فرمت آزمون PTE

فرمت آزمون PTE

بخش 1: اسپیکینگ و رایتینگ (93-77 دقیقه)

در بخش 1، مهارت‌های رایتینگ و اسپیکینگ شما ارزیابی می‌شوند. زمان در نظر گرفته شده برای این بخش 93-77 دقیقه است.

برای ارزیابی اسپیکینگ، مهارت‌های شما در صحبت کردن به زبان انگلیسی در یک محیط آکادمیک مورد سنجش قرار می‌گیرد.

در بخش رایتینگ شما باید پاسختان را با استفاده از زبان انگلیسی آکادمیک و با به کارگیری قوانین گرامر صحیح و املای درست بنویسید. برای یادگیری تکنیک های اسپیکینگ آزمون PTE می‌توانید در کلاس های PTE آموزشگاه زنگنه شرکت کنید.

بخش 2: ریدینگ (40-32 دقیقه)

در بخش 2، مهارت‌های ریدینگ شما ارزیابی می‌شوند. بسته به ترکیب آیتم‌ها در یک آزمون مشخص، این بخش که دارای زمان مشخصی می‌باشد، شامل 15 تا 20 آیتم مهارتی مستقل و ترکیبی می‌شود. برای یادگیری تکنیک های ریدینگ آزمون PTE می‌توانید در کلاس های PTE آموزشگاه زنگنه شرکت کنید. اشکال گوناگون سوال‌های این بخش: سوال‌های چند گزینه‌ای، مرتب کردن پاراگراف و پرکردن جاهای خالی، برای سنجش توانایی‌های شما در خواندن، نوشتن و گوش کردن به اطلاعات ارائه شده به زبان انگلیسی طراحی شده‌اند. PTE آکادمیک یک آزمون مهارت ترکیبی می‌باشد. بنابراین بخشی از نمره ی رایتینگ شما مربوط به یکی از آیتم‌های بخش ریدینگ  می‌باشد. نحوه ی پاسخ به سوال‌های این بخش و تکنیک‌های کسب نمره ی 65+ و 79+ در کلاس های PTE آموزشگاه زنگنه به تفضیل بررسی می‌شوند.

بخش 3: لیسنینگ (57-45 دقیقه)

بخش 3 شامل سوالایی می‌شود که بر اساس فایل‌های صوتی یا تصویری شکل گرفته و به شکل خودکار پخش می‌شوند. شما باید به هر فایل صوتی یا تصویری فقط یکبار با دقت گوش کنین و اجازه دارید یادداشت‌برداری کنید. برای یادگیری تکنیک های لیسنینگ آزمون PTE می‌توانید در کلاس های PTE آموزشگاه زنگنه شرکت کنید.

برای هر سوال، شما می‌توانید صدا را تنظیم کنید. در زمانی که فایل صوتی پخش می‌شود ، برای افزایش صدا، control bar را به سمت راست و برای کاهش صدا، به سمت چپ بکشید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTEیکی از آزمون های زبان در دنیا می باشد که مثل IELTS و TOEFL دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول می باشد. ...

بیشتر بخوانید
آزمون PTE  یکی از معتبرترین آزمون های زبان برای دریافت ویزای استرالیا است.

آزمون PTE یکی از معتبرترین آزمون های زبان برای دریافت ویزای استرالیا است.

در سال‌های اخیر، تعداد افرادی که برای گذراندن امتحان PTE آکادمیک ثبت‌نام کرده‌اند، 50% افزایش داشته است. ...

بیشتر بخوانید
محاسبه ی نمره در آزمون PTE به چه صورت است

محاسبه ی نمره در آزمون PTE به چه صورت است

تمام آیتم‌های آزمون PTE آکادمیک با استفاده از سیستم نمره‌دهی خودکار و توسط کامپیوتر تصحیح می‌شوند. برای برخی آیتم‌ها، نمره فقط بر اساس صحت و درستی جواب داده میشود، در حالیکه در برخی آیتم‌های دیگه بر اساس درست بودن جواب، فرم یا نحوه ی پاسخگویی و کیفیت پاسخ ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter