صفر تا صد آزمون Life Skills

صفر تا صد آزمون Life Skills

نمرات IELTS Life Skills

آزمون IELTS Life Skills برای افرادی است که لازم است مهارت خود را در speaking و listening انگلیسی، در CEFR سطوح A1،A2 یا B1‌ اثبات کنند. شما می‌توانید از نتایج IELTS Life Skills در اپلای کردن برای انواع مشخصی از ویزاهای بریتانیا استفاده کنید. در آزمون IELTS Life Skills فقط مهارت‌های listening و speaking شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. یک آزمون‌گر متخصص و آموزش ‌دیده مهارت زبانی شما در این دو بخش را ارزشیابی می‌کند. 

تمام آزمون‌گرهای IELTS باید دارای صلاحیت و مدرک تحصیلی مرتبط باشند تا مراکز آزمون آن ها را بپذیرند. آن ها با ملاک‌های ارزیابی کاملاً مشخص و روشنی کار می‌کنند و تمام نمرات و ارزیابی‌های آنها کاملاً تحت کنترل است. تمام این ها به منظور تضمین منصفانه و صحیح بودن نتایج شما است. در آزمون IELTS Life Skills، آزمون‌گر نمره شما را بر اساس توانایی شما در کسب و انتقال اطلاعات، حرف زدن به منظور برقراری ارتباط و بحث کردن تعیین می‌کند. در این آزمون هیچ نمره کلی (band scores) ارائه نمی‌شود و نتایج شما صرفاً‌ به صورت رد یا قبول تعیین می‌شود. آزمون‌های IELTS for UKVI یک آزمون تضمینی زبان انگلیسی (SELT) زبان هستند که توسط United Kingdom Visa و Migration Department به عنوان مدرک اثبات مهارت انگلیسی شما مورد تأیید قرار گرفته‌اند.

Life Skills A1 مهارت‌های listening و speaking شما را در سطح A1 CEFR را تست می‌کند. تست ترکیبی listening و speaking حدود 16 تا 18 دقیقه طول می‌کشد و در آن یک آزمون‌گر و یک آزمون‌ دهنده دیگر حضور دارند. عملکرد آزمون ‌دهنده ی دیگر تأثیری بر نتایج آزمون شما نخواهد داشت. از این نتایج می‌توان برای اپلای کردن در انواع خاصی از ویزا، مثلاً ویزای «خانواده فرد مقیم» (family of a settled person)، استفاده کرد.

در این آزمون، مهارت شما در گوش دادن و پاسخ دادن به مکالمات انگلیسی سنجیده می‌شود و شما باید از توانایی کسب و انتقال اطلاعات پایه و برقراری ارتباط در مورد موضوعات آشنا و رایج برخوردار باشید. ممکن است آزمون‌گر از شما بخواهد یک تاپیک را توصیف کنید، نظرات یا ترجیحات خود را درباره ی آن ارائه دهید و در مورد یک تاپیک توضیح و یا آن را بسط دهید. همچنین از شما انتظار می‌رود تا با آزمون‌گر و آزمون ‌دهنده دیگر ارتباط برقرار کنید. اگر قصد دارید در ویزای خانواده، همسر یا شریک در بریتانیا اپلای کنید به احتمال زیاد باید در آزمون Life Skills A2 شرکت کنید و مهارت‌های listening و speaking خود در انگلیسی را اثبات کنید. UKVI Life Skills B1 برای افرادی است که می‌خواهند برای ترک دائمی کشور خود و کسب اقامت یا شهروندی در بریتانیا اپلای کنند.

نقل مکان به یک کشور دیگر می‌تواند یک تجربه ترسناک و دلهره ‌آور باشد. اما اگر از قبل اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید، این انتقال داده می‌تواند بسیار آسان‌تر باشد. اقتصاد پررونق، سیستم آموزشی و بهداشت و درمان پیشرفته بریتانیا را به اولین مقصد افرادی تبدیل کرده است که می‌خواهند به خارج نقل مکان کنند. از دسامبر ۲۰۱۹ تغییراتی در UK Visa and Immigration صورت گرفته است. اگر قصد دارید به بریتانیا نقل مکان کنید و در آنجا کار یا تحصیل کنید، در ادامه می‌فهمید که IELTS، آزمون تضمینی زبان انگلیسی مورد تأیید وزارت کشور بریتانیا (UK Home Office)، چگونه می‌تواند به شما در دستیابی به این هدف کمک کند، و زندگی در بریتانیا چگونه است. 


تحصیل در انگلستان

بریتانیا مرکز چند دانشگاه تاپ در جهان است، مثل آکسفورد، کمبریج و ادینبرگ (ادینبرو Edinburgh). اگر می‌خواهید در بریتانیا تحصیل کنید خبر خوب برای شما این است که بیشتر دانشگاه‌های آنجا نتایج IELTS Academic for UKVI را می‌پذیرند.

مهاجرت به انگلستان

اگر کار و تحصیل جزو دلایل شما برای نقل مکان به بریتانیا نیستند، و می‌خواهید خانواده، همسر یا شریک خود را همراهی کنید، ممکن است به اثبات مهارت‌های انگلیسی خود نیاز داشته باشید. و در این مورد، IELTS Life Skills بهترین گزینه است. اما محض اطمینان، فهرست بازبینی ویزای دولت بریتانیا (UK Government visa checklist) را چک کنید.




کار در انگلستان

آیا مشتاق هستید در بریتانیا کار کنید و شکل زندگی محلی آنجا را یاد بگیرید؟ وزارت کشور بریتانیا نیازمند افرادی برای پست‌های خالی است. پس اگر مهندس یا دانشمند هستید و می‌خواهید به بریتانیا نقل مکان کنید، ‌شانس با شما یار است. مشاغل دیگری که در حال حاضر در این فهرست قرار دارند:

  • زمین ‌شناس
  • متخصص آب ‌شناسی (Hydrogeologist)
  • دانشمند زیست ‌شناسی
  • زیست ‌شیمی‌دان (Biochemist)
  • مهندس عمران
  • طراح سیستم
  • پرستار

اگر می‌خواهید در بریتانیا طبابت کنید، انجمن پزشکی عمومی‌ (General Medical Council (GMC و انجمن پرستاری و مامایی (Nursing and Midwifery Council (NMC نمرات آزمون IELTS Academic for UKV را می‌پذیرد. و برای اینکه بتوانید در بریتانیا کار کنید، برای درخواست ویزای خود می‌توانید فقط از این آزمون استفاده کنید. برای به ‌روزترین اطلاعات در مورد شروط و نیازمندی‌های زبان انگلیسی، وب ‌سایت‌های این دو انجمن را چک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره راه های اخذ ویزای انگلستان اینجا کلیک کنید!

نمره IELTS مورد نیاز به شغل مورد نظر بستگی دارد. ما انواع آزمون‌های IELTS for UKVI، که می‌تواند به شما در نقل مکان به بریتانیا کمک کند را بررسی کردیم و حالا وقت آن است که به شکل زندگی روزمره در آنجا نگاه دقیق ‌تری بیاندازیم.

سرگرمی در انگلستان

بریتانیا ششمین اقتصاد بزرگ دنیا است و لندن قطب این اقتصاد است. با توجه به فرهنگ‌های متعددی که در آنجا وجود دارند، غذاهای خوب همیشه در دسترس هستند. اگر به دنبال یک آشپزی بریتانیایی خوب می‌گردید،‌ ماهی و سیب ‌زمینی سرخ ‌شده در سواحل صخره‌ای برایتون را باید امتحان کنید. طبیعت به هم پیوند خورده بریتانیا سفر در داخل و به خارج آن را آسان کرده است. قلعه‌های شگفت ‌انگیز، خانه‌های قدیمی و موسیقی، هنر و تئاتر پررونق به این معنی است که هیچ وقت احساس خستگی و کسلی نمی‌کنید. وب ‌سایت visit Great Britain منابع الهام‌ بخش زیادی برای گردش در بریتانیا را به شما نشان می‌دهد.

بهداشت و درمان در انگلستان

بریتانیا دارای یک سیستم بهداشت و درمان قابل‌ اعتماد به نام NHS است. دانشجویان بین ‌المللی هم به آسانی می‌توانند با پرداخت هزینه‌های لازم برای IHS به این خدمت دسترسی داشته باشند.

چه افرادی باید در IELTS for UKVI شرکت کنند؟

آزمون‌های IELTS for UKVI یک نوع آزمون تضمینی زبان انگلیسی زبان هستند که برای درخواست ویزای بریتانیا مورد تأیید قرار گرفته‌اند. برای اینکه بتوانید در بریتانیا تحصیل یا کار کنید یا به آنجا مهاجرت کنید به یک آزمون معتبر زبان انگلیسی احتیاج دارید. اگر می‌خواهید یک ویزای همسر (Spouse Visa) اخذ کنید باید یک نمره معتبر را در IELTS for UKVI کسب کنید.




بهترین گزینه IELTS برای من چیست؟

IELTS for UKVI تست‌های متعددی دارد. بسته به ویزایی که برای آن اپلای می‌کنید این آزمون‌‌ها وجود دارند:

  • IELTS Academic for UKVI
  • IELTS General Training for UKVI
  • IELTS Life Skills A1
  • IELTS Life Skills A2
  • IELTS Life Skills B1

و حتماً چک کنید تا ببینید کدام آزمون IELTS مناسب شما است. فهرست بازبینی ویزای دولت بریتانیا به شما کمک می‌کند تا بدانید آیا لازم است در یک آزمون مورد تأیید شرکت کنید،‌ به چه نمره کلی نیاز دارید و باید در کدام آزمون IELTS شرکت کنید.

انواع آزمون IELTS for UKVI کدام هستند؟

در حاحاضر سه آزمون Academic ،General و Life Skills در IELTS for UKVI وجود دارند.

نوع آزمون چه کسی باید در آن شرکت کند؟
IELTS Academic
  • افرادی که می‌خواهند در مقطع لیسانس و تحصیلات تکمیلی در بریتانیا شرکت کنند.
  • افرادی که به دنبال اخذ گواهی حرفه‌ای (professional registration) در بریتانیا هستند.
  • افرادی که می‌خواهند با ویزاهایی خاص به بریتانیا مهاجرت کنند.
IELTS General Training افرادی که می‌خواهند در سطوح پایین تر از دانشگاه آموزش ببینند یا تحصیل کنند.
IELTS Life Skills A1 افرادی که می‌خواهند برای ویزای «خانواده فرد مقیم» اپلای کنند.
IELTS Life Skills A2 افرادی که می‌خواهند برای ویزای خانواده، همسر یا شریک اپلای کنند.
IELTS Life Skills B1 افرادی که می‌خواهند برای ترک دائمی کشور خود و کسب اقامت یا شهروندی اپلای کنند.

استفاده کردن از نتایج آزمون IELTS for UKVI

برای اپلای کردن در هر ویزایی در بریتانیا باید در آزمون IELTS for UKVI شرکت کنید. نمرات IELTS Academic و IELTS General Training شما برای ویزاهای تحصیلی، کار یا مهاجرت استفاده می‌شوند. البته نمی‌توان از آنها برای اخذ ویزای بریتانیا (UK Visa) استفاده کرد.

ممکن است بپرسید تفاوت بین یک آزمون IELTS و یک آزمون IELTS for UKVI چیست. آزمون‌های IELTS for UKVI در یک مرکز مجاز UKVI برگزار می‌شوند و باید شروط دولتی تعیین ‌شده توسط وزارت کشور بریتانیا را برآورده کنند. برای اثبات اینکه آزمون در یک مرکز مجاز گرفته شده است، TRF کمی متفاوت است. با این وجود فرمت آزمون‌های IELTS for UKVI مثل دیگر آزمون‌های IELTS است: محتوا، فرمت، نمره ‌دهی و سطح دشواری.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter