مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته میکروبیولوژی در ترکیه

رشته میکروبیولوژی در ترکیه

رشته میکروبیولوژی در ترکیه را می توان به زبان انگلیسی و در دانشگاه های معتبری مثل دانشگاه کوچ، حاجت تپه، آیدین و یا کادیر هاس تحصیل کرد. به همین دلیل نیز یکی از شروط اصل پذیرش در این رشته از دانشگاه های ترکیه ارائه مدرک زبان انگلیسی شامل یکی از مدارک PTE (Pearson Test of English), TOEFL (Test of English as a Foreign Language), CAE (Cambridge Advanced English) و یا IELTS (International English Language Testing System) الزامی می باشد. علاوه بر این یکی از پوئن های مثبت تحصیل این رشته در ترکیه هزینه بسیار پایین تحصیلی می باشد که معمولا در دانشگاه های دولتی این کشور تا حداکثر حدود $1500 (دلار) می باشد. 

معرفی رشته میکروبیولوژی در ترکیه

رشته میکروبیولوژی در ترکیه رشته ای قدیمی اما محبوب برای دانشجویان داخلی و خارجی محسوب می شود. آنها می توانند این رشته تحصیلی را در قالب سه دوره لیسانس، فوق لیسانس و دکترا (PhD) ادامه دهند. دانشجویان در خلال دوره میکروبیولوژی در دانشگاه های ترکیه کلا درباره حیات میکروسکوپی یعنی باکتری ها، قارچ ها، ویروس ها، جلبک ها، مخمرها و غیره آموزش می بینند. این دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیلی خود می توانند به عنوان تکنسین آزمایشگاهی، دانشمند بیومدیکال یا زیست پزشکی و یا حتی نویسنده علمی وارد بازار کاری ترکیه شوند.

از نکات مهم دیگر درباب تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه اینکه اصلی ترین و پرطرفدارترین گرایش این رشته در دانشگاه های ترکیه گرایش میکروبیولوژی پزشکی  یا Medical Microbiology می باشد. گرایشی که امکان تحصیل تمام وقت آن به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. دیگر گرایشات تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه شامل ژنتیک، میکروبیولوژی پزشکی، بیوانفورماتیک و ژنتیک و میکروبیولوژی است.

در این زمینه دانشگاه های مختلفی در ترکیه هستند که برنامه تحصیلی رشته میکروبیولوژی را به دانشجویان ارائه می دهند که از برترین آنها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

دانشگاه برنامه تحصیلی
دانشگاه آیدین استانبول ژنتیک
دانشگاه آیدین استانبول ژنتیک
دانشگاه کوچ میکروبیولوژی
دانشگاه کادیر هاس بیوانفورماتیک و ژنتیک
دانشگاه حاجت تپه میکروبیولوژی

شرایط پذیرش دانشجو در رشته میکروبیولوژی در ترکیه

سیستم پذیرش ترکیه بیش از هر کشور دیگری به سیستم پذیرش آمریکا شبیه است و به همبین دلیل نیز متقاضیان جهت اخذ پذیرش خود بایستی با خود دانشگاه مربوطه در کشور ترکیه مکاتبه کنند. چراکه اصلا سیستم درخواست مرکزی در ترکیه وجود ندارد. اما پیش از شروع ارائه درخواست خود بایستی یکسری مدارک را تهیه کنید. مدارکی که امکان دارد از دانشگاهی به دانشگاه دیگر در کشور ترکیه متفاوت باشد. این مدارک از قرار ذیل می باشد:

  • مدرک دیپلم متوسطه یا پیش دانشگاهی
  • کارنامه تحصیلی متقاضی
  • مدرک زبان انگلیسی و یا زبان ترکی
  • انگیزه نامه (LoM)
  • رسید پرداخت هزینه درخواست معمولا حدود 35 تا $100 (دلار)
  • مدرک تمکن مالی جهت پرداخت شهریه تحصیلی در ترکیه

ضمنا متقاضیان تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه در مقاطع فوق لیسانس و دکترا ممکن است ملزم به ارائه رزومه (CV) و یا نمره آزمون GMAT یا GRE نیز باشند.




اخذ ویزا جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه

به استناد قوانین مهاجرتی ترکیه 2021، هر دانشجوی خارجی برای تحصیل در این کشور به سه مدرک پاسپورت، نامه پذیرش دانشگاهی و نیز ویزای تحصیلی ترکیه نیازمند است. ضمنا داشتن پاسپورت و نامه پذیرش از دانشگاه های ترکیه همچنین از شروط اصلی اخذ ویزای تحصیلی ترکیه می باشد. بر این اساس دانشجویان پس از اخذ نامه پذیرش خود از کشور ترکیه موظفند تا مدارک زیر را به سفارت ترکیه تحویل دهند.بدین ترتیب است که می توان ویزای تحصیلی این کشور را اخذ نمود:

مدارک و شرایط :

  • پاسپورت ملی معتبر    
  • فرم درخواست تکمیلی ویزای دانشجویی ترکیه    
  • عکس از متقاضیبه تعداد 2 قطعه به صورت جدید و پاسپورتی
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های ترکیه    
  • بیمه مسافرتی    
  • گواهی تمکن مالی کافی از طریق تحویل صورت حساب بانکی
  • مدرک اسکان در ترکیه همانند قرارداد اجاره
  • تاییدیه پروازها    
  • مدرک تحصیلی و کارنامه متقاضی    
  •  رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی ترکیه

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه چقدر است؟

در واقع یکی از مهمترین چالش های متقاضیان تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه اطلاع از هزینه تحصیل در این رشته جذاب می باشد. در همین ابتداء باید بدانید که متوسط شهریه سالیانه دانشجویان بین المللی در ترکیه بسته به رشته، نوع دانشگاه و ملیتشان متفاوت است. مثلا متوسط شهریه سالیانه در دانشگاه های دولتی ترکیه هرگز از $1500 (دلار) فراتر نمی رود این در حالی است که متوسط شهریه سالیانه در دانشگاه های خصوصی این کشور حتی تا $20000 (دلار) نیز می رسد.

حالا در کنار این یک هزینه دیگری هم بر عهده دانشجویان بین المللی حاضر در ترکیه هست و آن هزینه زندگی آنهاست. این هزینه به محل اقامت و سبک زندگی شما بستگی دارد مثلا مسلم است که هزینه زندگی دانشجویان در استانبول بالاتر از بقیه نقاط ترکیه می باشد. طبق آمار، میانگین هزینه زندگی دانشجویان خارجی در استانبول بدون محاسبه اجاره خانه در حدود TRY12500 (لیر) معادل $1700 (دلار) است. معمولا اجاره خانه در ترکیه به صورت هزینه مجزایی محاسبه می شود. در جدول زیر می توان با ریز جزییات هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه 2021 آشنا شد:

آیتم ها هزینه ها به دلار
اجاره ماهیانه (آپارتمان یک خواب) $190
هزینه ماهیانه اشتراک $65
هزینه ماهیانه ایاب و ذهاب $37
یک وعده غذایی در رستوران ارزان $4.40
یک عدد قهوه $2
یک لیتر شیر تازه $0.80
1 کیلوگرم سبزیجات $0.40
تخم مرغ (12 عدد) $1.80
بطری آب 1.5 لیتری $2.30
1 کیلوگرم گوشت گوساله $9.60
یک بطری نوشیدنی خنک $2
1 عدد نان 500 گرمی $0.45

شرایط کار میکروبیولوژیست ها حین و پس از تحصیل در ترکیه

اول از همه بایستی در جریان باشید که ویزای تحصیلی ترکیه امکان انجام کار دانشجویی تا 24 ساعت در هفته را به دانشجویان می دهد. اما نباید فراموش بکنیم که تسلط به زبان ترکی از ضروریات اصلی کار در ترکیه است. از معروفترین کارهای دانشجویی در کشور ترکیه مخصوصا برای دانشجویان بین المللی آموزش زبان انگلیسی می باشد که متقاضیان زیادی دارد. اما از سوی دیگر وضعیت شغلی میکروبیولوژیست ها در ترکیه نیز بسیار ایده آل است. میانگین درآمد ماهیانه این متخصصان در کشور ترکیه 2021 در حدود TRY17200 (لیر) بوده اما متوسط درآمد ملی این کشور حدودا TRY7830 (لیر) می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: