مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه های زندگی در چین

هزینه های زندگی در چین

چین کشوری وسیع و متنوع است که از 26 استان تشکیل شده است. این کشور غرق در سنت ها و آداب و رسوم محلی است و مهاجرت به آن برای خارجی ها می تواند دشوار باشد. این مقاله را دنبال کنید تا از نکات عملی در مورد حمل و نقل و شماره های اضطراری محلی گرفته تا اطلاعات در مورد فرهنگ و آداب اجتماعی، بفهمید زندگی در چین چگونه است. بیشتر مردم چیز زیادی در مورد زندگی روزمره در چین نمی دانند، چه رسد به اینکه زندگی در آنجا به عنوان یک مهاجر چگونه است. یادگیری در مورد زندگی در این کشور تقریباً 1.4 میلیارد نفری می تواند بسیار دشوار باشد. چگونه می توانید در جایی زندگی کنید که نتوانید تابلوها را بخوانید یا با مردم محلی صحبت کنید؟

شوک فرهنگی یک مشکل بزرگ برای بسیاری از مهاجران است. اگر راهنمایی لازم و آگاهانه برای کمک به آنها برای سازگاری آسان با محیط این کشور در دسترس نباشد، ممکن است پس از چند ماه (از این کشور) بازگردند. این راهنما را دنبال کنید تا آمادگی بیشتری برای مهاجرت خود داشته باشید، از جمله اینکه آیا قصد دارید در یکی از چهار شهر بزرگ 'Big Four' درجه یک در پکن، شانگهای، شنژن یا گوانگژو زندگی کنید، یا در هر جای دیگر، موارد کاربردی را که باید بدانید را پوشش می دهد. همچنین درباره شماره های اضطراری و اطلاعاتی در مورد حمل و نقل عمومی و خطرات رانندگی در چین با گواهینامه خارجی نیز خواهید آموخت (توجه داشته باشید: شما نمی توانید این کار را انجام دهید). ما با مزایا و معایب زندگی در چین شروع می کنیم که باید در نظر بگیرید.

مزایا و معایب زندگی در چین

همه نمی توانند با مشکلات زندگی در چین کنار بیایند. مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و مزایا و معایب را قبل از نقل مکان به آنجا در نظر بگیرید. زندگی در این کشور مزایای زیادی دارد، به خصوص اینکه مهاجران اغلب دستمزد خوبی دریافت می کنند و می توانند به راحتی آسیا را کاوش کنند. با این حال، زندگی در فرهنگی کاملا متفاوت با فرهنگ خودتان، و در کشوری که اینترنت در آن محدود است، می تواند باعث سوء تفاهم و ناامیدی شود.

مزایای زندگی در چین

استانداردهای عالی زندگی. مهاجران در چین دستمزد خوبی دریافت می کنند. در حالی که دوران مزایای شغلی همه جانبه برای کارگران سطح متوسط به پایان رسیده است، کارمندان خارجی از استاندارد زندگی راحت و درآمد قابل قبولی برخوردار خواهند بود. به راحتی آسیا را بگردید. اگر در یک شهر چینی متوسط تا بزرگ زندگی می کنید، می توانید به پروازهای ارزان در سراسر آسیا در تمام طول سال دسترسی داشته باشید. حتی می توانید برای آخر هفته به تایلند یا ژاپن بروید.

تجربه همه جانبه از یک فرهنگ متفاوت. در حالی که شباهت های زیادی بین چین و سایر نقاط جهان وجود دارد، این کشور در بسیاری از جنبه ها به تنهایی ایستاده است. مهاجران ماجراجو دوست دارند کاملاً در فرهنگ چینی غوطه ور شوند. در بخش فرهنگ و آداب اجتماعی درباره این کشور بیشتر بیاموزید. یک زبان جدید یاد بگیرید. شما حداقل مهارت های اولیه خواندن و گوش دادن ماندارین را خواهید آموخت، زیرا بسیاری از شهروندان چینی انگلیسی صحبت نمی کنند. مکانی امن برای زندگی. چین مکانی نسبتا امن برای زندگی مهاجران است، حتی اگر به زبان ماندارین صحبت نکنید. جنایت خشونت آمیز علیه خارجی ها بسیار تبلیغ می شود اما کاملا شایعه است.

معایب زندگی در چین

روند ویزا ممکن است گیج کننده باشد. حداقل سه ماه طول می کشد و مقدار زیادی مدارک لازم است تا ویزای کاری کوتاه مدت به شما اعطا شود. به علاوه، همه چیز به زبان ماندارین انجام می شود. اگر در مورد ویزای کاری چین خود به راهنمایی نیاز دارید، متخصصان ویزا و مجوز کار ما مشاوره دقیقی را ارائه می دهند. زندگی به تنهایی در چین دشوار است. اگر زبان ماندارین صحبت نمی‌کنید یا نمی‌خوانید، باید دوستان محلی پیدا کنید که می‌توانند به شما کمک کنند تا در این محل مستقر شوید. مشاوره با افرادی که مشکلات مشابه شما را تجربه کرده‌اند، در گروه‌هایی مانند InterNations نیز مفید است.

احساس غربت. اگرچه جامعه چینی از مهاجران استقبال می کند و مردم چین با خارجی ها رفتاری دوستانه دارند، عدم درک منظم فرهنگ یا زبان می تواند باعث شود احساس انزوا کنید. اتصال اینترنت ضعیف. اینترنت چینی دسترسی به رسانه ها و وب سایت های اجتماعی غربی از جمله گوگل را محدود می کند. در حالی که به قطع شدن اینترنت بدون توضیح عادت می کنید، محدودیت ها یک ناامیدی دائمی هستند. فرستادن پول به وطن سخت است. ارسال پول به حساب های بانکی خارج از چین دشوار است. ساده ترین راه این است که یک دوست چینی از طریق اپلیکیشن Alipay به حساب بانکی خارجی شما پول انتقال دهد.


خرج و مخارج در چین

واحد پول چین رنمینبی Renminbi نام دارد که به معنای واقعی کلمه به «پول مردم» ترجمه می شود. در سطح بین المللی به عنوان یوان چینی (تلفظ 'you-an') نامیده می شود. این بدان معناست که کد ارز در داخل چین رنمینبی RMB و در خارج از کشور یوان CNY است. هنگامی که در چین هستید، ممکن است بشنوید که از یوان به عنوان 'کوآی' (تلفظ 'کوای') یاد می شود.

چین جامعه ای است که به طور فزاینده ای بدون پول نقد است. حمل 200 یوان (30 دلار آمریکا) برای مواقع اضطراری مفید است، اما بیشتر کالاها با اسکن یک کد QR با استفاده از برنامه های تلفن همراه WeChat و Alipay پرداخت می شوند. ممکن است این امر شما را شوکه کند که گردانندگان و افرادی که اقلام کوچک را در خیابان می فروشند، به جای پذیرش پول نقد، از شما می خواهند که کدهای QR آنها را اسکن کنید. برای استفاده از این برنامه ها به یک حساب بانکی چینی نیاز دارید.

رانندگی در چین

تاکسی های ارزان قیمت و حمل و نقل عمومی به این معناست که افراد خارجی زیادی در چین رانندگی نمی کنند. اگر به اندازه کافی شجاع هستید که در جاده‌های بزرگ رانندگی کنید، این بخش هر چیزی را که باید بدانید توضیح می‌دهد.

رانندگی در چین با گواهینامه خارجی

چین گواهینامه های رانندگی خارجی یا بین المللی را نمی پذیرد، خواه گواهینامه ایالات متحده، بریتانیا یا اروپا را داشته باشید یا سایر کشورها. مهاجرانی که برای مدت طولانی اقامت دارند باید برای گواهینامه رانندگی چینی اقدام کنند.

نحوه دریافت گواهینامه رانندگی در چین

سن قانونی رانندگی در چین 18 سال است. با مدارک زیر به نزدیکترین بخش اداره وسایل نقلیه خود مراجعه کنید:

  • فرم درخواست پر شده؛
  • مدارک شناسایی، از جمله ویزا و مهر ورود، به علاوه کپی؛
  • مجوز رانندگی خارجی با کپی و ترجمه چینی تایید شده
  • گواهی سلامت؛
  • عکس پاسپورت؛
  • پول برای پرداخت هزینه ها - هر آزمون حدود 50 یوان (7 دلار) هزینه دارد.

توجه داشته باشید که شرایط دقیق درخواست ممکن است بسته به جایی که در چین درخواست می دهید متفاوت باشد. در بیشتر موارد، دارندگان گواهینامه رانندگی خارجی معتبر فقط نیاز به شرکت در آزمون تئوری دارند. در شهرهای بزرگتر، ترجمه آزمون به چندین زبان از جمله انگلیسی موجود است. اگر ترجمه ای در دسترس نیست، معمولاً می توانید یک مترجم با خود بیاورید. برای قبولی در آزمون تئوری باید 90 درصد امتیاز کسب کنید. آموزشگاه های رانندگی تخصصی در کمک به خارجی ها در شهرهای بزرگ موجود است.


آزمون خود را در چین پشت سر بگذارید

یادگیری رانندگی در چین شامل گذراندن دروس رانندگی و گذراندن دو آزمون تئوری و دو آزمون عملی است. هزینه ها در مجموع حدود 8000 یوان (1120 دلار آمریکا) بسته به شهری که در آن مستقر هستید، تعداد درس هایی که می گذرانید و میزان تسلط استاد شما به زبان دلخواه شما متغیر است. مجوز شما 6 سال اعتبار دارد.

قوانین رانندگی در چین

قوانین رایجی که باید بدانید عبارتند از:

  • در سمت راست جاده رانندگی کنید.
  • هنگام رانندگی از موبایل خود استفاده نکنید
  • کمربند ایمنی (یا کلاه ایمنی برای موتورسواران) باید همیشه استفاده شود.
  • در خطوط اتوبوس یا دوچرخه رانندگی نکنید.
  • راه را برای عابران پیاده باز کنید.

شهروندان چینی همیشه از این قوانین پیروی نمی کنند. حتی اگر بعد از چند سال رانندگی احساس راحتی کنید و به مسیر تسلط داشته باشید بازم هم باید از این قوانین پیروی کنید. رانندگی نادرست عواقب بسیاری دارد.

خواندن تابلوهای مسیر راه

علائم جاده ممکن است به زبان انگلیسی و همچنین ماندارین باشد. با این حال، علائم ممکن است یک ترجمه مستقیم نباشند، بلکه 'پینیین pinyin'، نسخه الفبای رومی ماندارین باشند. به عنوان مثال، «جاده شرقی East Road» ممکن است با حروف چینی روی تابلوی جاده نوشته شود و در زیر آن «دونگ لو Dong Lu» (پینیین این کاراکترها) نوشته شود. ترجمه مستقیم انگلیسی وجود نخواهد داشت. به عنوان مثال، 'جاده شرقی East Road' در هیچ جای تابلو نوشته نمی شود. بنابراین شما باید بفهمید که پینیین چه معنایی می تواند داشته باشد.

رانندگی در هنگام مستی

در چین هنگامی که مشروب خوردید رانندگی نکنید. هرکسی که سطح الکل خونش 0.2-0-8٪ باشد می تواند جریمه شود و مجوزش به مدت شش ماه تعلیق شود. حداکثر سطح الکل خون 0.8٪ است. هرکسی که بالاتر از این باشد مرتکب یک جرم کیفری شده و می تواند مجوز خود را حداقل به مدت 5 سال از دست بدهد. اگر دچار حادثه شده اید و مشروب الکلی مصرف کرده اید، احتمالاً باید مسئولیت تصادف را به عهده بگیرید، حتی اگر مستقیماً تقصیر شما نباشد.

محدودیت سرعت

بزرگراه ها دارای محدودیت سرعت عمومی 120 کیلومتر در ساعت (74 مایل در ساعت) هستند. علائم راهنمایی و رانندگی معمولاً به زبان انگلیسی و ماندارین هستند. مسیرهای سریع السیر معمولاً در شهرهایی با محدودیت سرعت 100 کیلومتر در ساعت (62 مایل در ساعت) یافت می شوند. بزرگراه های ملی دارای محدودیت سرعت 40 کیلومتر در ساعت (24 مایل در ساعت) در شهر و 80 کیلومتر در ساعت (49 مایل در ساعت) در خارج از شهر هستند. جاده های شهری و بزرگراه های استانی/کشوری اغلب تنها یک خط در هر جهت با محدودیت سرعت بین 30 تا 70 کیلومتر در ساعت (18 تا 43 مایل در ساعت) دارند.

عوارض جاده ای

برای کمک به گسترش مستمر شبکه جاده‌ای چین، عوارضی از اکثر بزرگراه‌ها، مسیرهای سریع السیر و بسیاری از بزرگراه‌های ملی دریافت می‌شود. در طول تعطیلات ملی طولانی مانند جشنواره بهار، عوارض در مسیرهای اصلی جاده متوقف می شوند.


تصادفات

این یک قانون نانوشته است که تصادف تقصیر وسیله نقلیه بزرگتر است، حتی اگر تقصیر دو طرف باشد. اگر به شخص دیگری آسیب وارد کنید، ممکن است لازم باشد هزینه های بیمارستان او را بپردازید و دستمزد او را در حین بهبودی پوشش دهید. اگر فردی در این حادثه فوت کند، تحقیقات جنایی انجام می شود. حفظ آرامش مهم است. یک خارجی که عصبانیت خود را سر راننده دیگری خالی می کند، مقصر است.

چگونه یک تصادف را مدیریت کنیم

در صورت بروز حادثه از محل خارج نشوید و چیزی را جابجا نکنید. اگر کمک به فرد مجروح باعث ایجاد مزاحمت در صحنه شد، مطمئن شوید که تغییرات را علامت گذاری کنید. برای صحبت با شعبه پلیس راهنمایی و رانندگی با شماره 122 تماس بگیرید. اگر کسی آسیب ندیده باشد و همه طرف های درگیر در مورد تقصیر و جبران خسارت توافق کنند، طبق قانون شما ملزم به تماس با پلیس نیستید. نگه داشتن پاسپورت، یک کپی از اجازه اقامت و سایر مدارک مربوط به رانندگی هنگام رانندگی همیشه مفید است. اگر تصادف کردید، باید از صحنه عکس بگیرید و اطلاعات تماس و اظهارات تصادف را به صورت مکتوب دریافت کنید. برای راهنمایی بیشتر با شرکت بیمه خود صحبت کنید.

اجاره ماشین

اقتصادی ترین گزینه برای مهاجران در چین رانندگی با یک ماشین اجاره ای است. واردات و خرید خودرو بسیار گران است. قیمت برخی از خودروهای لوکس در چین به دلیل مالیات های بالا و شرکت هایی که حق بیمه بیشتری دریافت می کنند، دو برابر قیمت در آمریکا هستند. اگر گواهینامه رانندگی چینی دارید و بالای 18 سال سن دارید، می توانید ماشین کرایه کنید. شرکت های معروف اجاره خودرو که در چین فعالیت می کنند عبارتند از:

  • آویس Avis
  • یوروپکار Europcar
  • هرتز  Hertz

دوچرخه سواری در چین

کیتی ملوا یک بار گفت که 'نه میلیون دوچرخه در پکن وجود دارد.' که درست یا خیر، به بازدیدکنندگان پایتخت که تعداد زیادی دوچرخه و بزرگراه های دوچرخه سواری را در اطراف شهر می بینند، بستگی دارد. در شهرهای شلوغ و متراکم، مانند شنژن، به همان اندازه که مردم دوچرخه سوار را مشاهده می کنید، انبوهی از دوچرخه های مستعمل و شکسته را در کنار جاده خواهید دید. خارجی ها می توانند با استفاده از Alipay دوچرخه های عمومی اجاره کنند. هنگام توقف دوچرخه، مطمئن شوید که آن را در مکانی امن قرار داده و قفل کرده اید. اگر این کار را انجام ندهید، دیگران می توانند از دوچرخه استفاده کنند و یک صورت حساب بزرگ به نام شما به وجود آورند.

آیا دوچرخه سواری در چین خطرناک است؟

دوچرخه سواری تا زمانی ایمن است که از اتفاقات اطراف خود آگاه باشید. اتومبیل ها معمولاً جای خود را به دوچرخه سواران نمی دهند و رانندگان می توانند گهگاهی به خطوط دوچرخه سواری منحرف شوند. به همین ترتیب، تعداد زیادی از مردم خیابان توقف کرده اند تا چیزی را در تلفن خود چک کنند یا ناگهان در جهت دیگری راه می روند. ممکن است شما به این جریان عادت کرده باشید، اما مطمئن شوید که هنگام دوچرخه سواری مراقب باشید به کسی برخورد نکنید (یا به آن ضربه نزنید). همیشه قبل از دوچرخه سواری ترمزهای خود را چک کنید و مطمئن شوید که لاستیک های شما باد کرده اند.

حمل و نقل عمومی در چین

کیفیت و دسترسی حمل و نقل عمومی در چین بر اساس منطقه تغییر می کند. شهرهای مختلف سیستم های متفاوتی دارند. به عنوان مثال، در چهار شهر بزرگ پکن، شانگهای، شنژن و گوانگژو، شما هزینه بلیط های خود را هنگام ورودی به صورت الکترونیکی از طریق وی چت پرداخت می کنید. به طور کلی نیازی به نگرانی در مورد نحوه حمل و نقل عمومی نیست. سفر در کشور آسان است. اتوبوس‌ها و قطارها می‌توانند شما را دورتر از خانه‌تان و همچنین به استانی کاملاً متفاوت ببرند - اگرچه برخی از مسیرها شامل دو روز کامل سفر هستند. در بخش راهنمای هزینه‌های زندگی در چین درباره هزینه‌های استفاده از انواع مختلف حمل‌ونقل عمومی، از جمله اتوبوس، قطار، و تاکسی بیشتر بدانید.

مسافرت

اگر از حمل و نقل عمومی در چین استفاده می‌کنید، دانش اولیه حروف چینی و تلفظ آن بسیار به شما کمک می کند. گفتن جایی که می خواهید بروید و خواندن نقشه های ایستگاه، کلید موفقیت یک سفر است. دانلود Baidu Maps - معادل چینی Google Maps - یک راه عالی برای رسیدن از نقطه A به B (مبدا به مقصد) و انتخاب چند زبان ماندارین اولیه در حین حرکت است.

سیستم های راه آهن شهری

سیستم های حمل و نقل ریلی شهری چین شامل مترو، قطار سبک، تراموا و حتی مونوریل می باشد. همه شهرهای بزرگ شبکه های زیرزمینی گسترده ای دارند. در شنژن، مترو می تواند شما را به مرز هنگ کنگ، یا به بندر کشتی برای بازدید از ماکائو برساند. در برخی از شهرهای بزرگتر، مانند پکن، گوانگژو و شنژن، قبل از اینکه اجازه رفتن به سکو را داشته باشید، باید کیف خود را از طریق اسکنر (مانند فرودگاه) اسکن کنید. شما مجاز به خوردن یا نوشیدن در اکثر سیستم های مترو در سراسر چین نیستید. نگهبانان در شبکه ها گشت زنی می کنند و ممکن است جریمه شوید.


شبکه های اتوبوس محلی

اتوبوس‌های شهری با شبکه‌های گسترده و کرایه‌های ارزان، نوعی حمل و نقل محبوب (و در نتیجه شلوغ) هستند. اتوبوس ها می توانند در ساعات شلوغی به طور قابل توجهی تاخیر داشته باشند. در گرمای تابستان نیز احساس خفگی می کنند. اطلاعات مربوط به مسیرها و زمان‌ها معمولاً در ایستگاه‌های اتوبوس به زبان ماندارین فهرست می‌شوند. اگر نمی توانید کاراکترها را بخوانید، مقصد خود را یادداشت کنید تا بتوانید از بقیه کمک بخواهید. مردم محلی اغلب مایلند به شما کمک کنند تا بفهمید کجا می روید. در بسیاری از شهرها دو نوع اتوبوس وجود دارد: معمولی و سریع. اتوبوس های سریع السیر توقف های کمتری دارند و گران تر هستند. اتوبوس‌های خصوصی نیز وجود دارند که مسیرهای اتوبوس عمومی را دنبال می‌کنند، اما معمولاً کوچک‌تر و کمتر شلوغ هستند.

تاکسی ها

تاکسی در چین نسبتاً ارزان بوده هزینه هر کیلومتر حدود 2 تا 3 یوان است (0.3-0.4 دلار ). مطمئن شوید که راننده شما کنتور را روشن کرده است. غیر چینی زبانان نیز باید مقصد خود را با حروف ساده یادداشت کنند، زیرا تعداد کمی از رانندگان انگلیسی را می دانند. اگر می خواهید یک تاکسی برای نیم یا یک روز کامل کرایه کنید، قیمت را از قبل با هم مذاکره کنید. بسته به مسافت، می توانید انتظار داشته باشید که روزانه حدود 300 تا 500 یوان (40 تا 70 دلار آمریکا) پرداخت کنید. از طرف دیگر، می توانید یک ماشین با راننده کرایه کنید. ارائه دهندگان اجاره بین المللی، مانند Avis، و شرکت های محلی این خدمات را ارائه می دهند.

 کار با برنامه های Hailing

 Didi برنامه انتخابی جهت استقبال از سواری در چین است. Uber در این کشور در دسترس نیست. Didi ارزان است، اما شما باید زبان ماندارین یا گویش محلی شهرتان را بدانید و بفهمید. رانندگان تاکسی اغلب با شما تماس می گیرند تا بفهمند کجا هستید یا موقعیتشان را به شما اطلاع دهند. استفاده از تاکسی ها برای خارجی ها آسان تر است، اما هزینه کمی بیشتری خواهد داشت.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هزینه اجاره خانه و زندگی در چین
هزینه اجاره خانه و زندگی در چین

گزینه محبوبی که برای دانشجویان بین المللی وجود دارد این است که می توانند اقامت درخوابگاه های دانشجویی ارائه شده توسط دانشگاه را انتخاب کنند که هزینه آن چیزی بین 150 تا 400 دلار در ماه متغیر است. گزینه دیگری نیز از جمله اجاره یک آپارتمان در شهری به تنهایی ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و زبان در چین
فرهنگ و زبان در چین

وقتی چیزی درباره فرهنگ چین می شنوید اولین چیزی که به ذهنتان خطور می کند چیست؟ نمی تواند تنها یک چیز باشد! از غذاها و چای معروف چینی گرفته تا هنرهای رزمی مثل کونگ فو، فنگ شویی، سال نو چینی و زودیاک، همراه با خرس های ناز پاندا و یینگ و یانگ (مفهومی فلسفی در ...

بیشتر بخوانید
بهترین شهرهای چین برای تحصیل
بهترین شهرهای چین برای تحصیل

در دانشگاه های دولتی شهریه در هر سال تحصیلی به طور متوسط بین 2500$ تا 10000$ (دلار آمریکا) می باشد؛ در حالی که رشته های علوم انسانی از جمله تاریخ، ادبیات چین و غیره شهریه کم تری دارند، رشته های هنری، رشته های مهندسی و غیره در گروه رشته های پرهزینه قرار داد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: