مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
پیدا کردن کار در چین

پیدا کردن کار در چین

کار در چین به افرادی که شما می شناسید، بستگی دارد. برای موفقیت در تجارت، باید به سرعت بر بسیاری از قوانین نانوشته آداب معاشرت چینی تسلط داشته باشید و همچنین جنسیت گرایی و سن گرایی نهادی را دنبال کنید. راه اندازی کسب و کارتان به اماده کردن اسناد و مدارک، صبر و سرمایه فراوان نیاز دارد. بازار کار چین سال‌ها است که به‌طور پیوسته در حال رشد بوده است و مهاجرانی که به دنبال یافتن شغل در اینجا هستند، باید به خاطر داشته باشند که زبان و ارتباطات می‌توانند باعث ایجاد یا از بین بردن شغل شما در چین شوند. یک راه خوب برای شروع کار در چین این است که قبل از ارسال درخواست برای موقعیت، مطمئن شوید که فردی را در شرکت می شناسید. هنگام درخواست، ممکن است لازم باشد برخی از اطلاعات شخصی غیرمنتظره مانند تعداد فرزندانتان را نیز به آنان بگویید.

تامین اجتماعی از طریق کمک های دولت، کارفرما و کارمند تامین می شود. با این حال، این سیستم هنوز جدید است، بنابراین روی کمک‌هایش حساب نکنید که به راحتی به یک شغل یا مکان جدید منتقل می‌شوند. کار به عنوان یک مهاجر خوداشتغال به دلیل نیاز به ویزا و اسپانسر پیچیده است، با این حال، برخی از فریلنسرهای خارجی در چین موفق به راه اندازی شرکت های خود می شوند که به عنوان یک شرکت کاملاً خارجی (WFOE) شناخته می شود. راهنمای ما علاوه بر توضیحات دقیق تر در مورد موضوعات ذکر شده در بالا، شما را با فرهنگ کاری رایج و آنچه از روزهای کاری معمولی و متوسط حقوق انتظار دارید آشنا می کند.

چگونه به عنوان یک خارجی در چین کار پیدا کنیم

هنگامی که دریابید چگونه به عنوان یک خارجی در چین شغل پیدا کنید، یکی از موانع اصلی که ممکن است با آن روبرو شوید، مانع زبانی است. بسیاری از شرکت‌ها از داوطلبان خود می‌خواهند که حداقل اصول زبان چینی را بدانند و بسیاری از سایت‌های کار و آگهی‌های طبقه‌بندی شده نیز فقط به زبان محلی در دسترس هستند. از آنجایی که بازار اغلب بر استخدام استعدادهای محلی متمرکز است، شرایط برای مهاجرانی که مایل به کار در چین هستند بالا است. متقاضیان باید شایستگی خود را با مجموعه ای از دستاوردها، مدارک تحصیلی و تجربیات ثابت کنند.

نکات شبکه های تجاری چین

خارجی یا غیر خارجی، در چین، کار با شبکه های حرفه ای (وبسایت های حرفه ای) می تواند کلید فرصت های شغلی باشد. به همین دلیل است که شناخت فردی در شرکتی که برای آن درخواست می دهید می تواند مزیت بزرگی به شما بدهد. همچنین این راهی برای ورود به بازار است زیرا مخاطبین شما می‌توانند زمانی که موقعیتی در شرکت باز می‌شود به شما اطلاع دهند یا حتی شما را به همکاران خود توصیه کنند.

برای ایجاد شبکه مناسب، باید با پیوستن به گروه‌های بحث در سایت‌های شبکه‌های شغلی و برقراری ارتباط با افرادی که قبلاً در چین کار می‌کنند، شروع کنید. اگر فرصتی پیش رو دارید که مدتی را در شهری بگذرانید که می خواهید به آن نقل مکان کنید، سعی کنید به صورت حضوری نیز شبکه سازی کنید. وقتی این کار را انجام دادید، چند کارت ویزیت با مشخصات خود به زبان چینی ساده در یک طرف و انگلیسی در طرف دیگر داشته باشید.


نحوه درخواست کار در چین به صورت آنلاین

اگر از طریق شبکه های حرفه ای شغلی پیدا نکردید، سایت های شغلی آنلاین ممکن است به شما کمک کنند. شرکت های بیشتری به صورت آنلاین موقعیت های خالی را تبلیغ می کنند. با این حال، بیشتر این وب‌سایت‌ها به زبان چینی هستند و لزوماً برای مهاجران نیستند زیرا یافتن فرصت‌های شغلی برای خارجی‌ها را دشوار می‌کند. بنابراین، اگر حداقل یک درک اولیه از زبان چینی داشته باشید، قطعاً مزیتی خواهید داشت.

نکات رزومه

هنگام نوشتن رزومه، باید اطلاعات شخصی غیرعادی مانند مکان و تاریخ تولد، وضعیت تاهل و در برخی موارد تعداد فرزندان و همچنین قومیت خود را درج کنید. رزومه به سبک چینی باید شامل یک عکس باشد. هر دو بخش تحصیلات و تجربه کاری به ترتیب زمانی معکوس (ابتدا آخرین دستاوردها) فهرست شده اند و بخش آموزش در درجه اول قرار دارد. اگر آگهی کاری پیدا کردید که برای شما مناسب به نظر می رسد، سعی کنید شبکه تجاری خود را در چین فعال کنید و ببینید آیا می توانید با نماینده شرکت در تماس باشید یا خیر. با این کار شانس شما برای استخدام افزایش می یابد. به خاطر داشته باشید که ارسال درخواست های ناخواسته به شرکت های مختلف راه خوبی برای انجام کاریابی شما در چین نیست. البته می توانید اطلاعات خود را در شبکه های مختلف حرفه ای و سایت های کاریابی نیز وارد کنید و به سادگی منتظر باشید تا شغل مناسب شما را پیدا کند. برخی از مهاجران از این طریق توانسته اند در خارج از کشور کار پیدا کنند. با این حال، اگر این کار به نتیجه نرسید، باید یک برنامه پشتیبانی قوی داشته باشید.

نکات کاور لتر

نکته ای در مورد نامه های پوششی: کاور لترها در چین محبوب نیستند. در عوض، متقاضیان هنگام ذکر تجربه کاری خود در رزومه، دستاوردهای خود را به تفصیل بیان می کنند. پایان رزومه، اغلب شامل یک ارزیابی از خودتان می‌شود، این جایگزین بخش علایق و سرگرمی‌ها در رزومه می‌شود و بیشتر از مراجع استفاده می‌شود که معمولاً مورد نیاز نیستند.

نکات مصاحبه

وقتی درخواست شما پذیرفته شد و برای مصاحبه دعوت شدید، مؤدب، رسمی و متواضع باشید، به مافوق خود احترام بگذارید، اما اشتیاق نشان دهید و در مورد توانایی های خود صحبت کنید. دیر نکنید، کارت ویزیت خود را در دست داشته باشید و 'دست و پای خود را گم نکنید'.

از زندگی دانشگاهی تا زندگی کاری در چین

گزینه دیگر این است که با ثبت نام در یک دانشگاه چینی شروع کنید. اول از همه، اگر شما در یک موسسه معتبر آموزش عالی شرکت کرده اید، ممکن است برخی از کارفرمایان تمایل بیشتری به شما داشته باشند. ثانیاً، تغییر ویزا از ویزای دانشجویی به ویزای استخدامی آسان‌تر (و برای کارفرمای آینده شما ارزان‌تر) از درخواست ویزای کار «از ابتدا» است. علاوه بر این، این فرصت را به شما می دهد تا زمانی را در چین بگذرانید، در مصاحبه ها شرکت کنید، شبکه حرفه ای خود را بسازید و با کارفرمایان بالقوه تماس بگیرید.


البته نکته منفی اینکار این است که ویزای دانشجویی چین به دانشجویان اجازه کار نمی دهد، بنابراین باید مطمئن شوید که دارای تمکن مالی هستید. برخی از آموزشگاه های زبان در مورد مجوزهای کار چندان سختگیر نیستند و به دانشجویان بین المللی و معلمان زبان منبع درآمد دیگری ارائه می دهند. با این حال، بسیاری از مهاجران تجربیات مثبت کمتری با آموزشگاه‌های زبان داشته‌اند و از آنجایی که این راه‌حل از نظر قانونی زیاد قابل قبول نیست، ما آن را توصیه نمی‌کنیم.

برای دانشجویان بزرگسال جوان، یک دوره کارآموزی ممکن است راهی عالی برای ورود به چین باشد. بسیاری از شرکت‌های بزرگ چینی دوست دارند کارآموزان را استخدام کنند و اگر کارشان خوب باشد، آنها را تمام وقت نگه می‌دارند.

آموزش زبان انگلیسی، یک گزینه شغلی محبوب برای مهاجران

بسیاری از مهاجران در چین به عنوان معلم زبان، به ویژه برای زبان انگلیسی، شروع به کار می کنند. از طریق دانشجویان، بسیاری از آنها موقعیت های خالی دیگر را پیدا کرده یا با یک کارفرمای احتمالی تماس می گیرند. این شغل همچنین انعطاف پذیری و زمان آزاد زیادی را برای ایجاد تماس های تجاری جدید و ایجاد شبکه ارائه می دهد. آموزش زبان انگلیسی نیز در میان ذهن‌های جهانی که به دنبال «دوره آزمایشی» هستند تا بفهمند چین مقصد مناسبی برای آن‌ها است یا نه، محبوب است.

متاسفانه معلمان زبان درآمد چندانی ندارند. در بسیاری از موارد، حقوق به سختی برای پرداخت هزینه های اولیه زندگی کافی است. علاوه بر این، برای کار در یک آموزشگاه زبان معتبر باید دارای ویزای Z باشید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

داشتن حساب بانکی و مدیریت مالیات در چین
داشتن حساب بانکی و مدیریت مالیات در چین

با توجه به قوانین جدید واجد شرایط بودن برای افرادی که می خواهند یک حساب بانکی در چین باز کنند و سیستم مالیاتی که می تواند پیچیده باشد، به ویژه برای افراد خوداشتغال، مدیریت امور مالی در چین چالش برانگیز تر است. با این حال، راهنمای ما اطلاعاتی را که برای اطم ...

بیشتر بخوانید
انواع ویزاهای کاری چین
انواع ویزاهای کاری چین

در این بخش شما را با انواع مختلف ویزای چین آشنا می کنیم. آیا ویزای اقامت دائم خود را از ویزای مجوز کار می دانید؟ هنگامی که یک کارگر ماهر و متقاضی مجوز اقامت هستید به چه مدارکی نیاز دارید؟ آیا کارآفرین بودن فرق می کند؟ پاسخ تمام این سوالات و بیشتر را در مقا ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: