مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
پیدا کردن خانه در چین

پیدا کردن خانه در چین

یافتن محل اقامت مناسب در چین نیاز به سرعت، پشتکار و معمولاً یک دوست خوب یا مشاور مسکن دارد که به گویش محلی صحبت می کند. ما شما را در رابطه با انواع مختلف مسکن موجود، آنچه که احتمالاً در اجاره نامه شما گنجانده شده است، و مزایا و معایب خرید ملک در چین راهنمایی می کنیم. از خانه های سنتی گرفته تا ویلاهای پر زرق و برق دارای استخر و سالن های ورزشی، انواع مختلفی از خانه ها و آپارتمان ها برای اجاره در چین وجود دارد. برای اینکه تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب تر است، برخی از گزینه های اجاره کوتاه مدت نیز در دسترس هستند، اما اکثر آپارتمان های معمولی اجاره یک ساله دارند. به یاد داشته باشید: شما باید حداقل دو ماه قبل از تاریخ نقل مکان خود، پروسه گرفتن خانه را شروع کنید.

علاوه بر نوع ملک، راهنمای ما محبوب ترین مناطق برای مهاجران در پکن، شانگهای، و گوانگژو و همچنین نکاتی در مورد ارائه دهندگان خدمات، از جمله شرکت های مخابراتی چینی را پوشش می دهد. اگر قصد دارید درازمدت بمانید و قصد خرید خانه در چین را دارید، مطمئن شوید که ویژگی‌های سیستم اجاره چینی leasing system را مطالعه کرده‌اید و به خاطر داشته باشید که باید در ملکی که خریداری می‌کنید زندگی کنید.

اجاره خانه یا آپارتمان در چین

از آنجایی که این کشور یک مقصد اصلی برای مهاجران است، نحوه یافتن آپارتمان یا خانه برای اجاره در چین به چالش آسان‌تری تبدیل شده است. در واقع، صاحبخانه‌ها و هتل‌های زنجیره‌ای بزرگ روز به روز بیشتر به استقبال از مهاجران عادت می‌کنند، در حالی که آژانس‌های املاک چندزبانه نیز کمک های خود را ارائه می‌کنند. با این حال، در همان زمان، رقابت بسیار زیاد است و هزینه زندگی، به ویژه در شانگهای و پکن، در بالاترین حد خود قرار دارد.

انواع مختلف اقامتگاه در چین

در حالی که انواع مختلفی از مسکن برای هر نیازی وجود دارد، اکثر مهاجرانی که به چین نقل مکان می‌کنند در شهرهای بزرگ ساکن می‌شوند که بلوک‌های آپارتمانی بزرگ به چشم می خورند. با این حال، انواع مختلفی از مسکن وجود دارد که می توانید در چین اجاره کنید:

  • آپارتمان های معمولی: یک انتخاب رایج برای مهاجران. آپارتمان های معمولی معمولاً بدون مبله هستند و همیشه شکل خوبی ندارند، اما اگر بودجه کمی دارید عالی هستند.
  • مجتمع‌های آپارتمانی سطح بالا: این آپارتمان‌ها معمولاً نوساز، مبله و استاندارد زندگی بالاتر و گران‌تر از آپارتمان‌های معمولی هستند.
  • آپارتمان‌های سرویس‌دهی شده: مناسب برای افراد تجاری که کار طولانی‌تری دارند ( چند هفته یا چند ماه). آنها هتل های لوکس اما با فضای بیشتری که معمولاً گران تر نیز هستند ارائه می دهند.
  • جوامع ویلا: معمولاً خانه کسانی است که بسته مهاجرتی دارند. با وجود اینکه جادار، مبله و محیطی عالی برای خانواده‌های دارای بچه است، اما برای اکثر مهاجران مقرون به صرفه نیست و اغلب دور از مراکز شهر قرار دارند.
  • مسکن سنتی چینی: یک انتخاب رایج برای مسافران. مسکن سنتی یک تجربه منحصر به فرد را ایجاد می کند. با این حال، با توجه به اینکه معمولاً در سطح خیابان قرار دارند، این مکان‌ها می‌توانند فرسوده و از امنیت کمتری برخوردار باشند.

لیست بالا جهت کمک به شما در جستجوی آپارتمان در چین طراحی شده است. به خاطر داشته باشید که بیشتر مکان ها مبله هستند و قیمت اجاره نیز تا حد زیادی به امکانات و موقعیت مکانی بستگی دارد. اجاره در چین معمولا از یک ماه قبل پرداخت می شود. مدت اقامت شما نیز تعیین می کند که کدام نوع اقامت برای شما مناسب تر است. بسته به آن، روش های مختلفی برای جستجوی مسکن وجود دارد. اکثر آپارتمان های 'معمولی' را می توان حداقل برای یک سال اجاره کرد. بنابراین، یافتن مکانی برای اجاره در چین، اگر قصد دارید برای مدتی اقامت داشته باشید، احتمالا آسان تر از یافتن یک اجاره کوتاه مدت است. با این حال، در اینجا نیز ممکن است مجبور شوید به کمک کارفرما، یک دوست یا یک مشاور املاک انگلیسی زبان تکیه کنید. به دلیل تعداد زیادی از مهاجران که به دنبال آپارتمان برای اجاره در چین هستند، رقابت زیادی در زمینه املاک و مستغلات با کیفیت بالا وجود دارد. هنگامی که مکانی را پیدا کردید که دوست دارید، باید به صاحبخانه اش ودیعه پرداخت کنید تا مطمئن شوید که آپارتمان را برای شما نگه می دارد.


استخدام یک مشاور املاک و مستقلات در چین

همانطور که در بالا ذکر شد، هنگام اجاره ملک به عنوان یک خارجی، استخدام یک مشاور املاک ممکن است امری ضروری به شمار آید. این کار لزوماً چیز بدی نیست زیرا آنها می توانند مکان مناسبی را برای اجاره شما در چین پیدا کنند و با صاحبخانه احتمالی شما در مورد قرارداد مذاکره کنند. به خاطر داشته باشید که قیمت‌های مکان‌هایی که توسط آژانس‌های املاک پیدا می‌شوند شامل قبض آب و برق نمی‌شوند. متأسفانه، مشاوران املاک و مستغلات انگلیسی زبان در چین نادر هستند. اگر مطمئن نیستید که ماندارین (زبان چینی) شما به اندازه کافی خوب است، باید هنگام ملاقات با مشاور املاک خود یک مترجم بیاورید.

اگر می‌خواهید با اطمینان و امنیت یک مشاور املاک را استخدام کنید، توصیه‌هایی را از سایر مهاجران بخواهید. وقتی در مورد نماینده خود تصمیم گرفتید، سعی کنید هنگام توضیح دادن مکانی که از نظر مساحت، اندازه و اجاره در چین می خواهید، کاملاً صادق و رک باشید. تا زمانی که شما و صاحبخانه خود قرارداد اجاره را امضا نکنید، مجبور نخواهید بود کارمزدی بپردازید. سپس، مقدار هزینه باید برای حدود یک ماه اجاره باشد.

متوسط اجاره در چین

البته، اجاره ای که می پردازید به عوامل زیادی بستگی دارد و برخی مقاصد بسیار گران تر از بقیه هستند. با این حال، برای دریافت ایده ای کلی از مبلغی که می توانید انتظار داشته باشید برای اجاره یک ماهه در چین (برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر) بپردازید، قیمت های متوسط رایج در اینجا آمده است:

  • پکن: حدود 6.500 یوان
  • شانگهای: حدود 7.000 یوان
  • گوانگژو: حدود 3.500 یوان

یافتن یک خانه کامل برای اجاره در یکی از شهرهای بزرگ چین بعید است، با این حال، حداقل اجاره برای یک آپارتمان بزرگ می تواند حدود 10.000 یوان در پکن و شانگهای، 8.000 یوان در گوانگژو باشد. بیشتر مکان ها در چین کاملاً مبله هستند و حدود 10 تا 20 درصد هزینه بیشتری برای شما خواهند داشت. همچنین، خدمات شهری به ندرت در قیمت گنجانده شده است. هنگامی که بودجه خود را محاسبه می کنید، فراموش نکنید که کمیسیون (در صورت وجود)، سپرده گذاری و هزینه های آب و برق را در نظر بگیرید.

مراحل و قوانین اجاره در چین

هنگامی که آپارتمان رویایی خود را پیدا کردید، آماده امضای قرارداد اجاره باشید. بیشتر این قراردادها به زبان چینی است. اگر مهارت های زبان چینی شما هنوز به اندازه کافی خوب نیست، باید درخواست کنید تا ترجمه انگلیسی را از یک منبع معتبر ببینید. پس از همه، مهم است که تمام شرایط و ضوابط قرارداد اجاره خود را بدانید.

مدارک مورد نیاز برای اجاره در چین

از نظر مدارک مورد نیاز برای اجاره در چین، شما نباید به هیچ چیز غیرعادی نیاز داشته باشید. یک پاسپورت معتبر و یک ویزا که مدت زمان مجاز اقامت در چین را نشان می دهد کافی است. هنگامی که با یک صاحبخانه بالقوه ملاقات می کنید، جزئیات شناسنامه او را نیز دریافت می کنید. این امر به شما کمک می کند تا از کلاهبرداری مسکن جلوگیری کنید.

قرارداد اجاره و سپرده در چین

قرارداد اجاره باید شامل جزئیات مربوط به اجاره ماهانه، شرایط پرداخت، مدت اجاره، مبلغ سپرده، محدودیت ها و خدمات موجود در اجاره باشد. همچنین باید به وضوح بیان کند که آیا شما مجاز به نگهداری از حیوانات خانگی هستید یا خیر. اگر یک آپارتمان خدماتی اجاره می کنید، نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای آب و برق خود نخواهید داشت. با این حال، اگر یک آپارتمان معمولی را انتخاب می‌کنید، باید مسئولیت پرداخت قبوض آب و برق را بر عهده بگیرید. سپرده تضمینی معمولاً معادل اجاره یک یا دو ماهه است. پس از خروج مجدد، سپرده شما باید ظرف 30 روز به شما بازگردانده شود. اگر اختلافی بر سر قرارداد اجاره وجود دارد که بین شما و صاحبخانه تان به طور خصوصی حل و فصل نمی شود، می توانید آن را به کمیسیون داوری اقتصادی و تجارت بین المللی چین ببرید.

اگر خانه جدید شما مبله است، باید موجودی تمام اثاثیه و سایر اقلام موجود در اجاره نامه را نیز با ذکر وضعیت کلی آنها دریافت کنید. اطمینان حاصل کنید که این لیست را از قبل بررسی و تأیید کنید تا بعداً مجبور نشوید در قبال آسیب های از قبل موجود پاسخگو باشید.


اجاره های کوتاه مدت در چین

اگر قصد دارید یک مکان اجاره ای کوتاه مدت در چین بگیرید، شهرهای بزرگ با جوامع بزرگ مهاجران احتمالا بهترین مکان برای رفتن هستند. وب سایت های مختلفی وجود دارند که بر روی مهاجرانی تمرکز می کنند که آماده هستند فوراً به خانه خود نقل مکان کنند و فقط برای مدت کوتاهی در این کشور بمانند. آپارتمان‌های کوچک (گاهی اوقات سرویس‌دهی‌شده) با نرخ روزانه یا هفتگی را می‌توانید در Wimdu پیدا کنید. منبع دیگر mayi.com است (فقط به زبان چینی موجود است).

نکاتی که باید در مورد اجاره های کوتاه مدت بدانید

میانگین قیمت اجاره ماهانه از شهری به شهر دیگر متفاوت است. در شهرهای بزرگتر، می توانید انتظار داشته باشید که حدود 20.000 یوان در ماه بپردازید که نسبتاً گران است. اگر متوجه شدید که نمی توانید به تنهایی یک مکان موقت بخرید، گزینه دیگر می تواند کاناپه گردی یا اشتراک گذاری یک مکان با یک خانواده محلی چینی باشد. وب‌ سایت‌های مختلف نیز ممکن است به شما اقامتگاه‌های مهاجری را که برای چند ماه در دسترس است و شامل خدماتی مانند اینترنت، نظافت حرفه‌ای و کارگزار انگلیسی‌زبان است، را پیشنهاد دهند. اکثر آنها بر روی یک شهر خاص تمرکز می کنند و به جامعه مهاجران آنجا مانند GoKunming یا The Beijinger خدمات ارائه می دهند. اگر چنین خدماتی برای شهری که می خواهید به آن نقل مکان کنید وجود ندارد و اگر محل کار شما مایل به کمک به شما در جستجوی مسکن نیست، باید از یک مشاور املاک (یا حداقل از یک دوست خوب که چینی صحبت می کند) برای یافتن مکانی جهت اجاره در چین کمک بگیرید.

برای دریافت یک مکان اجاره ای کوتاه مدت در چین به چه مدارکی نیاز دارید

معمولاً برای امضای قرارداد اجاره موقت نیازی به اسناد اضافی نیست. با این وجود، همه چیز به صاحبخانه آینده شما بستگی دارد. همچنین باید به شرایط پرداخت نیز توجه ویژه ای داشته باشید. اگر یک آپارتمان را فقط برای چند ماه اجاره می کنید، برخی از صاحبخانه ها درخواست می کنند که اجاره کامل از قبل پرداخت شود.

خرید ملک به عنوان یک خارجی در چین

برای یک خارجی که به خرید خانه در چین فکر می کند، مدت اقامت شما در این کشور باید در صدر چک لیست شما باشد. شما باید بیش از 12 ماه در چین زندگی کرده باشید. با این حال، بازه زمانی ممکن است بسته به اینکه کدام منطقه را برای زندگی انتخاب می‌کنید متفاوت باشد. برای مثال، در شانگهای، باید کپی‌هایی از رسیدهای مالیاتی چینی خود را برای ارائه مدرکی مبنی بر اقامت حداقل 12 ماه از 24 ماه گذشته ارسال کنید. پس از خرید خانه یا آپارتمان، باید در آن زندگی کنید. خرید ملک در چین به عنوان سرمایه گذاری و اجاره دادن مجاز نیست. لطفاً به یاد داشته باشید که شما فقط می توانید یک خانه در چین داشته باشید.

آیا می توانید به عنوان یک خارجی در چین ملک داشته باشید؟

'مالکیت' ممکن است اصطلاح درستی نباشد، زیرا در چین، ملک به سادگی برای مدت 70 سال اجاره داده می شود. پس از این مدت، معمولا اجاره نامه تمدید می شود. با این حال، وزارت مسکن و ساختمان از نظر تئوری می تواند در هر زمانی که ملک شما برای توسعه نیاز باشد، اجاره شما را باطل کند. غرامتی که در این صورت دریافت خواهید کرد ممکن است بسیار کمتر از آنچه در ابتدا پرداخت کرده اید باشد. خانه ها و آپارتمان های جدیدتر معمولا تحت تأثیر این موضوع قرار نمی گیرند. اگر قصد خرید ملک قدیمی در چین را دارید، این کار را بر اساس مالکیت آزاد انجام دهید. این دسته به پرداخت خرید بالاتری نیاز دارد و بنابراین برای توسعه دهندگان جذابیت کمتری دارد.

آپارتمان ها رایج ترین نوع ملکی هستند که می توانید در چین بخرید. خرید خانه نه تنها به دلیل قیمت املاک و مستغلات امری معمول نیست. خانه‌ها در مراکز شهر کمیاب هستند، آنها بیشتر در خارج از محدوده شهر، در مناطق روستایی در دسترس هستند. حتی در این صورت ممکن است بسیاری از آنها از بین رفته و در وضعیت بدی قرار گرفته باشند. این راهنما نحوه خرید خانه در چین اصول اولیه را پوشش می دهد، با این حال، اگر به طور جدی به این گزینه فکر می کنید، مطمئن شوید که با یک متخصص تماس بگیرید.


آیا خرید خانه در چین و دریافت ویزای دائمی امکان پذیر است؟

جواب کوتاه، نه است. شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم چین نسبتاً سختگیرانه است و هیچ یک از آنها خرید خانه را به عنوان شرط واجد شرایط ذکر نمی کنند. با این حال، اگر خانه ای در اینجا بخرید، باید در آن زندگی کنید و اگر بیش از پنج سال را در این کشور سپری کنید، ممکن است واجد شرایط اقامت دائم شوید. با این حال، اخذ تابعیت از طریق خرید خانه در چین کاملاً نامعلوم است. این فرآیند به خودی خود بسیار پیچیده است و داشتن ملک در چین به عنوان یک مزیت ویژه محسوب نمی شود.

فرآیند و مراحل خرید خانه در چین

برای خارجی ها، استخدام یک مشاور املاک در هنگام خرید ملک در چین ضروری است. هنگامی که مدرک اقامت طولانی مدت خود در چین را دریافت کردید، آنها به شما کمک می کنند تا از املاک مختلف بازدید کرده و در صورت مناسب بودن یکی از آنها، مذاکرات را آغاز کنید. بهترین راه برای انجام این کار، ارائه یک قرارداد اولیه با شرایط و ضوابط خرید است. در صورت موافقت مالک فعلی، باید درصدی از قیمت توافقی را بپردازید.

سپس به همراه مالک فعلی، قرارداد رسمی را پیش نویس و امضا می کنید. به خاطر داشته باشید که از آنجایی که شما یک خارجی هستید، این قرارداد باید محضری باشد و خرید باید توسط دولت تایید شود. در نهایت باید به اداره انتقال سند مراجعه کنید تا ملک به نام شما شود. این پروسه ممکن است چند هفته طول بکشد.

خرید ملک در چین و امور مالی

خرید ملک در چین نه آسان است و نه ارزان، بنابراین به احتمال زیاد نیاز به وام مسکن دارید. با این حال، برای واجد شرایط بودن برای یکی، باید حداقل 30 درصد از قیمت خرید را خودتان افزایش دهید. و بسته به قیمت ملک و شهرت کارفرمای شما ( اینکه چقدر خوب پرداخت می کنند، در مورد دستمزد چقدر قابل اعتماد هستند)، ممکن است حتی بیشتر باشد. مهم است بدانید که اگر شما با یک شهروند چینی ازدواج نکرده اید، ممکن است برخی از بانک های چینی حاضر نباشند به شما وام مسکن بدهند. دیگران ممکن است فقط از توسعه های مسکن خاص حمایت کنند. با این حال، قرارداد امضا شده و محضری خود را همراه با سایر مدارک مورد نیاز به بانک ببرید (از قبل تماس بگیرید تا ببینید چه اسنادی را که باید ارائه دهید) و گزینه های خود را بیابید.

به غیر از وام مسکن، هزینه های دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام خرید ملک در چین در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، مشاور املاک شما ممکن است از شما کارمزد و سپرده دریافت کند. علاوه بر این، مالیات و بیمه نیز باید پرداخت شود. به عنوان مثال، 3-6٪ از قیمت فروش به عنوان مالیات بر اسناد، 0.5٪ در هزینه نقل و انتقال، 7٪ مالیات نگهداری و ساخت و ساز شهری، و تا 0.3٪ در هزینه های اسناد رسمی به عهده شما خواهد بود. در مجموع، این مالیات ها و هزینه ها می تواند بیش از 11 درصد قیمت فروش باشد.

میانگین قیمت خانه در چین چقدر است؟

متأسفانه، شکاف قابل توجهی بین قیمت املاک چین و متوسط درآمد در چین وجود دارد. بنابراین، خریدار برای پرداخت ملک خود به حدود 22 سال دستمزد نیاز دارد. به طور متوسط، هنگام خرید ملک در مراکز شهر چین، می توانید قیمت های زیر (به ازای هر متر مربع) را انتظار داشته باشید. به خاطر داشته باشید که قیمت مسکن می تواند نوسان داشته باشد و اینان فقط یک تخمین کلی هستند:

  • شانگهای: حدود 100.000 یوان در هر متر مربع
  • پکن: حدود 100.000 یوان در هر متر مربع
  • شنژن: حدود 90.000 یوان در هر متر مربع
  • گوانگژو: حدود 50.000 یوان در هر متر مربع
  • تیانجین: حدود 45.000 یوان در هر متر مربع
  • سوژو: حدود 30.000 یوان در هر متر مربع


مالیات بر املاک در چین چیست؟

مالیات هایی که دولت چین از دارایی دریافت می کند، بیشتر بر اساس معاملات مالکیت است. برخلاف بسیاری از کشورها، چین هزینه نگهداری برای املاک مسکونی را دریافت نمی کند. بزرگترین منبع، مالیات 3 درصدی بر ارزش ملک است که توسط خریدار برای انتقال حقوق مالکیت پرداخت می شود. با این حال، مالیات های مکرر دارایی از صاحبان املاک تجاری اخذ می شود. برای سال های آینده، اصلاحات مالی عمده ای در برنامه ریزی دولت قرار دارد، از جمله اصلاحاتی که بر مالیات بر دارایی تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که باید به طور مرتب در مورد این موضوع تحقیق کنید یا قبل از خرید ملک در چین با مشاور مالی خود در تماس باشید.

شرکت های خدماتی در چین

شرکت‌های خدمات شهری متمرکز و دولتی که برق، آب و گاز را برای مردم سراسر چین فراهم می‌کنند، متعلق به گذشته هستند. امروزه هر شهر مجموعه ای از ارائه دهندگان خدمات شهری دارد که با یکدیگر رقابت می کنند و مدل های پرداخت متفاوتی را ارائه می دهند. این شرکت ها، با این حال، هنوز تا حدودی توسط ارگان های دولتی تنظیم می شوند. در هر صورت، هنگام محاسبه هزینه زندگی باید قبوض آب و برق خود را در نظر داشته باشید.

مواردی که باید در مورد برق بدانید

صاحبخانه یا مدیر ملک شما باید شما را در مورد ارائه دهنده خدمات شهری ساختمانی که در آن زندگی می کنید مطلع کند. اگر قبض برق تحت پوشش اجاره شما باشد، حساب شما باید به نام صاحبخانه باشد. با این حال، در بیشتر موارد، شما مسئول حساب خود خواهید بود. به سادگی با دفتر ارائه دهنده خود تماس بگیرید و مشخصات خود را به آنها بدهید. سپس آنها حساب را به نام شما منتقل می کنند و ممکن است از شما بخواهند که یک سپرده پرداخت کنید. با این حال، این کار تنها در صورتی انجام می شود که بتوانید حساب قدیمی صاحبخانه یا مستاجر قبلی را تحویل بگیرید.

اگر مجبور هستید یک حساب کاملاً جدید ایجاد کنید (این امر ممکن است زمانی باشد که به یک ساختمان آپارتمانی تازه ساخته شده نقل مکان کنید)، پس باید به دفتر ارائه دهنده خود مراجعه کنید. در مورد مدارک مورد نیاز برای راه اندازی حساب کاربری - شناسه خود و یک کپی از قرارداد اجاره خود را همراه داشته باشید و آدرس خود را اثبات کنید. مطمئن شوید که آیا ارائه دهنده خدمات می تواند شما را در همان روز وصل کند یا باید چندین روز برای اتصال صبر کنید.

قبض برق خود را به صورت صورتحساب ماهانه دریافت خواهید کرد. می توانید صورتحساب خود را در دفتر ارائه دهنده خدمات شهری خود پرداخت کنید. در برخی موارد، حتی می توانید از دستگاه خودپرداز برای اسکن و پرداخت صورتحساب خود استفاده کنید. برخی از شهرها همچنین به شما امکان می دهند با قرار دادن کارت های الکترونیکی مدار مجتمع (IC) مستقیماً در کنتور صورتحساب خود را پیش پرداخت کنید. منبع برق در چین به طور کلی 220 ولت است و هر دو سوکت دو پین و سه پین در سراسر کشور استفاده می شود.

چیزهایی که درباره گاز باید بدانید

بسته به جایی که در چین زندگی می کنید، ممکن است گاز خود را از طریق یک کپسول یا یک لوله گاز تامین کنید. مورد دوم بیشتر در شهرهای بزرگتر موجود است و فرآیند ایجاد حساب یا پرداخت صورتحساب شما شبیه به حساب برق شما است. اگر ارائه دهنده شما از شما بخواهد که کنتور خود را بخوانید، باید توجه داشته باشید که این امر به آنها اجازه می دهد تا برای پرداخت های ماهانه یا دو ماهانه شما تخمین بزنند. هر چند ماه یکبار نماینده شرکت گاز شما جهت خوانش رسمی برای تنظیم صورتحساب تان می آید.

اگر این گزینه برای شما در دسترس نیست، می توانید کپسول گاز برای پخت و پز را از شرکت های تحویل محلی تهیه کنید. با مدیر ساختمان خود صحبت کنید آنها ممکن است بتوانند اطلاعات تماس شرکت تحویل را به شما بدهند یا شما را در لیست تحویل قرار دهند.

چیزهایی که درباره آب باید بدانید

هر شهر یک شرکت آب منطقه ای دارد که تمام خانوارهای آنجا را تامین می کند. معمولاً هنگام نقل مکان، حساب آب خانه جدید شما باید باز باشد تا فقط آن را به نام خود منتقل کنید. به عنوان مثال، برخی از ساختمان های آپارتمانی از آب بازیافتی برای شستشوی توالت استفاده می کنند. در هر صورت، لطفاً به خاطر داشته باشید که آب لوله کشی معمولاً برای نوشیدن مناسب نیست. به همین دلیل است که بسیاری از مردم در خانه خود دستگاه های تصفیه آب دارند. تحویل دادن بطری های دستگاه توزیع کننده نسبتاً آسان است.

چیزهایی که درباره گرمایش باید بدانید

اکثر قراردادهای اجاره شامل گرمایش مرکزی در اجاره به عنوان یکی از خدمات اضافی می باشد. با این حال، در همان زمان، یک دوره گرمایش ثابت (معمولاً از اواسط نوامبر تا اواسط مارس) توسط دولت تعیین می شود. متأسفانه، زمستان اغلب زود شروع می شود یا بیش از حد انتظار طول می کشد. به همین دلیل منطقی است که منبع گرمای اضافی برای بازگشت به آن وجود داشته باشد. اغلب واحدهای AC دارای سیستم گرمایشی نیز هستند، بنابراین هنگام بازدید از آپارتمان یا خانه حتماً آن را بررسی کنید. نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که قبض گرمایش شما بر اساس مصرف واقعی انرژی نیست، بلکه مبلغ ثابتی است که به اندازه خانه شما بستگی دارد.


شرکت های آب و برق در چین

شرکت های خدماتی مختلفی در سراسر چین وجود دارد. از نظر تامین آب، هر منطقه تامین کننده خاص خود را دارد. با این حال، وقتی نوبت به شرکت های برق می رسد، تامین کنندگان زیادی برای انتخاب دارید، که به پنج ارائه دهنده اصلی کاهش می یابد ( همگی دارای شرکت های تابعه مستقل هستند):

  • شرکت چینی دیتانگ
  • شرکت چینی گودیان
  • گروه چین هوآدیان
  • گروه هواننگ چین
  • شرکت سرمایه گذاری قدرت چین

اینترنت و تلفن همراه در چین

تلفن همراه و اتصال به اینترنت گران‌ترین و برای اکثر مهاجران، مهم‌ترین موارد در لیست خدمات آب و برق هستند. سه ارائه دهنده تلفن دولتی در چین وجود دارد: China Unicom، China Mobile و China Telecom.

Unicom و Telecom خدمات گسترده ای از جمله تلفن ثابت و تلفن همراه و همچنین اتصال به اینترنت را ارائه می دهند. از طرف دیگر China Mobile به طور انحصاری بر خدمات تلفن همراه تمرکز دارد. هر سه این موارد دفاتر مختلف در سراسر کشور دارند و با افزایش استفاده از اینترنت و موبایل در سال‌های اخیر، خدمات عموماً خوب هستند.

اکثر آپارتمان ها در چین از قبل یک تلفن ثابت نصب کرده اند، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که با ارائه دهنده خدمات تماس بگیرید تا حساب خود را فعال کنید. همین امر در مورد اتصالات اینترنتی نیز صدق می کند: اکثر آپارتمان های جدیدتر به کابل های فیبر نوری برای اتصال سریع مجهز شده اند.

نحوه دریافت شماره تلفن در چین

وقتی نوبت به گرفتن شماره تلفن همراه در چین می‌رسد، خرید از اطراف منطقی است. هر یک از ارائه دهندگان ذکر شده در بالا بسته های متنوع، نرخ ها و معاملات ویژه را ارائه می دهند. اگر می‌خواهید برای اشتراک ماهانه ثبت‌نام کنید، برخلاف یک سرویس پیش‌پرداخت، یک دوست یا همکار چینی ممکن است مجبور شود که حساب شما ضمانت کند.

وزارت صنعت اطلاعات (MII) سازمانی است که استفاده از اینترنت و تلفن را تنظیم می کند. به خاطر داشته باشید که استفاده از اینترنت توسط دولت محدود شده است و برخی از وب سایت ها قابل دسترسی نیستند.

تلویزیون در چین

تلویزیون یک سرگرمی رایج در چین است و اگر می خواهید به آن بپیوندید، رایج ترین گزینه تهیه کابل است. همچنین تلویزیون دیجیتال، که می تواند در بسته اینترنت شما گنجانده شود، و ماهواره نیز موجود است.

به طور کلی، چین مجموعه‌ای از کانال‌های تلویزیونی محلی و ملی دارد که به زبان ماندارین یا در برخی موارد کانتونی نیز پخش می‌شوند. کانال های ملی اغلب برنامه های خود را زیرنویس می کنند، بنابراین می تواند روش خوبی برای تمرین گوش دادن و خواندن زبان باشد. این کانال ها برنامه های مختلفی را ارائه می دهند، از معادل چینی شبکه رادیو The Voice گرفته تا اخبار ملی که به طور همزمان در همه کانال ها در ساعت 19:00 نمایش داده می شود.

چگونه در تلویزیون شبکه های کشور وطن خود را تماشا کنیم

تماشای تلویزیون انگلیسی نیز می تواند یک گزینه باشد. در این صورت، باید یکی از جعبه های IPTV را که به صورت آنلاین و در فروشگاه های لوازم الکترونیکی موجود است، خریداری کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که برنامه های ساخته شده خارجی معمولاً قبل از پخش نیاز به تأیید دولت دارند، بنابراین ممکن است برخی از برنامه ها در دسترس نباشند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هزینه اجاره خانه و زندگی در چین
هزینه اجاره خانه و زندگی در چین

گزینه محبوبی که برای دانشجویان بین المللی وجود دارد این است که می توانند اقامت درخوابگاه های دانشجویی ارائه شده توسط دانشگاه را انتخاب کنند که هزینه آن چیزی بین 150 تا 400 دلار در ماه متغیر است. گزینه دیگری نیز از جمله اجاره یک آپارتمان در شهری به تنهایی ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و زبان در چین
فرهنگ و زبان در چین

وقتی چیزی درباره فرهنگ چین می شنوید اولین چیزی که به ذهنتان خطور می کند چیست؟ نمی تواند تنها یک چیز باشد! از غذاها و چای معروف چینی گرفته تا هنرهای رزمی مثل کونگ فو، فنگ شویی، سال نو چینی و زودیاک، همراه با خرس های ناز پاندا و یینگ و یانگ (مفهومی فلسفی در ...

بیشتر بخوانید
بهترین شهرهای چین برای تحصیل
بهترین شهرهای چین برای تحصیل

در دانشگاه های دولتی شهریه در هر سال تحصیلی به طور متوسط بین 2500$ تا 10000$ (دلار آمریکا) می باشد؛ در حالی که رشته های علوم انسانی از جمله تاریخ، ادبیات چین و غیره شهریه کم تری دارند، رشته های هنری، رشته های مهندسی و غیره در گروه رشته های پرهزینه قرار داد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: