مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل روانشناسی در چین

تحصیل روانشناسی در چین

یکی از لازمه های مهاجرت تحصیلی به کشور چین آگاهی داشتن از مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در چین و شرایط اخذ ویزای این کشور است. چنانچه شما قصد دارید جهت مهاجرت به چین از طریق تحصیل اقدام نمایید با مطالعه این مقاله می توانید درباره مدارک لازم جهت پذیرش تحصیلی در چین اطلاعات لازم را کسب نمایید. چین حدود 9.6 میلیون کیلومتر وسعت دارد و این کشور از نظر مساحت سومین کشور وسیع جهان است. همچنین و و از آنجایی که با 14 کشور همسایه است دارای بیشترین مرزهای بین المللی است و به طور رسمی از 56 گروه قومی مختلف تشکیل شده است. اگر در چین تحصیل می کنید، تنوع جغرافیایی که هیچ جا نخواهید دید را تجربه می کنید. شما می توانید از کوههای متعدد، بنادر بزرگ و شهرهای زیبا یا حتی بیابان‌ها دیدن کنید! اگر تحصیل در چین را انتخاب کنید، یک مزیت بزرگ دیگر تجربه فراموش نشدنی بازدید از دیوار چین یا بلندترین کوه جهان قله اورست با ارتفاع 8،849 متر است.

چین یکی از سریع ترین کشورهای در حال توسعه در جهان است و علاوه بر این، دومین اقتصاد بزرگ جهان است که در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین اقتصاد جهان در سال های بعد قرار دارد. این کشور همچنین بزرگترین صادرکننده جهان است و به عنوان 'کارخانه جهان' شناخته می شود، زیرا بزرگترین تولید کننده فولاد، بتن، پوشاک و اسباب بازی در جهان است.

چین در حال حاضر یک مقصد تحصیلی بسیار محبوب برای دانشجویان بین المللی است و سالانه از حدود 500/000 دانشجوی بین المللی استقبال می کند. اکثر دانشجویان تحصیل در چین را انتخاب می کنند زیرا آنها علاقه مند به فرهنگ چینی و تاریخ غنی، زبان و فرصت های کاری هیجان انگیز این کشور هستند. هنگامی که در چین تحصیل می کنید، خود را در حال کاوش در چنین محیط متنوع و چندوجهی خواهید دید که تجربه و توسعه بین المللی شما را افزایش می دهد.

تحصیل روانشناسی در چین

تحصیل رشته روانشناسی در چین در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهای دنیا طرفداران کم تری دارد که این موضوع به عوامل بسیاری بر میگردد. چرا که فعالیت در برخی از مشاغل از جمله پزشکی، روانشناسی، پرستاری، دندانپزشکی، وکالت و غیره مستلزم تسلط فرد به زبان رسمی آن کشور است. این در حالی است که مطابق آمارها غالب دانشجویانی که به دنبال تحصیل در کشور دیگری هستند، ترجیحشان تحصیل به زبان انگلیسی است. به خاطر همین است که غالب کسانی که به دنبال رشته هایی از جمله رشته روانشناسی هستند غالبا به سراغ کشورهای انگلیسی زبان مثل کانادا و انگلیس می روند. البته در چین هم دوره هایی از رشته روانشناسی وجود دارد که در برخی از دانشگاه ها به زبان انگلیسی هم ارائه می شوند؛ منتهی کار در چین به عنوان روانشناس مستلزم تسلط داشتن به زبان چینی است.

لازم به ذکر است در چین دانشگاه های آمریکایی امکان تحصیل در تمامی رشته ها به زبان انگلیسی وجود دارند اما این دانشگاه ها خصوصی و گران هستند. در نتیجه معمولا دانشجویانی که به دلیل کم هزینه تر بودن کشوری را انتخاب می کنند بهتر است به سراغ کشورهای دیگری مثل فرانسه، نروژ، مجارستان، ترکیه، ایتالیا و غیره روند. چرا که در این کشورها هم امکان تحصیل در رشته روانشناسی با هزینه های کم تر وجود دارد و هم شرایط اخذ ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی ساده تر است. این در حالی است که چین کشور پرجمعیتی است و جزو سختگیرترین کشورهای دنیا به لحاظ تمدید مجوز اقامت دانشجویان پس از اتمام تحصیلات می باشد.

هزینه های تحصیل رشته روانشناسی در چین

رشته های ارزان قیمت هم در دانشگاه های دولتی چین وجود دارند و حتی برخی دوره های تحصیلی این قبیل دانشگاه ها کاملا رایگان هستند. البته چنین دوره های رایگانی غالبا از سوی دانشگاه هایی از کشورهای دیگر مثل آلمان ارائه می شود که شعبه یا شعباتی هم در کشور چین دارند. منتهی معمولا رشته روانشناسی در دانشگاه های دولتی چین سالانه بین 8000$ تا 10000$ (دلار آمریکا) شهریه دربرخواهد داشت. تحصیل در چین در دانشگاه های خصوصی حتی از این میزان هم پرهزینه تر خواهد بود و برای رشته هایی مثل رشته روانشناسی معمولا سالانه حدود 25000$ تا 30000$ (دلار آمریکا) شهریه دربردارد. البته به این هزینه ها باید موارد دیگری از جمله بلیت هواپیما، هزینه ترجمه مدارک، هزینه های سفارت و غیره را افزود.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته روانشناسی در چین

چه زمانی که فردی هدفش از تحصیل در چین کار به عنوان روانشناس در این کشور است و چه می خواهد در نهایت برای کار و تحصیل در مقاطع بالاتر به کشورهای دیگری از جمله آمریکا و کانادا برود، باید تلاش کند در دانشگاهی تحصیل نماید که رنکینگ خوبی دارد. بهترین دانشگاه های چین در سال 2022 به لحاظ سطح علمی عبارت هستند از:

دانشگاه های برتر چین 2022
رتبه ی جهانیرتبه درچیندانشگاهشهر
=16
1=

Peking University

پکن
16=1=

Tsinghua University

پکن
60
3

Fudan University

شانگهای
75=4

Zhejiang University

Zhejiang
84
5

Shanghai Jiao Tong University

شانگهای
=886

University of Science and Technology of China

Anhui
=105
7

Nanjing University

Jiangsu
1578

Wuhan University

Hubei
=162
9

Southern University of Science and Technology (SUSTech)

Guangdong
18110

Huazhong University of Science and Technology

Hubei
251-300
11=

Beijing Normal University

پکن
251-30011=

Sun Yat-sen University

Guangdong
301-35013=

Central South University

Hunan
301-35013=

East China Normal University

شانگهای
301-35013=

Nankai University

Tianjin
301-35013=

Tongji University

شانگهای
351-40017

Shenzhen University

Guangdong
401-50018=

Hunan University

Hunan
401-50018=

Sichuan University

Sichuan
401-50018=

South China University of Technology

Guangdong
401-50018=

Southern Medical University

Guangdong
401-50018=

Tianjin University

Tianjin
401-50018=

Xi’an Jiaotong University

Shaanxi
401-50018=

Xiamen University

Fujian


مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی چین

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر مهم ترین اقدام، تلاش برای اخذ ویزای تحصیلی چین است که به مدارک متعددی از جمله موارد ذیل نیازمند می باشد:

نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در چین به همراه اطلاعات دقیق از برنامه تحصیلی

  • پاسپورت معتبر؛
  • عکس پاسپورتی؛
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری؛
  • تمکن مالی؛
  • تهیه محل اقامتی در چین؛
  • پرداخت هزینه سفارت چین؛
  • مدرک زبان؛
  • بیمه معتبر در چین؛
  • بلیت رفت و برگشت؛

کار ضمن تحصیل رشته روانشناسی در چین

کار دانشجویی در هر کشوری علاوه بر این که کمک می کند بخشی از هزینه های زندگی فرد تامین شود، رزومه وی را نیز خیلی قوی تر می کند؛ این در حالی است که برخی از کشورهای دنیا از جمله ژاپن و امارات به دانشجویان خارجی اجازه کار ضمن تحصیل نمی دهند. اما دانشجویان بین المللی در چین اجازه مشغول شدن به کار را دارند منتهی این امر با شروطی همراه است. مهم ترین این شروط عبارت هستند از:

  • داشتن پیشنهاد شغلی و قرارداد کاری قطعی؛
  • پاره وقت بودن شغل؛
  • لطمه نخوردن تحصیل؛
  • اخذ مجوز از دانشگاهی که فرد در آن مشغول به تحصیل است؛
  • اخذ مجوز از اداره مهاجرت کشور چین؛

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های چین 2022
برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود اس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: