شرکت در آزمون آیلتس جنرال یا آکادمیک؟

شرکت در آزمون آیلتس جنرال یا آکادمیک؟

برای افرادی که می خواهند در آزمون ایلتس شرکت کنند، شاید این سوال پیش بیاد که باید در آزمون آیلتس آمادمیک شرکت کنند یا جنرال؟ در این مقاله با این دو آزمون و تفاوت هایشان آشنا می شویم و به این موضوع می پردازیم که آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک مناسب چه افرادی هستند.

آیلتس جنرال یا آکادمیک – تفاوت دو آزمون

تفاوت آزمون آیلتس جنرال و آمادمیک در بخش ریدینگ و رایتینگ تسک 1 می باشد، در آزمون جنرال متن های ریدینگ به موضوعات عمومی اختصاص داده شده اند و در رایتینگ تسک 1 لازم است نامه ای بنویسید که مخاطب، موضوع و لحن نامه در سوال مشخص می شود. در آزمون آکادمیک آیلتس، ریدینگ موضوعات علمی و برگرفته از ژورنال ها و مجلات می باشد و در رایتینگ تسک 1 لازم است نمودار و یا فرآیندی را توصیف نمایید. این تفاوت این دو آزمون از نظر محتوا می باشد، که بدون شک شما نباید براساس محتوا یکی از این دو ماژول را انتخاب نمایید، انتخاب آزمون آیلتس جنرال یا آکادمیک بستگی به هدف شما دارد، اگر هدف شما تحصیل می باشد، بدون شک باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت نمایید و در صورتی که هدف شما مهاجرت کاری به کانادا است باید در آزمون آیلتس جنرال شرکت نمایید، حتی اگر مدرک آزمون آیلتس آکادمیک را دارید.

4 نکته که قبل از شرکت در آزمون آیلتس جنرال یا آکادمیک باید بدانیم

ممکن است به دنبال این باشید با بفهمید برای دستیابی به اهداف کاری، درسی و مهاجرتی خود باید در کدام آزمون آیلتس شرکت کنید. اگر می‌خواهید در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل بدهید یا برای قبولی در شغل خاصی اپلای کنید، می‌توانید در آزمون IELTS Academic شرکت کنید. یا اگر می‌خواهید در دوره متوسطه تحصیل کنید یا به یک کشور انگلیسی ‌زبان مهاجرت یا در آنجا کار کنید، IELTS General Training برای شما بهترین گزینه است. نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا بدانید باید در کدام نوع آزمون شرکت کنید.

نکته شماره 1: آیا باید در IELTS General Training شرکت کنم؟

آزمون IELTS General Training به توانایی‌های زبانی شما در یک محیط کاری یا اجتماعی نگاه می‌کند. اگر می‌خواهید در دوره متوسطه (در یک دبیرستان انگلیسی‌زبان) تحصیل کنید،‌ در یک دوره کارآموزی (مثلاً آشپزی یا برق ‌کاری) شرکت کنید، یا برای کار یا مهاجرت به کانادا، استرالیا، ‌نیوزیلند، بریتانیا یا ایالات متحده بروید، آزمون IELTS General Training برای شما بهترین گزینه است.

نکته شماره 2: آیا باید در IELTS Academic شرکت کنم؟

اگر می‌خواهید در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل بدهید یا برای قبولی در شغل خاصی اپلای کنید، می‌توانید در آزمون IELTS Academic شرکت کنید. آزمون IELTS Academic مهارت شما را در سطح آکادمیک ارزیابی می‌کند تا تعیین کند که آیا آمادگی تحصیل در سطح لیسانس و تحصیلات عالی یا کار در یک محیط حرفه‌ای، مثل پزشکی، پرستاری، معلمی یا وکالت را دارید یا نه.

نکته شماره 3: IELTS for UKVI را فراموش نکنید

محلی که می‌خواهید به آنجا مهاجرت کنید، یا در آن کار یا تحصیل کنید، نوع آزمونی که باید در آن شرکت کنید را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید به بریتانیا مهاجرت کنید حتماً باید در یکی از آزمون‌های IELTS for UKVI شرکت کنید:

آیلتس جنرال یا آکادمیک - نکته شماره ۴: با سازمان پذیرنده خود (recognizing organization: هر سازمانی که نمرات IELTS را می‌پذیرد) ارتباط برقرار کنید.

حتماً به وب‌ سایت‌های دولتی یا مؤسسات مراجعه کنید تا مشخص کنید باید در کدام آزمون شرکت کنید، چون ادارات دولتی، مؤسسات و دیگر مراکز پذیرنده شروط خاص خود را دارند. شما همچنین می‌توانید به صفحه Who accepts IELTS scores ما مراجعه کنید تا ببینید برای پذیرفته شدن در مرکز پذیرنده‌ای که می‌خواهید در آن اپلای کنید باید چه نمره کلی (band score) بگیرید.

پس توجه داشته باشید که تفاوت بین دو نوع IELTS به موضوع و مهارت‌های مورد نیاز برای هر یک از این انواع برمی‌گردد. نوع آزمونی که لازم است در آن شرکت کنید را سازمان پذیرنده‌ای که در آن اپلای کرده‌اید مشخص می‌کند، پس حتماً قبل از شرکت در آزمون IELTS از نوع آن مطمئن شوید.




وقتی که اوضاع به کام شما نیست: ۵ نکته برای شرکت مجدد در آزمون IELTS

وقتی که شرایط دشوار است انسان‌های قوی تسلیم نمی‌شوند، بلکه تلاششان را دو چندان می‌کنند. عدم کسب نمره‌ای که می‌خواهید می‌تواند باعث ناامیدی شما شود، اما توجه داشته باشید که این می‌تواند فرصتی برای جبران ضعف‌های خود باشد. درس گرفتن از اشتباهات می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های خود را به عنوان یک داوطلب و همچنین یک کاربر معمول انگلیسی بهبود ببخشید. حالا می‌خواهیم در مورد راه‌هایی صحبت کنیم که به شما کمک می‌کنند تا دوباره تمرکز خودتان را به دست بیاورید و به اهداف خود دست پیدا کنید. پس مثبت فکر کنید و به تلاش خود ادامه بدهید. 

آیلتس جنرال یا آکادمیک - نکته شماره 1: به خودتان استراحت بدهید

وقتی نمره‌ای که می‌خواهید را کسب نمی‌کنید، احساس ناراحتی و ناامیدی یک موضوع طبیعی است. ولی اگر به احساساتتان اجازه بدهید بر شما تسلط پیدا کنند نمی‌توانید درست فکر کنید و باعث می‌شود رؤیاهای خود را کنار بگذارید. بعد از شنیدن این خبر بد کمی از شرایط فاصله بگیرید. به خودتان فرصت بدهید و آرامش خودتان را حفظ کنید. با دوستان و اعضای خانواده صحبت کنید و احساسات خود را با آنها در میان بگذارید. این کار به آرامش شما و درک بهتر شرایط کمک می‌کند.

آیلتس جنرال یا آکادمیک - نکته شماره 2: در مورد اشتباهات خود فکر کنید

وقتی که احساسات منفی را از خودتان دور کردید و به خودتان استراحت دادید بهتر می‌توانید در مورد اشتباهاتتان فکر کنید. نتایج خود را با بررسی کردن نمره کل برای هر یک از آزمون‌ها تحلیل کنید. به تفاوت بین نمراتی که کسب کردید و نمراتی که انتظار داشتید توجه کنید و بخش‌هایی که نیازمند توجه بیشتر هستند را انتخاب کنید. در مورد انواع تسک‌هایی که برای شما سخت هستند یادداشت ‌برداری کنید و از این یادداشت‌ها برای یک برنامه مطالعاتی دیگر کمک بگیرید.

آیلتس جنرال یا آکادمیک - نکته شماره 3: بر روی بخش‌هایی که نیازمند توجه هستند تمرکز کنید

حالا که بخش‌هایی که باید تمرین بیشتری در آنها داشته باشید را شناسایی کرده‌اید و یک برنامه مطالعاتی تنظیم کرده‌اید، وقتش است که خودتان را برای مرحله بعد آماده کنید. کتاب‌ها و بسته‌های خودخوان زیادی برای کمک به آمادگی شما وجود دارند. همچنین منابع آنلاین زیادی هستند که می‌تواند به صورت رایگان به آنها دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید در وب ‌سایت IELTS.com به منابع رایگانی دسترسی داشته باشید که توسط متخصصان ما تهیه شده‌اند و در آنها بر روی مهارت‌های Reading ،Writing ،Listening و Speaking در آزمون IELTS تمرکز شده است. اگر به بازخورد مخصوص و تست‌های تمرینی بیشتر نیاز دارید می‌توانید در آزمون آزمایشی کنترل پیشرفت (IELTS Progress Check) ما شرکت کنید. در آزمون‌های آزمایشی رسمی ما تمام بخش‌های آزمون برای IELTS Academic و IELTS General Training پوشش داده می‌شود. گزارشی جامع از عملکرد شما شامل نکات و بازخوردهای متخصصان ما در اختیار شما قرار می‌گیرد.

آیلتس جنرال یا آکادمیک - نکته شماره 4: در صورت نیاز، از بقیه کمک بگیرید

خیلی از داوطلبان آزمون IELTS به تنهایی خودشان را برای آزمون آماده می‌کنند، دوباره در آزمون شرکت می‌کنند و موفق می‌شوند. اما موضوعی قابل ‌قبول و حتی گاهی عاقلانه است که از دیگران کمک بگیرید. اگر فکر می‌کنید به راهنمایی تخصصی نیاز دارید می‌توانید در یک دوره آمادگی IELTS شرکت کنید. توجه کنید که در زمان انتخاب یک دوره آمادگی فاکتورهای زیادی را باید در نظر بگیرید، مثل آخرین نمره IELTS شما، در دسترس بودن و حضور شما و نوع آمادگی که نیاز دارید (IELTS Academic یا IELTS General Training).

اگر قبل از آخرین آزمون در یک دوره آمادگی شرکت کرده‌اید می‌توانید با مدرس خود حرف بزنید. آنها می‌توانند با نظرات خود به شما در درک بهتر توانایی‌های زبانی خود و راه‌های بهبود آنها به شما کمک کنند.

آیلتس جنرال یا آکادمیک - نکته شماره 5: اهداف دست ‌یافتنی

معمولاً توصیه می‌شود که برای کسب نمره‌ای که می‌خواهید دوباره در آزمون IELTS شرکت کنید. اما برای این کار عجله نکنید! مطمئن شوید که واقعاً می‌توانید به این هدف دست پیدا کنید. اگر بین نمره کل شما و نمره‌ای که می‌خواهید فاصله زیادی وجود دارد، می‌توانید قبل از شرکت در یک دوره آمادگی IELTS،‌ در یک دوره عمومی زبان انگلیسی شرکت کنید. اگرچه ممکن است هدف اصلی شما در حال حاضر دستیابی به یک نمره خاص در آزمون IELTS باشد، اما یک دوره عمومی زبان می‌تواند به بهبود مهارت‌های کلی انگلیسی شما کمک کند. این کار در نهایت به افزایش نمره IELTS شما هم کمک می‌کند.

هر گزینه‌ای که انتخاب می‌کنید مهم این است که یک تصمیم عاقلانه بگیرید. برای اینکه بتوانید تصمیم مناسبی بگیرید چیزهای مهم زیادی وجود دارند که باید در نظر داشته باشید، از جمله نمراتی که گرفتید، نمراتی که نیاز دارید، افکار خود در مورد عملکرد و مهارت‌های خودتان و اینکه آیا برای موفقیت به کمک دیگران نیاز دارید. قوی باشید و تمرکز خود را حفظ کنید. دفعه بعد آمادگی شما برای آزمون قطعاً بیشتر خواهد بود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter