ده تکنیک برا ی موفقیت در مصاحبه های شغلی

ده تکنیک برا ی موفقیت در مصاحبه های شغلی

برای موفقیت در مصاحبه کاری شما می بایست از هر جهت آماده بوده تا بتوانید در رقابتی که برای رسیدن به شغل مورد نظرتان وجود دارد شانس خوبی داشته باشید.

بنابرین هنگامی که تصمیم به رفتن به مصاحبه کاری را داشتید این ۱۰ نکته را فراموش نکنید:

تحقیقات کاملی انجام بدید.

تحقیق در مورد شرکت مورد نظر قبل از مصاحبه در مورد خدمات و محصولات  مشتریان و بازار رقابتی آن به شما دانش بسیار خوبی در مود موقعیت این شرکت در بازار کار و نیازهای آنها برای بهبود وضعیت شان به شما خواهد داد. هر چقدر شما بیشتر در مورد شرکتی اطلاعات داشته باشید  شما شانس بالاتری در استخدام در آن شرکت خواهید داشت. همچنین بهتر است که شما در مورد محیط کاری در آن شرکت نیز تحقیق کرده تا اطلاعاتی در مورد میزان رضایت مندی خود را در آن شرکت تخمین بزنید.

رسمی بپوشید.

در انتخاب لباس خود دقت کافی به خرج دهدید. با توجه به نوع شغل و شرکتی که قرار است شما در آن مصاحبه انجام دهید سعی کنید لباس خو د را طوری انتخاب کنید که شایسته آن محیط باشد. حتی اگر شرکت مورد نظر محیطی دارد که افرار در آن معمولا لباس های معمولی و غیر رسمی می پوشند شما باید سعی کنید نشان ندهید که با همان لباسی که شب قبل خوابیده اید به مصاحبه آمده اید . مهم این است که طوری لباس بپوشید که احساس اعتماد به نفس در شما افزایش یافته و و در نتیجه دیگران این حس را از شما دریافت کنند.

آماده باشید.

همراه خود پوشه ای بیاورید که در آن چند نمونه کپی از رزومه خود و و یک کپی از معرف های خود و کاغذی برای یادداشت باشد. اگر شما قرار است  در یک  شرکت بین المللی مصاحبه انجام دهید به خاطر داشته باشید که حتما دو نسخه از رزومه  خود یکی به زبان خود و یکی به زبان انگلیسی به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم هر دو را ارائه دهید.  همچنین شما باید سوال هایی را آماده کرده باشید که در پایان مصاحبه بپرسید.  

سر وقت باشید.

هیچ وقت به یک مصاحبه شغلی دیر نرسید . همیشه زمان بیشتر از معمول برای رسیدن زودتر در محل در نظر بگیرید و این را به یاد داشته یاشید که ممکن است شما در پیدا کردن آدرس به مشکل خورده و یا گم شوید. بنابراین بهتر است ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از مصاحبه در محل حظور داشته باشید.  




علاقه خود را ابراز کنید.

دست دادن محکم و تماس چشمی زیاد نشان دهنده اعتماد به نفس بالای شما خواهد بود. سعی کنید با تن صدای مطمئنی صحبت نمایید اگر چه ممکن است در ابتدای مصاحبه یک مقدار استرس داشته باشید .

خوب گوش دهید.

یکی از مهمترین مهارتهای مصاحبه شنونده خوبی بودن است. سعی کنید که فقط گوش ندهید بلکه پیام جملات را ادراک کنید. بعضی مواقع چیزی که مستقیما گفته نمیشود اهمیت بیشتری از آنچه مستقیم بیان شده است پیدا می کند.

به سوالی که پرسیده می شود کامل جواب دهید.

معمولا افرادی که در مصاحبه ها شرکت می کنند ممکن است در پاسخ به سوالاتی که از آنها پرسیده میشود جواب های کاملی ارائه ندهند و حتی  پاسخ های نامربوطی ابراز نمایند و این به این علت است که سوال را به خوبی ادراک نکرده و نمی توانند جواب کاملی برای آن ارائه دهند. بنابراین به این نکته توجه داشته باشید که سوال را با دقت زیاد گوش داده و خوب فهمیده و سپس پاسخ دهید و گر سوال را خوب متوجه نشدید می توانید درخواست کنید که توضیح بیشتر به شما در مورد معنی و منظور سوال ارائه شود.

مثال های عینی و واقعی ارائه دهید

گفتن یک نمونه عینی از تجربه ای که شما قبلا در کار خود داشته اید میتواند ارزشی بسیار بیشتر از کلی گویی های گنگ و مبهم داشته باشد. سعی کنید مثالهایی از کارهایی که در قبل انجام داده اید بیان کنید که نشان دهنده موفقیت ها و ویژگی های منحصر به فرد شما باشند. عملکرد گذشته شما می تواند بیانگر عملکرد شما در آینده باشد. 

سوال ها ی خود را مطرح کنید.

خیلی از افرادی که به مصاحبه می روند هیچ گونه سوالی نمی پرسند و این فرصت را برای بدست آوردن اطلاعات ارزشمند از دست میدهند. در واقع سوالهایی که شما می پرسید می تواند نشان دهنده علاقه به شرکت و یا شغل مورد نظرتان باشد.

پیگیری بعد از مصاحبه

پیگیری شما از طریق ایمیل می تواند یک قدم مثبت دیگر در موفقیت شما در کسب شغل مورد نظرتان باشد. شما می توانید چندین روز بعد از مصاحبه ایمیلی به شخصی که با شما مصاحبه داشته بزنید و در ابتدا خود را معرفی و سپس تشکر کرده  و در پایان در مورد ویژگی ها خوبی که شما دارید و می توانید به همراه خود برای آن شرکت بیاورید توضیح دهید. بنابریان این آخرین فرصت را برای نشان دادن ویژگی های خود از دست ندهید.  


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

سه نکته مهم و اساسی در ایمیل زدن در کسب و کار

سه نکته مهم و اساسی در ایمیل زدن در کسب و کار

این دو ایمیل در واقع حرفه ای به نظر آمده و کسی برداشت منفی نسبت به آنها نخواهد داشت. و همچنین برای دریافت کننده ایمیل٬ پیدا کردن ایمیل شما کار آسانی خواهد بود. ولی اگر شما اسم خود را در ایمیل نداشته باشید٬ پیدا کردن ایمیل شما بسیار سخت خواهد شد. ...

بیشتر بخوانید
شش نکته برای موفقیت در پذیرش MBA

شش نکته برای موفقیت در پذیرش MBA

خب، میخواهید کارشناسی ارشد خود را بگیرید؟ اطمینان حاصل کنید که راهنمایی های تور MBA را برای موفقیت دنبال می کنید! ...

بیشتر بخوانید
9روش برای نوشتن یک رزومه موثر و تاثیرگذار به زبان انگلیسی

9روش برای نوشتن یک رزومه موثر و تاثیرگذار به زبان انگلیسی

نوشتن یک رزومه موفق یکی ازچالش های دشوار در پیدا کردن شغل می باشد. اکثر کارفرمایان فقط با چند ثانیه نگاه گذرا بر روی رزومه نظر مثبت و یا منفی خود را ارائه می دهند. در این مقاله سعی شده است که شما را با ۹ روش موثر برای نوشتن رزومه آشنا کنیم. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter