مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
فرهنگ و زبان در چین

فرهنگ و زبان در چین

آشنایی با فرهنگ چین

وقتی چیزی درباره فرهنگ چین می شنوید اولین چیزی که به ذهنتان خطور می کند چیست؟ نمی تواند تنها یک چیز باشد! از غذاها و چای معروف چینی گرفته تا هنرهای رزمی مثل کونگ فو، فنگ شویی، سال نو چینی و زودیاک، همراه با خرس های ناز پاندا و یینگ و یانگ (مفهومی فلسفی در چین باستان). تجربه زندگی درچین مثل غواصی در حوضچه ای بزرگ از فرهنگ، آداب و رسوم و سنتهای غنی منحصر به فرد که در ذهن شما شما ماندگار خواهد ماند.

درک فرهنگ چینی به تنهایی می تواند خودش یک سفر هیجان انگیز باشد. این کشور تا زمانی که جمهوری مدرن چین در سال 1911 تأسیس شد در طول قرن ها تحت رهبری سلسله های مختلف بوده است و اصلاحات سیاسی متعدد و مراحل تفرقه و اتحاد زیادی را پشت سر گذاشته است. ارزشهای فرهنگی سنتی که ویژگی های مردم چین را تا به امروز شامل می شود عبارتند از : خیرخواهی، عدالت، ادب، خرد، صداقت، وفاداری و فرزندپرستی است.

به شکل خاصی هماهنگی و همدلی اصلی ترین ارزش است که هنگام درک فرهنگ چینی باید به آن توجه کرد. همدلی بین فرد، خانواده و جامعه حاصل می شود و به تعادل و هماهنگی مناسب بین چیزها با قدردانی از روابط انسانی و پذیرش سادگی در همه امور اشاره دارد.

ملت چین کشور منسوجات نساجی ابریشم، چای، بادکنک و حتی دوچرخه که از قرن 19 در این کشور معرفی شده است. کاغذ و پول کاغذی نیز اولین بار در سال 1023 در چین معرفی شد. رنگ قرمز مربوط به سال نو چینی است و نمادی از شادی، خوشبختی و سرمستی است، درحالی که اژدها نیز نشان دهنده ثروت خیلی خوب است همانطور که توسط امپراطورهای سابق چین پشتیبانی می شد. به طور مشابه، ققنوس نشان دهنده قدرت زن است.

فرهنگ غذایی چین

وقتی صحبت از فرهنگ غذایی معروف چینی در سطح جهان می شود چیزی که تأثیر گذار است رفتار و احترام سفره ضروری است و ریشه در تاریخ چین دارد. چین مبدأ و خانه سنت استفاده از چاپستیک است و این سنت در سایر کشورهای آسیایی نیز گسترش یافته است همچنین احترام و اهدای هدیه به میزبان نیز بسیار تصدیق می شود. غذاهای چینی بسیار متنوع اند و از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت اند، اما برجسته و قابل توجه ترین غذاها شامل: سیچوان خوک pork Sichuan، میگوی سرخ شده، وانتون wontons، فنری springrolls، کوفته، أنواع غذاهای داغ و البته غذاهایی از گوشت اردک می شود.

چین از زمان های قدیم مبدأ چای بوده است. برای مردم چین، این نوشیدنی نه تنها یک نوشیدنی روزانه است بلکه بخشی از سنت با اهمیت بسیار بالا است زیرا برای کارهای بهداشتی نیز استفاده می شود. به عنوان نوشیدنی مورد علاقه این کشور در طول حدود چهار هزار سال، امروزه می توانید طعم ها و انواع بی پایان و متنوع چای مثل چای سیاه، سبز، سفید و زرد را بیابید. حتما تا جایی که ممکن است در حین تحصیل در چین انواع چای را امتحان کنید!


تاریخ زبان چینی

你好 (nǐ hǎo) یا به زبان ساده 'سلام' به زبان چینی! زبان رسمی یا گویش جمهوری خلق چین ماندارین است. تاریخ زبان این کشور به حدود شش هزار سال پیش برمی گردد و در سطح جهان قدیمی ترین زبان مکتوب است زمانی که کتیبه های شخصیت های باستانی در طول سلسله شانگ تأسیس شد.

چینی از پیکتوگرام و ایدوگرامهای نیمه آوایی تشکیل شده است و هیچ زمان، هیچ مورد و هیچ ساختار جنسیتی ندارد.

دلیل اینکه به نظر می رسد تسلط بر زبان چینی بسیار دشوار است به خاطر استفاده از نمادها یا کاراکترهای متمایز برای نشان دادن هر واژه و کلمه است. هر کاراکتر دارای معنای خاصی است و با وجود تغییراتی که در طول سالها در زبان نوشتاری رخ داده است أصول زبان چینی در مورد نمادها و کاراکتر ها ثابت باقی مانده است. چینی ماندارین یک زبان تونال است با چهار تن استاندارد و یک پنجم خنثی تر که فرآیند یادگیری این زبان را کمی چالش برانگیز می کند در حالی که دستور زبان چینی به هیچ وجه دشوار نیست.

چرا باید زبان چینی یاد بگیرید؟

یادگیری یک زبان جدید درهای جدید و چشم اندازهای جدیدی را در زندگی باز می کند. آیا می دانید از جمله مزایای یادگیری زبان، توانایی مدیریت راحت تر کارها، حل مسئله و تقویت عملکرد حافظه و تفکر خلاق شما است؟ اگر زبانی که یاد می گیرید یک زبان منحصر به فرد است که رزومه شما را تقویت می کند، همه ی این مزایا حتی بیشتر برجسته می شوند. پس چرا چینی یاد می گیرید؟

در وهله اول ، زبان چینی با حدود 1،3 میلیارد گوینده ، پرکاربردترین زبان در جهان است! نباید آن را چندان دشوار تلقی کرد ، زیرا دستور زبان چینی به طور قابل توجهی آسان تر از اکثر زبان های اروپایی است. علاوه بر این ، تسلط به زبان چینی فرصتهای حرفه ای بی شماری را برای شما باز می کند ، زیرا امروزه یکی از مهمترین زبانهای ارتباطی در تجارت ، کسب و کار، گردشگری و فناوری محسوب می شود.

واقعیت شگفت انگیز دیگری که شما را متقاعد می کند که چرا یادگیری زبان چینی یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید انجام دهید این است که زبان چینی ماندارین یکی از زبان های رسمی اتحادیه بریک BRICS = Brazil, Russia, India, China, South Africa، سازمان ملل متحد (UN) و سازمان بهداشت جهانی  (WHO = World Health Organization) است. این تجربه زبانی در حین تحصیل در چین افق های جدیدی را بر روی پیشرفت و حرفه شخصی شما باز می کند و مطمئناً یک تجربه یادگیری فراموش نشدنی خواهد بود. بنابراین چرا یادگیری زبان چینی را حتی قبل از ورود به چین شروع نمی کنید؟

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های چین 2022
برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود اس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: