هزینه ثبت نام آزمون آیلتس

هزینه ثبت نام آزمون آیلتس

آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون ها برای سنجش دانش زبان انگلیسی در دنیا است، این آزمون توسط دو موسسه بریتیش کانسیل بریتانیا (British Council) و آی دی پی (IDP) استرالیا برگزار می شود. در آزمون آیلتس، چهار مهارت رایتینگ، اسپیکینگ، ریدینگ و لیسنینگ داوطلب مورد ارزیابی قرار می گیرد و برای هر مهارت نمره ای از 1 تا 9 داده می شود. آزمون آیلتس، دو ماژول آکادمیک و جنرال دارد و هر فرد بسته به هدف مهاجرتی که دارد، در یکی از این آزمون ها شرکت می کند. آزمون آیلتس آکادمیک برای افرادی مناسب است که قصد مهاجرت تحصیلی دارند و آزمون جنرال برای افرادی است که می خواهند از طریق برنامه کاری مهاجرت کنند، به طور مثال اگر بخواهید از طریق برنامه اکسپرس اینتری به کانادا مهاجرت کنید، باید مدرک زبان آیلتس جنرال یا سلپیپ داشته باشید. هر چندباری که بخواهید می توانید در آزمون شرکت کنید و برای هربار شرکت در آزمون باید هزینه ثبت نام که برابر با 225 دلار آمریکا است را بپردازید. در حال حاضر هزینه ثبت نام در مراکز آزمون ایران 6,151,040 تومان است و لازم است بدانید که مدرک آیلتس دو سال اعتبار دارد. آزمون آیلتس به صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار می شود. تفاوت این دو آزمون در بخش های لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ است. بخش اسپیکینگ در هر دو آزمون یکسان و به صورت فردی برگزار می شود و ممتحن آزمون از شما سوال پرسیده و به شما نمره داده می شود، تفاوت دیگر این دو آزمون در مدت زمانی است که نتیجه آزمون را دریافت می کنید؛ در آزمون کاغذی 13 روز بعد از امتحان، نتایج به دست شما می رسد ولی در آزمون کامپیوتری بین 5 تا 7 روز بعد از آزمون می توانید از نتیجه آن مطلع بشوید. در این مقاله به هزینه آزمون آیلتس و روند تغییرات آن در چند سال گذشته می پردازیم.

جالب است بدانید هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس در سال میلادی 2015، برابر با مبلغ 7.700.000 ریال معادل هفتصد و هفتاد هزار تومان تعیین شده بوده است. 

هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس در تیر 1397

برای آن دسته از افرادی که در تیر ماه 1397 در آزمون آیلتس شرکت کنند، هزینه ی ثبت نام در آزمون فقط یک میلیون و 45 هزار تومان بوده است، اما قیمت این آزمون با افزایش نرخ دلار افزایش می یابد و با تغییرات نرخ دلار، قیمت آزمون ایلتس تغییرات خود را آغاز نمود، با توجه به این موضوع که هزینه ی آزمون آیلتس علی الحساب می باشد، در صورت تغییر قیمت آزمون آیلتس، آن دسته از داوطلبانی که هنوز در آزمون ایلس شرکت نکرده اند، باید مابه التفاوت را پرداخت کنند یا به آنها از طرف موسسه برگزار کننده، عودت داده می شود. برای چند روز هزینه ی ثبت نام را یک میلیون و 180 هزار تومان اعلام کردند و در پایان تیر 97، هزینه ثبت نام در آزمون IELTS افزایش یافت.

هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس در مرداد 1397

هزینه ثبت نام در آزمون های بین المللی مشمول نرخ اولیه ارز دولتی (دلار امریکا = 42000 ریال) نمی باشد و می بایست به نرخ ثانویه ارز دولتی (نرخ بازار) که روزانه از سوی بانک مرکزی تعیین و اعلام می شود، محاسبه گردد. هم چنین بر اساس ماده 107 قانون مالیات های مستقیم، اصلاحی مصوب 97/04/31 وزارت اموراقتصادی و دارایی مبنی بر 15% درصد مالیات بر آزمون های بین المللی و هم چنین کارمزد صرافی های بانک های عامل جهت ارسال ارز ثبت نامی توسط مراکز مجری به موسسات مادر در خارج از کشور و شناور بودن قیمت ارز به نرخ بازار از سوی بانک مرکزی بطور روزانه و با توجه به نرخ ثبت نام (250 دلار امریکا)، مبلغ ثبت نام در آزمون آیلتس 27,950,000 ريال (دو ميليون هفتصد نود و پنج هزار تومان) ،  توسط سازمان سنجش آموزش کشور محاسبه و به مراکز برگزاری آزمون، ابلاغ گردیده است. این تغییر قیمت آزمون آیلتس همچنان در حال افزایش است.




هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس در تیر 1398

با توجه به تغییرات نرخ ارز (بر اساس محتویات سایت نیما مورخ 98/04/09) و نیز سایر هزینه های مربوطه، مبلغ ثبت نام در آزمون آیلتس ، توسط سازمان سنجش آموزش کشور محاسبه و از مبلغ 27.950.000 ریال به مبلغ 30.500.000 ریال معادل سه میلیون و پنجاه هزار تومان افزایش و تعیین شده است، مبلغ مذکور از تاریخ 98/04/15 توسط مراکز مجاز برگزاری آزمون آیلتس قابل اجرا است.

هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس در مرداد 1399

طبق اطلاعیه سازمان سنجش، تمامی آزمون‌های آیلتس از تاریخ 14 مردادماه 1399 به مبلغ چهار میلیون و ششصد هزار تومان افزایش یافت. با توجه به بالا رفتن قیمت دلار در چند ماه گذشته، همانگونه که در سایت های ثبت نامی مراکز مجری آزمون آیلتس و نیز سایت سازمان سنجش آموزش کشور آمده است، وجه واریزی از سوی داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون آیلتس، به صورت علی الحساب می باشد، و این بدان معناست که چنانچه تغییراتی در نرخ ارز صورت گیردمراتب اطلاع رسانی خواهد شد، تا قبل از تاریخ زمان آزمون، مابه التفاوت نرخ قطعی ثبت نام محاسبه و از داوطلبان اخذ و یا به آنان عودت داده می شود. لذا با توجه به تغییرات نرخ ارز، مبلغ ثبت نام در آزمون آیلتس، توسط سازمان سنجش آموزش کشور محاسبه و از مبلغ 30.500.000 ریال به مبلغ 46.096.000 ریال تعیین شده است. مبلغ مذکور از تاریخ 99/05/15 توسط مراکز مجاز برگزاری آزمون آیلتس قابل اجرا است.

هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس در آبان 1399

بر اساس بخشنامه شماره 49953 تاریخ 5 آبان ماه 1399 سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان نهاد ناظر برگزاری آزمون های بین المللی، نرخ جدید ثبت نام آزمون آیلتس مبلغ 6 میلیون و 151 هزار و 40 تومان محاسبه و به مراکز برگزاری آزمون، ابلاغ شده است. در حال حاضر هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس به صورت علی الحساب برابر با 6,151,040 تومان است و همانطور که گفتیم تا قبل از حضور داوطلب در جلسه ی آزمون، امکان تغییر هزینه ی ثبت نام وجود دارد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter