مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی چین

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی چین

یکی از لازمه های مهاجرت تحصیلی به کشور چین آگاهی داشتن از مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در چین و شرایط اخذ ویزای این کشور است. چنانچه شما قصد دارید جهت مهاجرت به چین از طریق تحصیل اقدام نمایید با مطالعه این مقاله می توانید درباره مدارک لازم جهت پذیرش تحصیلی در چین اطلاعات لازم را کسب نمایید. چین حدود 9.6 میلیون کیلومتر وسعت دارد و این کشور از نظر مساحت سومین کشور وسیع جهان است. همچنین و و از آنجایی که با 14 کشور همسایه است دارای بیشترین مرزهای بین المللی است و به طور رسمی از 56 گروه قومی مختلف تشکیل شده است. اگر در چین تحصیل می کنید، تنوع جغرافیایی که هیچ جا نخواهید دید را تجربه می کنید. شما می توانید از کوههای متعدد، بنادر بزرگ و شهرهای زیبا یا حتی بیابان‌ها دیدن کنید! اگر تحصیل در چین را انتخاب کنید، یک مزیت بزرگ دیگر تجربه فراموش نشدنی بازدید از دیوار چین یا بلندترین کوه جهان قله اورست با ارتفاع 8،849 متر است.

چین یکی از سریع ترین کشورهای در حال توسعه در جهان است و علاوه بر این، دومین اقتصاد بزرگ جهان است که در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین اقتصاد جهان در سالهای بعد قرار دارد. این کشور همچنین بزرگترین صادرکننده جهان است و به عنوان 'کارخانه جهان' شناخته می شود، زیرا بزرگترین تولید کننده فولاد، بتن، پوشاک و اسباب بازی در جهان است.

چین در حال حاضر یک مقصد تحصیلی بسیار محبوب برای دانشجویان بین المللی است و سالانه از حدود 500/000 دانشجوی بین المللی استقبال می کند. اکثر دانشجویان تحصیل در چین را انتخاب می کنند زیرا آنها علاقه مند به فرهنگ چینی و تاریخ غنی، زبان و فرصت های کاری هیجان انگیز این کشور هستند. هنگامی که در چین تحصیل می کنید، خود را در حال کاوش در چنین محیط متنوع و چندوجهی خواهید دید که تجربه و توسعه بین المللی شما را افزایش می دهد.

انواع ویزای تحصیلی در چین

متقاضیان تحصیل در کشور چین قادرند دو ماه ویزا اخذ نمایند که به صورت ویزای x1 و ویزای x2 می باشد. موارد استفاده و اخذ هر کدام از این دو ویزای مذکور متفاوت و به شرح زیر است:

انواع ویزای تحصیلی چین
نوع ویزا شرح
ویزای تحصیلی x1 افرادی که قصد ادامه تحصیل در سطوح مطالعات پیشرفته در کشور چین را دارند می توانند این ویزا را اخذ نمایند. مدت اعتبار این ویزا بیش از 6 ماه می باشد و در واقع این ویزا برای اقامت های بیش از 6 ماه قادر به اخذ می باشد. متقاضیانی که درخواست رسمی نمایند، قادر به انجام کار پاره وقت در این کشور می باشند اما نمی‌توانند به طور تمام وقت مشغول به کار شوند. افرادی که خواستار مجوز این کار هستند. این مجوز اقامت با اعتبار 180 روز تا 5 سال به متقاضیان اعطا می گردد.
ویزای تحصیلی x2 این ویزا بیشتر برای متقاضیان با مدت تحصیل کمتر از 6 ماه توصیه می گردد. اعتبار این ویزا نیز برای کوتاه مدت و کمتر از 180 روز می باشد. در واقع این ویزا بیشتر مناسب برای افرادی است که قصد شرکت در دوره های خاصی در کشور چین را دارند.

علاوه بر دو ویزای مطرح شده که منحصراً به تحصیل مربوط می‌گردند ویزای دیگری در کشور چین وجود دارد که به آن ویزای D گفته می شود. این ویزا به منظور صادرات مستمر و همیشگی به متقاضیان اعطا می گردد.

نکات و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در چین

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در چین عبارتند از گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه، فرم پذیرش از دانشگاه، گواهی فارغ التحصیلی. برای در نظر گرفتن اعتبار گذرنامه حتما اعتبار را از زمان ارسال ویزا محاسبه نمایید تا از این طریق دچار مشکل نشوید. انتخاب دانشگاه بسیار حائز اهمیت می باشد از این رو تلاش نمایید دانشگاهی را برای تحصیل انتخاب نمایید که از سوی سفارت چین دارای اعتبار قانونی باشد. در غیر این صورت اخذ ویزا با ریسک بسیار زیادی همراه خواهد بود.

متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی را دارند باید مدارکی نظیر مدت کارآموزی در نزد پزشک و یا پذیرش نامه از دانشگاه پزشکی در کشور مبدا را ارائه نمایند. تمام مدارک مذکور باید به زبان انگلیسی یا چینی ترجمه ارائه گردد. ارائه مدارک باید توسط فرد را به صورت حضوری انجام شود اما در صورتی که این امکان برای فرد متقاضی وجود نداشت وی می تواند از طریق سازمان های معتبر نسبت به این اقدام مبادرت نمایند. در تمام مقاطع دقت داشته باشید که نکات گفته شده در مورد گذرنامه و سایر موارد رعایت گردد تا دچار مشکل در اخذ پذیرش نگردید.




مقاطع تحصیلی در چین برای پذیرش

متقاضیان تحصیل در چین می توانند در این کشور در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل نمایند. مدارک لازم جهت تحصیل در هر یک از این مواد به صورت مختصر به شرح زیر می باشد:

  • گذرنامه معتبر
  • بازه سنین 18 تا 30 سال
  • برای مدرک دیپلم (12 سال تحصیل)
  • ارائه مدرک زبان چینی

غالباً در تمام کشورها تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان اصلی آن کشور امکان پذیر می باشد. مدارک لازم جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر
  • نهایتاً سن 40 سال
  • مدرسه دیپلم و مدرک کارشناسی از دانشگاه معتبر
  • مدرک زبان چینی و انگلیسی

مدارک لازم جهت تحصیل در مقطع دکترا بدین صورت می باشد:

  • گذرنامه
  • سن اقدام 40 و در برخی موارد بیشتر از آن
  • مدارک تحصیلی دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه معتبر
  • مدارک زبان

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در چین

به طور قطع برای افراد متقاضی، مدت زمانی که فرایند اخذ پذیرش طول می کشد اهمیت دارد. برای اخذ پذیرش، نهایتا چهار روز کاری زمان لازم است . علاوه بر آن، امکان استفاده از خدمات و سرویس های دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که زمان اخذ پذیرش را کاهش دهند. در کشور چین سیستم نرم افزار اینترنتی برای افراد بین المللی وجود دارد از این رو متقاضیان می توانند مدارک خود را به همراه فرم پر شده مخصوص از این طریق ارسال نمایند. پس از آن به مدت 2 تا 4 هفته باید در انتظار اخذ تایید مدارک ارسالی خود باشند. متقاضیان می‌توانند وضعیت تایید مدارک ارسالی خود را از طریق سیستم و به طور آنلاین بررسی و چک نمایند.

هزینه های تحصیل در چین

امکان کار در چین با شرایط خاصی برای دانشجویان امکان وجود دارد یعنی امکان کار ضمن تحصیل در چین برای دانشجویان، با شرایطی برقرار است. این مسئله، فرصتی بسیار مطلوب است تا دانشجویان خارجی بتوانند از این طریق، بخشی از هزینه تحصیل و زندگی در چین را تامین نمایند. افزون بر این، فرصت برتری همچون بورسیه تحصیلی در چین وجود دارد که دانشجویان برتر قادر به اخذ آن هستند. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های چین 2022
برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود اس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: