نوشتن Essay در رایتینگ آزمون PTE

نوشتن Essay در رایتینگ آزمون PTE

نوشتن Essay یه نوع سوال رایتینگ جواب طولانیه که توانایی شما رو برای نوشتن یه Essay ترغیب‌کننده یا مستدل درباره‌ی یه عنوان خاص و همچنین مهارت‌های رایتینگ‌تون رو می‌سنجه.

نمره‌دهی در آزمون PTE

نمره‌ی شما درباره‌ی نوشتن Essay، بر اساس هفت عامل شکل می‌گیره:

 محتوی: آیا پاسخ شما عنوان رو پوشش داده یا نه؟

محتوی این‌گونه نمره‌گذاری میشه که آیا تمام بخش‌های عنوان تو پاسخ شما پوشش داده شده یا نه. به مناسب بودن جزئیات، مثال‌ها و توضیحات استفاده شده برای پشتیبانی از نقطه‌نظر و دیدگاه‌هاتون هم نمره داده میشه. اگه Essay شما عنوان رو پوشش نده، شما هیچ نمره‌ای برای Essayتون تو هیچ‌کدوم از این هفت عامل نمی‌گیرین. نمره‌ی Essay شما صفر میشه. بهترین پاسخ‌ها عنوان رو پوشش میدن، دارای اطلاعات منطقی و خاصین و به تمام سوالای پرسیده شده، جواب میدن. اون‌ها از هر بحثی با جزئیات، مثال‌ها و توضیحات حمایت می‌کنن.

 توسعه و بسط ایده، ساختار و انسجام: آیا پاسخ شما توسعه و بسط خوبی از ایده‌ها و ساختارهای منطقی رو نشون میده؟

توسعه و بسط ایده، ساختار و انسجام بر اساس سازماندهی پاسخ‌تون نمره‌گذاری میشه. یه پاسخ دارای ساختار درست، از الگویی با سازماندهی منطقی استفاده میکنه، ایده‌ها رو به هم مرتبط میکنه و ارتباطات بین ایده‌ها رو توضیح میده. بهترین پاسخ‌ها دارای چند پاراگراف هستن، مقدمه، بخش اصلی و نتیجه‌گیری شفاف و مشخصی دارن که با عنوان اون Essay مرتبط میشه. تو پاراگراف‌ها، ایده‌ها به‌وضوح بیان میشن و با جزئیات، مثال‌ها و توضیحاتی حمایت میشن. انتقال بین پاراگراف‌ها هم راحته.

 شکل: آیا پاسخ شما بین 200 تا 300 کلمه‌اس یا نه؟ 

شکل با شمارش تعداد کلمات پاسخ‌تون نمره‌گذاری میشه. اگه Essayتون بین 200 تا 300 کلمه باشه، شما نمره‌ی کاملی رو دریافت می‌کنین. نوشتن کمتر از 200 کلمه یا بیش از 300 کلمه، نمره‌ی شما رو پایین میاره. اگه Essay شما دارای کمتر از 120 کلمه یا بیش از 380 کلمه باشه، شما هیچ نمره‌ای برای Essayتون تو هر کدوم از این هفت عامل نمی‌گیرین. نمره‌ی Essay شما صفر میشه.

 گستره‌ی زبان‌شناختی عمومی: آیا پاسخ شما از زبانی استفاده می‌کنه که ایده‌هاتون رو دقیق منتقل می‌کنه؟

گستره‌ی زبان‌شناختی عمومی این‌گونه نمره‌گذاری میشه که آیا زبان استفاده شده تو پاسخ‌تون، به‌درستی ایده‌هاتون رو منتقل میکنه یا نه. این شامل توانایی شما برای فراهم کردن توصیفات واضح و شفاف، تغییر تاکیدها، حذف ابهام‌ها، بیان نکات ظریف معنایی و استفاده از ویژگی‌های سبکی برای انتقال معناست. به‌جای استفاده‌ی پیوسته از ساختارهای جمله‌ای و Vocabulary ساده، اگه از ساختارهای جمله‌ای و Vocabulary پیچیده به‌درستی استفاده کنین، احتمال بیشتری هست که نمره‌ی کامل رو دریافت کنین. این به اون دلیله که ایده‌های پیچیده غالباً با کلمات و جملات پیچیده بیان میشه. بهترین پاسخ‌ها از زبانی استفاده میکنه که ایده‌های اصلی رو برجسته و خلاقانه دیدگاه‌ها و ارتباطات واضح رو بیان کنه.

استفاده از گرامر: آیا پاسخ شما، استفاده‌ی درست از گرامر و کنترل پیوسته‌ی انگلیسی نوشتاری استاندارد رو نشون میده؟

استفاده از گرامر با بررسی ساختار جمله، نقطه‌گذاری و استفاده‌ی درست از حروف بزرگ نمره‌گذاری میشه. بهترین پاسخ‌ها دارای درصد بالایی از جملات پیچیده و صحیح گرامریه که به‌وضوح معنای مورد نظر رو منتقل میکنه.

 گستره‌ی Vocabulary: آیا پاسخ شما تسلط بر Vocabulary وسیع و گسترده‌تون رو نشون میده یا نه؟ 

گستره‌ی Vocabulary بر اساس تنوع کلمات تو پاسخ‌تون و مناسب بودن اون‌ها توی یه محیط آکادمیک نمره‌گزاری میشه. مترادف‌ها، عبارت‌های Idiomatic و واژه‌های آکادمیک هم در صورت نیاز، ارزیابی میشن. بهترین پاسخ‌ها از واژه‌های آکادمیک دقیق استفاده میکنن و با استفاده از مترادف‌ها و Idioms در جای مناسب خود، از تکرار اجتناب می‌کنن.

 اسپلینگ: آیا پاسخ شما، نشون‌دهنده‌ی استفاده‌ی درست و پایدار از یه قانون اسپلینگ واحده؟

نمره‌دهی نسبی برای نوشتن Essay هم به کار میره. هیچ نمره‌ای برای پاسخ ندادن یا یه پاسخ بی‌ربط دادن داده نمیشه.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTEیکی از آزمون های زبان در دنیا می باشد که مثل IELTS و TOEFL دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول می باشد. ...

بیشتر بخوانید
به نمره ی 7 در رایتینگ فکر کنید!

به نمره ی 7 در رایتینگ فکر کنید!

نمونه زیراگر چه سعی بر آن بود که به سادگی هر چه تمام تر نوشته شود، به نظر به نمره 7 آیلتس دست پیدا میکند ...

بیشتر بخوانید
پیشنهاد هایی برای رایتینگ از طرف مرکز برگزارکننده رسمی آیلتس

پیشنهاد هایی برای رایتینگ از طرف مرکز برگزارکننده رسمی آیلتس

برای موفقیت در آزمون آیلتس و بخش رایتینگ آیلتس این موارد را در نظر بگیرید، مواردی که سنترهای برگزار کننده ی آزمون به شما پیشنهاد داه اند ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter