میسنجد برای شرکت تو آزمون PTE آکادمیک، شما باید در یه مرکز مشخص آزمون Pearson حضور پیدا کنید. برای بخش شنیداری، خواندن و جواب دادن به سوالت، از یه کامپیوتر و هدست استفاده خواهید کرد. در جلسه ی سه ساعته ی امتحان، سه بخش اصلی تو امتحان وجود دارد: اسپیکینگ و رایتینگ (همراه با هم)، لیسنینگ و ریدینگ. یک استراحت 10دقیقهای هم بین بخشهای ریدینگ و لیسنینگ درنظر گرفته شده است.در جلسهی امتحان، داوطلب با بیست فُرمت سوال مختلف مواجه میشود که از سوالی چند گزینهای تا نوشتن Essay و تحلیل اطلاعات رو شامل میشود.PTE آکادمیک، انگلیسی آکادمیک و زندگی حقیقی رو ارزیابی میکند، پس شما بخشهایی از سخنرانیها رو خواهید شنید و با نمودارها و چارتها روبرو میشوید. شما لهجه های گوناگونی رو توی امتحان میشنوید، از اسپیکرهای بریتانیایی و آمریکایی تا اسپیکرهای غیربومی، پس در معرض لهجه هایی قرار میگیرین که تو زندگی روزمرهتون با اون مواجه خواهید شد. دلایل اصلی که دانشجوها، PTEآکادمیک رو به امتحانهای ESLدیگه ترجیح میدن، ازاین قراره:

  • اعلام نتایج سریع- نمرات در عرض 24 ساعت تا 5 روز کاری منتشر میشود.
  • ثبت نام آسان- ثبت نام برای امتحان راحت و به صورت آنلاین میباشد.
  • آزمون جامع- PTE آکادمیک بهترین و کارامدترین آزمون بین تمام امتحانهای ESL به حساب میاد.
  • فقدان گرایشهای شخصی- آنلاین و کامپیوتر محور بودن این آزمون به معنی فقدان گرایشهای شخصی توی بخشهای اسپیکینگ و رایتینگه.
  • مقیاس نمرهای دقیق- برخلاف امتحانهای دیگر، 10تا 90نمره بهمعنی یکپارچه تر و دقیقتر بودن میباشد.

ارزیابی همون قضاوت نیست. ما بر این باوریم PTE آکادمیک عینی ترین آزمون زبان انگلیسی آکادمیک در جهان هست. مهم نیست داوطلب از کجا میاد یا چهجوری به نظر میرسه، الگوریتمهای کامپیوتری PTE آکادمیک از AI فقط برای ارزیابی مهارتهای انگلیسی استفاده میکنن. پس باید مطمئن باشین که با داوطلبان آزمون آکادمیک PTE با عدالت کامل رفتار میشه و داوطلبی بهخاطر نمرات امتحانی غیرقابلاعتماد، فرصت تحصیل رو از دست نمیدهد.

چه کسانی PTEآکادمیک رو قبول میکنند؟

نتایج PTE آکادمیک رو هزاران دانشگاه در سرتاسر جهان میپذیرن، از جمله موسساتآکادمیک همچنینPTE .Yale وINSEAD ،Harvard Business School معتبری مثلبا هدف دادن ویزا توسط دولتهای استرالیا و نیوزلند نیز پذیرفته میشه.

فُرمت امتحان


نمرات کلی

نمرهی کل بر اساس عملکرد تو تمام آیتمهای امتحانی داده میشه. تو هر امتحان، هر داوطلب بین 70تا 91آیتم رو جواب میدهد و 20نوع سوال متفاوت در امتحان وجود دارد. برای هر آیتم، نمرهی دادهشده به نمرهی کل کمک میکنه. گسترهی نمره بین 10-90 نمره میباشد.

نمرات مهارتهای ارتباطی

مهارتهای ارتباطی که تو امتحان مورد ارزیابی قرار میگیره، لیسنینگ، ریدینگ، اسپیکینگ و رایتینگ میباشد. آیتمهایی که این مهارتهای ارتباطی رو ارزیابی میکنند، مهارتهای فردی خاص نیز مورد ارزیابی قرار میگیرند. برای سوالی مهارتهای ترکیبی (مثل سوالیی که ریدینگ و اسپیکینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ، ریدینگ و رایتینگ، لیسنینگ و رایتینگ یا لیسنینگ و ریدینگ رو مورد ارزیابی قرار میدهند)، نمره های این آیتم ها همچنین به نمرهی مهارتهای ارتباطی کمک میکند. گسترهی نمره برای هر مهارت بین 10-90نمرهمیباشد.

مهارتهای عملی

مهارتهای عملی برای سنجش عملکردداوطلب در مهارتهای مهم و سازندهای مثل اسپیکینگ و رایتینگ استفاده میشه. مهارتهای عملیای که مورد ارزیابی قرار میگیره، گرامر، روانی گفتار، Spellingو Vocabularyو رایتینگ میباشد. نمرات مهارتهای عملی بر اساس عملکرد در همان آیتمهایی بدست میاید که این مهارتها رو به شکل خاصی ارزیابی میکنند. گسترهی نمره برای هر مهارت بین 10-90 نمرهاس.

چگونه موسسات میتونن از نمرات PTE آکادمیک استفاده کنند؟

نتیجه ی نمرات، نمرهی کل رو نشون میدهد، نمرهای برای هر مهارت ارتباطی و نمرهای برای هر یک از مهارتهای عملی. نمره ی کل، توانایی داوطلب رو برای استفاده از زبان انگلیسی تو محیط های آکادمیک مورد ارزیابی کلی قرار میده. گسترهی نمره بین 10تا 90نمرهاس. نمرات مهارتهای ارتباطی، اطلاعات مجزایی دربارهی مهارتهای لیسنینگ، ریدینگ، اسپیکینگ و رایتینگ یک داوطلب ارائه میدهند. این مهارتها هم بین 10تا 90نمره نمره گذاری میشه. تو چند برنامه ی دانشگاهی، نمرات مهارتهای ارتباطی ممکن است اطلاعات مفید و اضافی برای گرفتن تصمیماتی دربارهی پذیرش داوطلب فراهم کند.

برای مثال، موسسات ممکن است :

شرایط پذیرششون رو فقط بر اساس حداقل نمره ی کل تعیین کنند، بدون در نظر گرفتن نمرات مهارتهای ارتباطی در تصمیماتشان برای پذیرش. شرایط پذیرششون را بر اساس حداقل نمرهی کل به همراه حداقل نمره ی بالاتر توی یکی از نمرات مهارتهای ارتباطی تعیین کنن، چون این مهارت برای اون برنامهای که داوطلب میخواد واردش بشه، خیلی مهمه.شرایط پذیرششون رو بر اساس حداقل نمرهی کل به همراه حداقل نمرهی پایین تر تویکی از نمرات مهارتهای ارتباطی تعیین کنن، چون این مهارت برای برنامهای که داوطلب میخواد واردش بشه، از اهمیت کمتری برخورداره.ترکیبهای دیگه ی نمره ی کل و یک یا چند مهارت ارتباطی رو هم میشه در نظر گرفت.

PTE وZTC

ما نه فقط برای شما آزمون مورد نیازتون رو فراهم میکنیم، بلکه منابعی در اختیارتون قرار میدیم که احتمال موفقیت تون رو افزایش میده. مسیر آمادگی ما رو برای یادگیری مرحله به مرحلهی امتحان بررسی کنین.

برای داوطلبای ،PTEما برنامه ی آموزشی Pre-PTEو پیشرفتهی PTEرو توی وبسایتZTC Interactiveطراحی کردیم تا به تمرین بپردازن.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTEیکی از آزمون های زبان در دنیا می باشد که مثل IELTS و TOEFL دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول می باشد. ...

بیشتر بخوانید
آزمون PTE  یکی از معتبرترین آزمون های زبان برای دریافت ویزای استرالیا است.

آزمون PTE یکی از معتبرترین آزمون های زبان برای دریافت ویزای استرالیا است.

در سال‌های اخیر، تعداد افرادی که برای گذراندن امتحان PTE آکادمیک ثبت‌نام کرده‌اند، 50% افزایش داشته است. ...

بیشتر بخوانید
محاسبه ی نمره در آزمون PTE به چه صورت است

محاسبه ی نمره در آزمون PTE به چه صورت است

تمام آیتم‌های آزمون PTE آکادمیک با استفاده از سیستم نمره‌دهی خودکار و توسط کامپیوتر تصحیح می‌شوند. برای برخی آیتم‌ها، نمره فقط بر اساس صحت و درستی جواب داده میشود، در حالیکه در برخی آیتم‌های دیگه بر اساس درست بودن جواب، فرم یا نحوه ی پاسخگویی و کیفیت پاسخ ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter