آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE یکی از آزمون های زبان در دنیا می باشد که مثل IELTS و TOEFL دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول می باشد. این آزمون را سازمان PEARSON که ناشر انتشارات Longman می باشد برگذار کرده و علاقه مندانی که به دنبال تحصیل در کشور های مختلف و یا مهاجرت به کشور استرالیا می باشند می توانند از این آزمون استفاده کنند. این آزمون همانند تافل با استفاده از کامپیوتر و اینترنت انجام می شود و چهار مهارت اصلی  زبان از جمله Speaking ,Reading ,Listening و Writing ارزیابی شده و نمره آن از 90 محاسبه می شود. در این آزمون علاوه بر چهار مهارت اصلی به مهارت های دیگر نیز نمره داده می شود از جمله :‌

grammar, oral fluency, pronunciation, spelling ,vocabulary, written discourse

البته باید بدانید که برای ادامه تحصیل تمامی دانشگاه های دنیا این مدرک را مثل تافل و آیلتس قبول ندارند و حتی بعضی از دانشگاه ها در دنیا ممکن است برای بعضی از رشته ها و یا مقاطع تحصیلی خاص این مدرک را قبول کنند. یکی از دلایل محبوبیت این آزمون در بین زبان آموزان این است که این آزمون ساده تر از آزمون آیلتس و تافل می باشد و طبق آخرین اخبار، اداره مهاجرت کانادا IRCC برای مهاجرت کاری آزمون پی تی ای را قبول دارد.

 چنانچه شما تمایل دارید که به استرالیا مهاجرت کنید و نیازمند کسب نمره 7 در هر چهار مهارت می باشید می توانید به جای آیلتس در آزمون PTE شرکت کنید. پیرسون (Pearson)، مجری و برگزارکننده ی آزمون PTE اعلام کرده است که سطح نمره دهی آزمون و تطبیق نمراتش با آیلتس را تغییر داده است و این تغییرات را به سازمان مهاجرت کشور های انگلیس، نیوزیلند و استرالیا نیز اعلام کرده است. طبق این تغییرات برای کسانی که نمره هایی برابر 6.5 آیلتس و کمتر می خواهند، اوضاع بهتر شده است و برای افرادی که نمره های 7 و 8 آیلتس برای استفاده امتیازهای مهاجرتی را میخواستند، شرایط سخت تر شده است، زیرا:

  • در گذشته برای اخد 10 امتیاز مهاجرتی باید نمره 65 پی تی ای که برابر با 7 آیلتس بود را اخذ می کردند، اما در حال حاضر لازم است نمره ی 66 را کسب نمایند.
  • در گذشته برای اخد  20 امتیاز مهاجرتی نمره 79 پی تی ای که برابر با 8 آیلتس بود را برای کسب می کردند، اما در حال حاضر نمره ی 84 لازم است.

اهمیت این قضیه بیشتر در مهارت Writing میاشد چون با توجه به داوطلبان زیادی که در آزمون آیلتس شرکت کرده اند کسب نمره 7 در مهارت رایتینگ آیلتس به شدت سخت بوده و معمولا افراد مجبور به شرکت در آزمون آیلتس به دفعات می باشند. این آزمون در هر هفته برگزار می شود ولی در کشور ما هیچ مرکزیاین آزمون را برگزار نکرده و شما برای شرکت در این آزمون می بایست به کشورها همسایه از جمله ترکیه، دبی  سفر کرده و در آزمون شرکت نمایید. از لحاظ هزینه ای ثبت نام آزمون در کشور ترکیه ارزان تر از دبی می باشد.

فرمت آزمون PTE

فرمت کلی آزمون PTE به شکل زیر است:

بخش اول Speaking & Writing آزمون پی تی ای

 77 تا 93 دقیقه زمان برای این قسمت لازم است و شامل موارد زیر است:

  • معرفی شخصی
  • خواندن بلند Read Aloud
  • تکرار جمله 
  • توصیف تصویر
  • تکرار یک lecture
  • جواب به سوالات کوتاه
  • خلاصه کردن متن ( یک جمله )
  • خلاصه کردن متن ( یک پاراگراف )
  • مقاله ( 20 دقیقه )

بخش دوم Reading آزمون پی تی ای

 31 تا 40 دقیقه زمان برای 

  • سوالات چند گزینه ای
  • چیدن پاراگراف ها
  • پر کردن جاهای خالی

( 10 دقیقه برای استراحت به صورت اختیاری )




بخش سوم Listening آزمون پی تی ای

 45 تا 57 دقیقه برای:

خلاصه کردن یک بخش Speaking

  • سوالات چند گزینه ای
  • پر کردن جای خالی
  • مشخص کردن ( highlight ) کردن خلاصه درست
  • مشخص کردن کلمات ناردست

یکی دیگر از ویژگیهای این آزمون این است که نمره شما 5 روز بعد از انجام آزمون در وب سایت Pearson قابل مشاهده است و شما می توانید بعد از آن بلافاصله در صورت نیاز مجددا ثبت نام نموده و در آزمون شرکت کنید. در زیر یک نمونه از کارنامه PTE برای شما قرار داده شده است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter