مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
زندگی در شهرهای چین

زندگی در شهرهای چین

از شرایط لازم برای مهاجرت به چین و درخواست ویزای مناسب گرفته تا جلوگیری از سوء تفاهم های فرهنگی، راهنمای عملی ما شما را در تمام مراحل مهاجرت به چین و بازگشت به وطن راهنمایی می کند. چین غول مالی مدرن با ریشه های سنتی عمیق، پر از تنوع اقتصادی، فرهنگی و جغرافیایی است که آن را به مکانی جذاب برای مهاجرت تبدیل کرده است. این کشور با داشتن زبان پیچیده و بسیاری از قوانین نانوشته اجتماعی، به شوک فرهنگی شهرت دارد. 

مهاجرت به چین چقدر سخت است؟

مهمترین قدم اول فرآیند مهاجرت این است که مدارک خود را مرتب کنید. انتخاب ویزای مناسب به مدت اقامت شما و اینکه آیا قصد کار دارید یا خیر بستگی دارد. به بخش ویزا و مجوز کار ما بروید تا از ABC سیستم ویزای چین و اینکه کدام یک برای شما مناسب است آگاهی کسب کنید. اگر به دنبال شغل در چین هستید، بخش کاری راهنما نکاتی را در مورد یافتن شغل در چین به شما ارائه می دهد. اگر از قبل پیشنهادی دارید، اما وقتی نوبت به مرتب کردن موارد کاربردی مختلف می‌رسد نمی دانید از کجا شروع کنید، دیگر آن را دنبال نکنید. راهنمای ما موضوعاتی مانند بانکداری و مالیات، مراقبت های بهداشتی، آموزش و مسکن را پوشش می دهد.

مهاجرت به چین 

وقتی صحبت از روند مهاجرت به چین می شود، واکسیناسیون و ویزا باید اولویت اول شما باشد. DPT، فلج اطفال، MMR و هپاتیت A همگی واکسیناسیون های مورد نیاز چین هستند و همچنین باید برای برخی از انواع ویزا تحت معاینه پزشکی جامع قرار بگیرید.

بسته به اینکه به کدام منطقه نقل مکان می کنید، ممکن است خطرات دیگری برای سلامتی وجود داشته باشد: تب دنگی در فوجیان، گوانگدونگ، گوانگشی، هاینان و یوننان شایع شده اند و مالاریا هنوز در مناطق روستایی یک مشکل بزرگ است. همچنین اقدامات بهداشتی روزمره ای وجود دارد که ممکن است به آنها عادت نداشته باشید، مانند بیماری دست، پا و دهان (HFMD) که یک خطر سلامتی گسترده برای کودکان خردسال در چین است یا همچنین در روزهایی که میزان آلودگی بسیار بالا می رود، مجبور به پوشیدن ماسک می شوید. قبل از بسته بندی، کمک هزینه گمرکی را دوباره بررسی کنید - برای جابجایی کالاهای خانگی خود باید کتباً درخواست دهید - و اگر قصد دارید با حیوانات خانگی خود به چین بروید، متر را بردارید: حداکثر ارتفاع حیوان 35 سانتی متر می باشد، البته اگر به مناطق مرکزی پکن و شانگهای مهاجرت می کنید. چه با اعضای خانواده خود یا با یک حیوان خانگی نقل مکان کنید، داشتن مدارک مناسب ضروری است. مدارک رسمی بیاورید که نشان دهده رابطه شما با یکدیگر باشد، به عنوان مثال: گواهی تولد یا ازدواج و گواهی رسمی سلامت و مصونیت حیوانات. همچنین اگر می‌خواهید پول نقد همراه خود داشته باشید: بسیاری از رستوران‌ها، مغازه‌ها و حتی بیمارستان‌ها کارت‌های اعتباری را در چین نمی‌پذیرند، بنابراین از نبود محدودیت در آوردن ارزهای خارجی حداکثر استفاده را ببرید. به یاد داشته باشید: اگرچه محدودیتی وجود ندارد، شما باید مبلغی بیش از 5000 دلار اعلام کنید.


ویزا و مجوز کار در چین

اگر مطمئن نیستید که به کدام ویزای چین نیاز دارید یا چگونه می توانید آن را دریافت کنید، این بخش برای شماست.

انواع ویزای چین نه تنها بر اساس کارهایی است که قصد انجام آن را دارید، بلکه بر اساس مدت زمانی که قصد دارید در چین بمانید و همچنین تعداد دفعاتی که می خواهید آن را ترک کرده و دوباره برگردید (ویزاهای یک، دوبار یا چند بار ورود) است. هنگامی که تصمیم گرفتید کدام ویزا متناسب با نیازهای شما است، پروسه ارسال درخواست آغاز می شود. انتظار داشته باشید که چند مرحله را پشت سر بگذارید: برای درخواست ویزای خود، به گواهی سلامت و مجوز اشتغال از مقامات چینی و همچنین فرم های درخواست معمول و اسناد رسمی نیاز دارید. حدود یک ماه قبل از سفر، برای ویزای چین خود اقدام کنید. زمان پردازش بین چهار تا ده روز طول می کشد و اعتبار ویزا بین یک تا سه ماه باقی می ماند. با این حال، سفر فقط به همین جا ختم نمی شود. هنگامی که به چین رسیدید، آماده باشید تا به ایستگاه های پلیس محلی و اداره امنیت عمومی بروید و فراموش نکنید که یک مترجم همراه خود داشته باشید.

گزینه های مسکن در چین

کدام یک را ترجیح می دهید: خانه های سنتی یا ویلای لوکس با امکانات رفاهی درجه یک؟ تا چه مقدار می توانید بپردازید؟ ابتدا در مورد بودجه تصمیم بگیرید و سپس وارد بازار رقابتی مسکن چین شوید.

برای یافتن چیزی که به دنبال آن هستید، بهتر است حداقل دو ماه قبل از تاریخ نقل مکان خود به جستجو بپردازید. اگرچه اجاره‌های کوتاه‌مدت وجود دارد، اما معمولاً  آپارتمان‌های سرویس‌دهی شده هستند که نرخ‌های حق بیمه را دریافت می‌کنند. میانگین هزینه های اجاره بسته به نوع محل اقامت شما و نزدیکی شما به مرکز شهر به طور قابل توجهی متفاوت است. یک آپارتمان یک خوابه در منطقه مهاجرنشین پکن یا شانگهای حدود 7500 یوان (1100 دلار آمریکا)، در گوانگژو 3500 یوان (500 دلار آمریکا) است.

اگر از مشاور املاک استفاده می کنید، هزینه های اجاره شامل سپرده، خدمات آب و برق یا کمیسیون نمی شود. اگر به دنبال اقامتگاه مبله در چین هستید، انتظار داشته باشید حدود 10٪ تا 20٪ بیشتر بپردازید. اگرچه ممکن است وسوسه شوید که به جای استفاده از مشاور املاک، هزینه ها را کاهش دهید و مستقیماً با صاحبخانه تماس بگیرید، به خاطر داشته باشید که همه قراردادها به زبان چینی خواهد بود. اگر به جای اجاره به خرید فکر می کنید، باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد بیش از یک سال در چین زندگی کرده اید و قصد دارید در مکانی که خریداری می کنید زندگی کنید. به خاطر داشته باشید که 'خرید' در واقع فقط یک اجاره 70 ساله در چین است و دولت این قدرت را دارد که اجاره شما را در صورت نیاز منطقه برای توسعه، باطل کند.

مراقبت های بهداشتی در چین

انتخاب شما در مورد نوع مراقبت های بهداشتی، سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی یا بیمه درمانی خصوصی که می خواهید هنگام اقامت در چین دریافت کنید، به چند چیز بستگی دارد. این موارد شامل محل زندگی شما، بودجه شما، مهارت های زبانی و میزان ارزشی که برای حریم خصوصی خود قائل هستید، می شود - در بیمارستان های دولتی اغلب فقط یک پرده بین شما و باقی اتاق انتظار وجود دارد.

یک مهاجر، ممکن است واقعا واجد شرایط مراقبت های بهداشتی عمومی نباشد زیرا قوانین تامین اجتماعی و اجرای سیستم مراقبت های بهداشتی بر اساس منطقه متفاوت است (البته ممکن است شامل شما نشود). برای مثال، مهاجران در شانگهای حق دریافت مراقبت های بهداشتی عمومی را ندارند. در این صورت، بیمه درمانی خصوصی می تواند یک گزینه مناسب باشد. با این حال، به دست آوردن موردی که پوشش خوبی ارائه می دهد می تواند پیچیده و گران باشد.

اگر برای حفظ سلامت خودتان چیزی بیشتر از یک آزمایش را ترجیح می‌دهید ولی نمی‌خواهید هزینه زیادی برای بیمه پزشکی خصوصی بپردازید، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص‌های VIP (ویژه) و سیاست‌های محلی مراقبت سلامت، به مطالعه ادامه دهید. این راهنما همچنین به شما پیشنهاداتی در مورد چگونگی پیدا کردن پزشک در چین می دهد. برای کسانی که قصد دارند خانواده خود را در خارج از کشور گسترش دهند، مراکز زایمان اختصاصی از بهترین بیمارستان ها در چین هستند. زایمان در یکی از این امکانات پیشرفته بیشتر شبیه یک آبگرم است و مادران جدید اجازه دارند تا یک ماه در آنجا بمانند.

بانک ها در چین

در حالی که باز کردن حساب بانکی نسبتاً ساده است، رسیدگی به مالیات می تواند دردسرساز باشد، به خصوص اگر خوداشتغال هستید یا کسب و کار خود را اداره می کنید. این نه تنها بر اساس درآمد شما بلکه مدت زمانی که در چین بوده اید محاسبه می شود. نرخ مالیات در چین بسته به درآمد شما بین 3 تا 45 درصد متغیر است، اما مهاجران دارای مقدار غیر مشمول مالیات بالاتری نسبت به اتباع چینی هستند. قبل از اینکه نگران مالیات باشید، اولین قدم این است که یک حساب بانکی باز کنید. در این بخش، برخی از بهترین بانک‌های چین برای مهاجران و همچنین نوع حساب مورد نیاز شما را پوشش می‌دهیم.


تحصیلات و نظام آموزشی در چین

مدرسه یک موضوع جدی در چین است و سیستم آموزشی آن همچنان یکی از بهترین عملکردها در رتبه‌بندی برنامه ارزیابی بین‌المللی دانش‌آموزان (PISA) است. از لحظه‌ای که بچه‌ها در سن شش یا هفت سالگی وارد سیستم مدرسه می‌شوند، دانش‌آموزان و معلمان به دنبال کسب یکی از نقاط محدود دانشگاه و یک بورس تحصیلی هستند.

علیرغم شهرت علمی آنها، ترکیبی از محیط پرفشار، سبک تدریس متفاوت، و موانع زبانی باعث شده است که مهاجران اغلب به مدارس بین المللی در چین روی می آورند. با این حال، در اینجا نمرات خوب و پول نقد کافی برای پوشش شهریه 30.000 دلاری بسیار زیاد کافی نخواهد بود. انتظار ارائه رونوشت، سوابق سلامت و توصیه ها را داشته باشید. اگر کوچولوهای شما هنوز به سن مدرسه نرسیده‌اند، در این راهنما هد چه مربوط به سیستم آموزشی چین، مزایا و معایب یک مهدکودک رسمی‌تر دوزبانه را در مقابل استخدام یک ayi  (دایه) بخوانید.

فرصت های کاری در چین

وقتی صحبت از کار در چین می شود، آداب معاشرت کلیدی است. نوشتن یادداشت های تشکر پس از مصاحبه و خطاب افراد با نام کامل ممکن است قدیمی به نظر برسد، اما سلسله مراتب و ارشدیت بر محل کار در فرهنگ تجارت چین حکم فرماست. یافتن شغل در چین اغلب به افرادی بستگی دارد که شما می شناسید. در این راهنما، نکاتی را در مورد روش صحیح جستجوی شغل و همچنین موارد غیرعادی که باید در رزومه CV چینی خود بگنجانید، ارائه می دهیم. دستمزدها بین صنایع و اینکه آیا در یک مکان روستایی یا یکی از مراکز تجاری مانند شانگهای هستید، بسیار متفاوت است. اگر تصمیم به تغییر شغل دارید، به خاطر داشته باشید که اگرچه پرداخت‌های تامین اجتماعی از نظر فنی بین شغل و مکان قابل انتقال است، اما هیچ سیستم متمرکزی برای تسهیل این امر وجود ندارد.

شرایط زندگي كردن در چین

چین محل زندگی تقریباً 20 درصد از جمعیت جهان، مکانی فوق العاده متنوع برای زندگی است. تنها در استان یوننان، بیش از 25 گروه قومی مختلف وجود دارد. با راهنمای ما که شما را با فرهنگ و زندگی در چین آشنا می کند، درک بهتری از خانه آینده خود پیدا کنید. همچنین همه چیز از هزینه های زندگی گرفته تا رانندگی و حمل و نقل عمومی در این کشور را پوشش می دهد. علاوه بر اطلاعات عملی مانند نحوه گرفتن گواهینامه رانندگی در چین، با مزایا و معایب زندگی در اینجا آشنا خواهید شد. همچنین در مورد اهمیت «احترام گذاشتن giving face» و اینکه تا چه حد لازم است ویچت WeChat دانلود کنید، خواهید فهمید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هزینه اجاره خانه و زندگی در چین
هزینه اجاره خانه و زندگی در چین

گزینه محبوبی که برای دانشجویان بین المللی وجود دارد این است که می توانند اقامت درخوابگاه های دانشجویی ارائه شده توسط دانشگاه را انتخاب کنند که هزینه آن چیزی بین 150 تا 400 دلار در ماه متغیر است. گزینه دیگری نیز از جمله اجاره یک آپارتمان در شهری به تنهایی ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و زبان در چین
فرهنگ و زبان در چین

وقتی چیزی درباره فرهنگ چین می شنوید اولین چیزی که به ذهنتان خطور می کند چیست؟ نمی تواند تنها یک چیز باشد! از غذاها و چای معروف چینی گرفته تا هنرهای رزمی مثل کونگ فو، فنگ شویی، سال نو چینی و زودیاک، همراه با خرس های ناز پاندا و یینگ و یانگ (مفهومی فلسفی در ...

بیشتر بخوانید
بهترین شهرهای چین برای تحصیل
بهترین شهرهای چین برای تحصیل

در دانشگاه های دولتی شهریه در هر سال تحصیلی به طور متوسط بین 2500$ تا 10000$ (دلار آمریکا) می باشد؛ در حالی که رشته های علوم انسانی از جمله تاریخ، ادبیات چین و غیره شهریه کم تری دارند، رشته های هنری، رشته های مهندسی و غیره در گروه رشته های پرهزینه قرار داد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: