مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه ی تحصیل در چین

هزینه ی تحصیل در چین

هزینه تحصیل در چین موضوعی است که مورد توجه متقاضیان تحصیل در این کشور قرار می گیرد و برای دانشجویان این کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است. دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در دانشگاه های چین هستند، ابتدا باید درخواست پذیرش خود را به یکی از دانشگاه های کشور چین ارسال نمایند. پس از این که دانشگاه با درخواست وی موافقت نمود، می تواند برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند. دانشگاه ها در کشور چین به دو صورت دولتی و خصوصی فعالیت می نمایند. با توجه به اعتباری که دانشگاه های چین در میان کشورهای جهان دارد، دانشجویان زیادی به این کشور مهاجرت می نمایند. همچنین حدود 190 دانشگاه در این کشور از سوی وزارت علوم ایران تایید شده اند. دانشجویان در کشور چین می توانند در حین تحصیل به انجام کار دانشجویی بپردازند و بخشی از هزینه تحصیل در چین خود را از این طریق تأمین نمایند. 

هزینه تحصیل در چین بستگی به دانشگاه و رشته انتخابی شما دارد. دانشگاه های دولتی گزینه مقرون به صرفه تری را ارائه می دهند که حدود 3300 تا 10000 دلار در سال هزینه می شود. برای مدرک انگلیسی زبان، هزینه بین 2200 تا 4500 دلار در سال است. مدرک پزشکی ، مهندسی و تجارت گزینه گران تری است و هزینه های تحصیل در این رشته ها می تواند شما را از 24000 دلار - 50،000 دلار در سال تحصیلی عقب بیندازد. دانشگاههای خصوصی می توانند هم چینی باشند و هم دانشگاههای انگلستان و ایالات متحده که دارای پردیس در چین هستند. هزینه های این موسسات می تواند بین 8000 تا 15000 دلار در سال متغیر باشد. برخی از دانشگاه های چین به دلیل ارائه گزینه های تحصیلی مقرون به صرفه شناخته شده اند که شامل:

  • دانشگاه علم و صنعت چین  Science and Technology : تقریبا 4350 دلار در سال
  • دانشگاه ملی تحقیقات سامارا Samara National Research : تقریباً 1800 دلار در سال
  • دانشگاه صنعتی نانجینگ Nanjing University of Technology : تقریباً 4000 دلار در سال

در برخی از دانشگاه های برتر، هزینه ها بسیار بالاتر است، به عنوان مثال ، دانشگاه پکن Peking به طور متوسط   17/000 دلار در سال تحصیلی هزینه می شود.

شرایط و هزینه تحصیل در چین

دانشگاه های کشور چین با توجه به اعتبار و امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار می دهند، شهریه های متفاوتی را از دانشجویان دریافت می نمایند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور نسبت به دانشگاه های دولتی بیشتر است. اما با این حال این هزینه تحصیل در چین نسبت به دانشگاه های کشورهای انگلستان و آمریکا بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه تر می باشد. همچنین دانشگاه های چین از دانشجویانی که تحصیل به زبان انگلیسی را برمی گزینند، شهریه های کمتری دریافت می نمایند. ناگفته نماند تحصیل در دانشگاه های کشور چین به دو زبان انگلیسی و چینی امکان پذیر است. دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های کشور چین می توانند تجربه زندگی متفاوت را نیز به دست آورند.

دانشجویان با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود، شهریه های متفاوتی را پرداخت می نمایند. به طور متوسط هزینه های تحصیل در یک سال تحصیلی در دانشگاه های چین 11480-20880 CNY تخمین زده شده است. دانشجویان دوره دکترا در رشته های مهندسی و کسب و کار 159300-331885 CNY برآورد شده است.

هزینه‌ تحصیل در چین در دانشگاه‌ های خصوصی

اکثر دانشگاه های خصوصی موجود در کشور چین شعبه هایی از دانشگاه های آمریکایی و بریتانیایی می باشند. دانشگاه های ناتینگهام، دانشگاه لستر و دانشگاه لنکستر از جمله دانشگاه های خصوصی آمریکایی و بریتانیایی در این کشور می باشند. دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه ها می توانند براحتی از کیفیت آموزشی برابر با دانشگاه های آمریکا و بریتانیا بهره مند شوند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های مذکور 53.100-99565 CNY در سال برآورد شده است. دانشجویان مقطع کارشناسی هزینه ای معادل 79650 CNY و در مقطع کارشناسی ارشد 89610 CNY می باشد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی چینی نیز 597-995 CNY در سال تخمین زده شده است. تحصیل در رشته های پزشکی در این کشور از گرانترین رشته های تحصیلی محسوب می¬ گردد.




هزینه تحصیل در چین در دانشگاه پکن

یکی از برترین دانشگاه های کشور چین دانشگاه پکن است. هزینه تحصیل در این دانشگاه 23230 CNY تخمین زده شده است. با این وجود انتظار می رود دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد 92927 CNY در کل دوره تحصیلی خود در این دانشگاه پرداخت نمایند. علاوه بر مبلغ فوق دانشجویان می باید هزینه ای معادل 1128 CNY بابت ثبت نام و پذیرش در این دانشگاه پرداخت نمایند، همچنان هزینه تحصیل در این کشور در دانشگاه نانجینگ 25130 CNY در سال برآورد شده است.

بورسیه تحصیلی چین

امکان اخذ بورسیه تحصیلی چین برای دانشجویان بین المللی در این کشور وجود دارد و دانشجویانی که دارای شرایط اخذ بورسیه چین هستند، می توانند برای دریافت این بورسیه های درخواست نمایند. اکثر بورسیه های تحصیلی دانشجویان در این کشور متعلق به دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. همچنین بورسیه های تحصیلی این کشور با محدودیت های سنی همراه است. به گونه ای که دانشجویان دوره کارشناسی می باید دارای حداقل 23 سال، دوره کارشناسی ارشد 35 سال و دانشجویان دروه دکترا حداقل دارای 40 سال سن باشند. این بورسیه ها دارای انواع مختلفی هستند و اکثر این بورسیه ها شامل هزینه های تحصیل، اقامت، حمل و نقل و هزینه های دوره های کارآموزی می گردد.

هزینه تحصیل در چین در مقاطع مختلف

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های چین 4 سال طول می کشد و هزینه تحصیل در این کشور در دوره مذکور 4000 $ در سال می باشد و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این دوره برای دانشجویان وجود دارد. دوره کارشناسی ارشد در این کشور 2 سال و شهریه تحصیلی دانشجویان بسته به رشته و دانشگاهی تحصیل می نمایند متفاوت است اما به طور میانگین 4000-5000 $ در سال تخمین زده شده است. ناگفته نماند اکثر دروس در این مقطع به زبان انگلیسی ارائه می گردد.

معمولاً تحصیل در مقطع دکترا در این کشور به مدت 3 سال است و تدریس به دو زبان چینی و انگلیسی ارائه می گردد. تحصیل در این دوره به دو مرحله تقسیم می گردد. در مرحله اول دانشجویان به یادگیری واحدهای درسی می پردازند و پس از آن وارد مرحله دوم تحصیلی خود شده و ملزم به ارائه پایان نامه هستند. هزینه تحصیل در چین در این مقطع 5000 $ در سال تخمین زده شده است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های چین 2022
برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود اس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: